wszystkie artykuły z działu >> TARGI
20 września 2016
wszystkie artykuły z działu >> TARGI

Najciekawsze stoiska polskich firm na targach Automechanika 2016 Frankfurt

Największe targi na świecie to piękne stoiska. Coraz częściej wśród tych wyróżniających się są realizacje polskich firm. Z dumą spacerowaliśmy po tegorocznej edycji targów Automechanika we Frankfurcie, gdzie w każdej z hal można było podziwiać stoiska z Polski. A było w czym wybierać. Na zakończonych 17 września we Frankfurcie targach Automechanika - największych i najważniejszych na świecie targach techniki motoryzacyjnej - wśród ponad 4.800 wystawców z całego świata zaprezentowało się 160 firm z Polski.

W związku z tak dużą ilością polskich wystawców po raz pierwszy w historii targów Automechanika będzie organizowany konkurs StandOUT. Automechanika 2016 Frankfurt - konkurs na najciekawsze polskie stoiska targów Automechanika 2016. Finaliści konkursu StandOUT. mają okazję promować swoje wystąpienie targowe jeszcze długo po zakończeniu imprezy. Fakt, że konkurs odbywa się wirtualnie sprawia, że grono głosujących jest bardzo zróżnicowane branżowo i daleko wykracza poza temat danej wystawy. W poprzednich 31 edycjach konkursu StandOUT. oddano łącznie ponad 74 000 głosów. Partnerem wydarzenia są Targi Frankfurt, Przedstawicielstwo w Polsce Piotr Łukaszewicz. Patronat medialny objęły portale i czasopisma branżowe: Przegląd Oponiarski, Warszta.pl, Nowoczesny Warsztat oraz Świat Opon. Organizatorem konkursów StandOUT, jest Exspace - portal, krórego misją jest wpierajnie firm i projektantów w świadomym wykorzystywaniu imprez targowych do kreowania i wzmacniania wizerunku. Zapraszamy do wyrażania opinii!

Dlaczego warto inwestować w dobry design wystawienniczy?

Jak planujemy spotkania towarzyskie zastanawiamy się co na siebie włożyć. Nie wyciągamy pierwszych lepszych ciuchów z szafy. Zakładamy dobry garnitur, piękną sukienkę. Nie zapominamy o dodatkach. Jeżeli zapraszamy gości do dobrej restauracji to zależy nam by dania były ładnie podane. Wybierając lokal często też kierujemy się jego wystrojem. Podobnie jest ze stoiskami. Tylko na dużo większą skalę. Tutaj wszystko jest ważne. Dobre stoisko daje komunikaty, które na pierwszy rzut oka mogą być niewidoczne, ale działają na podświadomość. Dobra architektura stoiska ma wiele definicji. Może to być rozbudowana bryła, a może to być jedna ściana. Jeżeli zadbamy nie tylko o swój wygląd, ale zainwestujemy w dobrze zaprojektowane stoisko to nasi goście widząc takie rzeczy podświadomie będą czuć, czy coś jest „Armani” czy też przysłowiową, tanią marynarką z bazaru.

Firmy na targach prześciagają się nie tylko realizując kolejne architektoniczne perełki, prześcigają się w zaskakujących prezentacjach produktów czy tworzeniem coraz bardziej wymyślnych stref do spotkań. Holograficzne obrazy, przezroczyste modele w skali 1:1 czy samochody zjeżdżające z pionowej ściany… to tylko kilka z setek podpatrzonych atrakcji. Ach i pewnie powoli przyjdzie nam zapominać o zwykłych stolikach bezładnie postawionych w przestrzeni stoiska. Dzisiaj firmy zapraszają swoich gości do przytulnie urządzonych kawiarenek, do siadania przy barach, często długich jak całe stoiska i ważniejszych od samej ekspozycji, ulokowanej gdzieś za nimi. Coraz więcej stoisk to po prostu miejsca z wygodnymi kanapami. I poczęstunkiem. Zauważyliśmy, że wcale nie chodzi o wymyślny catering. Symbolicznie raczej, a nie objadanie się. Dzisiaj bardzo duży nacisk kładzie się na przestrzenie spotkań. O tym i o trendach w designie wystawienniczym i o wybitnych kreacjach wystawienniczych wybranych firm będziemy pisać w osobnych artykułach. Wśród ciekawych stoisk na frankfurckich targach nie zabrakło także realizacji z Polski. Wiele firm zainwestowało w dobrze zaprojektowane stoisko. I chociaż siłą targów są liczne nowości, to w większości są to spotkania o charakterze sprzedażowym. Dlatego tak ważne jest miejsce, w którym się spotykamy.

