Wizytówki

Reklama

wszystkie artykuły z działu >> WYDARZENIA
20 marca 2015
wszystkie artykuły z działu >> WYDARZENIA

'Form & Function’ Wzornictwo z Polski na targach ISH 2015.

O 'Form and Function
PRODUCTDESIGNFROMPOLAND
opowiadają wystawcy i odwiedzający targi ISH.

Polska była Krajem Partnerskim targów ISH 2015. W związku z tym niezwykle prestiżowym faktem Messe Frankfurt wraz z portalem Exspace zorganizowali Wystawę Polskiego Wzornictwa Produktowego Form and Function PRODUCTDESIGNFROMPOLAND. Na powierzchni 150 mkw., w najbardziej prestiżowej hali targów (3.1), zostały zaprezentowane wyselekcjonowane produkty 14 polskich firm i 28 projektantów, w większości – laureaci najbardziej prestiżowych nagród designu na świecie: Red Dot, iF czy Dobry Wzór. Pomysłodawcą i kuratorem wystawy była arch. Urszula Kałużna. Mecenasem wystawy było Messe Frankfurt. Wystawę odwiedziło kilkanaście tysięcy osób, z czego kilka tysięcy jest zaineresowanych otrzymaniem materiałów o wystawcach: firmach i projektantach, których produkty obecne były na ekspozycji.

Zapytaliśmy jak oceniają to wydarzenie wybrane osoby, które były obecne na wystawie Form and Function przez cały czas trwania targów ISH 2015:

Elizeusz Plichta, redaktor i rzecznik Redakcji Międzynarodowej Radia Darmstadt oraz 2-gi Prezes Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich w Niemczech PJD e.V., od lat obserwujący największe imprezy wystawiennicze w Niemczech

- Martha Mulawa, projektant form przemysłowych realizujący od 2000 roku kompleksowe projekty wzornicze o różnorodnym charakterze.

- Kasia Jakubowska i Tomek Orzechowski, którzy od 2010 roku pracują wspólnie pod szyldem To Do Product Design. Laureaci Red Dot Design Award i IF Design Award.

- Paweł Grochowski z MyBath.

Elizeusz Plichta: W XXI wieku każdy produkt można wypromować i pokazać w wirtualnym świecie w najbardziej innowacyjny sposób. Targi, zwłaszcza te wiodące, do których bezdyskusyjnie zaliczają się ISH we Frankfurcie nad Menem, są imprezą kosztowną. Jednak ilość wystawców i ciągły wzrost powierzchni wystawienniczej dowodzą, że impreza ta ma się bardzo dobrze. Premierowo zaproponowano na ISH pokazanie kraju partnerskiego. Historycznym jest fakt, że ze 160 krajów współpracujących z targami to właśnie Polska, jako pierwsze państwo, stała się partnerem ISH 2015. Za naszego życia to się już nie powtórzy. Czy Polska wykorzystała rekordową ilość odwiedzających (198.000), którzy mogli zobaczyć trendy w branży na również rekordowej powierzchni 260.000sqm? Liczby mówią same za siebie. Fakt partnerstwa wygenerował w jednej z najbardziej prestiżowych hal powierzchnię wystawienniczą dla pokazania polskiego designu. Możliwość stworzenia stoiska w towarzystwie światowych gigantów to najlepsze co się mogło wydarzyć. To najwłaściwiej zainwestowane pieniądze. Kolejnym niezwykle ważnym aspektem była forma prezentacji. Premier Hesji i szef niemieckiego Bundesratu, Volker Bouffier, podczas ceremonii otwarcia targów powiedział o wadze bezpośrednich kontaktów biznesowych. „Polski design” zaoferował coś więcej. Obecność twórców wystawianych projektów to strzał w dziesiątkę. Z ukrycia obserwowałem reakcje odwiedzających i natychmiastowe nawiązywanie kontaktu z projektantkami i projektantami. Przecież nikt lepiej nie opowie o produkcie niż jego mózg. Zaskoczony byłem niesamowitym zainteresowaniem. Jeszcze z większą radością obserwowałem samych projektantów, dla których obecność w takim miejscu dodawała skrzydeł. To niezwykły czynnik motywacyjny. Nie jesteśmy Beniaminkiem, nie musimy mieć kompleksów, nasze produkty dowodzą, że zawodowo jesteśmy na tym samym poziomie co projekty uznanych i bogatych firm. Na koniec muszę wspomnieć o profesjonalnym zaplanowaniu polskiego stoiska. Gustowne, przemyślane ukazanie i opisanie produktów oraz ich twórców to dowód wysokiej klasy i smaku kuratorów wystawy.

