wszystkie artykuły z działu >> TARGI
03 maja 2016
wszystkie artykuły z działu >> TARGI

Jak Media wzmacniają marki

Największe światowe marki i ich pomysły na niestandardowe wyróżnienie się!

Dzisiaj design stoisk jest na drugim planie, idziemy dalej niż zasada ‘form follow function’. Pokazujemy firmy, o których wystąpienaich targowych piszą Media.

Jedna z najważniejszych zasad w projektowaniu - ‘form follow function’ – z dużym prawdopodobieństwem pozwala tworzyć przedmioty, przestrzenie wystawiennicze i wyspy handlowe, które mają potencjalną szanse na sukces. W przypadku przedmiotów – sukces sprzedażowy. W przypadku przestrzeni wystawienniczych i wysp handolwych o sukcesie wystąpienia mówi: liczba osób, które odwiedziły stoisko, liczba nowych zapytań po wydarzneiu, czy nowe kontakty, dzięki którym mamy szanse na sukces biznesowy.

Do wyglądu stoiska na najważniejszych imprezach wystawienniczych - warto przywiązywać wagę. StandOUT. – Konkurs na najciekawsze stoiska targów w Polsce i Europie, organizowany przez Portal Exspace - pokazuje, że dobry design wystawienniczy to jest uniwersalny KOD, dzięki któremu wzrasta rozpoznawalność firmy i oferty produktowej, a co za tym idzie wzmacnia się marka firmy. W 30 edycjach StandOUT. głosowało już ponad 74 000 osób.

REKLAMA

Coś więcej niż 'dobrze zaprojektowane stoisko'.

Jak prezentować firmę, żeby pisały o niej Media.Jakimi pomysłami na prezentacje firmy zachwycją się wszyscy. Jak zaprezentować firmę, by kilka targowych dni rozciągneło sie w czasie  do kilku miesięcy. O pomyśle na prezentacje firmy się rozmawia. Budzi ona emocje. Wspomina się po targach rzeczy, które zostają w naszej pamięci najbardziej. 

Od czego zacząć. 

Największe światowe marki i ich pomysły na niestandardowe wyróżnienie się na największych na świecie targach wzorniczych Milan Design Week 2016 to jedne z najlepszych przykładow i podpoiwedzi. Dlaczego sięgamy najwyżej. nasz podziw budzi wyróżnianie się wśród największych - będąc największym. Może poniższe realizacje zainspirują niektórych z Państwa do niestandardowej promocji firmy.

Jak robią to najwięksi.

'Art of the Bath Gallery' by GRAFF at Salone del Mobile 2016

Prezentancja firmy Graff podczas tegorocznej edycji Salone del Mobile w Mediolanie do takich wystąpień należy. Bo Art of the Bath Gallery to emocjonalna podróż, w którą zabiera odwiedzających firma Graff i która na trwałe pozostanie w naszej pamięci. Autorzy koncepcji stoiska: Davide Oppizzi & Tyl Vergriete we współpracy z D-Cube Design zaprezentowali produkty Graff na przestrzeni, która jest prawdziwą galerią sztuki. Jej goście są zaproszeni do oglądania, z dzisiejszej perspektywy, klasycznych dzieł sztuki, w których mieszają się: historia, sztuka, symbolika i zmysłowość, przeszłość i teraźniejszość. Architektura stoiska Graff jest poważna i monumentalna jednocześnie. Przestrzenie prezentacyjne jak w galerii prowadzą nas z "pokoju" do "pokoju". Systemy prysznicowe, baterie, natryski i akcesoria połączone są ciekawie w kolorowe i kultowe kompozycje. Efektem są mocne i wyrazistey "obrazy" przedstawiające najistotniejsze elementy z najnowszych kolekcji Graff.

