Reklama

wszystkie artykuły z działu >> TARGI
01 września 2016
wszystkie artykuły z działu >> TARGI

Polskie firmy na targach Tendence 2016

12 polskich marek wśród 955 wystawców

Sierpniowe targi Tendence (27-30.08.2016) we Frankfurcie zdecydowanie możemy zaliczyć do udanych. Exspace przespacerowało się po tych kameralnych targach już po raz dziesiąty. Zawsze znajdujemy tutaj wiele inspiracji. W tym roku organizatorzy zadbali o bardzo czytelny podział sekcji targów – Living i Giving. W sekcji Living, wystawcy z całego świata zaprezentowali wszelkie nowości dotyczące projektowania wnętrz oraz akcesoriów i dekoracji sezonowych. W sekcji Giving wystawcy przedstawili przeróżnego rodzaju upominki na każdą okazję, stylowe akcesoria oraz dodatki odzieżowe, modną i oryginalną biżuterię, zegarki i papeterię. Nowością był dział Culinary Gifts, który pojawił się w hali 11.1. Culinary Gifts zdecydowanie będzie się rozwijał w kolejnych edycjach Tendnece. I tutaj widzimy w przyszłości miejsce dla polskich firm, które w swojej ofercie mają dobrze opakowane produkty spożywcze.

Reklama

Wśród 955 wystawców Tendence 2016 wystawiło sie 12 firm z Polski: Hoom, Crystal Deco, Bertoni ® bags (ARCO), Marcin Zaremski, Eva Stone, Pure-Home, Epoglass, Promo-Art, Villa Verde, dotMedia Jacek Bieliński, Batek Poland w sekcji Living i Slowroom sekcji Giving w hali 11.1.

Zwiedzanie stoisk polskich wystawców rozpoczeliśmy, jak co roku, od spotkania z biżuterią Marcina Zaremskiego. Marcin Zaremski jest fizycznym i duchowym spadkobiercą Jerzego i Jadwigi Zaremskich, którzy uznani są za prekursorów i twórców współczesnej polskiej szkoły złotnictwa. Studiował na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (1969-1974), równocześnie ucząc się złotnictwa w pracowni swoich rodziców, która działała od 1945 roku. Od 1974 roku, prowadzi własną pracownię biżuterii. Regularnie bierze udział w największych międzynarodowych targach biżuterii na Zachodzie. Prace Zaremskiego dostępne są w: Berlinie, Hamburgu, Hanowerze, Kolonii, Wiedniu, Dusseldorfie, Monachium, Kopenhadze, Brukseli, Amsterdamie, Paryżu, Barcelonie, Londynie, Rzymie, Genewie, Atenach, Philadelfii, Nowym Jorku, Jerozolimie. Zajmuje się projektowaniem nowoczesnej i designerskiej, choć wyjątkowo prostej biżuterii srebrnej. Zaprojektowana przez niego biżuteria wykonywana jest w jego autorskiej pracowni metaloplastycznej.

Na targach na Zachodzie wystawiam się od 1999 roku. Najpierw moje stoiska były wciśnięte w kąt obok biżuterii do której trafiało się lub nie. Trzeba wiedzieć, że żeby dostać dobrą lokalizacje na targach europejskich należy pokazywać się tam regularnie. Z roku na rok byłem bardziej zauważalny. Po kilku latach wylądowałem już na skrzyżowaniu głównych alejek. Miło było znaleźć się w towarzystwie najbardziej znanych firm niemieckich w głównych ciągach komunikacyjnych.  A jeszcze milej widzieć zazdrość w oczach konkurencji. Polacy są drugimi po Niemcach producentami designerskiej biżuterii. Ale nasze bycie na targach wiąże się z dużo większym wysiłkiem. Niemcom stoiska budują firmy zewnętrzne. My w większości stawialiśmy nasze stoiska sami. Bardzo przydało się moje doświadczenie ze studiów. Skończyłem Wydział Wystawiennictwa na ASP w Warszawie. Nie żebym był pasjonatem wystawiennictwa. Z premedytacją wybrałem najłatwiejszy kierunek studiów, ponieważ od dawna już praktykowałem w pracowni rodziców. Po latach okazało się, że przypadkowo wybrany kierunek bardzo ułatwił mi promocje mojej firmy na europejskich targach. Dużo łatwiej jest mi przygotować profesjonalne stoisko, które wpisuje się w aktualnie obowiązujące trendy.” – powiedział Marcin Zaremski w rozmowie z Urszula Kałużną, redaktor naczelną Exspace.

