Reklama

wszystkie artykuły z działu >> WYDARZENIA
23 maja 2016
wszystkie artykuły z działu >> WYDARZENIA

Wiedza. Czyni cuda. II Aukcja Sztuki Współczesnej 11 czerwca 2016 Warszawa

Każdy chciałby wiedzieć co jest warte, a co nie... Każdy!

II Aukcja Sztuki Współczesnej
11 czerwca 2016 r.
Hotel Le Regina ul. Kościelna 12 w Warszawie
Organizator: Antykwariat Antiqua

"Każdy chciałby wiedzieć co jest warte, a co nie... Każdy! Każdy przynajmniej tak deklaruje. Każdy chce wiedzieć tylko, że bez.... wysiłku. I to natychmiast. Czy każdy kolekcjoner musi mieć wielką wiedzę na temat obiektów, które kolekcjonuje? Oczywiście nie! Profesjonalni eksperci nie tylko doradzają, wyszukują i dostarczają obiekty w dobrych cenach, ale potrafią również przewidzieć trendy i tendencje wzrostowe na rynku. Mało tego, potrafią też zaplanować taką kolekcję, która będzie miała znacznie większą wartość niż suma poszczególnych obiektów. Na tym polega sztuka. Sztuka kolekcjonowania. Znaleźć, kupić (niekoniecznie wszystko za pół darmo...) stworzyć kolekcję i wówczas ją sprzedać tym, którzy pieniądze mają i inwestują!" - Beata Bochińska, Historyczka designu, specjalistka zarządzania designem i rozwojem produktu, kolekcjonerka (cyt.: Bochińska Design www.bochinska.com )

Antykwariat Antiqua organizuje drugą aukcję sztuki współczesnej. Organizatorzy zgromadzili prace najwybitniejszych przedstawicieli polskiej sztuki współczesnej. Katalog aukcji do pobrania tutaj >> Wśród autorów wystawionych prac znajdziemy nazwiska: A. Kobzdej, T. Pągowska, L. Tarasewicz, J. Modzelewski czy R. Grzyb.

Aukcja odbędzie się dnia 11 czerwca 2016 r. w Hotelu Le Regina ul. Kościelna 12 w Warszawie. Tam również w dniu aukcji obejrzeć można wystawę przed-aukcyjną. A u nas w galerii możecie już obejrzeć aukcyjne perełki ;-)

Na najbliższą aukcję 11 czerwca "Antiqua" zgromadziła wiele wspaniałych prac wybitnych polskich artystów. Są wśród nich wielkie nazwiska, już uznane, jak i nieobecne na rynku sztuki, ale bezwzględnie zasługujące na promocję. Katalog otwierają doskonałe rysunki Fr. Starowieyskiego. Abstrakcję geometryczną reprezentują "Amplitudy" J. Dyrzyńskiego. Obraz T. Artymowskiej to wynik analizy przestrzeni przez artystkę. Malarstwo A. Kobzdeja reprezentują dwa wspaniałe obrazy "Horse cadre" (bez ram) z lat 70-tych. "Czerwone psy" T. Pągowskiej należą do drugiego, ważnego motywu twórczości artystki po tematyce kobiecej. Obraz członka "Gruppy" (jednej z najważniejszych formacji artystycznych lat 80-tych) J. Modzelewskiego "Nocny rybak, świt" należący do cyklu "wiślanego". Obecni są także inni członkowie "Gruppy" R. Grzyb i M. Sobczyk. Na uwagę zasługują obrazy prekursorów "nowej ekspresji" lat 80-tych obrazy Sł. Ratajskiego i Sz. Urbańskiego. Malarstwo T. Panasiuk przemawia językiem szkoły "color field painting" jednak powstało zupełnie od niej  niezależnie. Obraz L. Tarasewicza świetlisty, energetyczny jak zwykle bliski jest natury, tym razem wiosennej, budzącej się do życia. Na aukcji oferowane są prace J. Berdyszaka i M. Berdyszaka z cyklu "W dialogu z ojcem". Szeroką paletę kolorów i pewną gwałtowność gestu widać w "Pejzażu" R. Ziemskiego różniącego się od wcześniejszych prac artysty. Wielką rzadkość na rynku sztuki stanowią prace B. Linkego. Na aukcji prezentowany jest rysunek tego artysty z 1933 r

 