Co tutaj jest ważne? Każdy z zaprezentowanych produktów, na swój sposób, jest bohaterem tej bezcennej "mise en scene", dostosowując się do konkretnej filozofii estetycznej firmy: poszukiwaniu istotności, wolnej od zdobień. Jeśli wartość firmy polega na tworzeniu kształtów i przekształcaniu ich w trendy, Graff jest mistrzem w takich działaniach. A stoisko Graff: prowokacyjne, nieoczekiwane, zaskakaujące i wyrafinowane podkreśla te wartości w spektakularny sposób.

'Art of the Bath Gallery' by GRAFF at Salone del Mobile 2016 photo: Graff

'Art of the Bath Gallery' by GRAFF at Salone del Mobile 2016 photo: Graff

'Art of the Bath Gallery' by GRAFF at Salone del Mobile 2016 photo: Graff

‘Colour Machine’ Vitra i Hella Jongerius na Milan Design Week 2016

Dziesięć lat temu, Vitra zainicjowała projekt badawczy we współpracy z holenderskim projektantem Hella Jongerius’em do badania właściwości i możliwości kolorów, faktur, wykończeń i materiałów. Ten długoterminowy projekt pozwolił stworzyć Vitra Colour & Material Library, która ożywa podczas Milan Design Week 2016 w instalacji "Colour Machine" w CasaVitra. Zwiedzający napotykają olbrzymie, kręcące się  okrągłe podesty na podłodze, które przedstawiają pełny zakres materiałów Vitra w czterech odcieniach: jasne, ciemne, zieleni i czerwieni. Te cztery światy tworzą podstawę biblioteki, organizowanie tekstyliów, tworzyw sztucznych, drewna i kolorów w wielu rozmiarach i kształtach. Pod sufitem zawieszonych jest 9 obracających się kół. Na kołach zaprezentowane są części współczesnych i klasycznych elementów meblowych zaprojektowane przez znanych projektantów Vitra - takich jak Prouvé’s EM Table czy Eames Plastic Chair.

Co tutaj jest ważne? Instalacja, która przyciąga tłumy - poprzez: dowcip, żart, frywolność, dystans - w rzeczywistości ma na celu przekazanie bardzo ważnej informacji o firmie. Chyba nie wolimy tego czytać na tablicach, nawet najlepiej graficznie zaprojektowanych? ;-)

Colour Machine’ installation / Art direction by Hella Jongerius / Installation concept and design by MüllerVanTol VITRA na Milan Design Week 2016 photo VITRA

‘Colour Machine’ installation / Art direction by Hella Jongerius / Installation concept and design by MüllerVanTol VITRA na Milan Design Week 2016 photo VITRA

'The Restaurant' Caesarstone x Tom Dixon na Milan Design Week 2016

Podczas mediolańskiego Salone del Mobile Tom Dixon w kooperacji z Caesarstone zaprezentował 'The Restaurant'. Ponad 500 opraw świetlnych i tysiące przedmiotów zaprojektowanych przez tego wybitnego projektanta wypełniło koncepcje czterech kuchni inspirowanym czterema żywiołami - earth, air, water, fire. 'The Restaurant' prezentuje cztery koncepcyjne kuchnie, z której każda to multisensoryczny doświadczenia, łączące wzornictwo i sztukę kulinarną. Więcej informacji >> http://exspace.pl/articles/show/1519 

Co tutaj jest ważne: Tom Dixon to ikona świata projektowania. Zaproszenie 'Ikony' do prezentacji firmy - odnotowują i będą odnotowywać jeszcze długo wszystkie najwięsze media na świecie. Te informacje nie mogą pomijać firmy Ceasarstone.

