Reklama

wszystkie artykuły z działu >> TARGI
07 maja 2016
wszystkie artykuły z działu >> TARGI

Najciekawsze stoiska targów Instalacje 2016 Securex 2016 TCS 2016

Zaprojektowane żeby wyróżnić firmę…
29 Edycja StandOUT. Instalacje 2016 Securex 2016 TCS 2016.

28 kwietnia br. zakończyły się w Poznaniu targi Instalacje 2016 Securex 2016 i TCS 2016. Międzynarodowe Targi Instalacyjne INSTALACJE obejmą swym zakresem tematycznym technikę grzewczą, sanitarną, obiektową, gazowniczą oraz klimatyzację, wentylację i chłodnictwo. Międzynarodowe Targi Zabezpieczeń SECUREX zgromadzą firmy oferujące mechaniczne i elektroniczne systemy zabezpieczeń oraz kontroli dostępu i nadzoru wizyjnego oraz systemy wykrywania i zwalczania przestępczości. Targi Ciepła Systemowego TCS stanowią ważną część sektora energetycznego oraz gospodarki komunalnej.

REKLAMA

Tegoroczny wynik to ponad 800 wystawców i blisko 30 tysięcy profesjonalistów, którzy przez cztery dni odwiedzili blok targów: INSTALACJE, SECUREX, TCS, SAWO i Poznań Media Expo. Oczywiście wszędzie tam, gdzie rozmawia się o najnowszych rozwiązaniach w branży, nie może zabraknąć dobrej architektury wystawienniczej. Z przyjemnością prezentujemy najciekawsze realizacje i intersujące rozwiązania.

Informujemy że po targach odbywa się StandOUT. – konkurs na stoiska, które poprawiają standardy architektury i wzornictwa w branży wystawienniczej. Finaliści konkursu StandOUT. moją okazję promować swoje wystąpienie targowe jeszcze długo po zakończeniu imprezy, co gwarantuje wzmocnienie świadomości marki.

W 29. Edycji konkursu StandOUT. głosujemy na 38 stoisk firm - wystawców targów Instalacje 2016 Securex 2016 TCS 2016. Głosowanie trwa w dniach 5 – 20 maja 2016 r. Exspace zaprasza do wyrażania opinii! Każdy może tworzyć przyszłość wystawiennictwa! Głosować możecie tutaj >>. ZAPRASZAMY !

Do wyglądu stoiska na najważniejszych imprezach wystawienniczych - warto przywiązywać wagę. Design wystawienniczy to jest uniwersalny KOD, dzięki któremu wzrasta rozpoznawalność firmy i oferty produktowej, a co za tym idzie wzmacnia się marka firmy. Design wystawienniczy jest międzynarodowy. Niezależnie od tego, skąd pochodzi. Nowoczesne wzornictwo, nowe materiały oraz kreatywne formy tworzą zgrane architektoniczne rozwiązania dla prezentacji oferty. Poniżej prezentujemy Wam stoiska – które, naszym zdaniem, dobrze komunikują aktualne trendy w branży wystawienniczej i bardzo dobrze prezentują produkt. Jesteśmy ciekawi co o nich sądzicie.

Minimalizm broni się zawsze, więc nie mogliśmy nie zauważyć stoiska firmy 3THERMO. GRZEJNIK PODTYNKOWY 3THERMO jest innowacyjną technologią grzewczą, zamieniającą ścianę domu w aktywną przegrodę. Dzięki całkowitemu ukryciu grzejnika w warstwie tynku, ciepło emituje ze ściany i odgradza Nas od zimna. Brak konwekcji powietrza to mniejsze straty "kominowe" i wiele aspektów zdrowotnych oraz estetycznych. ...ciepło przyszłości – tak brzmi hasło firmy. Architektura stoiska 3THERMO zapewne sprawiła, że dla wielu osób technologia przyszłości 3THERMO może stać się już dzisiaj teraźniejszością.

3THERMO Instalcje 2016, photo 3THERMO

Afriso to firma, która dostarcza wysokiej jakości rozwiązania regulacyjne, nadzorcze i regulacyjne w obszarze instalacji grzewczych, wentylacyjnych i chłodzących. Pomysł na zaprezentowanie produktów na realnym Domu, a dokładnie na jego fasadach, bardzo nam się spodobała. To, że Dom był bardzo wąski – podkreślało jego symbolikę. Powagi i ważności bryle dodawały podwieszenia powtarzające skos dachu. Wokół centralnego elementu rozmieszczone były monitory, na których można było oglądać filmy produktowe. Całości koncepcji dopełniał napis – nazwa firmy wykonany z dużych blokowych liter i kolorystyka stoiska utrzymana w tonacji bieli z niebieskimi dodatkami. Taka architektura to czytelne i bardzo miłe zaproszenie do zapoznania się z ofertą firmy.

