Reklama

wszystkie artykuły z działu >> TARGI
04 marca 2017
wszystkie artykuły z działu >> TARGI

Trendy w projektowaniu dla branży retail. Relacja z Euroshop 2014

Komunikowanie przez emocje

Gra świateł, komunikowanie przez emocje i indywidualizm – to tylko niektóre z najbardziej podkreślanych kierunków w projektowaniu przestrzeni handlowych w najbliższych latach. Idealną okazją do zapoznania się z trendami i nowinkami z branży były targi Euroshop odbywające się co 3 lata w Dusseldorfie. To największa i najważniejsza impreza branży retail w Europie. Na targach pojawiają się firmy zajmujące się realizacją przestrzeni handlowych z całego świata. W tegorocznej imprezie udział wzięli także architekci z OTOMI Store Design Lab.

Bo Polacy umawiają sie w Niemczech! Polecamy: Polskie firmy na targach EuroShop 2014 >>>


Design Award na EuroShop 2014 | stoisko i projekt D'art Design Group, "Undo" było w tym roku mottem 247 metrów kwadratowych przetrzeni wystawienniczej  "It visualizes the process of design by means of a media exhibition area" - D'art 


Euroshop 2014 Düsseldorf – FORM FACTORY


Euroshop 2014 Düsseldorf KPLUS KONZEPT więcej informacji >>>

Euroshop 2014 Düsseldorf – MOLTO LUCE

Targi branżowe odbywają się zwykle raz lub kilka razy w roku – tak jest w branżach nieruchomości, motoryzacyjnej, modowej i wielu innych. Jednak branża retail swoje największe wydarzenie obchodzi raz na trzy lata. To powoduje, że podczas Euroshop’u warto bywać – siłę tak prestiżowej imprezy i korzyści płynące z obecności na niej doceniają zarówno projektanci, handlowcy jak i inwestorzy z całego świata. Kierunki rozwoju, trendy oraz najważniejsze nurty prezentowane podczas tegorocznej edycji obserwowali Marek Witaszewski oraz Jacek Chaczykowski z OTOMI.



Euroshop 2014 Düsseldorf – WINDOWS MANNEQUINS


Euroshop 2014 Düsseldorf – EURO MANNEQUINS

Euroshop 2014 Düsseldorf – REGGIANI

Silnie zauważalnym od kilku lat i ponownie podkreślanym trendem jest komunikowanie przez emocje oraz spójne przedstawienie tożsamości marki. Przestrzeń sklepu, ekspozycja, materiały wykończeniowe, kolorystyka czy witryny mają przekazywać wartości stojące za marką. Doskonale da się to zauważyć w przypadku manekinów wystawowych – od zwykłych krawieckich, po ekspresyjne, upozowane figury wyrażające emocje. – W dzisiejszych czasach komunikacja emocji jest główną przewagą tradycyjnego handlu nad sklepami internetowymi – podkreśla Marek Witaszewski z OTOMI.



Euroshop 2014 Düsseldorf – Almax

Euroshop 2014 Düsseldorf - ILMAS

Kolejnym wyraźnie zauważalnym kierunkiem jest wdrażanie indywidualnych, spersonalizowanych rozwiązań do każdej z branż handlowych. Wybór materiałów, oświetlenia,  mebli, podłóg czy kolorów farb – w każdym z tych elementów odchodzi się od standardowych wzorów i stałych linii produktowych. Można nawet powiedzieć, że im większy producent, tym bardziej zindywidualizowane rozwiązania oferuje. Nikogo nie dziwi, że inne oświetlenie jest stosowane w sklepach z biżuterią, inne w butikach odzieżowych. Równie ważny jest wybór wykończenia z uwagi na grupę docelową – zupełnie inaczej wygląda wnętrze sklepu z asortymentem dla dzieci czy młodzieży, a inaczej takich z produktami dla dorosłych.



Euroshop 2014 Düsseldorf – VerTex

Euroshop 2014 Düsseldorf - Brumberg Leuchten

Euroshop 2014 Düsseldorf - Kitman by SAHA IN & UPLIFT

Euroshop 2014 Düsseldorf  - Willson & Brown

Rewolucja w oświetleniu trwa. Głównie za sprawą technologii LED, która oferuje niespotykaną dotąd elastyczność i miniaturyzację. Półki z wbudowanym oświetleniem stają się standardem. Regulowana barwa oświetlenia również nie jest nowością. Producenci pokazują oprawy grubości 5mm, z regulowaną barwą dostosowaną do prezentowanego produktu, z zaawansowanymi systemami sterowania jasnością. - W przymierzalni można np. wybrać światło symulujące konkretną porę roku. Na witrynie z kolei zastosować dynamicznie zmieniające się sceny świetlne, które ożywiają statyczną prezentację – to doskonale współgra z trendem komunikowania marki przez emocje – zaznacza Marek Witaszewski. A przy tym wszystkim, dzięki miniaturyzacji diod, znika samo źródło światła - najczęściej nie jest potrzebna ani duża oprawa, ani odbłyśnik – dzięki temu klient ma wrażenie, że światło pojawia się znikąd, co potęguje efekt.

Euroshop Düsseldorf 2014 – STUDIO DEGA

Euroshop Düsseldorf 2014 – Intra Lighting

Euroshop Düsseldorf 2014 - RIIS

Wciąż obecnym, choć nie tak wyraźnym jak w ostatnich latach trendem, jest ekologia. Nie dominuje już w każdym obszarze wykończenia, ale jej wpływy wciąż są obecne w projektowaniu przestrzeni handlowych, choć w nieco innej formie. Ekologia zyskuje na znaczeniu zwłaszcza przy produkcji. Kilka nagród za najciekawsze produkty zostało przyznane np. za wykładziny posadzkowe nie zawierające polichlorku winylu. Podkreślany też jest ekologiczny aspekt oświetlenia LED, które nie tylko zużywa nawet 50% mniej energii, ale też ma żywotność znacznie przekraczającą dotychczasowe technologie.

Kolejna edycja targów Euroshop: 5-9 marca 2017 roku.

autorzy relacji: Marek Witaszewski oraz Jacek Chaczykowski, architekci z OTOMI Store Design Lab
zdjęcia dzięki uprzejmości: materiały prasowe wystawców, Retail Design Blog 

----------

Więcej Artykułów o Euroshop na Exspace:

 

wizytówki

Komentarze:

loading
Nikt jescze nie skomentował tego artykułu.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.