'The Restaurant' Tom Dixon x Caesarstone Milan Design Week 2016 Peer Lindgreen

'The Restaurant' Tom Dixon x Caesarstone Milan Design Week 2016 Peer Lindgreen 

Lee Broom - Salone del Automobile na Milan Design Week 2016 

Brytyjski projektant Lee Broom odtworzył część włoskiego palazzo - wraz z korynckimi kolumnami i sztukaterią - wewnątrz samochód dostawczego. W tak zaprojektowanej 'pace' furgonetki Broon prezentuje swoją najnowszą kolekcje oświetlenia pod nazwą 90s-inspired. Show ‘Salone del Automobile’ zaczął się już w Londynie - jakiś czas - przed Milan Design Week. Włoskie palazzo w furgonetce wyruszyło w podróż do Mediolanu z Londynu na długo przed otwarciem imprezy. Czas przyjazdu został tak zaplanowany, żeby być w Mediolanie w dniach 12-17 kwietnia. ‘Salone del Automobile’ objeżdżał miasto w ciągu tygodnia trwania Milan Design Week przemieszczając się między najważniejszymi miejscami wydarzenia: Brera Design District, Spazio Rossana Orlandi, ZonaTortona, San Gregorio Docet czy Ventura Lambrate. 

Co tutaj jest ważne? Wszystko. Zabawny i bardzo oryginalny pomysł prezentacji produktów. To, że ‘Salone del Automobile’ swoją podróż zaczął dużo wcześniej niż sam festiwal w Mediolanie. Całe to wydarzenie miało sens dzięki temu, że patronat nad całym przedsięwzięciem miał dezeen - jeden z najważniejszych portali piszących o trendach w architekturze i wzornictwie. Lee Broom miał zapewnioną świetną prasę.

 

 

Lee Broom - Salone del Automobile na Milan Design Week 2016  photo Lee Broom 

 Lee Broom - Salone del Automobile na Milan Design Week 2016 photo www.dezeen.com 

‘New times demand new interpretations’ Arper na Salone Internazionale del Mobile 2016

Arper w Mediolanie przedstawia potencjał rodziny mebli Catifa. Prosze zwrócić uwagę: "potencjał rodziny mebli Catifa" - chociaż w ofercie maję setki innych rodzin mebli. I patrząc na wielkość stoiska i proporcje pustej przestrzeni do przestrzeni zajętej przez ekspozycje - wiele z tych mebli spokojnie zmieściłoby się w przestrzeni stoiska. Dynamiczny słownik wizualny Catifa zaprezentowany został na nowoczesnym, wręcz przejrzystym stoisku. Poszczególne ekspozycje, umieszczone są w ‘pudełkach’ imitujących pomieszczenia, rozchodzących się promieniście wokół centralnego punktu przestrzeni - swobodnego, zapraszającego i otwartego miejsca do rozmów i odpoczynku. Jasne drewno, pastelowe kolory, półprzeźroczyste materiały i delikatne światło idealnie korespondują z pokazanymi meblami.

Co tutaj jest ważne: Właśnie ta pusta przestrzeń! To ona sprawia, że intrygują nas wszystkie niedopowiedzenia. W przypadku Arper - są to kolekcje mebli, których nie widzimy na stoisku.

Arper, Salone Internazionale del Mobile (Isaloni) 2016, photo Marco Covie

Arper, Salone Internazionale del Mobile (Isaloni) 2016, photo Marco Covie

Meble ogrodowe w realnym otoczeniu. Dedon na Salone Internazionale del Mobile 2016

Na pierwszy rzut oka wydaje się, że Bohaterami stoiska są ... Rośliny. Ich bogactwo, żywe kolory i natłok sprawiają, że jest to idealne miejsce do odpoczynku, czyli tego do czego stworzone są meble Dedon. Scenografię dla tych odczuć - idealnie pasujących do prezentowanych produktów - zbudowała firma Dedon, światowej sławy producent mebli i akacesoriów plażowych i ogrodowych. Ich wyroby to najwyższej jakości meble o niewątpliwych walorach estetycznych, które mogą stanowić bardzo ciekawą ozdobę każdego ogrodu, tarasu czy plaży. Wykonywane z najwyższej jakości materiałów i projektowane przez wybitnych architektów i designerów stanową bardzo ciekawe rozwiązanie dla ludzi, którzy szukają mebli niezwykłych i bardzo eleganckich nie tyle do swojego wnętrza co do swojego ogrodu.

