Reklama

wszystkie artykuły z działu >> TARGI
24 kwietnia 2015
wszystkie artykuły z działu >> TARGI

How to effectively promote industries at the fair?

'Form and Function' ISH 2015 - exhibition summary

[EN]

In XXI century each product can be promote and show in virtual world in the most inovative way. Trades, especially those leading, to which indisputably belong ISH in Frankfurt am Main, are costly event. However the numer of exhibiors and continous increase of exhibit’s surface improve that this event is in a very good condition. First time on  ISH was propose to show partner country.  The historical fact is that from 160 countries cooperating with the trades Poland was the first country, became a partner in 2015 ISH.

Did Poland used a record numer of visitors (198.000) who were able to see trends in the industry on the record surface 260.000qm? The numbers speak for themselves. The fact of the partnership generated in one of the most prestigious halls  an exhibition space to show Polish design.

Polish Exhibition of Product Design 'Form and Function' PRODUCTDESIGNFROMPOLAND is definitely extremely prestigious and very important event for the Polish. For the first time the best Polish designers products were presented so widely on business exhibition event in Europe.

On the surface of 150 sqm., accompanied by global giants (Geberit, Keramag, Koral, Duravit, Kermi, Keuco, Roca Sanitario, Hüppe, Laufen, Hoesch Design, Sanplast or Franz Kaldewei), were presented selected products of 14 Polish companies and 28 designers, most of them - the winners of the most prestigious design awards: Red Dot, iF Design Award and Good The Pattern.

Next, very importan aspect was form of presentation. The Prime Minister of Hesse and head of the German Bundesrat, Volker Bouffier during the fairies opening ceremony said about weight of direct business contacts. „Polish design” offered something more.

Looking at reactions of visitors and immediately making contact with both designers and designers as well as representatives of the companies we scored a bull’s eye with a presence on fairies employees from companies and developers of projects. After all , no one could better tell about the product than its brain. We are not newcomers, we do not have complexes, our products prove that we are working on the same level as the projects approved and wealthy companies.

Messe Frankfurt was the patron of the exhibition. The founder and curator of 'Form and Function' PRODUCT DESIGN FROM POLAND is architect Urszula Kałużna.

[PL]

Mówiąc o Wystawie Polskiego Wzornictwa Produktowego ‘Form and Function’ na targach ISH 2015 – jako jej pomysłodawca i kurator - jestem szczególnie dumna z trzech powodów. Pierwszym z nich jest fakt - że pierwszy raz w powojennej historii Polski produkty najlepszych polskich projektantów zostały zaprezentowane tak szeroko na biznesowej imprezie wystawienniczej w Europie. Wystawcy i odwiedzający targi frankfurckie (2400 wystawców i ponad 190 000 gości) mieli możliwość oglądać wyselekcjonowane, dobre wzornictwo z Polski w jednym miejscu. Wystawę odwiedziło kilkanaście tysięcy osób, z czego kilka tysięcy było zaineresowanych otrzymaniem materiałów o wystawcach: firmach i projektantach, których produkty obecne były na ekspozycji.

Na stoisku o powierzchni 150 mkw. prezentowaliśmy produkty 14 polskich marek i 28 projektantów, w większości – laureatów najbardziej prestiżowych nagród designu: Red Dot, iF Design Award czy Dobry Wzór. Fakt, że dziesięć z czternastu promowanych firm to byli wystawcy targów ISH, wygenerował bardzo ciekawą sytuacje. Prezesi firm - wystawców, pracownicy i projektanci odwiedzali wystawę ze swoimi gośćmi z całego świata. Z dumą prezentowali produkty i sylwetki projektantów - nie tylko swoich firm. Niebagatelnym jest fakt, że wystawa mieściła się w towarzystwie największych światowych gigantów: Geberit, Keramag, Koral, Duravit, Kermi, Keuco, Roca Sanitario, Hüppe, Laufen, Hoesch Design, Sanplast czy Franz Kaldewei. Przedstawiciele tych firm często wpadali na naszą wystawę ze swoimi gośćmi.  Byli przecież naszymi „sąsiadami” ;-) Do tego liczni odwiedzający, dla których sam fakt pojawienia się polskich marek w jednym i to tak prestiżowym miejscu pod szyldem „PRODUCT DESIGN FROM POLAND” wydawał się być dla nich niezwykle miłym zaskoczeniem.