"Czerwone psy" T. Pągowskiej należą do drugiego, ważnego motywu twórczości artystki po tematyce kobiecej / zdjęcia dzięki uprzejmości „Antykwariat Antiqua”

Obraz członka "Gruppy" (jednej z najważniejszych formacji artystycznych lat 80-tych) J. Modzelewskiego "Nocny rybak, świt" należący do cyklu "wiślanego" / zdjęcia dzięki uprzejmości „Antykwariat Antiqua”

Obraz Leona Tarasewicza świetlisty, energetyczny jak zwykle bliski jest natury, tym razem wiosennej, budzącej się do życia / zdjęcia dzięki uprzejmości „Antykwariat Antiqua”

Obecni są także inni członkowie "Gruppy" R. Grzyb i M. Sobczyk / zdjęcia dzięki uprzejmości „Antykwariat Antiqua”

Katalog aukcji dostępny jest na stronie internetowej galerii.

------------------

„Antykwariat Antiqua”, urocze miejsce na Starym Mieście w Warszawie, od 25 lat prowadzi Mira Rupocińska - absolwentka historii sztuki i kulturoznawstwa UAM w Poznaniu. Przedmiotem zainteresowania antykwariatu są dawna grafika, mapy i książki. Wykorzystując jednak swoją pasę i wiedzę Mira Rupocińska rozszerzyła działalność o aukcje sztuki współczesnej. W prezentowanej ofercie dba o to, aby wśród nazwisk artystów już uznanych znalazły się  również prace twórców, których dzieła zasługują na promocję.

Antykwariat Antiqua
ul. Freta 19, 00-227 Warszawa
tel. + 48 22 831 54 72

www.antykwariat-antiqua.pl

OPIS PRAC

1. FRANCISZEK STAROWIEYSKI (1930-2009)

LA FUREURE DE LA MÈRE NATURE, 1989 r.

tempera, kredka, kreda/papier naklejony na płótno, 100 x 160 cm

sygnowany p.śr.: monogram wiązany 1689 [sic]

sygnowany i opisany na odwrocie pismem odręcznym: F. STAROWIEYSKI |

LA FUREURE DE LA MÈRE NATURE| 1689 | monogram wiązany artysty

cena wywoławcza: 30 000 zł

estymacja: 40 000 - 50 000

2.    FRANCISZEK STAROWIEYSKI (1930-2009)

LES 4 CARACTÈRES, 1989 r.

tempera, gwasz/papier naklejony na płótno, 100 x 160 cm

sygnowany l.g.: F.B.S. 1689 [sic]

sygnowany i opisany na odwrocie pismem odręcznym: STAROWIEYSKI | LES 4

CARACTÈRES | 1689 | monogram wiązany artysty

cena wywoławcza: 30 000 zł

estymacja: 40 000 - 50 000

3.    BARBARA LEVITTOUX-ŚWIDERSKA (1933)

POMNIK II, 1989 r.

olej/płótno, 120 X 120 cm

sygnowany i opisany na odwrocie: B. Levittoux - Świderska | Pomnik II | 1989 | 120 x 120 | góra

cena wywoławcza: 8 000 zł

estymacja: 12 000 - 14 000

4.    BARBARA LEVITTOUX-ŚWIDERSKA (1933)

KORYTARZ II, 1990 r.

olej/płótno, 100 x 60 cm

cena wywoławcza: 6 000 zł

estymacja: 8 000 - 12 000

5.    ZOFIA ARTYMOWSKA (1923-2000)

PODZIAŁ PRZESTRZENI III, 1969 r.

akryl/płótno, 100 x 100 cm

sygnowany i datowany na odwrocie pismem odręcznym: Podział przestrzeni III | Zofia Artymowska

| akryl

WYSTAWIANY:

- Zofia Artymowska, Ośrodek Propagandy Sztuki w Łodzi, Łódź 1970 [poz. kat. nr 4]

- Zofia Artymowska: Malarstwo, Zachęta, Warszawa 1971 [poz. kat. nr 18; czarno-biała repr.]