Co tutaj jest ważne? Rośliny. Bardzo ciekawe działanie na emocje nie tylko odwiedzających, ale też na wszystkich którzy oglądają relacje zdjęciową ze stoiska. Bo o czym myślicie jak patrzycie na te zdjęcia? Relax. Relax. Relax.

Dedon, Salone Internazionale del Mobile (Isaloni) 2016 photo Dedon

Dedon, Salone Internazionale del Mobile (Isaloni) 2016 photo Dedon

Knoll x Rem Koolhaas na Salone del Mobile 2016

Knoll na 55.edycji Salone del Mobile w Mediolanie projekt swojego stoiska powierzył ikonie świata architekury Rem’owi Koolhaas’owi i jego pracowni architektonicznej OMA. Knoll to znana na całym świecie firma produkująca meble projektowane przez najlepszych designerów, w większość ikony designu XX wieku. Pawilon opisywany jako ‘asymmetrical composition of movable partitions’ kształtują marmurowe ściany i szklane panele. Centralnym i najważniejszym elementem stoiska jest biegnąca po przekątnej, zbudowana z ruchomych paneli, długa ściana. Panele ściany mogą się przesuwać sprawiając, że przestrzeń stoiska staje się otwarta lub zamknięta. To stoisko to nie są po prostu dobrze dopasowane elementy architektury. To jest 'action' - architektura w akcji i ruchu. Choć patrząc na zdjęcia tego nie czuć. W galerii przy artykule jest animacja, która pokazuje, jak przesuwają się panele długiej ściany. Więcej >> http://exspace.pl/articles/show/1517 

Co tutaj jest ważne? Współpraca z Ikoną Świata Architektury. To czy nam się podoba design akurat tego stoiska - zależy od gustu każdego z nas. Ale to właśnie współpracaca z Rem'em Koolhaas'em w tym roku wyróżnia stoisko Knoll. I to był też powód, dla którego na Exspace pojawił się osobny teks o tym stoisku.

Knoll x OMA Salone Internazionale del Mobile (Isaloni) 2016 photo Knoll

Knoll x OMA Salone Internazionale del Mobile (Isaloni) 2016 photo Knoll

‘Forest of Light’ COS x Sou Fujimoto na Milan Design Week 2016

Podczas mediolańskiego Salone del Mobile szwedzka marka COS zaprezentowała instalację stworzoną przez japońskiego architekta Sou Fujimoto. Minimalistyczna i wyrafinowana ‘Forest of Light’ wygląda zupełnie jak las ze snu. Nie przez przypadek na miejsce obchodów piątej rocznicy udziału COS w Salone del Mobile wybrano stare kino - Milan’s Cinema Arti - zbudowane w 1930 roku przez architekta Mario Cereghini. W magicznej przestrzeni starego kina multisensoryczna ‘Forest of Light’ żyje swoim życiem, imitując las wykreowany za pomocą światła i dźwięku. Więcej informacji >> http://exspace.pl/articles/show/1518

Co tutaj jest ważne? Instalacja multisensoryczna wygląda na bardzo drogą i skomplikowaną. Najnowocześniejsze zdobycze techniki? Kinetyczne oświetlenie? Nie. Nie najdroższe systemy oświetlenia czy multimediów są tutaj ważne. Najważniejsze są... cienie ludzkich sylwetek, które odbijają sie w lustrach otaczających to przepiękne świetlne show. I to one powodują, że czujemy sie w ‘Forest of Light’ jak w magicznym lesie. Może trzeba nazywać się Sou Fujimoto, żeby w tak pięknie prosty sposób myśleć...

COS x Sou Fujimoto, Milan Design Week 2016 Photo: Laurian Ghinitoiu

[VIDEO]


COS × Sou Fujimoto: Salone del Mobile 2016 [VIDEO]

The Invisible Kitchen Miele x Whitevoid na Milan design Week 2016

Miele instalacją 'The Invisible Kitchen' prezentuje rozwiązania przyszłości, które łączą się z cyfrowymi i hi-tech innowacjami w celu wspierania nas w gotowaniu. Przyszłość gotowania będzie napędzana przez połączenie inwencji i wyobraźni. Dowiadujemy się, jak innowacyjne narzędzia mogą wspierać nasze kulinarne doświadczenie przenosząc je na inny poziom… w przyszłość.