Obecność na targach to tylko początek dalszego procesu. Opracowanie sprawozdania to konieczna praca i kolejna inwestycja. Zbieranie wizytówek na targach to nie hobby. Profesjonalne nawiązanie kontaktu z kimś kto nam osobiście wręczył swój adres może się przełożyć na biznes, a o to właśnie przecież na targach chodzi. Globalnie dla polskich marek to dopiero początek drogi. Im wcześniej polscy producenci zrozumieją, że poprzez łączenie się w środowiskowe stowarzyszenia można zdziałać więcej dla branży, a przez to i dla siebie, tym szybciej poprzez zdrowy lobbing osiągać będziemy sukces na arenie międzynarodowej. Takim przykładem jest właśnie stoisko Form and Function PRODUCTDESIGNFROMPOLAND. Duża powierzchnia w ważnym miejscu nie musi kosztować krocie, jeżeli odpowiednio pokażemy się w grupie.  

Martha Mulawa: Wystawa 'Form and Function prezentowała z rozmachem polski design w najpiękniejszej przestrzeni targowej ISH. Elegancja i subtelność prezentacji produktów przykuwała uwagę zwiedzających. Dobór wystawców i przedmiotów w sposób przekrojowy ukazał rynek łazienek i instalacji w Polsce. Od projektów ideowych poprzez małoseryjne obiekty aż do masowych produktów. Wspólnym mianownikiem wystawy była wysoka jakość zarówno produktu jak i projektu. Na wystawie zaprezentowałam grzejniki zaprojektowane dla Enix: THE PALM TREE i LIBRA AUDIO (zaprojektowane z Michałem Taborem z Otoprojekt).

Dzięki obecności na wystawie miałam sposobność spotkać się i rozmawiać z kilkoma przedsiębiorcami, którzy wcześniej nie współpracowali z projektantem. Pytali czy w ich produkcji jest miejsce na innowacyjny projekt i czy zechciałabym przyglądnąć się ich produktom i wskazać ewentualne pola do działania. Ewidentnie wystawa ta rozbudziła świadomość polskich producentów obecnych na targach. Wydaje mi się, że wystawa miała dla nich edukacyjny charakter - zapragnęli aby ich oferta wyróżniła się spośród konkurencji - osobiście jestem zaskoczona taką otwartością.

Katarzyna Jakubowska, Tomasz Orzechowski: Na wystawie Form and Function prezentowane były dwa nasze projekty: kafle Caldo wyróżnione tytułem Red Dot Design Award i IF Design Award i IVY radiator. Udział w targach ISH 2015  to dla naszej matki, TO DO Product Design, szczególne wydarzenie. W ciągu kilku dni w jednym miejscu spotkaliśmy się z reprezentantami wielu branż. Mieliśmy możliwość bezpośredniego kontaktu z przedsiębiorcami, którzy chcą inwestować w design. W trakcie takich rozmów pojawiły się propozycje współpracy. Mieliśmy również okazje poznać opinie na temat naszych projektów. Było to inspirujące i niezwykle cenne doświadczenie, które chcielibyśmy teraz przekształcić w konkretne zamówienia.

Paweł Grochowski: Targi ISH we Frankfurcie są największą światową impreza targową związaną z branżą sanitarno-łazienkową, w tym roku po raz pierwszy wybrano kraj partnerski, wybór Polski był wspaniałym akcentem ze strony Frankfurt Messe. Wystawa Form and Function była bezprecedensową okazją do pokazania światowej publiczności jak wspaniałe wyroby wytwarza się w Polsce. Jednocześnie wydarzenie to umożliwiło pokazanie jak wspaniałych i uzdolnionych projektantów mamy w naszym kraju. Każda impreza targowa jest traktowana przez naszą firmę (MyBath) bardzo poważnie, wynika to nie tylko z możliwości zwiększenia sprzedaży, ale przede wszystkim pokazania naszego kraju i produktów tu wytwarzanych wśród najlepszych z branży.

W dzisiejszych czasach bardzo ważne jest aby wytwarzać produkty w kraju producenta. W erze ciągłego przenoszenia produkcji do krajów azjatyckich o tańszej sile roboczej jedynie starannie wyprodukowanie wyroby posiadające cechy wyjątkowe, miedzy innymi formę tworzoną przez projektantów, są w stanie być konkurencyjnymi na globalnym rynku.

