Reklama

wszystkie artykuły z działu >> TARGI
09 stycznia 2016
wszystkie artykuły z działu >> TARGI

Co zakoczyło nas w branży wystawienniczej w roku 2015?

Jakie instalacje nas  zachwyciły? Co nas zaskoczy i zainspiruje w roku 2016?

Jakie instalacje nas zachwyciły? Co nas zaskoczy i zainspiruje w roku 2016? Czyje projekty pozostaną nam na długo w pamięci? Czy znowu zachwycą nas najwięksi na świecie kucharze? Jakie interaktywne instalacje szykują dla nas najwięksi projektanci świata? Bardzo jestem ciekawa Waszych odkryć i Waszych komentarzy. Co Wam się spodobało, co Was zaskoczyło w roku 2015. Będzie mi bardzo miło jak podzielicie się ze mną swoimi opiniami i odkryciami. A może stworzyliście niepowtarzalne projekty?

REKLAMA

Design Wystawienniczy - Zaskoczenia 2015

Rok 2015 - dla mnie - minął pod hasłem: Dobry design to dzisiaj za mało, żeby wyróżnić firmę czy produkt. Najważniejszym trendem wydają się być aranżacje działające na nasze zmysły. Ty / Ja / My - jesteśmy najważniejsi. Kreowany świat z jednej strony jest bardzo blisko człowieka, skupiając się bezpośrednio na wrażeniach sensorycznych, które budzą: smak, zapach, dźwięk czy obraz.  Z drugiej strony – dzięki niezwykłym instalacjom -  hipnotyzuje odbiorcę zabierając go na ukryty, odbierany tylko zmysłami poziom. Każde z tych rozwiązań zawsze wiedzie do celu, a tym samym sprawia, że zapamiętujemy i wracamy myślami. Co ja zapamiętałam z roku 2015?

'Creative Collage'. Amtico, BAU 2015 Monachium, projekt: D'art Design Gruppe

'Creative Collage'. Amtico, projekt: D'art Design Gruppe Fot.: D'art Design Gruppe
BAU 2015 Monachium (19-24.01.2015)

'Creative Collage'. Amtico, projekt: D'art Design Gruppe Fot.: D'art Design Gruppe
BAU 2015 Monachium (19-24.01.2015)

D'art Design Gruppe, znana niemiecka Agencja Kreatywna z Neuss, zaproponowała ciekawą koncepcję wystawienniczą dla Amtico, światowego producenta Design Flooring. Mottem towarzyszącym ekspozycji były kolaże przestrzenne prezentujące najnowsze trendy podłóg: "Glint Void" + "Woven" + "Glint Orb" or "Worn Concrete" + "Random Plank" + "Parisian Pine". Otwarty układ stoiska, w postaci trzech kolaży „Mix & Match”, pozwalał zwiedzającym na aktywne „doświadczanie” produktu. Forma stoiska była ponadczasowa i nowoczesna, chociaż konstrukcyjnie bardzo prosta. Więcej >>>

BARLINEK S.A, BAU 2015 Monachium, projekt i realizacja: Hanczar Studio



BARLINEK S.A, projekt i realizacja Hanczar Studio Projektowe, fot. Alexei Sidelnikov
BAU 2015 Monachium (19-24.01.2015)

Inspiracje do stworzenia koncepcji stoiska specjaliści ze Studia Projektowego Hanczar odnaleźli w cechach i wartościach Barlinka: dbałości o środowisko, naturalnym pochodzeniu produktu, rzemieślniczej obróbce drewna stosowanej w produkcji, a także znajomości trendów współczesnego designu. Stoisko składało się z dwóch poziomów: parteru, który był miejscem pierwszego kontaktu z klientem oraz prezentacji oferty oraz antresoli, zaaranżowanej do komfortowych rozmów indywidualnych oraz serwowania poczęstunku. Więcej >>>

“Das Haus” IMM Cologne 2015, projekt: Neri&Hu

“Das Haus”, projekt: Neri&HuIMM 2015
IMM Cologne 2015 (19-25.01.2015)

Co roku targi IMM Cologne zapraszają inną pracownię lub projektanta do wypowiedzenia się na temat przyszłości przestrzeni domowej i stworzenia wizji domu w instalacji Das Haus. W 2015 roku swoją wizję domu zaprezentowało studio Neri&Hu z Szanghaju. Zeszłoroczna  instalacja ma kwestionować sposób w jaki ludzie zapełniają swoje domy meblami i przedmiotami. Założyciele studia: Lyndon Neri i Rosanna Hu, wypełniając przestrzeń instalacji rzeczami - spróbowali porównać środowiska życia przeszłych i przyszłych pokoleń – na podstawie swojego rodzinnego miasta - Szanghaju. Więcej >>>

„Dream Sceneries” Rummel IMM Cologne 2015, projekt: D'art Design Gruppe

Rummel, projekt: D'art Design Gruppe, Fot. Philip Kistner
IMM Cologne 2015 (19-25.01.2015)