- Zofia Artymowska: Malarstwo, Muzeum Architektury we Wrocławiu, Wrocław 1972 [poz. kat. nr 10]

cena wywoławcza: 14 000 zł

estymacja: 16 000 - 18 000

6.    JACEK DYRZYŃSKI (1946)

Z SERII INTERFERENCJE - AMPLITUDY, 2014 r.

płyta, akryl, bambus, listwy 100 x 100 cm

sygnowany i datowany na odwrocie pismem odręcznym: Z serii Interferencje duży | 100 x 100 |

Amplitudy | Jacek Dyrzyński | płyta, bambus, akryl, listwy | 2014

cena wywoławcza: 30 000 zł

estymacja: 35 000 - 45 000

7.    JAN BERDYSZAK (1934-2014)

RESZTY RESZT, 1975 r.

relief, płyta stolarska, płótno/akryl, 43 x 89,5 cm

sygnowany, datowany i opisany na odwrocie pismem odręcznym:

JAN BERDYSZAK | RESZTY RESZT 75 | 2014 | 43 X 89,5 | 220 MAD |

cena wywoławcza: 11 000 zł

estymacja: 14 000 - 20 000

8.    JAN BERDYSZAK (1934-2014)

RESZTY RESZT, 1985 r.

relief, płyta stolarska, płótno/akryl, 38,7 x 70, 5 cm

sygnowany i datowany na odwrocie pismem odręcznym:

JAN BERDYSZAK | RESZTY RESZT 85 | 38,5 x 70, 5 | akryl | 221 MAD |

cena wywoławcza: 11 000 zł

estymacja: 14 000 - 20 000

9.    MARCIN BERDYSZAK (1964)

Z CYKLU: W DIALOGU Z OJCEM II, 2016 r.

płyta MDF/akryl,

sygnowany i datowany na odwrocie odręcznym pismem:

Marcin Berdyszak | W dialogu z ojcem II | 2016

cena wywoławcza: 6 000 zł

estymacja: 10 000 - 12 000

10. MARCIN BERDYSZAK (1964)

KULTURY BAKTERII Z POŚWIATĄ, 2016 r.

płyta MDF/akryl, varnish matt akryl, 50 x 100 cm

sygnowany i opisany na odwrocie pismem odręcznym: Kultury bakterii z poświatą | Marcin

Berdyszak | 2016 | akryl-varnish matt akryl

cena wywoławcza: 6 000 zł

estymacja: 10 000 - 12 000

11. TERESA PANASIUK (1938)

PEJZAŻ, 2007 r.

olej/płótno, 83 x 73 cm

sygnowany p.d.: T. Panasiuk

sygnowany, datowany i opisany na odwrocie pismem odręcznym: Teresa Panasiuk | 0,83 x 0,73

| olej | Pejzaż 16/2007| 2007 r.

cena wywoławcza: 8 000 zł

estymacja: 12 000 - 15 000

12. TERESA PANASIUK (1938)

PEJZAŻ, 1999 r.

olej/płótno, 86 x 65 cm

sygnowany p.d.: T. Panasiuk

sygnowany, datowany i opisany na odwrocie pismem odręcznym: Teresa Panasiuk | Pejzaż |

1999 | olej | 86 x 65

cena wywoławcza: 8 000 zł

estymacja: 12 000 - 15 000

13. TERESA PANASIUK (1938)

PEJZAŻ, 1998 r.

olej/płótno, 84 x 61 cm

sygnowany p.d.: T. Panasiuk

sygnowany, datowany i opisany na odwrocie pismem odręcznym: Teresa Panasiuk | olej |

0,84 x 0,61 | Pejzaż 14/98 | 1998

cena wywoławcza: 8 000 zł

estymacja: 12 000 - 15 000

14. MAREK SOBCZYK (1955)

CZIORNYM KWADRATOM BIEJ CZIORNYCH, 2003 r.

tempera jajkowa/tektura, 70 x 100 cm

sygnowany ołówkiem p.d.: Marek Sobczyk 2003 | 70 x 100 | temp. jajkowa | Co? - Kazimierz

Malewicz, czym? - Dystansem (Cziornym kwadratem Biej Cziornych)

tempera jajkowa | tektura , 70 x 100 cm

cena wywoławcza: 6 000 zł

estymacja: 12 000 - 18 000

WYSTAWIANY:

Marek Sobczyk, Badania mózgu w Polsce 1979-2012, Galeria Sztuki w Legnicy,

październik/listopad 2012, poz. kat. 125

15. MAREK SOBCZYK (1955)

PROSTSZA PROSTOPADŁA, 2004 r.

tempera jajkowa/płótno, 82 x 136 cm

cena wywoławcza: 18 000 zł

estymacja: 20 000 - 30 000

WYSTAWIANY:

