wszystkie artykuły z działu >> TARGI
25 lutego 2017
wszystkie artykuły z działu >> TARGI

Ambiente 2017 po raz kolejny pokazało, że jest wielkim świętem wzorniczego świata. Zobaczcie zdjęcia!

 4 454 wystawców z całego świata oraz rekordowa liczba 142 000 odwiedzających!

Po pięciu intensywnych dniach, zakończyła się tegoroczna edycja targów Ambiente. Rekordowa liczba 142 000 odwiedzających z 154 krajów (2016: 135 988) udowodniła, że Ambiente są kluczowym wydarzeniem branży dóbr konsumpcyjnych. 4 454 wystawców z 96 krajów zaprezentowało najnowsze trendy i innowacje na powierzchni wystawienniczej liczącej 308 000 m² w 27 halach targowych. Ponad  2 000 osób z Polski odwiedziło frankfurckie targi, a swoją ofertę zaprezentowało 59 polskich firm (2016: 56 firm).

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zapraszamy Państwa do platformy StandOUT. Ambiente 2017 – konkursu na stoiska, które poprawiają standardy w branży wystawienniczej - którym portal Exspace promuje polskie firmy i ofertę produktową zaprezentowaną przez polskich wystawców targów Ambiente 2017. Zwiedzając z Exspace można nie tylko nadrobić zaległości w trendach w branży wystawienniczej, ale również uzyskać cenne informacje na temat wybranych wystawców i ich produktów.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ponad połowa wizytujących, przybyła do Frankfurtu z zagranicy. Co więcej, liczba międzynarodowych wystawców podczas tegorocznej edycji targów wyniosła 80%. Detlef Braun, członek zarządu Messe Frankfurt jest zdania, że: „Zaskakujący wzrost liczby odwiedzających o ponad 4 % potwierdza,  że targi dóbr konsumpcyjnych we Frankfurcie są międzynarodowym miejscem spotkań dla branżystów. To tu przedstawiciele z całego świata poszerzają swoje sieci kontaktów i finalizują zamówienia”. Duży procent wizytujących stanowiły osoby decyzyjne z zarządów oraz działów zakupów, co zapewniło pozytywną atmosferę.

Szeroka gama produktów na targach Ambiente przyciągnęła szczególnie nabywców z: Niemiec, Włoch, Chin, Francji, Stanów Zjednoczonych, Korei Południowej oraz Turcji. Tegorocznym krajem partnerskim targów była Wielka Brytania, z której przybyło do Frankfurtu ponad 3 000 osób. Największy wzrost w liczbie odwiedzających zanotowano z krajów azjatyckich: Chin, Hong Kongu, Tajwanu, Wietnamu oraz USA, Kanady i Australii. Również coraz więcej gości przybywa ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich oraz Ameryki Południowej.

Poziom satysfakcji odwiedzających Frankfurt utrzymuje się na wysokim poziomie. Aż 95% badanych było zadowolonych z pobytu na targach Ambiente. Matthias Schöffel, Marketing Manager firmy Schönwald podkreśla że: „Targi Ambiente są dla nas nieodłącznym elementem sprzedażowym, a w szczególności kiedy mówimy o międzynarodowej współpracy. Branżyści z całego świata przybywają do Frankfurtu i jest to doskonała okazja na spotkanie z naszymi partnerami biznesowymi oraz potencjalnymi klientami z wielu krajów. Dodatkowo uczestnictwo w targach pozwala nam śledzić najnowsze trendy w branży”.

Przestrzeń wystawiennicza targów Ambiente została podzielona na trzy sekcje: Dining, Giving i Living. W części Dining zaprezentowano najnowszą ofertę nakryć stołowych - od naczyń szklanych, porcelany, po sztućce najwyższej próby. Największą na świecie wystawę produktów do kuchni, od przedmiotów do gotowania i wypiekania, po niewielkie urządzenia elektryczne. Dostępna była również szeroka oferta artykułów z tworzyw sztucznych oraz przyrządów do sprzątania. Kluczowym punktem była funkcjonalność. Zwłaszcza jeśli chodzi o kuchnie i zdrowy styl życia. W wyposażeniu kuchenno – jadalnianym najbardziej popularne będą łączenia drewna i żelaza, deski do krojenia w zróżnicowanych rozmiarach i kształtach, drewniane łyżki w stylu vintage i skórzane dodatki nadające rustykalny akcent.

 

Dużym zainteresowaniem cieszyła się sekcja prezentowo – upominkowa Giving z bogatym asortymentem zawierającym biżuterię, zegarki, modne gadżety, torebki, walizki, akcesoria kosmetyczne oraz akcesoria do wyrobów tytoniowych. W trendach biżuteryjnych dominować będzie kobiecość oraz przywiązanie do detali. Modne będą delikatne łańcuchy z małymi gwiazdami i księżycami, które także będą wpisane w geometryczną formę. Must have tego sezonu to "chokers" czyli naszyjniki ciasno oplatające szyję.

