Reklama

wszystkie artykuły z działu >> FIRMY
03 stycznia 2016
wszystkie artykuły z działu >> FIRMY

"Jak powstaje stoisko, które wyznacza trendy?" Dorota Sosnowska - Bernady z Trend Glass w rozmowie z Urszulą Kałużną

Trend Glass na targach Ambiente.

Targi Ambiente, odbywające się dniach 12-16 lutego 2016 roku we Frankfurcie nad Menem, to jedyne na taką skalę międzynarodowe targi produktów stołowych, kuchennych, sprzętu gospodarstwa domowego, upominków, biżuterii oraz przyborów toaletowych, a także elementów dekoracyjnych i wyposażenia wnętrz. W 2015 roku swoje produkty prezentowało ponad 4800 wystawców. Udział w Ambiente 2016 potwierdziło ponad 50 firm z Polski - w tym Trend Glass (http://www.trendglass.pl/pl/), który uczestniczy w nich od ponad 10 lat.

Cyt.: Jako autorka koncepcji naszych stoisk pragnę, aby były one wyjątkowe. Zawsze dążę do stworzenia aranżacji, która zdobędzie atencję przechodnia, zaintryguje na tyle, aby chciał zobaczyć więcej. Niezmiernie ważne są dla mnie wszelkie materiały użyte do budowy stoiska. Razem z firmą Neomesse (http://www.neomesse.com/), która wykonuje naszą ekspozycję oraz projektantką Aleksandrą Wiechą starannie je wybieramy, ponieważ wiem, iż stworzą atmosferę ciepłego wnętrza, w którym będzie się przyjemnie pracowało - mówi Dorota Sosnowska - Bernady, Trend Glass.

Urszula Kałużna: Pani Doroto. Państwa ekspozycje wystawiennicze i oferta produktowa, prezentowana od lat na targach Ambiente we Frankfurcie, budzą zawsze bardzo duże zainteresowanie. Czy na targach prezentujecie Państwo co roku nowe produkty?

Dorota Sosnowska - Bernady: Witam. Jest mi niezmiernie miło słyszeć, iż nasze produkty oraz sposób ich prezentacji podobają się. Nasza oferta produktowa jest bardzo szeroka i nie sposób przedstawić jej na stoisku, dlatego koncentrujemy się na produktach nowych, które chcielibyśmy wypromować. Coraz większą uwagę zwracamy też na możliwości dekoracji szkła.

Szkło Trend Glass jest znane na całym świecie. Co je wyróżnia?

Szkło Trend Glass – jak sugeruje nazwa naszej firmy, to połączenie najwyższej jakości, dużych możliwości produkcyjnych, a przede wszystkim wychodzenie naprzeciw najnowszym trendom w szeroko pojętym designie.

Czy można już coś powiedzieć o trendach na rok 2016? Skąd Pani czerpiecie inspiracje dla nowych kolekcji.

W swoich projektach staram się łączyć zawsze modny minimalizm z elementami, które sprawiają, iż nasze produkty stają się wyjątkowe. Nadchodząca kolekcja zainspirowana jest sztuką Fridy Kahlo – piękne barwy, elementy florystyczne – prostota w multikolorze.

Jak wprowadzacie na rynek nowy produkt? Od czego zaczynacie. Ile trwa proces wdrożenia.

Projekt każdego produktu zaczynamy od konsultacji z klientem i przygotowania rysunku technicznego. Po wstępnej akceptacji kształtu, przechodzimy do jego omówienia  w zespole międzywydziałowym , wewnątrz firmy. Na tym etapie ustalane jest docelowe oprzyrządowanie, na którym będzie produkowany wyrób, omawiane są wszelkie zagrożenia oraz wprowadzane są ewentualne korekty co do kształtu produktu w celu optymalizacji procesu produkcyjnego. Po finalnej akceptacji rysunku technicznego przez klienta przechodzimy do projektowania oprzyrządowania wspólnie z wybranym dostawcą. Równolegle do tego etapu ustalany jest także sposób pakowania. Proces wdrożenia, w zależności od złożoności projektu trwa od 4-8 tygodni (dłużej jeśli przed produkcją seryjną wymagana jest produkcja testowa).

Nie jest łatwo znaleźć na polskim rynku - projektantów, którzy rozumieją technologie. Czego wg Pani brakuje w programie nauczania na wydziałach wzornictwa polskich uczelni?

Projektuję z pasji, nie z zawodu. Ukończyłam studia ze specjalizacją Marketing i Zarządzanie, dlatego nie orientuję się, jakie programy oferują uczelnie artystyczne. Uważam, że każda uczelnia powinna dać solidne podstawy oraz możliwość praktyki i pracy z materiałami już od początku studiów. Przede wszystkim jednak nie ograniczać i pozwalać  realizować się nawet w najbardziej szalonych projektach.