Eva Stone - Ewa i Rafał Szyszko - tworzą razem biżuterię od 1998 r. W 2008 r. stworzyli nową markę Eva Stone, gdzie przeplatają się różne style i pomysły całego zespołu. Inspiracją dla Eva Stone są organiczne formy ukryte w przyrodzie. W oparciu o własny warsztat biżuterii oraz własną szlifiernię kamieni poszukują nowych form wyrazu do pokazania piękna i harmonii w swoich projektach.

photo Eva Stone

photo Eva Stone

photo Eva Stone

Marka hoom to producentem mebli, które cechuje surowość, prostota i naturalne wykończenie. Oferta firmy obejmuje meble industrialne, meble skandynawskie oraz te, na indywidualne zamówienie. Dzięki współpracy z lokalnymi rzemieślnikami wszystkie meble hoom produkowane są od podstaw ręcznie.

Firma Crystal Deco zaprezentowała luksusowe, wykonanego ręcznie ze słynnych kryształów Swarovskiego® kompozycje, dające niesamowite efekty świetlne, a do tego wrażenie głębi (efektu trzeciego wymiaru). Prace mogą mieć zarówno formę tradycyjnego obrazu wieszanego na ścianie, jak również mogą stanowić element wystroju wnętrza, jak np. fragment ściany w łazience (zamiast płytek ceramicznych), czy front szafy wnękowej lub komody. Tematyka, rozmiar pracy, liczba kryształów jest dowolna i pozostaje do ustalenia. Małe rozmiary i formy mogą stanowić doskonałą formę prezentu na różne okazje. Proszę pamiętać, że prezentowane zdjęcia, nie oddają nawet w części efektu pracy oglądanej "na żywo", podobnie jak nie można na zdjęciu pokazać efektu hologramu. O każdej porze dnia, w każdym oświetleniu i z każdego kąta patrzenia, dana praca wygląda inaczej i za każdym razem na nowo zachwyca odbiorcę swoim efektem.

Bertoni ® bags pokazał szeroki wachlarz autorskich wzorów torebek filcowych i designerskich produktów do dekoracji wnętrz. Unikatowe wzornictwo uwzględniające aktualne trendy i mody podobało się odwiedzającym targi.

Marka Pure Home Perfume należąca do firmy Blue Konrad Bendykowski to unikalny w skali kraju producent ekskluzywnych perfum do domu, biura i hoteli. Wysoka jakość starannie wyselekcjonowanych kompozycji zapachowych pochodzi z francuskiej miejscowości Grasse, która na całym świecie uznawana jest za pachnącą stolicę świata. Wszystkie zapachy to  - oprócz nieziemskiej symfonii luksusowych nut zapachowych do wnętrz - również atrakcyjne wizualnie opakowania.

Epoglass od 1979 roku zajmuje się konstruowaniem i wykonywaniem elektrycznych pieców nisko, średnio i wysoko temperaturowych do: ceramiki, szkła (topienia, gięcia, zdobienia, odprężania, laminowania), metali (topienia , wygrzewania, obróbki termicznej) oraz innych procesów temperaturowo-czasowych. Wykorzystując opatentowane przez siebie technologie i wiedzę wynikającą z doświadzcenia Epoglass zaprezentował wyjątkowe obrazy na szkle, które dzięki podświetleniu mogą dekorować wnętrza, ale też mogą stanowić część wystroju całych ścian.

PromoART zaprezentowała nowe technologie w prezentacji obrazów. Firma opracowała unikalną technikę kopiowania oryginalnych obrazów i przenoszenia ich na canvas. Pasją firmy są obrazy i wyznaczanie nowych trendów w dziedzinie dekoracji wnętrz. Trudno pokazać na zdjęciach produkt, który zmienia swój kolor dzięki różnemu natężeniu  światła. A tak wyglądały ściany stoiska.  Wszystkie prezentowane obrazy były podświetlone i zmieniały swoje kolory. Wygladało to bardzo interesująco. Zmiane natęzenia światła można regulowac malutkim pilotem tak, żeby była ledwo zauważalna. Ciekawy efekt.

Swoje usługi na Tendens promowały wspólnie marki DecoMania.pl - sklep internetowy z nowoczesnym wyposażeniem wnętrz i Goodideas - agencja tworzona przez młodych wizjonerów, dla których reklama jest nie tylko usługą, lecz również formą sztuki. Goodideas w swoich działaniach wykorzystuje pionierskie, oparte na nowych technologiach, rozwiązania, zapewniające kontrahentom zarówno unikatową, jak i niezwykle skuteczną promocję, wykorzystując technikę fotografii 360°. Jej efekty można oglądać na ekranie komputera i urządzeń mobilnych lub odtworzyć za pośrednictwem gogli wirtualnej rzeczywistości. Daje ona między innymi możliwość odbywania wirtualnych spacerów oraz prezentowania realistycznych projektów i wizualizacji w VR.

Villa Verde z kolei oferowała artykuły dekoracyjne i systemy prezentacji szkieł, świec, zapachów oraz innych akcesoriów dekoracyjnych. Ekspozycja ciekawie ułozona na dekoracyjnych paletach pokazywała rozmach i róznorodną ofertę firmy.