Ambiente 2017 GIVING, photo messe frankfurt

Ambiente 2017 GIVING, photo messe frankfurt

Ambiente 2017 GIVING, photo messe frankfurt

Ambiente 2017 GIVING, photo messe frankfurt

Część Living przedstawiła najnowsze spojrzenie na projekty i wyposażenia domów. Wystawa uwzględniała gotowe koncepcje wystroju wnętrza i ogrodu, w najróżniejszych stylach, od awangardy i klasyki, przez dekoracje tradycyjne, po luksusowe. Najmodniejsza kolorystyka w aranżacji wnętrz to beż i odcienie piasku, co zostawia swobodę na indywidualnie dobrane akcenty.

W dziale akcesoriów w najbliższym sezonie wciąż popularne będą geometryczne wzory na poduszkach, dywanach i pudełkach z dominującymi kolorami: czarny, biały, miedziany, złoty, srebrny oraz odcień granatu „Midnight blue”. Producenci stawiają na materiały naturalne tj: wiklina, surowe drewno, korek i ceramika. Nieprzetworzone powierzchnie z płaskimi zdobieniami, połączone ze szkłem. Silne kontrasty w materiałach powodują zaskakujący efekt. W motywach dominować będą: geometria, cienkie linie, wzory etniczne. Wiosną, motywy kwiatowe wraz z motylami, ptakami i owadami. Latem we wzornictwie dekoracyjnym zagości atmosfera śródziemnomorska z rybami, krabami i jeżowcami. Najnowszymi motywami w zdobieniu są: ananasy, papugi i kaktusy.

Ambiente 2017 GIVING, photo messe frankfurt

Pomimo tego, że trendy w poszczególnych kategoriach: kuchennych, meblowych i upominkowych biegną indywidualnie, łączy je wspólny mianownik – esencja życia. Nasza codzienność, czas dla rodziny, przyjaciół i dla siebie zaczynają mieć coraz większe znaczenie. To filozofia „hygge”, która jest szczególnie popularna wśród mieszkańców Danii. Duńczycy tworzą w swoich domach atmosferę dobrego samopoczucia poprzez oryginalne, ręcznie robione i przytulne dekoracje. Hygge jest odzwierciedlane nie tylko w meblach, ale również poprzez kształty nowoczesnych głośników, świeczników oraz zabawek.

Ambiente 2017 GIVING, photo messe frankfurt

Gościem specjalnym targów Ambiente była aktorka, modelka i kobieta biznesu Elizabeth Hurley. „Zasięg targów Ambiente jest niesamowity! Tak wiele różnych stylów, kształtów i struktur – WOW!! Teraz wiem jak wygląda centrum trendów od środka!”.

od lewej: Detlef Braun, członek zarządu Messe Frankfurt i Elizabeth Hurley, photo messe frankfurt

Aktorka była pod ogromnym wrażeniem prezentacji Wielkiej Brytanii jako kraju partnerskiego. Hale targowe zdominowała brytyjska flaga Union Jack. Po Danii, Francji, Japonii USA i Włochach Wielka Brytania została szóstym krajem partnerskim Ambiente 2017. Kuratorką wystawy promującej wzornictwo Wielkiej Brytanii - 'Providence & Provenance' - była słynna szkocka projektantka Janice Kirkpatrick.

Scenografia wystawy 'Providence & Provenance' to w głównej mierze mocne formy zabudowy i zdecydowana grafika. Ciemne kolory wydobywały przestrzeń wystawy z przestrzeni długiego holu gdzie była ona prezentowana (przed Hall 4.1). Produkty są tutaj właściwie nieobecne. Więcej o wystawie możecie przeczytać tutaj >>>

© www.targifrankfurt.pl

Photos: Exspace, Messe Frankfurt

Kolejna edycja targów Ambiente odbędzie się w terminie 9 –13 lutego 2018.

Więcej informacji: www.targifrankfurt.pl

---------------

Informacja uzupełniająca:

Messe Frankfurt jest wiodącym na świecie niemieckim organizatorem targów z wartością sprzedaży około 450 milionów euro w 2010 r i ponad 1,770 pracownikami na całym świecie. Grupa Messe Frankfurt dysponuje siecią 28 filii oraz 52 międzynarodowymi partnerami ds.. sprzedaży, co umożliwia łatwy dostęp klientów ze 150 krajów. Imprezy targowe pod patronatem „made by Messe Frankfurt” odbywają się w ponad 30 miejscach dookoła świata. W 2010 roku Messe Frankfurt zorganizowało 88 imprez targowych, przy czym ponad połowa odbyła się poza Frankfurtem. Tereny Messe Frankfurt, które liczą 578 000 metrów kw. składają się z 10 hal oraz Centrum Kongresowego. Firma jest przedsiębiorstwem państwowym, przy czym 60% udziałów należy do miasta Frankfurt a 40 % do landu Hesia. Więcej informacji dostępne jest na stronie www.messefrankfurt.com

---------------

Więcej Artykułów o Ambiente 2017 na Exspace:

 

 

*dane (2010 rok)

wizytówki

Komentarze:

loading
Nikt jescze nie skomentował tego artykułu.

Reklamy

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.