Marek Sobczyk, Badania mózgu w Polsce 1979-2012, Galeria Sztuki w Legnicy,

październik/listopad 2012, poz.kat. 42

16. ALEKSANDER KOBZDEJ (1920-1972)

HORS CADRE nr 60, 1971 r.

akryl/siatka metalowa/masa z papieru i poliestru, 171 x 98 cm

sygnowany, datowany i opisany na odwrocie pismem odręcznym: Hors cadre | No 61 | Aleksander

Kobzdej 1971 | oraz nalepka wywozowa Desy z datą 1971 i miejscem wysyłki obrazu Bezirksamt

Charlottenburg von Berlin

cena wywoławcza: 60 000 zł

estymacja: 70 000 - 90 000

POCHODZENIE:

- kolekcja prywatna

WYSTAWIANY:

- Aleksander Kobzdej. Ölbilder – Zeichnungen 1969-1971, 7. August – 28. August 1971, Rathaus Charlottenburg,

Katalog und Ausstellungsleitung: Eberhard Knoch, Berlin 1971, (kat. poz. kat. 60, s. 16)

- Aleksander Kobzdej. Zmagania z materią/Aleksander Kobzdej. Struggle with Matter, Wystawa w

Galeriach Polskiego Domu Aukcyjnego „Sztuka”, Warszawa - „Hotel de Saxe”, Kraków - „Pałac

Larischa”, katalog pod redakcją Józefa Grabskiego, Kraków-Warszawa 2002, s. 215

17. ALEKSANDER KOBZDEJ (1920-1972)

HORSE CADRE nr 32, 1971 r.

akryl/siatka metalowa/masa z papieru i poliestru, 146 x 120 cm

sygnowany, datowany i opisany na odwrocie pismem odręcznym: Aleksander Kobzdej| 1971 |

Horse cadre | 146 x 121 | Nr 32 | nalepka: Muzeum Narodowe w Warszawie NR. inw. 3164 Tc /72

cena wywoławcza: 60 000 zł

estymacja: 70 000 - 90 000

POCHODZENIE:

- kolekcja prywatna

WYSTAWIANY:

- Aleksander Kobzdej. Ölbilder â Zeichnungen 1969-1971, 7. August - 28. August 1971, Rathaus

Charlottenburg, Katalog und Ausstellungsleitung: Eberhard Knoch, Berlin 1971, (poz. 31, s. 14)

- Aleksander Kobzdej (1920-1972)wystawa w 20-lecie śmierci, Warszawa, listopad 1992 ASP

w Warszawie, Galeria ZPAP na Mazowieckiej (repr. poz. kat. 55, s. 81)

18. TERESA PĄGOWSKA (1926-2007)

CZERWONE PSY, 1986 r.

tempera, akryl/płótno, 140 x 130 cm

sygnowany, datowany i opisany na odwrocie pismem odręcznym: Teresa Pągowska | 1986 |

Czerwone psy | 140 x 130

cena wywoławcza: 85 000 zł

estymacja: 120 000 - 150 000

19. RAJMUND ZIEMSKI (1930-2005)

PEJZAŻ 7/95, 1995 r.

olej/płótno, 120 x 100 cm

sygnowany p.d.: Rajmund Ziemski 95

cena wywoławcza: 26 000 zł

estymacja: 35 000 - 45 000

20. JAROSŁAW MODZELEWSKI (1955)

NOCNY RYBAK, ŚWIT, 2005 r.

tempera żółtkowa/płótno, 140 x 200 cm

sygnowany i datowany na odwrocie pismem odręcznym:

Jarosław Modzelewski |Nocny rybak, świt | 140 x 200 |

temp. ż. | 2005

cena wywoławcza: 35 000 zł

estymacja: 50 000 - 60 000

WYSTAWIANY:

- Jarosław Modzelewski, Malowniczy krajobraz skłania do

refleksji o przeszłości, Galeria BWA,Miejski Ośrodek Sztuki|

w Gorzowie Wlkp., grudzień 2012/styczeń 2013, (kat. repr.

str.13)

- Jarosław Modzelewski, XIII edycja Nagrody im. Kazimierza

Ostrowskiego 2014, ZPAP Okręg Gdański, Gdańsk 2014

(kat. repr. str. 31)

21. RYSZARD GRZYB (1956)

WIEWIÓRKA SKACZE PO GAŁĘZIACH

TAK LEKKO TAK ZGRABNIE, 2013 r.

