Reklama

wszystkie artykuły z działu >> TARGI
30 stycznia 2017
wszystkie artykuły z działu >> TARGI

RAPORT: najciekawsze stoiska IMM Cologne 2017

Tu liczy się design!

W poszukiwaniu najnowszych trendów w designie zarówno wzorniczym jak i wystawienniczym przedstawiciele portalu Exspace odwiedzili IMM Cologne 2017 – jedne z najważniejszych targów wnętrzarskich na świecie, które odbyły się w Kolonii w dniach 16-22 stycznia 2017 roku. Równolegle w Kolonii po raz czwarty odbyło się, funkcjonujące co dwa lata naprzemiennie z LivingInterior, wydarzenie LivingKitchen prezentujące najnowsze trendy w wyposażeniu kuchni. Motto tych podwójnych targów brzmi „Discover Interior Ideas”.

W targach wzieło udział 29 firm z Polski. Miło nam poinformować, że portal Exspace będzie promował ofertę produktową i kreacje wystawiennicze polskich wystawców targów IMM Cologne i  LivingKitchen 2017, między innymi poprzez organizację StandOUT. IMM Cologne i LivingKitchen 2017 - konkursu na najlepiej zaprojektowane polskie stoiska na kolońskich targach. Już dzisiaj zapraszamy do współudziału w dniach 25.01-08.02.2017! Bo zwiedzając z Exspace targi IMM Cologne 2017 można nie tylko nadrobić zaległości w trendach w branży wystawienniczej, ale również uzyskać cenne informacje na temat wystawców i ich produktów.

Na poczatek troszeczkę liczb. Są imponujące! W podwójnych targach IMM Cologne 2017 i LivingKitchen 2017 udział wzięło ponad 1200 wystawców z 50 krajów. Kolońskie targi odwiedziło ponad 150000 osób. Chociaż wśród zwiedzających nadal przeważają Niemcy to 40 procent publiczności stanowią zagraniczni goście. Zagraniczne firmy stanowią już 70% wszystkich uczestników targów, wśród których w tegorocznej edycji IMM Cologne wystawiło się 29 firm z Polski - to o 14 więcej niż w roku 2016.

Wiele stoisk i produktów na kolońskich targach zwróciło naszą uwagę. Nie sposób jednak opisać ich tu wszystkich. Postaraliśmy sie pomimo ogromu ofery o jak najszerszy przegląd trendów zarówno wzorniczych jak i wystawienniczych. Wśród najciekawszych stoisk targów IMM Cologne i LivingKitchen 2017 znalazło się wiele ekspozcyji polskich wystawców. Chociaż o polskich stoiskach będziemy pisać w osobnym tekście wkróce - prezentacje najciekawszych stoisk i mebli rozpoczynamy od kilku wybranych polskich realizacji. Dalej prezentujemy firmy ze strefy COMFORT i pozostałe hale. Piszemy o instalacji Das Hous i strefie Pure Talents. Mamy nadzieję, że spodoba sie Państwu to co zaprezentowali wystawcy targów IMM Cologne i LivingKitchen 2017.

Nowoczesne okapy Ciarko, największego w Polsce producenta wysokiej jakości okapów kuchennych oraz jednego z liderów rynku europejskiego, zostały zaprezentowane na LivingKitchen 2017 w wyrafinowany sposób. Minimalistyczne stoisko robiło duże wrażenie.

MOTIV HOME wystawiający sie po raz pierwszy na imm cologne z przewrotoną intrygą mebli stojących na pionowej ścianie.

Meble dołożone do ściany pojawiły się również na ciekawym stoisku Fameg, który po 10-letniej przerwie znowu pokazał swoje produkty na imm cologne.

Na imm cologne w strefie COMFORT zachwycały imponujące ekspozycje SITS, Burhens, Primavera Furniture czy Olda

Bardzo ciekawie prezentowała sie oferta mniejszych firm takich jak: take me HOME., VZÓR, Trebord, Tabanda czy Carpenter Studio z Poznania.

