Reklama

wszystkie artykuły z działu >> TARGI
24 lutego 2016
wszystkie artykuły z działu >> TARGI

Polskie firmy na targach Ambiente 2016

Na targach nie wystarczy się wystawiać! Na targach trzeba zaistnieć!

25. Edycja konkursu StandOUT. Ambiente 2016

16 lutego br. zakończyły się targi Ambiente we Frankfurcie – światowy lider prezentacji trendów w branży dóbr konsumpcyjnych. W tym roku swoje propozycje zaprezentowało ponad 4.300 wystawców z 96 krajów wśród których znalazło się aż 57 firm z Polski, min. Polskie Fabryki Porcelany „Ćmielów” i „Chodzież”, WFP Hefra, Krośnieńskie Huty Szkła „Krosno”, Porcelana Krzysztof, FNK Manufaktura w Bolesławcu, HSG Wrześniak, Practic, Dafi, Alda SA czy tre design – nowa marka Oskara Zięty.

Miło nam poinformować, że po targach odbywa się StandOUT. – konkurs na najciekawsze stoisko targowe. StandOUT. organizowany jest przez portal Exspace | BEYOND FAIR DESIGN. Misją portalu jest służenie pomocą przedsiębiorstwom, w świadomym wykorzystywaniu imprez targowych do kreowania i wzmacniania wizerunku. W 25. Edycji konkursu StandOUT. głosujemy na 33 realizacje wystawiennicze targów Ambiente. Głosowanie trwa w dniach 24 luty – 9 marca 2016 r. Portal Exspace wraz z Partnerem StandOUT. Ambiente 2016 - Targi Frankfurt, Przedstawicielstwo w Polsce Piotr Łukaszewicz Warszawa - zapraszają do wyrażania opinii! Każdy może tworzyć przyszłość wystawiennictwa! Tutaj możecie głosować na stoiska >>> StandOUT. Ambiente 2016

Tegoroczne targi były szczególne dla wielu polskich firm.

Od zawsze największym polskim stoiskiem na targach Ambiente jest prezentacja Huty Szkła Gospodarczego Tadeusz Wrzesniak. HSG 'Wrześniak' to największa huta szkła ręcznie formowanego w Polsce. Firmy i projektanci współpracujący z HSG Wrześniak mogą korzystać z tysięcy gotowych projektów lub mogą zlecać projekty własnego pomysłu licząc na radę i techniczne wsparcie. Huta może produkować w szkle bezbarwnym i kolorowym, we wszystkich możliwych wielkościach - od najmniejszych szklaneczek do produktów XXL. Poprzez ilość dostępnych technik malowania i zdobienia wciąż poszerza swoją ofertę. Jest - jak mały zakład – otwarta na nowe pomysły i gotowa podążać za oczekiwaniami klientów oferując przy tym możliwości produkcyjne największego wytwórcy w Polsce i Europie. Na taragch Ambiente swoją ofertę prezentowała na stoisku o powierzchni 234 mkw. www.glassworks.pl

HSG Wrześniak Ambiente 2016 fot. Urszula Kałużna Exspace

HSG Wrześniak Ambiente 2016 fot. Urszula Kałużna Exspace

Po raz pierwszy w historii targów (i zapewne także w historii Polski) polskie wzornictwo prezentowane było na odrębnym stoisku w strefie Contemporary Design. To co roku najbardziej reprezentacyjna i najważniejsza strefa dla całego wydarzenia. Wśród najlepszych, światowych marek wyznaczających najnowsze trendy, m.in.: Ritzenhoff, Alessi, Royal Copenhagen, Kahla, LIittala czy Blomus znalazła się także polska porcelana z Ćmielów Design Studio.