akryl/płótno, 100 x 130 cm

sygnowany i datowany na odwrocie pismem odręcznym:

„Wiewiórka skacze po gałęziach tak lekko tak zgrabnie”

| 2013 / Ryszard Grzyb | 100 x 130

cena wywoławcza: 30 000 zł

estymacja: 40 000 - 50 000

22. LEON TARASEWICZ (1957)

BEZ TYTUŁU, 2016 r.

akryl/płótno 100 x 130 cm

sygnowany i datowany na odwrocie pismem odręcznym:

Leon Tarasewicz 2016 | Acrylic on canvas

cena wywoławcza: 40 000 zł

estymacja: 50 000 - 60 000

23. LEON TARASEWICZ (1957)

BEZ TYTUŁU, 2010 r.

sygnowany i datowany na odwrocie pismem odręcznym: L. Tarasewicz | 2010

cena wywoławcza: 12 000 zł

estymacja: 18 000 - 24 000

24. JACEK SEMPOLIŃSKI (1927-2012)

ROZBITA CZASZKA, 1982 r.

olej/płótno, 110 x 75 cm

sygnowany i opisany na odwrocie:

Rozbita czaszka

cena wywoławcza: 28 000 zł

estymacja: 30 000 - 40 000

25. SŁAWOMIR RATAJSKI (1953)

SŁONECZNY UKRZESŁOWIONY, 1985 r.

olej/płótno 180 x 120 cm

sygnowany p.d.: Ratajski 85

sygnowany i datowany na odwrocie pismem odręcznym: Słoneczny ukrzesłowiony | Sławomir

Ratajski | oil |

1985 | 180 x 120

cena wywoławcza: 18 000 zł

estymacja: 20 000 - 30 000

WYSTAWIANY:

- Malarstwo Galeria Młodych, Warszawa, listopad 1985

- Obrazy, Galeria Stodoła, Warszawa, 17-31. X. 1986

- Malarstwo 1985-87 Galeria Studio, Warszawa, listopad 1987

- Junge malerei aus Warschau, Galerie Weisser elephant, Berlin, August- September 1988

- I Międzynarodowe Biennale Europa-Azja, Ankara, czerwiec 1986

- Radar Nr 2, 1986 Rozmowa z Ryszardem Winiarskim,( repr.)

26. SŁAWOMIR RATAJSKI (1953)

CZUŁE SŁÓWKA, 1985 r.

olej/płótno 170 x 110 cm

sygnowany: p.d.: Ratajski 85

cena wywoławcza: 16 000 zł

estymacja: 18 000 - 30 000

WYSTAWIANY:

- Malarstwo, Galeria Młodych, Warszawa, listopad 1985

- Obrazy, Galeria Stodoła, Warszawa, 17-31.X. 1986

- Malarstwo 1985-87 Galeria Studio, Warszawa, listopad 1987

- Przedmioty, podmioty Galeria Klementyny Bocheńskiej, Warszawa 2012

27. PIOTR MŁODOŻENIEC (1956)

KOBIETY TO ZAGADKI, 1984 r.

sygnowany: l.d.: 14 V 84, monogram PM, 146 x 146 cm

opisany na odwrocie pismem odręcznym: Piotr Młodożeniec | 84’ | Kobiety to zagadki | ol.| pł

cena wywoławcza: 8 000 zł

estymacja: 12 000 - 14 000

28. WALDEMAR UMIASTOWSKI (1953)

GROPPI, 2009 r.

akryl/płótno, 150 x 100 cm

sygnowany i datowany na odwrocie pismem odręcznym:

Waldemar Umiastowski | 2009 | akryl. płótno

cena wywoławcza: 6 500 zł

estymacja: 10 000 - 12 000

29. WALDEMAR UMIASTOWSKI (1953)

BEZ TYTUŁU, 2009 r.

akryl/płótno, 150 x 100 cm

sygnowany i datowany na odwrocie pismem odręcznym:

Waldemar Umiastowski | 2009 | akryl. płótno

cena wywoławcza: 6 500 zł

estymacja: 10 000 - 12 000

30. HALINA CHROSTOWSKA-PIOTROWICZ (1929-1990)

FIGURA SREBRNA I, 1977 r.

