Wizytówki

Reklama

wszystkie artykuły z działu >> TARGI
27 grudnia 2015
wszystkie artykuły z działu >> TARGI

„Well-Being 4.0” ujawnia nowe trendy branży tekstylnej. Heimtextil 2016

Człowiek i jego zmysły znów w centrum zainteresowania
Heimtextil ujawnia nowe trendy w branży: - Protect: To, co dobre dla nas - Energise: Cyfrowe marzenia - Nourish: Wzornictwo sensoryczne - Enrich: Praca wszystkich zmysłów

Targi Heimtextil, odbywające się w dniach 12-15 stycznia 2016 we Frankfurcie na Menem, to największe na świecie targi tekstyliów do wyposażenia wnętrz i obiektów. Podczas ostatniej edycji ponad 2.750 wystawców przedstawiło - ponad 68.000 branżystom - niezwykle bogatą ofertę. Są one prawdziwym barometrem trendów oraz punktem odniesienia dla branży tekstyliów wysokiej jakości, wyróżniających się zarówno pod względem wzornictwa, jak i innowacyjności. Messe Frankfurt powołało Heimtextil do życia już w roku 1991 i nieustannie je rozwija.

„Well-Being 4.0” tematem przewodnim trendów.

W projektowaniu pojawią się motywy, których istotą będzie podejście holistyczne, w którym człowiek i jego zmysły znów są w centrum zainteresowania. „Well-Being 4.0” opisuje światy tekstyliów do wyposażenia wnętrz, tworzących oazę spokoju i komfortu. Wszystko projektowane jest tak, aby przebywający w prezentowanych wnętrzach mogli cieszyć się wygodniejszym życiem i lepszym samopoczuciem. Decydującą rolę odgrywa tu nauka i technologia, które są dziś wpisane w proces tworzenia materiałów tekstylnych. Człon „4.0” został zapożyczony z nazwy „Industrie 4.0” i oznacza inteligentne, cyfrowe oraz spersonalizowane rozwiązania. Mówiąc wprost: możliwe ma być przywołanie pozytywnych uczuć oraz reakcji zmysłów za pomocą jednego przycisku. – Chodzi o to, aby znaleźć sposób na połączenie tego, co naturalne, z tym, co sztuczne – stwierdziła w trakcie konferencji Lisa Douet, wspominając o jednym z najważniejszych wyzwań. – Oprócz uznania dla technologii musimy zapewnić, że we wzornictwie przyszłości nie zabraknie naturalnych materiałów oraz wyrobów rękodzielniczych. Zarówno nowy katalog trendów, który został zaprezentowany podczas konferencji, jak i „Theme Park”, stanowią przegląd całego wachlarza pionierskich projektów. Za pomysł i realizację oraz opracowanie towarzyszącego „Theme Park” katalogu i nowej strony internetowej odpowiedzialna jest w tym roku amerykańska grupa WGSN, zajmująca się opracowaniem nadchodzących trendów.

Co roku międzynarodowe gremium do spraw trendów pracuje nad wskazaniem najważniejszych tendencji na rynku, dostarczając osobom opracowującym produkty, zespołom kreatywnym, dekoratorom i projektantom cennych wskazówek na temat kierunków i trendów w branży. W roku 2016 organizatorzy targów będą kontynuować zeszłoroczną koncepcję „Theme Park”. Tym razem jej realizacja odbędzie się jednak w hali 6.0, która pozwoli na imponującą, osobną aranżację tego wydarzenia.

„Well-Being 4.0” – trendy 2016/2017

Protect: To, co dobre dla nas

Ten kierunek w trendach jest zapowiedzią czystej, minimalistycznej estetyki. To właśnie z nią komponuje się różnorodna oferta produktów dla branży wellness oraz środków czystości. Spokój jako cenne i coraz rzadsze dobro, pełni tu kluczową rolę To przeciwwaga dla świata, w którym jesteśmy zawsze online i coraz częściej pragniemy odciąć się od tego i zrobić dla siebie coś dobrego. Stąd nawiązująca do ochrony nazwa tego trendu – „Protect” – odnosząca się nie tylko do naszej fizyczności, ale przede wszystkim psychiki.

Energise: Cyfrowe marzenia

Aby poprawić jakość swojego życia, człowiek jest dziś coraz bardziej związany z technologią. Zanikają granice między światem offline i online. Ta cyfrowa przestrzeń przenika też do świata naszej psychiki. Nowym materiałem staje się tu światło, które tworzy formy niematerialne i oświetla dynamiczne kontury. Paleta kolorystyczna lawiruje między mocniejszymi i słabszymi kontrastami. W tej ferii barw dominują mocne, niemal fluorescencyjne odcienie mieszające się z ciemnymi odcieniami electric blue. Estetykę tego niezwykle energetycznego trendu ożywia wysoki połysk i lakierowane powierzchnie, kalejdoskopowe wzory oraz fantazyjne sportowe projekty.

Nourish: Wzornictwo sensoryczne

To tu spotykają się krajobrazy miejskie i dziewicze, tworząc nowy świat pełen równowagi. Uwagę przykuwa od razu wszechobecna zieleń. Paleta barw pełna jest więc pięknych odcieni zieleni, a także ciemnych brązów i szarości, harmonizujących z motywami ziemi i kamienia. Naturalne materiały łączy się tu z wyznaczającym trendy wzornictwem. Szczególną rolę zyskuje tu również rękodzieło, które pozwala wydobyć pierwotne piękno. How to get a good fake id

Enrich: Praca wszystkich zmysłów

Obfitość i niezwykle bogate zdobienia, które łączą elementy z przeszłości i przyszłości, grają w tym trendzie pierwsze skrzypce. Nie sposób nie zauważyć również wykorzystywanych tu ornamentów oraz lśniących, szlachetnych materiałów. Stylowe, intensywne barwy, takie jak śliwka czy karmazyn komponują się z metalicznymi akcentami złota, mosiądzu czy brązu. Powiew orientu stapia się z wzornictwem ikonicznym, w którym odradza się klasycyzm w całym swym przepychu i okazałości.

Więcej informacji na temat targów Heimtextil oraz „Theme Park”:

www.heimtextil.messefrankfurt.com
www.heimtextil-theme-park.com
www.heimtextil-blog.com

__________Wystawcy z Polski

Na Heimtextil 2016 swoją ofertę zaprezentuje 35 firm z Polski: AKANT Monika i Zbigniew Harasym, AMW Nawrot, ArtGeist, Baroco, CALVARO, CHEMEKS, Colourama, Drukarnia Tkanin MICHALSKI, F.H. DAVIS Kazimierz Hanusiak, Fabryka Firanek WISAN S.A., Fabryka Firanek i Koronek Haft SA, Fargotex, Faro S. Zieliński K. Putanowicz, Franc Gardiner, HALANTEX, Home Invest INC, HUG THE STUFF, INTER WIDEX Wiesław Mierzejewski, JACKMEISTER Jacek Kończal, KBM, KORA Adam Żebrowski, MAGNETIX GORSZWA, MARDOM, PARTNER Krzysztof Knap, PIK Sp.J. HURT-DETAL K. i B. Nartowicz, POLONTEX S.A., PPUH LECH Lech Świątek, RAD-POL, Tkaniny J.A. Dankowski, TNN, TOPTEXTIL, UNIGLOB, WAMATEX, ZAWISZA Jan Sienkiewicz.

 

wizytówki

Komentarze:

loading
Nikt jescze nie skomentował tego artykułu.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.