Afriso Instalacje 2016

Podobną koncepcje zaprezentowała firma D+H Polska. D+H oferuje systemy oddymiania, systemy pożarowe, a także zabezpieczenia pożarowe i klapy dymowe, napędy do stolarki okiennej i drzwiowej, systemy sygnalizacji pożarowej i systemy sterowań i zamknięć przeciwpożarowych. Tutaj z kolei architektura stoiska nie była do końca realnym budynkiem. Ona sugerowała budynki. Ekspozycje produktów uzupełniały naturalnie wpisane w elementy budynku okna, na których były prezentowane napędy do stolarki okiennej i drzwiowej. Bardzo podobało nam się to, że z każdej strony stoisko wyglądało inaczej. Zaskakiwało. Kontras między bryłami architektonicznymi ścian z jednej strony, a strzelistymi proporcji wnęk z drugiej strony nadawał prezentacji produktów ważności. Jak dodamy do tego różne kolory wnęk: czerń i biel – to całość robi bardzo dobre wrażenie. Z jednej strony monumentalność i powaga, a z drugiej lekkość i przyjazność.

D+H Polska Securex 2016

Obojętnie nie można było przejść obok ekspozycji Skalmex. Skalmex to firma działająca w branży nowoczesnych rozwiązań elektroniczno-informatycznych dla przedsiębiorstw oraz odbiorców indywidualnych. Rozwiązanie architektoniczne tego stoiska to dla nas jest prawie idealna odpowiedź na lokalizacje „długa wyspa”. Bo jak zabudować taką lokalizację? Długa ściana z tyłu? Zaplecze czy pomieszczenie VIP z pełnej płyty? Każdy z tych elementów sprawia, że się zamykamy. I że „długa wyspa” - lokalizacja, o której marzy tylu wystawców przestaje być atrakcyjna. Skalmex lokalizacje wykorzystał idealnie. Transparentność pomieszczenia VIP, długi element fryzu z logo i jedna ścianka będąca tłem dla lady sprawiły, że stoisko cały czas było „wyspą”, widoczna z czterech stron. Wyglądało na dużo większe przez to, że wciągało w swój obszar otaczająca przestrzeń. Elementy ekspozycyjne działały jak grafika ściany. A konsekwentne powtórzenie ich kształtu w dużo większych rozmiarach na szklanych ścianach pomieszczenia VIP to był strzał w „10”. Elegancja z dobrym pomysłem na architekturę. To stoisko zapraszało do odwiedzenia.

Skalmex Securex 2016

Konsekwentną architekturę wystawienniczą zaprezentowała firma camSAT, producent systemów transmisji bezprzewodowej video (także HDMI) oraz telemetrii. Dynamiczna forma podwieszenia powtórzona w grafice stoiska, elemencie lady, wykładzinie i skosie tylnej ściany sprawiły, że prezentowane produkty miały bardzo dobrą oprawę. Wszystkie elementy architektoniczne złożyły się na jedną, zdecydowaną całość. Na takim tle produkty stają się bardzo ważne. Czytelność ich zaprezentowania na stoisku camSAT, na pewno sprawiła, że wielu odwiedzających dobrze zapamięta nofertę firmy. Dobrze zaprojektowane stoisko to też dobre miejsce na promocje marki.

camSAT Securex 2016

Stoisko Telenot mogłoby też być bardzo dobrym przykładem architektury wystawienniczej, gdyby nie ta kratownica otaczająca bardzo ciekawie graficznie zaaranżowaną przestrzeń. Wiemy, że światło jest ważne, chociaż na świecie odchodzi się już od stawiania przypadkowych konstrukcji tylko po to, żeby umieścić na nich lampy. I ta kratownica i te standardowe lampy psują często efekt.  Wybraliśmy to stoisko ponieważ bardzo ciekawie graficznie i materiałowo zostały tutaj zaaranżowane ściany. A miejsce do rozmów VIP nas zauroczyło. Ten wielki wydruk i napisy to jak „puszczenie oka” do nas odwiedzających. I dlatego się zatrzymaliśmy. Bardzo dobrze działały też „puste przestrzenie” frontowej części stoiska i świetna grafika nad ladą. Tak się zastanawiamy: czy to światło z kratownicy było naprawdę tak bardzo potrzebne? Wg nas forma architektoniczna obroniłaby się dużo lepiej bez tych elementów. One odciągały uwagę od naprawdę dobrego pomysłu na zaprezentowanie się na targach Securex 2016. A Państwo co o tym myślicie?