linoryt podmalowany/odprysk, 49,6 x 44, 2 cm

sygn. oł. p.d.: Halina Chrostowska, oł. l. d. tytuł; odbitka 11/15

cena wywoławcza: 3 000 zł

estymacja: 4 000 - 6 000

LITERATURA:

Halina Chrostowska, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, KAW Warszawa, 2000, repr. str. 70

31. ANTONI RODOWICZ (1953)

CODZIENNOŚĆ, NOIR 31, 2011 r.

z cyklu: NOIR, 2007/2011 R

instalacja, metal, serigrafia/świetlówka, 43,5 x 43,5 x 4,5 cm

podświetlenie świetlówką z własnym zasilaczem

cena wywoławcza: 5 000 zł

estymacja: 6000 - 8 000

WYSTAWIANY:

Antoni Rodowicz, Noir oraz światy, Galeria Skwer, Warszawa 2012

32. KRZYSZTOF M. BEDNARSKI (1953)

Z OGRODU OWOCÓW ZAPOMNIANYCH, 2002 r.

Assamblage/plastikowe opakowania, płyta, rama z surowego nieheblowanego drewna, szkło,

60 x 38 cm

sygnowany p.d.: KMB oraz dedykcja „Z ogrodu owoców zapomnianych dla Antka- KMB”

sygnowany i datowany na odwrocie: Krzysztof Bednarski | 2002

cena wywoławcza: 4 000 zł

estymacja: 5 000 - 6 000

33. HENRYK STAŻEWSKI (1894-1988)

ŁYŻKA, 1977 r.

akryl/drewno, 30 cm

cena wywoławcza: 5 500 zł

estymacja: 7 000 - 8 000

34. TADEUSZ DOMINIK (1928-2014)

PEJZAŻ, 2007 r.

olej/płótno, 110 x 130 cm

sygn.p.d.: Dominik

sygnowany, datowany i opisany na odwrocie pismem odręcznym: DOMINIK | 2007 | OL. PŁ 110

X 130 | PEJZAŻ

na listwie blejtramu: M.N.W. kat. nr. 220

WYSTAWIANY:

- Tadeusz Dominik, Muzeum Narodowe w Warszawie, 2008

- Tadeusz Dominik, Malarstwo, Płocka Galeria Sztuki, Płock, styczeń-luty 2013

- Tadeusz Dominik, Związek Polskich Artystów Plastyków Okręg Gdański, Gdańsk, 2010

LITERATURA:

- Tadeusz Dominik, Muzeum Narodowe w Warszawie, Fundacja Polskiej Sztuki Nowoczesnej

i autorzy, Warszawa 2008 (poz. kat. 220, repr. str. 249)

- Tadeusz Dominik, Malarstwo, Płocka Galeria Sztuki, Płock, styczeń-luty 2013, str. 41

- Tadeusz Dominik, Związek Polskich Artystów Plastyków Okręg Gdański, Gdańsk, 2010, str. 48

cena wywoławcza: 42 000 zł

estymacja: 50 000 - 60 000

35. TADEUSZ DOMINIK (1928-2014)

PEJZAŻ, 2010 r.

olej/płótno, 81 x 110 cm

sygnowany p.d.: Dominik

sygnowany i datowany na odwrocie pismem odręcznym: Dominik | Pejzaż | 2010 | 81 x 110

cena wywoławcza: 38 000 zł

estymacja: 40 000 - 50 000

36. JACEK ZIEMIŃSKI (1953)

TRZY GRUSZKI, 1996 r.

olej/płótno 60 x 140 cm

sygnowany i datowany na odwrocie pismem odręcznym: Trzy gruszki | 1996 | olej | 60 x 140

cena wywoławcza: 6 000 zł

estymacja: 8 000 - 10 000

37. ZBIGNIEW MAKOWSKI (1930)

VELUM, 1996 r.

olej/płyta pilśniowa, 100 x 70 cm

sygnowany i datowany l.d.: Zbigniew Makowski F. 1996-97

sygnowany, datowany i opisany na odwrocie pismem odręcznym:

Tadeusz Makowski | 1996| Velum | 100 x 70 | tekst wiersza w jęz. angielskim

oraz nalepka z Gallery Alice Pauli

cena wywoławcza: 40 000 zł

estymacja: 50 000 - 80 000

38. ZBIGNIEW MAKOWSKI (1930)

COMPOSITION, 1964 r.