Ćmielów Design Studio (hala 4.0 D85) w strefie Contemporary Design. Na zdjęciu: Marek Cecuła - Dyrektor artystyczny Ćmielów Design Studio, Monika Iwan - menedżer d/s sprzedaży Polskich Fabryk Porcelany "Ćmielów" i "Chodzież" SA, Edyta Cieloch - projektant Ćmielów Design Studio i Urszula Kałużna - redaktor naczelny portalu Exspace.pl / fot. Urszula Kałużna

Ekspozycja Ćmielów Design Studio Ambiente 2016 (hala 4.0 D85) w strefie Contemporary Design / fot. Urszula Kałużna

Nikomu nie trzeba przedstawiać ceramiki z Bolesławca. Talerze czy kubki ozdobione charakterystycznymi wzorami rozpoznamy już na pierwszy rzut oka. Fabryka Naczyń Kamionkowych „Manufaktura” w Bolesławcu (hala 6.2 D67) czerpie pełnymi garściami z tradycji bolesławieckiej ceramiki, nie bojąc się jednocześnie zapraszać do współpracy młodych, cenionych projektantów. Po kolekcji "Manufaktura by Oskar Zięta", przyszedł czas na współpracę z Dorotą Koziarą. Kolekcja Renesans -różnorodna, świeża, z poszanowaniem tradycji - taka właśnie jest nowa kolekcja Doroty Koziary. Oryginalne wzory zdobiące prostą w formie ceramikę, chociaż tak różne, idealnie się dopełniają. Na tegorocznych targach Ambiente we Frankfurcie, część kolekcji Renesans została zaprezentowana jako główna instalacja Trendy 2016.

Dorota Koziara, dr Krystyna Łuczak-Surówka, Urszula Kałużna na tle kolekcji Renesans / fot. Urszula Kałużna

FNK „Manufaktura” w Bolesławcu / fot. Urszula Kałużna

Często zadarza się, że design stoisk dużych marek na targach Ambiente (i nie tylko) jest powielany przez kilka lat. To są standardy światowe. Zmienia się tylko prezentowana oferta. I sposób jej prezentacji. Powtarzalne stoiska na Ambiente ma kilkanaście znanych polskich marek, wśród których są min: HSG Wrześniak, 'Krosno', Polskie Fabryki Porcelany 'Ćmielów' i 'Chodzież' czy Porcelana Kristoff.

Wałbrzyska Porcelana Krzysztof, to jeden z czołowych producentów porcelany w Polsce. Nieprzerwanie od ponad 180 lat produkuje wysokogatunkową porcelanę stołową, kupowaną przez odbiorców z Europy Zachodniej i Ameryki Północnej już w XIX wieku. Dziś firma dostarcza swoją porcelanę do odbiorców z całego świata, którzy doceniają jej wysoką jakość, a także oryginalny design. W ostatnich latach firma dynamicznie rozwija produkcję i wprowadza na rynek nowe kolekcje, w tym przygotowane przez młodych polskich designerów. W tym roku Fryderyka, jeden z najpiękniejszych fasonów produkowanych przez wałbrzyską fabrykę, często wykorzystywany przez scenografów filmowych, obchodzi 80. urodziny. www.porcelana-kristoff.pl

Porcelana Krzysztof Ambiente 2016 / fot. Porcelana Krzysztof

Porcelana Krzysztof Ambiente 2016 / fot. Porcelana Krzysztof

Ćmielów i Chodzież na Ambiente obecne są od lat w sekcji Dining. W tym roku można było tam podziwiać historyczne i klasyczne kolekcje, które podobnie jak w poprzednich latach, cieszyły się ogromnym zainteresowaniem zagranicznych gości i kontrahentów. W sekcji Dining prezentowane były także kolekcje eksportowe obrazujące różnorodność i odmienność wzorniczą w poszczególnych krajach. Znane i rozpoznawalne kolekcje dwóch historycznych marek Polskich Fabryk Porcelany prezentowane były także w nowych, specjalnie na tę okazję zaprojektowanych dekoracjach. www.porcelana-cmielow.pl

PFP Ćmielów i Chodzież SA Ambiente 2016 / fot. Urszula Kałuzna Exspace

"KROSNO" to legendarne polskie szkło, doceniane na całym świecie. To synonim 90-letniej tradycji formowania szkła o krystalicznej przejrzystości, doskonałej jakości i różnorodnym wzornictwie. Na stoisku dominowały 3 kierunki. Przyroda, styl skandynawski i powrót do przeszłości. Zaproszenie natury do wnętrza to najważniejszy obecnie trend konsumencki. Styl skandynawski przejawia się uproszczoną formą, dąży do wygody, lekkości kształtów. Powrót do przeszłości to połączenie stylu ART DECO z lat 20 i 30 oraz klasyki designu lat 50. www.krosno.com.pl