Poniżej relacja fotograficzna z targów Automechanika 2016 prezentująca wybrane polskie firmy, ich kreacje wystawiennicze i produkty.


Lotos Oil


Orlen Oil


Avisa


Aguri

 

Geyer & Hosaja


Turbo


Ogniochron


Epros


AC Auto i Autonio


Tomex


Polmo


Uni-Trol

Tedgum


Kart, Filtromex


NCS


Utal


inGremio

 

Polcar


ZAP SZNAJDER BATTERIEN S.A


Troton


Profix


Novol


CAP


NAT


NTools, APP

 

WESEM.


Indo, AWG


Imiola


Dr. Marcus


Aroma


Tenzi


Komtek


ASP A-R


MA, Deerfos


V-Tech


ElproSys


Epoca


Unimetal


K2 Car


SNIT


Sunnen

 

Cimat.


Certus


Heko


Asmet


Sena


Kufieta, Kaja


Górecki


AJS Parts


MFT


Rezaw Plast


Einparts


Truck

Abakus Auto Lamp

 

AS


Autos


Denckermann


Robarcko b.v


WIX FILTRON


WSK Poznań


Solux


Autopartner


Autopart


Vanstar

A na koniec zostawiłam prezentacje kilku stoisk, których wybór może Państwa na pierwszy rzut oka zadziwić. Są to stoiska systemowe, niskobudżetowe, ale widać w nich 'duszę' firmy, 'duszę' produktu i wspaniałych pracowników, którzy się z produktami, firmą i stoiskiem utożsamiają. Tak! Proszę Państwa. Zwracamy często uwagę na rozwiązania pozornie nieatrakcyjne i tanie. Osobiście łapię się na tym, że jak pokażę zdjęcia stoisk systemowych na Exspace to będzie wielkie 'buczenie'. Ale się tym nie przejmuję. Długo się zastanawiam jak je sfotografować, jak pokazać wyjątkowy produkt. Bo... trudno na zdjęciu pokazać 'duszę' firmy, 'duszę' produktu i wspaniałych pracowników. Kilku firmom prezentującym swoje produkty na stoiskach niskobudżetowych i systemowych na targach Automechanika 2016 udało się zwrócić naszą uwagę. Niebagatelną rzeczą, która sprawiła, że te stoiska są dzisiaj dla nas ważne - były rozmowy z osobami obsługującymi wystawę. Poznajcie te firmy:


Diamont

 

LORO Factory

 

Delta Tech

Kegel-Błażusiak, laureat StandOUT. Sawo 2016

CIK

Na portalu Exspace piszemy o ważnych i pięknych realizacjach wystawienniczych. Wierzymy, że będą one inspiracją dla każdego wystawcy i  projektanta. Często stoiska, które nas zachwycają są zaprojektowane przez pracowników firm, przez właścicieli firm i pracowników działów marketingu. Takimi stoiskami były na innych targach min.: stoisko Afriso Instalacje 2016, stoiska CERVA i Kegel-Błażuciak Sawo 2016 - laureaci StandOUT. Sawo 2016 i StandOUT. Instalacje 2016, stoisko TM TECHNOLOGIE na Light + Building 2016 we Frankfurcie - Laureat StandOUT. Light + Building 2016 Frankfurt. Z przyjemnością promujemy wyjątkowe realizacje osobnymi artykułami.

