Reklama

wszystkie artykuły z działu >> TARGI
18 grudnia 2015
wszystkie artykuły z działu >> TARGI

Ambiente - barometr trendów w branży dóbr konsumpcyjnych.

Na tych targach nie może cię zabraknąć

Ambiente 2016 (Frankfurt nad Menem, 12-16 lutego 2016) to barometr trendów w branży dóbr konsumpcyjnych.

W dniach 12-16 lutego we Frankfurcie nad Menem spotkają się przedstawiciele globalnego sektora dóbr konsumpcyjnych. Jako barometr aktualnych trendów, platforma zamówień i przegląd propozycji we wzornictwie Ambiente to jedno z najważniejszych wydarzeń targowych w roku. Produkty wystawiane na targach są podzielone na trzy główne kategorie: Dining, Living oraz Giving. Wschodnia część centrum wystawienniczego – hale od 1 do 6 – są zarezerwowane dla działu Dining. Z kolei w zachodniej części targów znajdują się działy Giving oraz Living. Dzięki temu na targach Ambiente znajdziemy całą paletę dóbr konsumpcyjnych, w tym nakrycia stołów, przyrządy kuchenne i artykuły gospodarstwa domowego, luksusowe wyroby spożywcze, upominki, a także artykuły wyposażenia wnętrz. W dziale Giving znajdziemy również nową grupę produktów – Accessories & Jewellery (hala 9.2) – dzięki której zobaczymy nowe rodzaje synergii za sprawą takich produktów, jak biżuteria, zegarki, wyroby skórzane, walizki oraz przybory toaletowe.

Polecamy Artykuł: Ambiente Trends 2016: Design Studio bora.herke.palmisano

Na piąty kraj partnerski tych największych na świecie międzynarodowych targów branżowych wybrano w tym roku Włochy, a prezentację kraju partnerskiego przygotuje Paola Navone |www.paolanavone.it

Targi Ambiente 2015 odwiedziło 4814 wystawców, którzy przybyli do Frankfurtu nad Menem z 95 krajów i przez 5 dni na powierzchni 329 400  m kw.brutto prezentowali swoje produkty i innowacje1 . Polska była reprezentowana przez 62 kraje i uplasowała się na 17. miejscu wśród wszystkich krajów, z których pochodzili zeszłoroczni wystawcy. Z kolei pod względem liczby odwiedzających targi Polska znalazła się na miejscu 11. Spośród 135 000 odwiedzających targi przybyłych ze 152 krajów 2188 pochodziło z Polski, co oznacza wzrost o 10,3 w porównaniu z rokiem 2014. 53 procent odwiedzających pochodziło spoza Niemiec, a to więcej niż kiedykolwiek. Najsilniej reprezentowanymi wśród gości krajami były po Niemczech Włochy, Francja, Holandia, Wielka Brytania, Hiszpania, Szwajcaria, USA, Chiny, Turcja i Polska. Na cztery miesiące przed Ambiente ponad 50 firm z Polski, w tym Trend Glass, Wrześniak Glassworks i York, już zarejestrowało się na tegoroczną edycję.

Wschodnia część centrum wystawienniczego – hale od 1 do 6 – są zarezerwowane dla działu Dining

Wschodnia część centrum wystawienniczego – hale od 1 do 6 – są zarezerwowane dla działu Dining

W zachodniej części targów znajduje się dział Giving: paleta dóbr konsumpcyjnych, w tym nakrycia stołów, przyrządy kuchenne i artykuły gospodarstwa domowego, luksusowe wyroby spożywcze, upominki, a także artykuły wyposażenia wnętrz. W dziale Giving znajdziemy również nową grupę produktów – Accessories & Jewellery (hala 9.2)

W zachodniej części targów znajduje się dział Giving: paleta dóbr konsumpcyjnych, w tym nakrycia stołów, przyrządy kuchenne i artykuły gospodarstwa domowego, luksusowe wyroby spożywcze, upominki, a także artykuły wyposażenia wnętrz. W dziale Giving znajdziemy również nową grupę produktów – Accessories & Jewellery (hala 9.2)

W zachodniej części targów znajduje się dział Living.


Benvenuto! Włochy piątym krajem partnerskim targów Ambiente


Po Danii, Francji, Japonii i USA to Włochy zostaną piątym krajem partnerskim największych na świecie targów dóbr konsumpcyjnych.