Krośnieńskie Huty Szkła 'Krosno' SA Ambiente 2016 / fot. Urszula Kałuzna Exspace

Wymagającym klientom Minex CEI oferuje pod marką Violetta i Sudety, szeroką gamę ekskluzywnych wyrobów ze szkła kryształowego: kieliszków, szklanek, karafek, dzbanków, wazonów, owocarek  oraz innych ciekawych artykułów mogących stanowić przepiękne dopełnienie wystroju wnętrz. Na stoisku mozna było zapoznać sie z wyprodukowaną w Hucie Szkła Violetta, o ponad 150 - letniej tradycji, nowoczesną kolekcją użytkową wykonaną z najwyższej jakości szkła kryształowego 24% PbO. Szkła o niezwykłej przejrzystości z unikalnym ręcznie wykonanym zdobieniem i pięknym połyskiem. www.violetta.com.pl

Grupa Kapitałowa Minex Ambiente 2016 / fot. Urszula Kałużna

Dla wielu firm projekt stoiska to prawdziwe projektowe wyzwanie. Co roku zaskakują nowym designem. Często bardzo intersującym. Do takich firm z pewnościa należy Trend Glass. Z ciekawościa co roku zaglądamy na stoisko Trend Glass. Okazało się, że nie tylko my. Stoisko Trend Glass z targów Ambiente 2016 wzbudziło zainteresewanie jednego z holenderskiego wystawców, który zaproponował odkupienie stoiska - w całości. Jesteśmy ciekawi jak się to zakończyło...

Trend Glass to radomska huta szkła, która została założona w 2003 roku, ale jej początki oraz związek właścicieli z hutnictwem szkła sięgają wczesnych lat 80. XX wieku. W ciągu dekady nieprzerwanej działalności firma stała się jednym z czołowych i prężnie działających producentów i dystrybutorów szkła gospodarczego, dekoracyjnego oraz użytkowego. Firma stawia na ciągły i dynamiczny rozwój zarówno pod względem technologicznym jak i organizacyjnym. www.trendglass.pl

Trend Glass Ambiente 2016 / fot. Urszula Kałużna

Nie zapominamy, że targi to przede wszystkim prezentacja oferty produktowej. Polskie marki są rozpoznawalne na świecie, a my - odwiedzający targi - docieramy do firm często dzięki ich produktom. Na tegorocznej edycji Ambiente "odkryliśmy" ;-) kilka dobrze znanych już na świecie polskich marek: Practic, Alda, MTM tadeusz Szczepański, Glass Studio Habrat i jeszcze kilka innych. Jesteśmy potentatem min. w produkcji artykułów gospodarstwa domowego z tworzyw sztucznych.

Znacie produkty PRACTIC? Od wielu lat wyroby firmy znajdują się na półkach większości hipermarketów w Polsce i za granicą. We Frankfurcie naszą uwagę zwróciła kolekcja wyrobów łącząca drewno z plastikiem w żywych kolorach, pieknie wykończona. www.practic.com.pl

 

PRACTIC Ambiente 2016 / fot. Urszula Kałużna

ALDA to firma z ponad 35-cio letnim doświadczeniem. Na targach Ambiente (hala 6 A01) zaprezentowała wiodące produkty takie jak: kosze pedałowe Freedom Fresh, kosze modułowe do segregacji odpadów, kosze parkowe Urban, koszopopielnice i popielnice, czajniki nierdzewne i czajniki aluminiowe. Nam spodobał się bardzo najnowszy produkt linii Alda - Kosze do Segregacji Śmieci. www.alda.com.pl

ALDA SA Ambiente 2016 / fot. Urszula Kałużna

Przedsiębiorstwo MTM Tadeusz Szczepański jest czołowym polskim producentem artykułów gospodarstwa domowego z tworzyw sztucznych. Od ponad 30 lat cieszą się one uznaniem największych dystrybutorów AGD i ich klientów w Europie. www.mtm.waw.pl