Z kolei te wizyty często kończyły się na stoiskach poszczególnych wystawców. Identyfikacja graficzna wystawy, była tak pomyślana, by czytelne opisy firm, produktów i projektantów odsyłały odwiedzających na ich stoiska. Poniżej kilka słów od współwystawców:

'Form and Function’ - to znakomita okazja do prezentacji naszych produktów i szerzej – bardzo pozytywnego wizerunku polskiej branży łazienkowej.  Nasz udział  w tej wystawie już zaowocował szeregiem kontaktów – zarówno o znaczeniu wizerunkowym jak i bezpośrednio biznesowym.- Michał Roszkowski, Product Manager – Furniture Sanitec Koło.

Wystawa 'Form and Function’ to szczególnie ważny krok dla kreowania wizerunków jeszcze stosunkowo młodych marek jaką jest Defra oraz dla jej twórczyń. Zacne grono, wśród którego mieliśmy możliwość pokazania naszego produktu daje nam nie tylko satysfakcję, ale chyba jeszcze mocniej motywuje to inwestowania w rozwój wzorniczy naszych produktów. Cieszymy się, że powstają takie właśnie inicjatywy propagujące nasz dorobek, oraz że możemy brać w nim czynny udział. Potwierdzam szerokie zainteresowanie wystawą, ponieważ realnie odbiło się na odwiedziny stoiska marki Defra. Wśród odwiedzających znajdowało się wiele osób, które trafiły na informację o nas właśnie na tejże ekspozycji – dziękujemy za wsparcie w tym zakresie. - Ewa Popławska, Kierownik Działu Marketingu Defra.

Wystawa 'Form and Function’ prezentowała z rozmachem polski design w najpiękniejszej przestrzeni targowej ISH. Dzięki obecności na wystawie miałam sposobność spotkać się i rozmawiać z kilkoma przedsiębiorcami, którzy wcześniej nie współpracowali z projektantem. Pytali czy w ich produkcji jest miejsce na innowacyjny projekt i czy zechciałabym przyglądnąć się ich produktom i wskazać ewentualne pola do działania. Ewidentnie wystawa ta rozbudziła świadomość polskich producentów obecnych na targach.- Martha Mulawa.

Na wystawie 'Form and Function' prezentowane były dwa nasze projekty: kafle Caldo wyróżnione tytułem Red Dot Design Award i IF Design Award i IVY radiator. Udział w targach ISH 2015  to dla naszej matki szczególne wydarzenie. W ciągu kilku dni w jednym miejscu spotkaliśmy się z reprezentantami wielu branż. Mieliśmy możliwość bezpośredniego kontaktu z przedsiębiorcami, którzy chcą inwestować w design. - Katarzyna Jakubowska, Tomasz Orzechowski (TO DO Design Product).

Wystawa 'Form and Function' była najlepszym dowodem iż nasze produkty w żadnym stopniu nie odbiegają zarówno jakością wykonania jak i formą od konkurencji. Ogromne zainteresowanie zwiedzających jedynie potwierdzało najwyższy poziom prezentowanych wyrobów. Podczas targów ISH 2015 udało nam się nawiązać bardzo wiele kontaktów, które mają duże szanse zaowocować współpracą handlowa w przyszłości. Wzięcie udziału w targach ISH było bardzo ważnym wydarzeniem dla naszej firmy oraz doskonałą formą promocji polskiego przemysłu coraz śmielej obecnego na międzynarodowej arenie Designu. - Paweł Grochowski (MyBath).