Telenot Securex 2016

Tutaj jest podobnie. Canon. Część z aparatami fotograficznym bardzo dobrze komunikuje produkt. Duży wydruk z powiększonym postaciami. Dobrze wyeksponowany produkt, którego można dotknąć. To przyciąga, szczególnie, że jest to Canon. Ale dalej zabrakło konsekwencji. Kamery ginęły na czarnej ścianie. A kratownica? No cóż tutaj podtrzymywała fryz z nazwą Canon. Nazwa robi wrażenie, więc kratownica trochę mniej razi.

Canon Securex 2016

Podobało nam się stoisko firmy Apator, producenta głównie aparatury elektrycznej, pomiarowej i górniczej. Dynamiczne formy i grafika ścian ciekawie komunikowały CI firmy. Apator to znana firma. A architektura tak zdecydowana i minimalistyczna jaką firma zaprezentowała się targach Instalacje 2016 bardzo dobrze komunikowała markę Apator na rynku.

Apator Instalacje 2016

Czytelna forma stoiska Kotły ŻAR, firmy zajmującej się produkcją i dystrybucją kotłów grzewczych, automatyki sterującej oraz osprzętu, była dobrym tłem dla prezentowanych na targach Instalacje produktów. Dodoatkowo te frontowe zdecydowane akcenty porządkowały całość przestrzeni wystawienniczej: pamietamu, że na tylnej ścianie bardzo dużo sie działo, do tego wielkie tablice produktowe na bocznej ścianie. Dużo sie dzieje, ale nie ma bałaganu. Jedna rzecz nas razi - te wielkie napisy po lewej stronie. Gdyby grafika tych napisów powtórzyła subtelność frontowch - stoisko byłoby dużo bardziej spójne. Co o tym Państwo myślicie?

Wśród stoisk dużych i drogich jednym z najbardziej interesujących było stoisko firmy TECE, producenta i dystrybutora elementów techniki sanitarnej. Wewnętrzna przestrzeń stoiska otoczona jest „od dołu” i od góry” ścianami. Powstała w ten sposób bryła zamyka, ale też podkreśla ważność prezentowanej oferty. Właściwą perspektywę na założenie całości możemy odbierać z dalszej perspektywy. Zdecydowana gra form architektonicznych łączy pojęcia przyjazności i wielkości. Masywne, zewnętrzne ściany z subtelnymi elementami dla ekspozycji pozwalają znaleźć z jednej strony właściwą harmonię, a z drugiej odpowiednią perspektywę dla monumentalnego założenia ekspozycji. Wszystkie elementy wyposażenia demonstrując technologię i produkty TECE komunikują silną pozycje marki na rynku.

TECE Instalacje 2016

Na tle innych stoisk wyróżniała się ekspozycja LFP. Tutaj mamy firmę z dorobkiem i ugruntowaną marką, a do tego konsekwentnie budującą swój wizerunek wystawienniczy kolejnymi 'nowymi' pomysłami na zaprezentowanie się na targach. Do tego od lat przyzwyczaili swoich partnerów. Bardzo pozytywne oceniamy obsługę stoiska, która utożsamiała się z jego designem. Wierzyli w jego "moc", dowcip, przekaz. Pisząc o designie wystawienniczym zawsze zwracamy uwagę na obsługę stoiska. Tego nie widać na zdjęciach. Bo to są emocje! Na tym stoisku one były. Ludzie odpowiadający za sprzedaż produktu - opowiadają o tym jak jest on eksponowany. Pokazują 'sławne polskie jabłka' i ujęcia z których najlepiej widać stoisko (do sfotografowania).

LFP Instalacje 2016

Na koniec zostawiliśmy trzy „stoiska”. Prezentacje DEFRO, lidera w branży budowlanej i grzewczej, Koło i Geberit. Były inne, niestandardowe. Uważamy je za wyróżniające się.

DEFRO Instalacje 2016

Geberit Instalacje 2016

Prezentacja produktów w samochodach to może być bardzo ciekawy pomysł. Pokazuje to znanay brytyjski projektant Lee Broom, który podczas tegorocznego Milan Design Week 2016 odtworzył część włoskiego palazzo - wraz z korynckimi kolumnami i sztukaterią - wewnątrz samochód dostawczego. W tak zaprojektowanej 'pace' furgonetki Broon prezentował swoją najnowszą kolekcje oświetlenia.

Show ‘Salone del Automobile’ Lee Broom, Salone del Automobile na Milan Design Week 2016 

W galerii przy Artykule zamieściliśmy wszystkie 38 stoisk - finalistów 29 Edycji StandOUT. Instalacje 2016 Securex 2016 TCS 2016. Głosowanie trwa w dniach 5 – 20 maja 2016 r. Zapraszamy ! Konkurs na najciekawsze stoiska targów Instalacje 2016 Securex 2016 TCS 2016 zamieszczony jest w aplikacji Konkursy na Exspace.

Urszula Kałużna

 

wizytówki

Komentarze:

loading
Nikt jescze nie skomentował tego artykułu.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.