MTM Tadeusz Szczepański Ambiente 2016 / fot. Urszula Kałużna

Unikatowe prace Glass Studio Habrat znajdują się w wielu galeriach w Polsce i na Świecie min. w zbiorach The Corning Museum of Mlass czy Corning, USA. Tworzenie prac szklanych jest dla Macieja Habrata wielkim wyzwaniem. Wymaga znajomości materiału, doświadczenia, cierpliwości i odporności na porażki. A to wszystko dlatego, że szkło nie jest tylko i wyłącznie pracą, jest miłością i pasją życia projektanta. www.glassstudiohabrat.com

Glass Studio Habrat Ambiente 2016 / fot. Urszula Kałużna

I na koniec Warszawska Fabryka Platerów HEFRA, której sztućce produkowane z użyciem tej samej technologii, zdobią stoły koneserów od 190 lat. Ręcznie polerowane wyroby są ozdobą eleganckiego stołu i doskonałym prezentem dla najbliższych osób, które cenią wyszukany styl. Dbałość o najmniejsze detale trafia w gusta nawet najbardziej wymagających miłośników galanterii stołowej. www.hefra.pl

Warszawska Fabryka Platerów HEFRA Ambiente 2016 / fot. Urszula Kałużna

Więcej realizacji polskich wystawców i ofertę produktową z Ambiente 2016 zamieściliśmy w Galerii przy artykule oraz w Konkursie StandOUT. Ambiente 2016. Portal Exspace.pl zaprasza do wyrażania opinii! Każdy może tworzyć przyszłość wystawiennictwa!

Jeżeli macie Państwo - Wystawcy Ambiente 2016 własne zdjęcia stoisk - uprzejmie proszę podesłać. I jeszcze jedno: nie dotarliśmy do hal: 1, 9 i 10. Wszystkich wystawców, ktorzy mają imigowe zdjęcia ekspozycji i produktów z w/w hal prosimy o przesłanie lub kontakt: info@exspace.pl

Prosimy Państwa również o udostępnienie informacji o autorze projektu i wykonawcy stoiska.

opracowała: Urszula Kałużna
___________________________

 

Ambiente 2016 (Frankfurt nad Menem, 12-16 lutego 2016) to barometr trendów w branży dóbr konsumpcyjnych. 

W dniach 12-16 lutego we Frankfurcie nad Menem spotkali się przedstawiciele globalnego sektora dóbr konsumpcyjnych. Jako barometr aktualnych trendów, platforma zamówień i przegląd propozycji we wzornictwie Ambiente to jedno z najważniejszych wydarzeń targowych w roku. Targi odwiedziło 137.000 nosób z 143 krajów (2015: 134.600). 4,387 wystawców z 96 krajów (2015: 4,814 wystawców) zaprezentowało swoje najnowsze produkty i trendy w 27 halach Targów we Frankfurcie i centrum wystawowego. Produkty wystawiane na targach były podzielone na trzy główne kategorie: Dining, Living oraz Giving. Wschodnia część centrum wystawienniczego – hale od 1 do 6 – były zarezerwowane dla działu Dining. Z kolei w zachodniej części targów znajdowały się działy Giving oraz Living. Dzięki temu na targach Ambiente mozna było znaleść całą paletę dóbr konsumpcyjnych, w tym nakrycia stołów, przyrządy kuchenne i artykuły gospodarstwa domowego, luksusowe wyroby spożywcze, upominki, a także artykuły wyposażenia wnętrz. W dziale Giving zprezentowano również nową grupę produktów – Accessories & Jewellery (hala 9.2) – dzięki której zobaczyliśmy nowe rodzaje synergii za sprawą takich produktów, jak biżuteria, zegarki, wyroby skórzane, walizki oraz przybory toaletowe. Na piąty kraj partnerski tych największych na świecie międzynarodowych targów branżowych wybrano w tym roku Włochy, a prezentację kraju partnerskiego przygotowała Paola Navone. Przepiękne i radosne stoisko miało tytuł "La Dolce Vita". Jakże inaczej mogłoby sie "nazywać'? Więcej o "Dolce Vita" design by Paola Navone przeczytcie tutaj: http://exspace.pl/articles/show/1482


 

wizytówki

Komentarze:

loading
Nikt jescze nie skomentował tego artykułu.

Reklamy

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.