Co tu jest ważne? Multisensoryczne show 'The Invisible Kitchen' zostało zaprojektowane przez WHITEvoid i wykonane przez Kinetic Lights – największe na świecie firmy pracujące z oświetleniem kinetycznym. Nikt przed nimi tego nie robił. Coś dzieje się po raz pierwszy. Tutaj obok idei najważniejsza jest technologia. 

Pamietacie Państwo Instalacje z okazji 25 rocznicy runięcia Muru Berlińskiego wykonaną z 8000 podświetlonych balonów? Instalacja LICHTGRENZE zaprojektowana - też - przez WHITEvoid to najczęściej nagradzana instalacja na świecie. Każde ich widowisko jest na najwyższym światowym poziomie, wręcz nie do wyobrażenia. We mnie budzi zwsze mni. pytanie: "Jak oni to robią?"  

The Invisible Kitchen Miele x Whitevoid na Milan design Week 2016 Miele EuroCucine 2016, design by Whitevoid

The Invisible Kitchen Miele x Whitevoid na Milan design Week 2016 Miele EuroCucine 2016, design by Whitevoid

The Invisible Kitchen Miele x Whitevoid na Milan design Week 2016 Miele EuroCucine 2016, design by Whitevoid

‘Invisible Border’ MAD Architects na Milanie Design Week zmienia nasze postrzeganie przestrzeni

Wystawa ‘Open Borders’ organizowana przez włoski magazyn Interni podczas Milan Design Week 2016 gromadzi szereg interaktywnych instalacji, makro-obiektów i mikro-konstrukcji. W odpowiedzi na tegoroczny temat Wystawy MAD Architects stworzyli płynąca falę, która zstępuje z góry od wschodniej strony Cortile d'ONORE, dziedzińca Università degli Studi di Milano, zatytułowaną ‘Invisible Border’. Więcej informacji >> http://exspace.pl/articles/show/1514 

Co tutaj jest ważne? Organizatorzy wybitnych wydarzeń dają szanse zaprezentowania się pracowniom architektonicznym, projektantom i firmom. Wystawa ‘Open Borders’ jest jednym z najważniejszych wydarzeń Milan Design Week 2016. Doskonale promowana w mediach i w samym Mediolanie. Nie można była tam nie być!

Zresztą podobny status mają Festiwal Światła Luminale towarzyszący od 8 lat niezwykle prestiżowym targom Light + Building we Frankfurcie, czy Dubajskie Instalacje podczas Dubai Design Week.

‘Invisible Border’ MAD Architects na Milanie Design Week 2016

‘Invisible Border’ MAD Architects na Milanie Design Week

Wybrałam dla Państwa spektakularne i różne w sposobie i wykonaniu prezentacje firm i marek. Takich przykładów mogę podać dziesiątki jak nie setki. Wiele z nich widzialam na własne oczy. I zwykle wyglądały lepiej lub dużo lepiej niż na załączonych fotografiach. Prawdopodobnie Państwo też widzieliście wiele takich realizacji czy show. Myślicie, że to nie dla Was?

Polecam Artykuł: Co zaskoczyło nas w branży wystawienniczej w roku 2015.

Jeżeli macie pytania lub zainteresuje Państwa takie niestandardowe podejście – podpowiemy jak można to zrobić. Specjaliści z branży wystawienniczej z Exspace chętnie podzielą się z Państwem wiedzą wynikającą z ponad 25 letniego doświadczenia i obecności na targach w Polsce i w Europie.

Zapraszam: Urszula Kałużna

wizytówki

Komentarze:

loading
Nikt jescze nie skomentował tego artykułu.

Reklamy

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.