Druga rzecz z kórej jestem dumna - to fakt obecności na stoisku projektantów i przedstawicieli firm, których produkty prezentowaliśmy na wystawie. Pomysł ten okazał się strzałem w dziesiątkę parząc na reakcje odwiedzających i natychmiastowe nawiązywanie kontaktu zarówno z projektantkami i projektantami jak i przedstawicielami firm. Przecież nikt lepiej nie opowie o produkcie niż jego mózg. Podsumowując: nie jesteśmy Beniaminkiem, nie musimy mieć kompleksów, nasze produkty dowodzą, że zawodowo jesteśmy na tym samym poziomie co projekty uznanych i bogatych firm.

Wydaje mi się również, że Wystawa ta rozbudziła świadomość polskich producentów obecnych na targach ISH 2015 (93 firmy) i polskich firm, które odwiedzały targi ISH. Oglądając pięknie zaprojektowane produkty - zapragnęli aby ich oferta też wyróżniła się spośród konkurencji. Na stoisku odbyło się wiele ważnych spotkań dotyczących przyszłej współpracy z projektantami.

Powyższe fakty pokazują, że warto inwestować w promocję wzornictwa na prestiżowych imprezach wystawienniczych na świecie. Ważne, żeby robić to konsekwentnie. Ważne, żeby przyzwyczajać wystawców i odwiedzających targi z całego świata do naszej obecności. Wydaje mi się że promocja wzornictwa na prestiżowych imprezach wystawienniczych ma dużą przewagę nad promocją designu w strefach designu czy na targach designu. A jakie jest Państwa zdanie?

Urszula Kałużna
Pomysłodawca i kurator Wystawy 'Form and Function”

Katalog firm i projektantów >>

--------------------------------------------------------------------

Targi ISH to największa międzynarodowa impreza w branży wystroju i wyposażenia łazienek, instalacji grzewczych i wodno-sanitarnych, chłodnictwa i klimatyzacji oraz energii odnawialnej. W wydarzeniu, które odbywa się co dwa lata, udział bierze ponad 2 400 wystawców z 56 krajów. Liczba odwiedzających wynosi ponad 190 000 osób.

Projektanci zaprezentowani na Form and Function ISH 2015:

Przemysław „Mac” Stopa /Masive Design, Mikołaj Wierszyłłowski, Dorota Jaśkiewicz, Krzysztof Posmyk, Anna Kolesińska, Kinga Knajp, Amit Mor, Paweł Panek, Mateusz Balcerkiewicz i Magda Konofalska /Wierszyłłowski i Projektanci, Grupa projektowa SIT, Katarzyna Jakubowska , Tomasz Orzechowski /TO DO Product Design, Martha Mulawa /Marta Mulawa Design, Michał Tabor /OTOPROJEKT, Rafał Stanisławiak /Vario Term, Daniel Roszak /Radaway, Katarzyna Okińczyc /Okińczyc – Design, Magda Kiełkiewicz, Kuba Gurnik / Studio COLOROFON, Michal Roszkowski  /Sanitec Kołol, Marta M. Gębska, Marmorin Design Studio, Marcin Jędrzak /Jędrzejak-Design, Joanna Lisiecka, Maria-Magdalena Ciślak i Wioletta Kazukiewicz.

Firmy zaprezentowane na Form and Function ISH 2015:

Marmorin Sp. z o.o. (Hall 4.2 C41), Derfa (Hall 4.2 C09), Marmite SA (Hall 3.0 E25), Sanitec Koło Sp. Z o.o. (AG0 G10), Bisk (Hall 3.0 F02), Meble 21 Sp.j. Ciastoń W i G (Hall 3.0 E01), Radaway Sp z o.o. Swarzędz (Hall 4.2 K01), Sanplast S.A. (3.1 E98), Glasspoint Marcin Krzemień Wadowice (Hall 4.2 K15), Vario Term Sp. z o. o. (Hall 10.1 A10), Enix, Instal – Projekt Gawłowscy, Ścierzyńscy Spółka Jawna, MyBath i TO DO Product Design.

Relacja po targach: http://exspace.pl/articles/show/1315
Więcej informacji o wystawcach i projektantach >>

--------------------------------------------------------------------

Mecenas Wystawy


Organizatorzy:

      

wizytówki

Komentarze:

loading
Nikt jescze nie skomentował tego artykułu.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.