To wspaniale, że udało nam się pozyskać Włochy jako kraj partnerski nadchodzących targów Ambiente. Niemcy i Włochy łączy wiele czynników kulturowych i ekonomicznych, które są niezwykle ważne dla obu krajów, ale Włosi to także naród, który wytwarza niezwykłe dzieła wzornicze, z których wybrane chcielibyśmy zaprezentować w trakcie kolejnej edycji Ambiente – mówi Thomas Kastl, dyrektor działu Dining targów Ambiente. Część programu kraju partnerskiego to prezentacja szerokiej gamy produktów, które cechuje prawdziwy kunszt wzorniczy. Kuratorem i projektantem wystawy jest włoska projektantka Paola Navone. Na co dzień mieszka w Nediolanie, gdzie wyróżniła się na włoskiej scenie designu dzięki wypracowaniu własnego stylu, który już w latach 80. ubiegłego wieku zyskał sobie międzynarodowe uznanie. Navone była już kuratorem i projektantem kilku prezentacji przedstawianych na targach we Frankfurcie, a jej udział w Ambiente to wydarzenie niemal historyczne. Jej poprzednie prezentacje produktów odbywały się pod hasłami „extra-soft touch” (1997) oraz „extra-remix” (2001). Zaprojektowała również kawiarnię „waterbar H20” (2005).

 

Na piąty kraj partnerski tych największych na świecie międzynarodowych targów branżowych wybrano w tym roku Włochy, a prezentację kraju partnerskiego przygotuje Paola Navone.

 

Nowość: Ethical Style Guide

Konsumenci na całym świecie przywiązują coraz większą wagę do produktów ekologicznych. Kategorie prezentowane w Ethical Style Guide, takie jak „Eco-Friendly Materials”, „Fair & Social Production”,

„Re-/Upcycling Design” czy „Handmade Manufacturing”, pozwolą gościom targów lepiej zorientować się w tym dziale o bardzo złożonej propozycji produktów z całego świata. Stoiska wystawców działających zgodnie z zasadami etyki i/lub ekologii będzie można znaleźć dzięki Ethical Style Guide oraz specjalnym oznaczeniom.Rozwiązania dla branży HoReCa oraz usług B2B

Od wprowadzenia pakietu Contract Business na targach Ambiente 2012 te ostatnie stały się bardzo ważnym miejscem dla usługodawców z sektora B2B. W tym roku również gościć będziemy 270 specjalistycznych wystawców, ekspertów i decydentów z branży hotelarskiej i cateringowej, na przykład menadżerów projektów, profesjonalnych kupców, ekspertów od wystroju oraz architektów wnętrz, restauratorów i przedstawicieli segmentu hoteli ekskluzywnych, którzy będą mieli okazję znalezienia odpowiednich kontaktów biznesowych, nabycia fachowej wiedzy oraz dotarcia do szytych na miarę rozwiązań.

Najważniejsza platforma zaopatrzenia poza Chinami

Ambiente to poza Chinami najważniejsza platforma handlu dużymi wolumenami. W trakcie Ambiente 2015 niemal 1600 wystawców w sześciu halach prezentowało swoją obszerną gamę produktów. Oprócz wystawców z Chin ze swoją propozycją eksportową obecni byli również wystawcy z Indii, Hong Kongu, Tajwanu i Tajlandii. Na wspólnych stoiskach pojawiły się między innymi Indonezja, Malezja, Maroko, Peru i Wietnam. Strefa zaopatrzenia pod nazwą „Passage” to na Ambiente okazja do znalezienia konkretnych kontaktów oraz zamawiania bezpośrednio od producentów. Prezentowane produkty to dobra produkowane przemysłowo, ale także rzemiosło wytwarzane w większych ilościach oraz rozwiązania do tworzenia rozwiązań szytych na miarę.

Wyjątkowy program wydarzeń towarzyszących

W trakcie Ambiente 2016 zaprezentowane zostaną najistotniejsze trendy w nakryciach stołów, wyposażeniu kuchni, wnętrzach oraz upominkach. Cieszące się znakomitą renomą studio projektowe bora.herke.palmisano specjalizujące się w trendach wybierze cztery główne kierunki trendów, które zaprezentują na specjalnym spektakularnym pokazie.