Wystawa Form and Function była najlepszym dowodem iż nasze produkty w żadnym stopniu nie odbiegają zarówno jakością wykonania jak i formą od konkurencji. Ogromne zainteresowanie zwiedzających jedynie potwierdzało najwyższy poziom prezentowanych wyrobów. Podczas targów ISH 2015 udało nam się nawiązać bardzo wiele kontaktów, które mają duże szanse zaowocować współpracą handlowa w przyszłości. Jednocześnie była to okazja aby zwiedzający mogli się przekonać na własne oczy jaką jakość nasze produkty prezentują. Mimo ery globalnej informatyzacji w dalszym ciągu jedynie  prezentacja produktów na żywo daje możliwość przekonania potencjalnych klientów co do ich wysokiego standardu wykonania. Wzięcie udziału w targach ISH było bardzo ważnym wydarzeniem dla naszej firmy oraz doskonałą formą promocji polskiego przemysłu coraz śmielej obecnego na międzynarodowej arenie Designu.

opracowała: Urszula Kałużna
Pomysłodawca i kurator Wystawy 'Form and Function PRODUCTDESIGNFROMPOLAND'

Katalog firm i projektantów >>

Więcej informacji o wystawcach i projektantach >>

--------------------------------------------------------------------

Targi ISH to największa międzynarodowa impreza w branży wystroju i wyposażenia łazienek, instalacji grzewczych i wodno-sanitarnych, chłodnictwa i klimatyzacji oraz energii odnawialnej. W wydarzeniu, które odbywa się co dwa lata, udział bierze ponad 2 400 wystawców z 56 krajów. Liczba odwiedzających wynosi ponad 190 000 osób.

Wystawa Form and Function PRODUCTDESIGNFROMPOLAND to niezwykle prestiżowe i ważne wydarzenie dla Polski. Pierwszy raz produkty najlepszych polskich projektantów zostanły zaprezentowane tak szeroko na biznesowej imprezie wystawienniczej w Europie. Wybór eksponatów konsultowany był z Zuzanną Skalską, analitykiem trendów ds. dizajnu, innowacji i biznesu.

Projektanci zaprezentowani na Form and Function ISH 2015:

Przemysław „Mac” Stopa /Masive Design, Mikołaj Wierszyłłowski, Dorota Jaśkiewicz, Krzysztof Posmyk, Anna Kolesińska, Kinga Knajp, Amit Mor, Paweł Panek, Mateusz Balcerkiewicz i Magda Konofalska /Wierszyłłowski i Projektanci, Grupa projektowa SIT, Katarzyna Jakubowska , Tomasz Orzechowski /TO DO Product Design, Martha Mulawa /Marta Mulawa Design, Michał Tabor /OTOPROJEKT, Rafał Stanisławiak /Vario Term, Daniel Roszak /Radaway, Katarzyna Okińczyc /Okińczyc – Design, Magda Kiełkiewicz, Kuba Gurnik / Studio COLOROFON, Michal Roszkowski  /Sanitec Kołol, Marta M. Gębska, Marmorin Design Studio, Marcin Jędrzak /Jędrzejak-Design, Joanna Lisiecka, Maria-Magdalena Ciślak i Wioletta Kazukiewicz.

Firmy zaprezentowane na Form and Function ISH 2015:

Marmorin Sp. z o.o. (Hall 4.2 C41), Derfa (Hall 4.2 C09), Marmite SA (Hall 3.0 E25), Sanitec Koło Sp. Z o.o. (AG0 G10), Bisk (Hall 3.0 F02), Meble 21 Sp.j. Ciastoń W i G (Hall 3.0 E01), Radaway Sp z o.o. Swarzędz (Hall 4.2 K01), Sanplast S.A. (3.1 E98), Glasspoint Marcin Krzemień Wadowice (Hall 4.2 K15), Vario Term Sp. z o. o. (Hall 10.1 A10), Enix, Instal – Projekt Gawłowscy, Ścierzyńscy Spółka Jawna, MyBath i TO DO Product Design.

--------------------------------------------------------------------

Mecenas Wystawy


Organizatorzy:

      

wizytówki

Komentarze:

loading
Nikt jescze nie skomentował tego artykułu.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.