Rummel, projekt: D'art Design Gruppe, Fot. Philip Kistner
IMM Cologne 2015 (19-25.01.2015)

D'art Design Gruppe, zeszłoroczny laureat prestiżowej międzynarodowej nagrody IF Design, zaprezentował nowy zaskakujący projekt stoiska dla firmy Rummel (największego niemieckiego producenta materacy) na największych targach wyposażenia wnętrz IMM 2015 w Kolonii. Premiera nowego wizerunku marki pod hasłem „Dream Sceneries” została uchwycona w trzech wymiarach, przenosząc w genialny sposób - wizualny i przestrzenny - język komunikacji Rummel, na poziom emocjonalny. Stoisko odwołuje się do marzeń sennych. Więcej >>>

Trend Glass, Ambiente 2015 Frankfurt, projekt: Dorota Sosnowska - Bernady (Trend Glass) i Aleksandra Wiecha, realizacja: Neomesse

Trend Glass, projekt: Dorota Sosnowska - Bernady (Trend Glass) i Aleksandra Wiecha, realizacja: Neomesse
Ambiente 2015 Frankfurt (13-17.02.2015)

Trend Glass, projekt: Dorota Sosnowska - Bernady (Trend Glass) i Aleksandra Wiecha, realizacja: Neomesse
Ambiente 2015 Frankfurt (13-17.02.2015)

„Jako autorka koncepcji naszych stoisk pragnę, aby były one wyjątkowe. Zawsze dążę do stworzenia aranżacji, która zdobędzie atencję przechodnia, zaintryguje na tyle, aby chciał zobaczyć więcej. Niezmiernie ważne są dla mnie wszelkie materiały użyte do budowy stoiska. Razem z firmą Neomesse, która wykonuje naszą ekspozycję oraz projektantką Aleksandrą Wiechą starannie je wybieramy, ponieważ wiem, iż stworzą atmosferę ciepłego wnętrza, w którym będzie się przyjemnie pracował” - Dorota Sosnowska - Bernady z Trend Glass. Więcej >>>

'Japan Pavilion', Ambiente 2015 Frankfurt

'Japan Pavilion'
Ambiente 2015 Frankfurt (13-17.02.2015)

Japan Pavilion' na Ambiente 2015 we Frankfurcie to jedna z kilkunastu świetnych realizacji pawilonów promujących swój kraj. Można by powiedzieć, że jest to projekt idealny. Na stoiska narodowe zapraszani są oficjalni goście z całego świata. To te stoiska odwiedzają ministrowie i inni ważni goście. To na te stoiska skierowane są kamery z całego świata - przekazujące relacje z targów i spotkań ważnych ludzi. I to taki obraz zostaje w pamięci większości ludzi, którzy odwiedzają targi i czytają/oglądają relacje z targów. Więcej >>>

‘Lighting Promenade‘ LUCEPLAN, Milan Design Week 2015, projekt: Migliore+Servetto Architects

‘Lighting Promenade‘ LUCEPLAN, projekt: Migliore+Servetto Architects, Photo © Marta Rovatti Studihrad
Milan Design Week 2015 (14-19.04.2015)

Powierzchnia wystawiennicza Lighting Promenade prowadzi zwiedzającego przez najnowszą ofertę produktów Luceplan. Na zewnątrz stoisko otoczone jest wysokimi osłonami, które dzięki światłu wewnątrznemu - tworzą urokliwe efekty świetlne. Instalacja sprawia, że wizyta na stoisku jest wielkim wyróżnieniem dla odwiedzającego. Więcej >>>

HELIO CURVE Hyundai Milan Design Week 2015, Interactive Digital Installation, projekt: Reuben Margolin

HELIO CURVE Hyundai, Interactive Digital Installation, projekt: Reuben Margolin
Milan Design Week 2015 (14-19.04.2015)

Hyundai w mediolanie zaprezentował  Instalację ‘HELIO CURVE’ - drugą część projektu 'Sculpture in Motion 2.0'. Kinetyczna instalacja ‘HELIO CURVE’ tworzy żywą falę, celebrującą ruch - ‘moment of motion’. Twórcą instalacji jest kalifornijski artysta Reuben Margolin. ‘HELIO CURVE’ odtwarza ruch oceanu: 400 zawieszonych, połączonych ze sobą drewnianych klocków tworzy ogromną falę. Więcej >>>

Zobaczcie niesamowity firm: HELIO CURVE at Milan Design Week 2015

HARMONY DIVERSITY, Pawilon Japonii, Expo Milano 2015, Interactive Digital Installation, projekt: TeamLab

HARMONY DIVERSITY, Pawilon Japonii, Interactive Digital Installation, projekt: TeamLab
Expo Milano 2015 (31.04-31.10.2015)