Dla młodych projektantów skupiające sponsorów programy „Talents” oraz „Next” stanowią ważny krok w karierze. Młodzi projektanci przyszłości, zajmujący się projektowaniem przedmiotów oraz mebli zaprezentują międzynarodowemu gronu ekspertów i przedstawicieli z branży swoje projekty oraz prototypy.

Specjalna wystawa „Solutions” będzie prawdziwym bankiem inteligentnych rozwiązań. Projektant i kurator Sebastian Bergne będzie odpowiedzialny za zaprezentowanie odwiedzającym Ambiente kreatywnych rozwiązań w nakryciach stołów, wyposażeniu kuchni oraz domu. Wyjątkowe atuty wybranych produktów będzie można również zobaczyć w poświęconych im krótkich filmach wideo.

W 2016 roku Ambiente będzie również miejscem, gdzie odbędą się ceremonie wręczania znanych już nagród branżowych. Produkty w umiejętny sposób łączące estetykę i funkcjonalność są nagradzane tytułem Design Plus Award i wystawiane na specjalnej wystawie, którą będzie można zobaczyć w trakcie targów. Z kolei nagroda German Design Award jest przyznawana w pierwszym dniu Ambiente. Odwiedzający będą mogli zobaczyć nagrodzone produkty na specjalnie przygotowanej, imponującej wystawie. W ramach Ambiente przyznane zostaną również nagrody Kitchen Innovation Award oraz antynagroda Plagiarius piętnująca piractwo produktowe.

Ambiente, największe takie targi na świecie

Ambiente to jedyne na taką skalę międzynarodowe targi produktów stołowych, kuchennych, sprzętu gospodarstwa domowego, upominków, biżuterii oraz przyborów toaletowych, a także elementów dekoracyjnych i wyposażenia wnętrz. Ambiente to prawdziwe branżowe show z niespotykaną nigdzie indziej szeroką gamą produktów. Na początku 2015 roku ponad 4800 wystawców prezentowało przez pięć dni swoje nowe produkty oraz innowacje na nadchodzący sezon, ciesząc się uwagą 135 000 gości z ponad 150 krajów. Te największe na świecie targi dóbr konsumpcyjnych wyróżnia również bogata oferta wydarzeń towarzyszących, programów promocyjnych dla młodych projektantów oraz firm wchodzących na rynek, prezentacji trendów oraz ceremonii wręczania nagród.

Znajdź targi Ambiente na portalach Facebook, Twitter, Pinterest oraz Instagram:

http://ambiente-blog.com/ www.facebook.com/ambientefair www.twitter.com/ambiente www.pinterest.com/ambientefair www.instagram.com/ambientefair

Informacje na temat targów we Frankfurcie

Messe Frankfurt to jeden z największych organizatorów targów na świecie, generujący sprzedaż wartą około 554 milionów euro i zatrudniający 2130 pracowników. Grupa Messe Frankfurt to globalna sieć 29 oddziałów oraz 57 międzynarodowych partnerów sprzedaży, dzięki czemu możliwe jest dotarcie do lokalnych klientów w ponad 160 krajach. Messe Frankfurt organizuje swoje wydarzenia w ponad 30 lokalizacjach na całym świecie. W roku 2014 firma Messe Frankfurt zorganizowała w sumie 121 imprez targowych, z których ponad połowa miała miejsce poza Niemcami.

Powierzchnie wystawiennicze Messe Frankfurt to 592 127 metrów kwadratowych, w tym dziesięć hal wystawowych. Firma prowadzi również dwa centra konferencyjne. Historyczna Festhalle to jedno z najpopularniejszych tego typu miejsc w Niemczech, gdzie odbywają się najróżniejsze wydarzenia. Messe Frankfurt jest własnością publiczną, w której 60 procent posiada miasto Frankfurt, a 40 procent – land Hesji.

Więcej informacji na stronie internetowej: www.messefrankfurt.com

------------------------------------

Osoby zainteresowane wyjazdem zorganizowanym na targi Ambiente 2016, zapraszamy do kontaktu:

22 49 43 201
p. Dorota Idzikowska
dorota.idzikowska@poland.messefrankfurt.com

Przedstawicielstwo targów Ambiente na Polskę
ul. Mołdawska 7/141
02-127 Warszawa
Tel. 22 49 43 200
info@poland.messefrankfurt.com

Fot.: Messe Frankfurt Exhibition GmbH

 

wizytówki

Komentarze:

loading
Nikt jescze nie skomentował tego artykułu.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.