wszystkie artykuły z działu >> TARGI
23 września 2016
wszystkie artykuły z działu >> TARGI

Wgląd w ekscytujące wizje przyszłości: TransPod na targach InnoTrans 2016

Czy tak będzie wyglądała przyszłość transportu?

Stoisko firmy TransPod na targach InnoTrans 2016 w Berlinie – największych na świecie międzynarodowych targach techniki transportu - swoim wyglądem nie przypadkowo nawiązywało do kapsuły. Kanadyjska firma na berlińskich targach prezentowała wizyjną koncepcje Hyperloop.

Czy to są propozycje dla scenografii z filmów science fiction - ultra szybkie linie transportowe, które mogą osiagać prędkość do 1200 km/godz.?

Podróżowanie w rurze z prędkością dźwięku z miasta do miasta, przewożenie pasażerów w podłączonych do sieci pojazdach bez operatora – czy tak będzie wyglądała przyszłość transportu?



stosikoTransPod InnoTrans 2016 Berlin, photo Exspace, TransPod

Odpowiedzi na te i inne pytania można było znaleźć w dniach od 20 do 23 września na berlińskich targach. W dziale Future Mobility Park i w halach targowych kreatywni wizjonerzy i przedsiębiorcy z krajów takich jak Kanada, Włochy, Niemcy, Szwajcaria, Białoruś i USA przedstawili swoje futurystyczne pomysły. TransPod jest wśród tych – obok założonej przez Muska Hyperloop Transportation Technologies (HTT) i  Hyperloop One - które chcą udowodnić, że Hyperloop może stać się rzeczywistością.

 makieta, która pokazuje jak kapsuła TransPod może wyglądać z zewnątrz / photo TransPod

Co to jest Hyperloop?

Projekt Hyperloop opiera się na transporcie pasażerów zamkniętych w małych kapsułach poruszających się w niskociśnieniowych rurach, co nieco przypomina tzw. pocztę pneumatyczną. W teorii system ten ma być bardzo tani i energooszczędny (oparty o panele słoneczne).

Hyperloop jest połączeniem pociągu i poduszkowca. Będzie poruszał się w specjalnej rurze, w której ciśnienie jest tak niskie jak to na wysokości 10 kilometrów, dzięki czemu opór powietrza będzie znacząco zredukowany. Pojazd będzie poruszał się bez kontaktu z podłożem, wykorzystując magnetyczną lewitację i łożyska powietrzne. Wagony z pasażerami miałyby jeździć w tubie z prędkością dźwięku równą ok. 1200 km/h.

Hyperloop w założeniu ma być alternatywą dla obecnych form podróżowania i przede wszystkim rozwiązaniem od nich tańszym. Podciśnienie w tubie pozwoli na dużą prędkość jazdy przy relatywnie małej mocy, a cały system ma całkowicie opierać się na energii słonecznej.

Rogers Centre -  makieta, która pokazuje jak system TransPod może wyglądać, jeśli zostałby zbudowany w centrum Toronto / photo TransPod

Aby stworzyć relaksujące doświadczenie podróży wewnątrz kapsuły Hyperloop TransPod przy projektach wnętrz współpracuje z CoeLux, wielokrotnie nagradzą firmą z branży architektonicznej i wzorniczej. Opracowywane są rozwiązania projektowe środków transportu, które nie mają okien iponieważ kursują przeważnie w tunelach. Na cyfrowych szybach będzie można wyświetlać krajobrazy, filmy lub inne wizualne informacje dla pasażerów.

wizualizacja, która pokazuje jak kapsuła TransPod może wyglądać wewnątrz / photo TransPod

wizualizacja, która pokazuje jak kapsuła TransPod może wyglądać wewnątrz / photo TransPod

wizualizacja, która pokazuje jak kapsuła TransPod może wyglądać z zewewnątrz / photo TransPod

wizualizacja, która pokazuje jak kapsuła TransPod może wyglądać z zewewnątrz / photo TransPod

Wszystko co opisuje Hyperloop brzmi rewolucyjnego, ale większość potrzebnych technologii już istnieje. Niektóre z nich zostały opracowane dla przemysłu lotniczego, niektóre dla przemysłu kolejowego. Więc to naprawdę kwestia połączernia wszystkiego razem.To jest nasze zadanie na najbliższych kilkanaście lat, aby udowodnić, że technologia Hyperloop jest warta zainteresowania i wykonalna – mówi Sebastien Gendron, CEO i założyciel TransPod.

Więcej informacji na temat TransPod: www.transpod.ca

-----------------

O targach InnoTrans

InnoTrans to międzynarodowe wiodące targi techniki transportu, które odbywają się co dwa lata w Berlinie. 133 595 specjalistów ze 146 krajów dowiadywało się podczas niedawnej imprezy u 2761 wystawców z 55 krajów o innowacjach dotyczących światowego przemysłu kolejowego. Do pięciu segmentów targowych InnoTrans zaliczają się Railway Technology (Technologia Transportu Kolejowego), Railway Infrastructure (Infrastruktura Kolejowa), jak również Public Transport (Komunikacja Publiczna), Interiors (Wyposażenie) oraz Tunnel Construction (Konstrukcja Tuneli). Organizatorem targów InnoTrans jest Messe Berlin. Jedenaste targi InnoTrans odbywałay się w dniach od 20 do 23 września 2016 r. Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.innotrans.com.

wizytówki

Komentarze:

loading
Nikt jescze nie skomentował tego artykułu.

Reklamy

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.