Reklama

wszystkie artykuły z działu >> TARGI
10 października 2015
wszystkie artykuły z działu >> TARGI

Drema 2015, Furnica 2015 Sofab 2015. Stoiska działające na emocje.

Stoiska działające na emocje.

Zakończyły się Targi Drema 2015, Furnica 2015 i Sofab 2015 odbywające się w Poznaniu w dniach 6-9.10.2015 roku.

Zapraszamy do działu Na Podium gdzie prezentujemy zdjęcia stoisk nagrodzonych wyróżnieniem Acanthus Aureus targów Drema, Furnika i SoFab 2015 (organizator: MTP).

Poznańskie trio targowe potwierdziło swoją pozycję wiodącego w Europie Środkowo-Wschodniej centrum zakupu maszyn i urządzeń do obróbki drewna oraz komponentów i materiałów do produkcji mebli. Podczas targów swoją innowacyjną ofertę przedstawiło blisko 600 firm z 21 krajów (Austrii, Belgii, Białorusi, Chin, Czech, Danii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Indii, Kanady, Niemiec, Portugalii, Szwajcarii, Szwecji, Tajwany, Turcji, Ukrainy, Wielkiej Brytanii, Włoch i Polski). Wystawcy przedstawili najnowsze produkty, technologie i usługi dla branż związanych z wyrobami z drewna, leśnictwem, biomasą oraz dla producentów i dystrybutorów chemii do drewna i dla przemysłu meblarskiego.

Na targach Drema, Furnika i SoFab 2015 zrealizowano kilkadziesiąt bardzo interesujących stoisk, wśród których pojawiało się kilka realizacji odzwierciedlających najnowszy trend w designie wystawienniczym - ekspozycje uwzgledniające działanie na nasze zmysły. Z wielką przyjemnością obserwujemy ten trend również w Poznaniu! Nigdy wcześniej kreowany świat nie był tak blisko człowieka! Firmy zaczynająmyśleć świadomie obudowaniu relacji międzyludzkich na targach, dzięki różnym zabiegom angażującym emocje odwiedzających.

Z kilkunastu interesujących realizacji ilustrujących ten najnowszy trend w wystawiennictwie - działanie na nasze zmysły - wybrałam trzy realizacje: Lasy Państwowe, Meble.pl i Davis.

Lasy Państwowe / Furnica 2015 / Pawilon 8, stoisko nr 1

Learning from forest - interaktywna wystawa Lasów Państwowych to nowoczesna ekspozycja pokazująca naturę. Centralną częścią przestrzeni wystawienniczej jest napis FOREST. Każda z liter jest jednocześnie ekspozytorem treści i poświęcona jest innemu obszarowi tematycznemu związanemu z lasami. Ponad 2-metrowe litery składające się na napis są ciekawym pomysłem na prezentację zdjęć.

Klarowna, prosta forma o walorach estetycznych, które odbieramy w dwóch wymiarach. Pierwsze spojrzenie - efekt zaskoczenia - monumentalny napis FORSET, w którym każda z liter ma ukryte treści, obrazy i inne niespodzianki. Widz może wejść między litery i obejrzeć je z każdej strony. Treści będą przekazywane na planszach, opisach, zdjęciach, filmach, nagraniach.

Na wbudowanych ekranach wyświetlane będą filmy i zdjęcia, wkomponowane tablety zachęcą do śledzenia infografiki i mobilnej aplikacji o Lasach Państwowych, posłuchać dźwięków lasów.

Obszary tematyczne, które odzwierciedlają litery:

F - polskie lasy, bioróżnorodność i zrównoważona gospodarka leśna
O - drewno i jego właściwości, eko- surowiec- pozyskanie i jego funkcje
R - turystyka rekreacja, mozaika zdjęć prezentująca walory turystyczne lasów
E - edukacja leśna, najbardziej interaktywna i kolorowa litera
S - papier, przekrój ryzy papieru, zadrukowanej wydawnictwami Lasów Państwowych
T - ochrona przyrody

Stoisko Meble.pl / Furnica 2015 / Pawilon 8A, stoisko nr 26

Meble.pl zaprezentowało Wystawę PREMIERY Meble.pl 2015, która była częścią ekspozycji targów FURNICA 2015. Był to niezwykle mocny akcent wystąpienia. Wystawa przyciągała tłumy zwiedzających. Na 300 mkw powierzchni, zaprezentowano kilkadziesiąt nowości produktowych, 9 wiodących producentów komponentów dla meblarstwa. W jej ramach prezentowane były najnowsze akcesoria i komponenty meblowe najbardziej renomowanych dostawców rozwiązań dla przemysłu meblowego. Podczas Wystawy można było zobaczyć produkty takich marek jak EGGER, HETTICH, REHAU, REJS, GAMET, AMI Polska, PAGED, ALUPROFIL, ELFA.

Wewnątrz 300-stu metrowej wyspy na gości czekali organizatorzy ekspozycji i oraz pyszny, cały czas na bieżąco uzupełniany, poczęstunek i przemiła obsługa.

fot. Materiały prasowe Meble.pl

fot. Materiały prasowe Meble.pl

fot. Materiały prasowe Meble.pl

fot. Materiały prasowe Meble.pl

Stoisko Davis / SoFab 2015 /Pawilon 7, stoisko nr 6

W 2015 roku firma Davis obchodzi 20-sto lecie. Obie daty: 1995 i 2015 i nazwa firmy pisane wielkimi, dwumetrowymi literami dominowały na stoisku. Przyciągały uwagę mocnym kolorem, który świetnie kontrastował z czarnym tle zabudowy. Nikt obok tego stoiska nie przechodził obojętnie. Dlaczego? Przecież wielkie litery to niby nic nadzwyczajnego. I tu zaczyna się zabawa z nami, widzami odwiedzającymi targi. Wielkie formy poustawiane były jakby bałaganiarsko.  Trudno było odczytać „o co chodziło” autorowi. Dodatkowo nigdzie na stoisku nie zauważyłam komunikatu o 20-sto leciu. Wydaje mi się, że właśnie ta tajemniczość była najciekawszym zamysłem. To ona sprawiała, że się zatrzymywaliśmy. Przecież gdzieś w tym szaleństwie musi być jakiś sens. Każdy  szukał go po swojemu. Ja odnalazłam sens zapisu dopiero w trakcie rozmowy z Dyrektorem firmy Panem Grzegorzem Stojanikiem. Może za krótko patrzyłam…

Dodatkowo firma oferowała gościom pyszne owocowe koktajle. Pomarańczowa, wielka maszyna świetnie dopełniała kolorystycznie przestrzeń zabudowy. Ona też wzbudzała bardzo dużą ciekawość.

Davis to uznana marka na rynku meblowym. Nowoczesne multikulturowe wzornictwo, interesujące zestawienia faktur i kolorów, a także idące z duchem czasu tkaniny 3D stanowiły ekspozycje. Firma zajmuje się importem i sprzedażą tkanin obiciowych od 1995 roku.

Opracowała: Urszula Kałużna

Widzieliście inne ciekawe przykłady stoisk działających na emocje?

Czekamy na Wasze informacje: info@exspace.pl

Kolejna edycja targów Drema, Furnica i Sofab już za rok - 13-16 września 2016 r.

wizytówki

Komentarze:

loading
Nikt jescze nie skomentował tego artykułu.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.