Kto projektuje Państwa produkty?

Większość naszych produktów projektujemy sami w naszym dziale projektowym, uwzględniając wszystkie wymogi i oczekiwania klientów. Zdarzają się jednak sytuacje, w których klient ma gotowy projekt, który wymaga jedynie adaptacji,  w celu dostosowania tego wyrobu do naszych możliwości produkcyjnych.

Jaką role odgrywają targi w promocji marki i produktu Trend Glass?

Targi to miejsce, gdzie możemy spotkać naszych obecnych i potencjalnych odbiorców, pokazać naszą misję oraz wizję na przyszłość. Rynek szkła jest dosyć wąski i nie jest łatwo o nowych klientów. Tym bardziej musimy ciągle być na bieżąco ( trendy), a nawet jeden krok do przodu .

Jak powstaje stoisko, które wyznacza trendy?

Jako autorka koncepcji naszych stoisk pragnę, aby były one wyjątkowe. Zawsze dążę do stworzenia aranżacji, która zdobędzie atencję przechodnia, zaintryguje na tyle, aby chciał zobaczyć więcej. Niezmiernie ważne są dla mnie wszelkie materiały użyte do budowy stoiska. Razem z firmą Neomesse, która wykonuje naszą ekspozycję oraz projektantką Aleksandrą Wiechą starannie je wybieramy, ponieważ wiem, iż stworzą atmosferę ciepłego wnętrza, w którym będzie się przyjemnie pracowało.

Trend Glass, Ambiente 2015koncepcja stoiska: Dorota Sosnowska - Bernady, współpraca: Aleksandra Wiecha
realizacja: Neomesse

Trend Glass, Ambiente 2015, koncepcja stoiska: Dorota Sosnowska - Bernady, współpraca: Aleksandra Wiecha
realizacja: Neomesse

Trend Glass, Ambiente 2014, koncepcja stoiska: Dorota Sosnowska - Bernady

Trend Glass, Ambiente 2013, koncepcja stoiska: Dorota Sosnowska - Bernady

Co roku Państwa stoiska zaskakują odwiedzających nowatorskimi koncepcjami. Jaki jest pomysł na przyszłoroczną prezentację Ambiente 2016?

Tego nie chciałabym jeszcze zdradzać. Serdecznie zapraszam do odwiedzenia naszego stoiska: Hala 6.3 stoisko D12 TREND GLASS

Ambiente to najważniejszy na świecie barometr trendów w branży dóbr konsumpcyjnych. Jak na przestrzeni lat zmieniał się cel udziału Trend Glass w tych targach. 

Ambiente to must- be naszej branży. Uczestniczymy w nich od ponad 10 lat. Nasze pierwsze stoisko miało kilkanaście metrów kwadratowych i znajdowało się w kącie hali – na wypadek, gdybyśmy sobie nie poradzili. Udało się – stopniowo doszliśmy do stu metrów kwadratowych. Taka powierzchnia pozwala nam zaprezentować firmę w pełnej okazałości.

Moim  marzeniem jest zaprojektować nasze stoisko w hali 4.0. gdzie wystawiają się m.in. Rosenthal czy Leonardo czyli mistrzowie szklarskiego designu. Mam nadzieję, że kiedyś uda nam się tam pokazać.

Warto uczestniczyć w targach? Co by Pani, weteran wystawiennictwa, poleca polskim projektantom, start-up’om  i firmom, które chciałyby zaistnieć na świecie.

Targi gromadzą w jednym miejscu projektantów,  kupców, sprzedawców, producentów, hurtowników. Wielu z nich znamy z nazwiska, maila, czy rozmów telefonicznych. Uważam jednak, że stosunki międzyludzkie to podstawa każdego biznesu i nic ich nie zastąpi. Projektantów namawiam, aby nie bali się odważnych aranżacji i odchodzili od łatwych lecz nudnych targowych standardów.

Dziękuję za rozmowę i już teraz wpraszam się na kawę podczas lutowej edycji Ambiente we Frankfurcie.

___________

Dorota Sosnowska - Bernady

Trend Glass Sp. Z o.o. to radomska huta szkła, która została założona w 2003 roku, ale jej początki oraz związek właścicieli z hutnictwem szkła sięgają wczesnych lat 80. XX wieku. W ciągu dekady nieprzerwanej działalności firma stała się jednym z czołowych i prężnie działających producentów i dystrybutorów szkła gospodarczego, dekoracyjnego oraz użytkowego. Firma stawia na ciągły i dynamiczny rozwój zarówno pod względem technologicznym jak i organizacyjnym.

www.trendglass.pl

wizytówki

Komentarze:

loading
Nikt jescze nie skomentował tego artykułu.

Reklamy

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.