Istniejąca od 1992 roku firma Batek Poland zaprezentowała najnowsze kolekcje marek Sellori i MiniMusic. MiniMusic to wykonywane ręcznie, z najwyższą starannością i precyzją miniaturowe repliki instrumentów muzycznych. Wzbogacone o tradycyjne mechaniczne pozytywki są doskonałą ozdobą każdego wnętrza. Dokładność kopii gwarantuje doświadczenie producenta - wytwórcy "dorosłych" instrumentów muzycznych cenionych przez wiele orkiestr symfonicznych na świecie. Kolekcja Sellori to szeroka gama biżuteryjnych breloków-charms inspirowanych biżuterią Swarovski. Zaprezentowane na targach Tendence podukty cieszyły sie dużym zainteresowaniem odwiedzających.

W sekcji Giving w dziale Culinary Gifts w prestiżowej hali 11.1. prezentowała się marka Slowroom, producent wyjątkowych toreb do przechowywania pieczywa i warzyw. Torby szyte są z naturalnej, gęsto tkanej bawełny lub z lnu dzięki czemu z jednej strony utrzymują świeżość pieczywa, a z drugiej pozwalają na to aby chleb oddychał, odparowywał wilgoć i nie pocił się.  Co ciekawe: do naszych toreb można wkładać nawet ciepłe pieczywo, gdyż zapewniają dopływ powietrza. Część modeli jest skonstruowana z kilku warstw, dzięki czemu dodatkowo wydłużają okres świeżości pieczywa, część jest jednocześnie koszyczkiem do serwowania pieczywa – wystarczy równo zagiąć jej brzegi do środka i postawić ją na stole.


Na Tendence ciekawie prezentowała się oferta niemieckiej firmy Maria Rzewuska Designerschmuck współpracującej i lansujacej polską biżuterię oraz ekskluzywna biżuteria projektowana przez Monikę Wysocką założycielkę marek Lindenau i Monika & Co.

Maria Rzewuska Designerschmuck współpracuje z wieloma różnymi projektantami biżuterii w Polsce promując zarówno projektantów jak i ich produkty na najwiekszych światowych targach. To ciekawa inicjatywa. W jednym miejscu można zoabczyć ekskluzywny design kilku projektantów i firm.

Marka Lindenau założona przez Monikę Wysocką na targach w Europie pojawia się regularnie od ponad 5 lat.

Targi Tendence we Frankfurcie zdecydowanie możemy zaliczyć do udanych. Do oferty przedstawionej przez wystawców doszły niezwykle inspirujące wydarzenie towarzyszące targom: Ethical Style Guide, Tendence Academy z bogatym programem wydarzeń towarzyszących dla przedstawicieli handlu detalicznego i inspirujące strefy FORM# i NEXT, gdzie prezentowały się firmy i projektanci z całego świata - zaproszeni przez Nicolette Naumann, wicedyrektor targów Ambiente oraz Tendence.

Czekała nas jeszcze jedna niespodzianka: Spotkanie z uczestnikami wyjazdu na Targi Tendence do Frankfurtu zorganizowanego przez Targi Frankfurt - Przedstawicielstwo w Polsce. To zawsze są inspirujące spotkania. Czego chcieć więcej?

od lewej: Dorota Idzikowska i Ania Matczuk z Targi Frankfurt - Przedstawicielstwo w Polsce, Monika Mroczkowska Białasik z Krakowskiej Szkoły Artystycznej

Uczestnicy wyjazdu na Targi Tendence do Frankfurtu zorganizowanego przez Targi Frankfurt - Przedstawicielstwo w Polsce

---------------

Kolejna edycja targów Tendence: 24 – 27.6.2017
Więcej informacji: www.tendence.messefrankfurt.com

Photo Exspace


 

wizytówki

Komentarze:

loading
nie jest źle porównując np wyróżnienia RED Dot czy iF Design Award dla polskich projektantów/firm. Na ponad 2500 nagrodzonych projektów z wzorniczego świata - piejemy z zachwytu nad 15 nagrodami dla Polski w konkursie RED Dot 2016. Piszą w mediach, że to REKORD! Więc z udziałem polskich wystawców w targach Tendence - kameralnych i skierowanych na rynek niemiecki chyba nie jest ta źle. Nie uważa Pan?
skomentowany przez    Urszula Kałużna    04 wrzesień 2016, 17:16 obserwuj post
12 firm na 990 wystawców to troszeczkę ponad 1%. Nie wiem jak mamy być rozpoznawalni na Świecie z taką frekwencją... czy na innych targach w Europie proporcje są podobne?
skomentowany przez    andrzej    04 wrzesień 2016, 17:12 obserwuj post
biżuteria polskich projektantów przepiękna
skomentowany przez    Joanna    04 wrzesień 2016, 10:44 obserwuj post

Reklamy

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.