Na targach Automechanika 2016 Frankfurt też zachwyciliśmy się stoiskami zaprojektowanymi przez pracowników firm. Takim stoiskami były min. stoisko Aguri i stoisko Geyer & Hosaja. Kilka stoisk wysokobudżetowych rozczarowało wystawców po przyjeździe. Kilka stoisk nie zostało wybudowanych na czas. Informacje o firmach, które nie potrafią się wywiązać ze swoich zobowiązań warto sobie przekazywać. Informacje o firmach, które są warte poznania i polecania również. W ogóle warto rozmawiać o designie wystawienniczym. Warto śledzić trendy. I warto się pytać. Jesteśmy do Państwa dyspozycji zawsze.

Więcej zdjęć stoisk polskich wystawców na Automechanika 2016 znajdziecie Państwo w Galerii przy Artykule. Zapraszam!

Opracowała: Urszula Kałużna

Photo: Exspace.pl

--------------------

Targi Automechanika we Frankfurcie nad Menem, które w tym roku odbywałay się w dniach 13-17 wrzesnia,  to jedno z najważniejszych wydarzeń w branży automotive na świecie. Nigdzie indziej nie spotyka się tak szerokiego przekroju firm działających w motoryzacji. Wystawcy prezentowali swoją ofertę w 6-ciu grupach tematycznych: Parts & Components - części zamienne, Electronics & Systems – systemy elektroniczne i elektryczne, Repair & Maintenance - wyposażenie warsztatów samochodowych, Accessories & Tuning - akcesoria samochodowe, tuning, IT & Management - oprogramowanie komputerowe dla branży motoryzacyjnej, Service Station & Car Wash - wyposażenie stacji obsługi, stacji benzynowych i myjni. Dla producentów  części do samochodów ciężarowych przygotowany jest  specjalny program Truck Competence.

Kolejna edycja Automechanika Frankfurt: 11.09.2018 - 15.09.2018

_______________

arch. Urszula Kałużna - redaktor naczelny portalu Exspace - projektant przestrzeni wystawienniczych w latach 1993-2014, laureatka 68 nagród Acanthus Aureus, najbardziej prestiżowych nagród w Polsce przyznawanych przez MTP za stoiska najlepiej zaprojektowane i przygotowane do realizacji strategii marketingowej firmy podczas targów. Referencyjni klienci: Giorgio Armani. Honda, Toyota, Hochland Polska, XL Energy Drink, Husqvarna, Busch, Danfoss, PGNiG i KGHM.

--------------------------

Partner StandOUT. Automechanika 2016 Frankfurt

Targi Frankfurt, Przedstawicielstwo w Polsce Piotr Łukaszewicz, Warszawa

 

www.targifrankfurt.pl

--------------------------

Patronat Medialny:

Warsztat.pl


www.warsztat.pl

Przegląd Oponiarski


www.przegladoponiarski.pl

Nowoczesny Warsztat

Świat Opon

www.nowoczesnywarsztat.pl

 

 

wizytówki

Komentarze:

loading
czy ktoś mi potrafi wytłumaczyć dlaczego Orlen pokazuje wszystko na swoim stoisku (wygląda jak sklep) - chyba tak znana marka mogłaby sobie pozwolić po prostu na stoisko imigowe
skomentowany przez    Joanna    22 wrzesień 2016, 15:14 obserwuj post
Polskie firmy na wielu targach prezentują się dobrze, minęły już czasy gdzie byliśmy od razu rozpoznawalni bo... no "wiadomo co". Dla mnie słabo z miejscami do rozmów. Piszecie, że to nowy trend - nie widzę tego w polskich realizacjach z Automechaniki.
skomentowany przez    Andrzej    22 wrzesień 2016, 11:46 obserwuj post
fajna końcówka artykułu, same stoiska systemowe nigdy by się ni wybroniły
skomentowany przez    jędrzej    22 wrzesień 2016, 05:22 obserwuj post

Reklamy

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.