papier/tusz, akwarela, 48 x 61 cm

sygnowany p.d.: Zbigniew Makowski

cena wywoławcza: 16 000

estymacja: 20 000 - 25 000

39. TOMASZ CIECIERSKI (1945)

ROMANTYCZNOEROTYCZNE, 1989 r.

kredka, tusz, ołówek/papier, 29 x 45 cm, w oprawie 55,5 x 70 cm

sygnowany l.d.: 10. IX-1988 – T. C. romantycznoerotycze, Cieciersk 1989

cena wywoławcza: 3 000 zł

estymacja: 4 000 - 6 000

40. MARIUSZ WOSZCZYŃSKI (1965)

FRYZJER W LUSTRZE, 1999 r.

olej/płótno, 82 x 110 cm

sygnowany i datowany na odwrocie pismem odręcznym: Fryzjer w lustrze | Mariusz Woszczyński | 1999

cena wywoławcza: 6 000 zł

estymacja: 8 000 - 10 000

41. JERZY MIERZEJEWSKI (1917-2012)

OLIWKI, 1998 r.

olej/płótno, 116 x 100 cm

na odwrocie nalepka: Jerzy Mierzejewski | olej 1998 | Artiste peinture 525

cena wywoławcza: 32 000 zł

estymacja: 40 000 - 60 000

42. EDWARD DWURNIK (1943)

WISŁA (JAK JA TĘSKNIĘ NA ZACHÓD), nr 142, 1977 r.

olej/płótno, 146 x 114 cm

sygnowany p.d.: E. Dwurnik | 377 | 1977

sygnowany, datowany i opisany na odwrocie: E. Dwurnik |1977| XV-142 | 377 | WISŁA

oraz nalepki z wystaw

cena wywoławcza: 40 000 zł

estymacja: 50 000 - 60 000

WYSTAWIANY:

- Edward Dwurnik, Ośrodek Propagandy Sztuki w Łodzi, 1978

- Biuro Wystaw Artystycznych w Łodzi, Związek Polskich Artstów Plastyków, 1978

- Biuro Wystaw Artystycznych w Białymstoku, Salon Wystawowy BWA, Białystok ul.Mickiewicza 2,

„Arsenał”, 1979

- Grudzień 1980, Galeria Sztuki Współczesnej BWA, Olsztyn, Aleja Zwycięstwa 38

- Galeria Sztuki Współczesnej BWA pl. Lenina Galeria Sztuki Współczesnej BWA Olsztyn, Aleja Zwycięstwa

38, Grudzień 1980

- Biuro wystaw Artystycznych Olsztyn, Aleja Zwycięstwa 38, 1981

- Biuro Wystaw Artystycznych Płock, 1982

- Galeria Sztuki BWA, Zamek Książąt Pomorskich w Szczecinie, 1982

- Jyväskylän Talvi '83 Edward Dwurnik,Kuvia Puolasta, 27.1 – 20.2. 1983, Alvar-Aalto-Museo

- Galeria 72, Muzeum Chełm, Wystawa Sztuki Współczesnej Chełm, ul.Lubelska 55, 26.I 1984

do 20.II.1984

- BWA Rzeszów Krosno, 1985

- Biuro Wystaw Artystycznych w Słupsku, Galeria Nowa Brama, lipiec-sierpień 1985

- Biuro Wystaw Artystycznych w Opolu, Opole, grudzień 1985 – styczeń 1986,Galeria Sztuki Współczesnej

BWA, pl . Lenina

- Edward Dwurnik, Malarstwo. Próba retrospektywy. Zachęta. Warszawa, 08.09-07.10.2001

LITERATURA:

- Edward Dwurnik, Sportowcy, 1972-1992, Warszawa 2011

- Dwurnik, Spis prac malarskich, [ red.] Pola Dwurnik, Warszawa, Zachęta 2001, wydane jako dodatek

do katalogu Edward Dwurnik. Malarstwo. Próba retrospektywy ( 08.09-07.10.2001) cykl

XV-poz.142, nr 377

- Edward Dwurnik, Ośrodek Propagandy Sztuki w Łodzi, 1978 [poz. kat. nr. 28]

43. SZYMON URBAŃSKI (1963)

MATKA BOSKA, 1988 r.

olej/płótno, 46 x 46 cm

sygnowany i datowany na odwrocie: Matka boska | Szymon Urbański | 88’

cena wywoławcza: 10 000 zł

estymacja: 12 000 - 14 000

44. SZYMON URBAŃSKI (1963)

CZERWONA K...WA, 1988 r.