Wśród tegorocznych propozycji IMM Cologne 2017 i LivingKitchen 2017 przygotowanych z myślą o licznych gościach i partnerach biznesowych z całego świata, znalazły się liczne wydarzenia specjalne. Po raz szósty powstała instalacja „Das Haus – Interiors on Stage“. W tym roku swoją wizję przestrzeni mieszkalnej przedstawił Todd Bracher z Nowego Jorku. Nas ona nie urzekła. Specyficzne pojęcia domu mają amerykanie w osobie projektanta. A może po prostu Kolonia przyzwyczaiła już nas do wielkiego rozmachu Das Haus. Tegoroczna instalacja była skromna, prosta i bardziej skupiona na teorii, pisaniu, opowiadaniu niż na pięknych przedmiotach. Zbudowana była z duńskiego drewna zasponsorowanego przez firmę Dinesen (tą od pięknego stoiska na Oragatec 2016: z bardzo długim, leżącym wzdłuż całej przestrzeni stoiska, pniem, pamietacie? Link >>>). O Instalacji „Das Haus – Interiors on Stage“ z imm cologne 2017 w ososbnym tekście >>> Więcej zdjęć znajdziecie Państwo w Galerii.

Na imm cologne 2017 powstało specjalne stanowisko zarezerwowane dla blogerów, w którym amerykanka Holly Becker z decor8 i holenderka Desiree Groenendal z Vosgesparis zaprezentowały własne interpretacje trendów na nadchodzący rok. Jak co roku młodzi projektanci i uczelnie artystyczne zaprezentowali swój potencjał w strefie PURE TALENTS.

W ostatnich latach coraz więcej uwagi klienci poświęcają ergonomii i wygodzie mebli wypoczynkowych. W dobie ciągłego pośpiechu i życia w stresie w cenie są wszelkie udogodnienia zwiększające komfort użytkowania sof i foteli, dlatego właśnie wystawcy IMM skoncentrują się na pokazaniu, jak pod tym względem zmienia się rynek. Strefa Komfort podczas targów IMM zajęła dwa pawilony: 10.2 i 6.

W strefie Komfort nie zabrakło liderów rynku takich jak: Himolla, Schiling, Koinor, Grupa Polipol, Natuzzi, Ada i wielu innych. Producenci mebli tapicerowanych pokazali swoje produkty jednak nie tylko w tej jednej strefie. W pawilonach z meblami wysokiej klasy można zobaczyć ekspozycje takich marek jak: Molteni, Rolf Benz, B&B Italia, Leolux czy Walter Knoll.

Wśród tegorocznych propozycji imm cologne 2017 i towarzyszącym imm cologne targom LivingKitchen 2017 było wiele imponujących stoisk. Na naszych oczach zmienia sie design wystawienniczy. Ekspozycje na targach coraz częściej przypominają oazy spokoju. Przytulne przestrzenie aranżacji wystawienniczych to trend, który od jakiegoś czasu obserwujemy na największych światowych targach. Życie wokół nas pędzi, świat staje  się coraz bardziej niebezpieczny i może dlatego ekspozycje na targach coraz częściej przypominają oazy spokoju.

I jak zawsze obok znanych marek pojawiały sie nowe firmy, wśród których naszą uwagę zwróciła firma PODE, niezależna marka należąca do Leolux, której dyrektorami artystycznymi są holenderscy projektanci Roderick i Claire Vos.

Było kilka stoisk z poczuciem humoru. Tom Tailor pokazywał swoje produkty min. w pace ciężarówki, stojącej w hallu wzdłuż hali nr 9. Tom Tailor to niemiecka marka będąca synonimem nowoczesnego lifestyle. Zabawny i bardzo oryginalny pomysł prezentacji produktów Tom Tailor na imm cologne 2017 idealnie wpisując się w motto marki - „Żyjesz tu i teraz. Ciesz się więc swobodą i korzystaj ze wszystkiego, co oferuje ci życie.” - pokazuje coś więcej niż 'dobrze zaprojektowane stoisko'. Z ciekawostek: tą ciężarówką pracownicy firmy Tom Tailor odwiedzają klientów.

O meblach i stoiskach podpatrzonych na immcologne 2017 można pisać w nieskończoność, bo to są piękne targi. Tu liczy sie design! I będziemy pisać. Wiecej zdjęć ilustrujących tekst tego artykułu znajdziecie Państwo w Galerii.

© Exspace

Photos © Exspace

Kolejna edycja imm cologne odbędzie się w dniach 15 to 21 stycznia 2018 wspólnie z LivingInteriors.

wizytówki

Komentarze:

loading
Nikt jescze nie skomentował tego artykułu.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.