Reklama

wszystkie artykuły z działu >> TARGI
06 stycznia 2016
wszystkie artykuły z działu >> TARGI

HOT NEWS. Trzy najważniejsze wydarzenia Heimtextil 2016

Największe targi tekstylne na świecie

Heimtextil, największe targi tekstylne na świecie odbywające się w dniach 12-15 stycznia 2016 we Frankfurcie na Menem, są prawdziwym barometrem trendów oraz punktem odniesienia dla branży tekstyliów wysokiej jakości, wyróżniających się zarówno pod względem wzornictwa, jak i innowacyjności. Na targach swoją ofertę zaprezentuje 35 firm z Polski: AKANT, AMW, ArtGeist, Baroco, CALVARO, CHEMEKS, Colourama, Drukarnia Tkanin MICHALSKI, DAVIS, WISAN, Haft SA, Fargotex, Faro, Franc Gardiner, HALANTEX, Home Invest INC, HUG THE STUFF, INTER WIDEX, JACKMEISTER, KBM, KORA, MAGNETIX GORSZWA, MARDOM, PARTNER, PIK Sp.J. HURT-DETAL, POLONTEX, LECH, RAD-POL, Tkaniny J.A. Dankowski, TNN, TOPTEXTIL, UNIGLOB, WAMATEX, ZAWISZA. Oto trzy najważniejsze wydarzenia z nadchodzącego show.

1 The latest textiles and wallpaper

Przede wszystkim Heimtextil to ogromne targi, gdzie ponad 2500 wystawców z całego świata przedstawia niezwykle bogatą ofertę: tkaniny dekoracyjne i obiciowe, zasłony, firany, rolety, karnisze, tapety, tekstylne wykładziny ścian, bieliznę pościelową, kołdry, poduszki, tekstylia do kuchni i łazienki, obrusy, serwety, dywany i materace. Prezentują się tutaj największe marki z Europy i Azji, wśród których są A.S. Création, NLXL, Graham & Brown czy Marburger. W tym roku niezwykle cierkawie zapowiada się ekspozycja NLXL. Firma, kontynuując współpracę z holenderskim biurem Piet Hein Eek (http://www.pietheineek.nl/nl), zaprezentuje Wallpaper Collection z nowymi wzorami.

NLXL, Wallpaper Collection z nowymi wzoram: marble, brick and wood

2 The trends forum Well-being 4.0

Główną wizytówką Heimtextil jest jego coroczna prezentacja trendów. Każdego roku, show stawia hipnotyzującą instalację, która skupia się na aktualnych trendach branży wyposażenia wnętrz na sezon 2016/2017. W tym roku, Heimtextil Theme Park jest poświęcona Well-being 4.0, i składa się z czterech grup koncepcyjnych

- W tym roku, Heimtextil Theme Park jest poświęcona Well-being 4.0, i składa się z czterech grup koncepcyjnych: Protect: To, co dobre dla nas. Ten kierunek w trendach jest zapowiedzią czystej, minimalistycznej estetyki. - Energise: Cyfrowe marzenia. Aby poprawić jakość swojego życia, człowiek jest dziś coraz bardziej związany z technologią. Zanikają granice między światem offline i online. Ta cyfrowa przestrzeń przenika też do świata naszej psychiki. Nowym materiałem staje się tu światło, które tworzy formy niematerialne i oświetla dynamiczne kontury. - Nourish: Wzornictwo sensoryczne. To tu spotykają się krajobrazy miejskie i dziewicze, tworząc nowy świat pełen równowagi. Uwagę przykuwa od razu wszechobecna zieleń. - Enrich: Praca wszystkich zmysłów. Obfitość i niezwykle bogate zdobienia, które łączą elementy z przeszłości i przyszłości, grają w tym trendzie pierwsze skrzypce.) „Well-Being 4.0” opisuje światy tekstyliów do wyposażenia wnętrz, tworzących oazę spokoju i komfortu. Wszystko projektowane jest tak, aby przebywający w prezentowanych wnętrzach mogli cieszyć się wygodniejszym życiem i lepszym samopoczuciem. Decydującą rolę odgrywa tu nauka i technologia, które są dziś wpisane w proces tworzenia materiałów tekstylnych. Za pomysł i realizację oraz opracowanie towarzyszącego „Theme Park” katalogu i nowej strony internetowej odpowiedzialna jest w tym roku amerykańska grupa WGSN, zajmująca się opracowaniem nadchodzących trendów.

3 The speaker series

Wszyscy, którzy chcą być na bieżąco z trendami  mogą wziąść udział w wykładach i konferencjach towarzyszących targom Heimtextil. Będzie można posłuchać min. Kate Franklin i Caroline Till z FranklinTill Studio http://www.franklintill.com/, które pomagało w przygotowaniu forum trendów i księgi trendów.

Kate Franklin i Caroline, FranklinTill Studio

Założone w 2010 roku londyńskie studio, specjalizujące się w prognozowaniu trendów, współpracuje przy strategiach nowych projektów z wieloma znanymi markami, w tym Andaz Hotels, Caesarstone i Technopop. Duet niedawno pracował z przy tworzeniu kolekcji Knit collection dla firmy Curver w jego Knit collection (na rysunku), która miała swoją premierę na Designjunction podczas London Design Festival 2015. Designjunction http://thedesignjunction.co.uk/ jest wiodącą wystawą współczesnego designu odbywającą się co roku w Londynie, Mediolanie i Nowym Jorku.

____________Urszula Kałużna

Na targach swoja ofertę zaprezentuje 35 firm z Polski : AKANT Monika i Zbigniew Harasym, AMW Nawrot, ArtGeist, Baroco, CALVARO, CHEMEKS, Colourama, Drukarnia Tkanin MICHALSKI, F.H. DAVIS Kazimierz Hanusiak, Fabryka Firanek WISAN S.A., Fabryka Firanek i Koronek Haft SA, Fargotex, Faro S. Zieliński K. Putanowicz, Franc Gardiner, HALANTEX, Home Invest INC, HUG THE STUFF, INTER WIDEX Wiesław Mierzejewski, JACKMEISTER Jacek Kończal, KBM, KORA Adam Żebrowski, MAGNETIX GORSZWA, MARDOM, PARTNER Krzysztof Knap, PIK Sp.J. HURT-DETAL K. i B. Nartowicz, POLONTEX S.A., PPUH LECH Lech Świątek, RAD-POL, Tkaniny J.A. Dankowski, TNN, TOPTEXTIL, UNIGLOB, WAMATEX, ZAWISZA Jan Sienkiewicz.

_______________ Urszula Kałużna

wizytówki

Komentarze:

loading
Nikt jescze nie skomentował tego artykułu.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.