olej/płótno,

sygnowany i datowany na odwrocei: Czerwona k...wa | Szymon Urbański | 88’

cena wywolawcza: 10 000 zł

estymacja: 12 000 - 14 000

45. OLGA WOLNIAK (1957)

BEZ TYTUŁU, 2001 r.

olej/płótno, 100 x 75

sygnowany, datowany i opisany

na odwrocie pismem odręcznym:

Olga Wolniak | Bez tytułu | 2001 |

olej płótno |75 x 100 | OW 2001

cena wywoławcza: 7 000 zł

estymacja: 9 000 - 12 000

46. STANISŁAW MŁODOŻENIEC (1953)

TURKUAZ, 2011 r.

olej/płótno 150 x 124 cm

sygnowany l.d.: Młodożeniec 2011

sygnowany, datowany i opisany na odwrociu pismem odręcznym:

Stanisław Młodożeniec | Turkuaz | 150 x 124 | olej, płótno | 2011

cena wywoławcza: 9 500 zł

estymacja: 12 000 - 14 000

47. ANDRZEJ ZWIERZCHOWSKI (1954)

KOŁEK-NIEZBĘDNY ELEMENT SZTUCZNY-LUDZKI, 2011 r.

olej/płótno, 150 x 200 cm

sygnowany, datowany i opisany na odwrocie: Kołek – niezbędny element sztuczny - ludzki

| 2011 |

cena wywoławcza: 24 000 zł

estymacja: 30 000 - 35 000

WYSTAWIANY:

- Andrzej Zwierzchowski, Spiritus, katalog wystawy 12-30 listopada 2012, ASP, Warszawa

(repr. poz. kat. 20)

48. ANDRZEJ ZWIERZCHOWSKI (1954)

KOŁEK-NIEZBĘDNY ELEMENT SZTUCZNY-LUDZKI, 2011 r.

olej/płótno, 18 x 24 cm

sygnowany i opisany na listwach blejtramu: Kołek – niezbędny element sztuczny (ludzki) | 2011 |

Andrzej Zwierzchowski

szkic do obrazu poz. 47

cena wywoławcza: 2 000 zł

estymacja: 2 500 - 3 000

49. EUGENIUSZ GEPPERT (1890-1979)

KAWALERZYSTA, 1962 r.

akwarela/gwasz, papier, wym. w świetle passe-partout, 106 x 77 cm

synowany p.d.: Eugeniusz Geppert 1962

cena wywoławcza: 16 000 zł

estymacja: 25 000 - 30 000

50. EUGENIUSZ GEPPERT (1890-1979)

JEŹDZIEC, 1972 r.

akwarela/gwasz, papier, wym. w świetle passe-partout, 109 x 80 cm

sygnowany ołówkiem p.d.: Eugeniusz Geppert 1972

cena wywoławcza: 16 000 zł

estymacja: 25 000 - 30 000

51. BRONISŁAW WOJCIECH LINKE (1906-1962)

MOGIŁA, 1933 r.

papier/akwarela, tusz, drapanie, 54,4 x 41,5 cm

sygnowany oł. p.d.: BW Linke

LITERATURA:

- Bronisław Wojciech Linke 1906-1962, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 1963

(poz. w kat.: I 84)

Bibl.: W.93; wyst. IPS 1935, poz. 210

cena wywoławcza: 46 000 zł

estymacja: 50 000 - 60 000

52. BIMALI HORSKA-ZBOROWSKA

Z CYKLU: REQUIEM I, 1973 r.

pastel/papier, 47 x 64 cm

sygnowany p.d.: Bimali 73

cena wywoławcza: 8 000 zł

estymacja: 9 000 - 10 000

53. ARIKA MADEYSKA (1928-2004)

KOMPOZYCJA, 2000 r.

olej/płótno, 46 x 55 cm

sygnowany p.g.: Madeyska

sygnowany na odwrocie: A. Madeyska

cena wywoławcza: 3 000 zł

estymacja: 4 000 - 5 000

54. LUDWIK LILLE (1897-1957)

BEZ TYTUŁU

ołówek/papier, 32 x 39,5 cm

sygnowany p.d.: L. Lille

cena wywoławcza: 2 000 zł

estymacja: 3 000 - 6 000

 

wizytówki

Komentarze:

loading
Nikt jescze nie skomentował tego artykułu.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.