Pawilon Japonii na  w Mediolanie to dwie fantastyczne Interaktywne Instalacje, zaprojektowane przez TeamLab - interdyscyplinarne studio z Tokio - pod hasłami: HARMONY i DIVERSITY, przedstawiające odwiedzającym japońską kulturę żywienia. Są to instalacja 'przejścia'. Dwa oddzielne pomieszczenia zaaranżowane ekranami przypominającymi pola ryżowe, interaktywnym wodospadem i lustrzanymi ścianami - wciągając odbiorcę w niesamowitą przestrzeń -  zderzają go z licznymi informacjami dotyczącymi japońskiej żywności. Więcej >>>

Zobaczcie niesamowity firm: HARMONY, Japan Pavilion, Expo Milano 2015

Zobaczcie niesamowity firm: DIVERSITY, Japan Pavilion, Expo Milano 2015

‘Floating Flower Garden’ MAISON & OBJET PARIS 2015, Interactive Digital Installation, project: TeamLab

‘Floating Flower Garden’, Interactive Digital Installation, project: TeamLab
MAISON & OBJET PARIS 2015 (4-8.09.2015)

Nadzwyczajną instalacje mogli oglądać odwiedzający wrześniowe targi Maison & Objet w Paryżu. ‘Floating Flower Garden’ to pływający ogród, zbudowany z 2300 kwiatów. Piękno  instalacji polega na tym, że kwiaty cały czas są w ruchu, unosząc się i opadając. Kinetyczna instalacja tworzy niezwykłe doświadczenie zmysłowe. Kwiatowy wszechświat, przepełniony pięknem i spokojem, żyje i porusza się. Ruch delikatnych różowych płatków jest płynny i hipnotyzujący. Botaniczny ogród zaprasza widzów do kontemplacji piękna i spokoju - efemeryczne i stale rozwijające się kwiaty - zmieniają pozycję z każdym ruchem odwiedzającego wystawę. Więcej >>>

Zobaczcie niesamowity firm:  ‘Floating Flower Garden’ MAISON & OBJET PARIS 2015

“UP - unexpected perspectives”, Ariostea, Cersaie 2015 Bolonia, project: Marco Porpora

“UP - unexpected perspectives”, Ariostea, project: Marco Porpora
Cersaie 2015 Bolonia (28.09-02.10.2015)

Instalacją “UP” - “unexpected perspectives” Ariostea podsumowuje swój dotychczasowy dorobek na targach Cersaie 2015 w Bolonii. Marco Porpora łączy pojęcia lekkości i wielkości tak, by były jednoznacznie czytelne dla odwiedzających stoisko. “Unexpected perspectives” to malownicza gra form architektonicznych, która prezentuje produkty Ariostea w tym płyty wielkoformatowe Ultra jako element do „budowania i meblowania” świata. Więcej>>> 

Lasy Państwowe, Furnica 2015 Poznań

Lasy Państwowe
Furnica 2015 Poznań (6-9.10.2015)

'Learning from forest' - interaktywna wystawa Lasów Państwowych to nowoczesna ekspozycja pokazująca naturę. Centralną częścią przestrzeni wystawienniczej jest napis FOREST. Każda z liter jest jednocześnie ekspozytorem treści i poświęcona jest innemu obszarowi tematycznemu związanemu z lasami. Ponad 2-metrowe litery składające się na napis są ciekawym pomysłem na prezentację zdjęć. Więcej >>>

Zaczyna się sezon targowy 2016. Jaki będzie? Co nas zaskoczy?

Sezon targowy w 2016 roku otwierają Targi IMM Cologne (18-24.01.2016). Jest to jedno z najważniejszych wydarzeń wystawienniczych z branży designu wyposażenia wnętrz na świecie. Z najbardziej oczekiwanych wydarzeń targów IMM możemy wymieć: - 1. Das Haus. Co roku targi IMM Cologne zapraszają inną pracownię/projektanta do wypowiedzenia się na temat przyszłości przestrzeni domowej i stworzenia wizji domu w instalacji Das Haus. W 2015 roku swoją wizję domu zaprezentowało chińskie studio Neri&Hu z Szanghaju. Tegoroczną instalacje w Hali 2.2 - “Das Haus – Interiors on Stage”– projektuje Gość Honorowy Sebastian Herkner. - 2. Wystawa LivingInterior poświęcona branży łazienkowej - 3. Wspaniałe kreacje wystawiennicze, najnowsze trendy i oczywiście strefa Pure Talents.

I czekamy na kolejne wspaniałe wydarzenia 2016 roku, na wymienienie których nie starczyłoby tutaj miejsca ;-) Dzielcie się z nami Waszymi historiami, projektami, odkryciami… info@exspace.pl

Życzę Wam Wspaniałego i Kreatywnego 2016 roku.

____________Urszula Kałużna

+ D'art Design Gruppe

+ Hanczar Studio Projektowe

Neri&Hu

+ Neomesse

Migliore+Servetto Architects

+ TeamLab 

wizytówki

Komentarze:

loading
Nikt jescze nie skomentował tego artykułu.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.