Reklama

wszystkie artykuły z działu >> TARGI
09 marca 2017
wszystkie artykuły z działu >> TARGI

Liczy się pierwsze wrażenie! Zobaczcie imponujące stoiska EuroShop 2017

Bo najlepszy nawet projekt to dużo za mało, żeby budzić emocje

Komunikacja przez emocje. Gdzie w centrum zainteresowania jest człowiek. Takie były najciekawsze prezentacje na zakończonych 9 marca br. EuroShop 2017 - największych targach w Europie prezentujących firmy z branży retail, store design, lighting, visual merchandisingu, expo & event marketing, pop marketing…  Wśród 2 368 wystawców było 81 firm z Polski.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

StandOUT. EuroShop 2017
Konkurs na stoiska, które poprawiają standardy w branży wystawienniczej
promujący polskie firmy uczestniczące w targach EuroShop 2017
Zapraszamy do wyrażania opinii
! Link >>>

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wyjątkowa i imponująca prezentacja marki jest dzisiaj ważniejsza niż kiedykolwiek. Liczy się pierwsze wrażenie! Jest wiele sposobów budowania tej komunikacji. Doskonałym miejscem są Targi, oczywiście jeżeli traktuje się Targi nie tylko jako miejsce gdzie można się po prostu zaprezentować. Targi to jeden z etapów budowania komunikacji z klientem, nie ograniczający się jedynie do prezentacji w czasie trwania wydarzenia. To zaczyna się długo przed i będzie trwać jeszcze długo po.

Zabudowa ‘oldfashion’ z płyt drewnianych czy nudna aranżacja nie tworzy odpowiedniej atmosfery dla budowania pozytywnego odbioru. To główny powód, dla którego ważne jest, aby inwestować w imponującą wizualną prezentacje marki. Znikające ściany, wejście do wnętrza przesłonięte padającym deszczem, malarstwo iluzyjne, które sprawia, że przenosimy się na uliczki Amsterdamu, pokój VIP w kształcie szklanego box’u - wbijający się w wielkie, pięciometrowe akwarium, lornetki przez które można zajrzeć do wnętrza przestrzeni stoiska czy po prostu przyjazna atmosfera zbudowana wielkim stołem, pysznym poczęstunkiem i miłą obsługą.

Najlepszy projekt to dużo za mało, żeby budzić emocje. To jeden z głównych powodów, dla których warto budować wizerunek w oparciu o IDEE, lekkość, elastyczność, nowoczesne materiały i nowoczesne formy prezentacji multimedialnych... czasami wystarczy po prostu pusta przestrzeń, jakże często ostatnio spotykana na dobrze zaprojektowanych stoiskach. Wiele zabiegów składa się na tworzenie imponującego doświadczenia marki. Wybór należy do Ciebie. Wszystko jest możliwe!

SMART DESIGN EXPO - bo liczą się ludzie

Firmy na targach prześcigają się nie tylko realizując kolejne architektoniczne perełki, prześcigają się w zaskakujących prezentacjach produktów czy tworzeniem coraz bardziej wymyślnych stref do spotkań. Zapraszają swoich gości do przytulnie urządzonych kawiarenek, do siadania przy barach, często długich jak całe stoiska i ważniejszych od samej ekspozycji. Coraz więcej firm przestrzeń stoiska przeznacza w całości na miejsca spotkania. Na targach EuroShop 2017 pokazowo trend ten zaprezentowała polska firma SMART DESIGN EXPO. Nie, to nie jest stoisko projektanta modułów czy producenta ludzików ze sklejki. To jest stoisko firmy działającej od ponad 10 lat w branży wystawienniczej. Każdy element ekspozycji począwszy od całego założenia przez meble i oświetlenie po multimedialną prezentację głównej ściany jest bardzo przemyślany. Stoisko SMART DESIGN EXPO to efekt konsekwentnie budowanego wizerunku firmy. To nie tak, że projektant wymyślił sobie piękne stoisko z barem i prezentacją wyświetlaną na wielkim ledowym ekranie. Ludzie których widzimy na wielkoformatowych obrazach tylnej ściany - to nie postaci stworzone na potrzeby targów EuroShop - to pracownicy firmy SMART DESIGN EXPO. Doskonale prowadzona kampania zapowiadająca udział SMART DESIGN EXPO w targach Euroshop 2017 oparta była właśnie na prezentacji ludzi - pracowników firmy. Prezentacja ta miała swój punkt kulminacyjny w Dusseldorfie.

photo SMART DESIGN EXPO

[VIDEO] Euroshop 2017 - Smart Design Expo

TRISS - nowe spojrzenie na wyposażenie

Intrygująca scenografia stoiska polskiej firmy Triss budziła duże zainteresowanie odwiedzających. Do rozmów zachęcała otwarta przestrzeń i niezwykle profesjonalna obsługa. Odpowiednio dopasowana do profilu działalności aranżacja przestrzenie wpływała na budowanie pozytywnego wizerunku marki. Przyjazna atmosfera zbudowana wielkim stołem, pysznym poczęstunkiem przygotowywanym na miejscu przez profesjonalnych kucharzy i miłą obsługą sprawiała, że trudno było nie zatrzymać się tutaj na dłużej.

Stoisko targowe jest niczym innym jest znakiem w przestrzeni, którego zadaniem jest w jak najlepszy sposób przekazać komunikat do potencjalnego klienta. Założeniem przy projekcie Triss było pokazanie że firma Triss jest fabryką mebli stąd pomysł pokazania miniatury fabryki w formie stoiska. Prosty zabieg przyniósł oczekiwane rezultaty. Klienci szukający podwykonawstwa w Polacy trafili na stoisko bez problemu. – mówi projektant stoiska Wojciecha Łanecki, założyciel Sir Henry Studio.

VAN STRAATEN - spacer uliczkami Amsterdamu

Do współpracy przy projekcie stoiska na EuroShop 2017 firma VAN STRAATEN zaprosiła Steffen'a Jünemann'a - znanego artystę malarstwa iluzorycznego. Steffen Jünemann stworzył niezwykłą przetrzeń gdzie wszystko od najdrobniejszego szczegółu po podłogę tworzy doskonałe klimatyczne złudzenia optyczne. Holenderska firma VAN STRAATEN - 390 metrów kwadratowych powierzchni stoiska - zbudowała bez materiałów drewnianych, wskazując drogę do tworzenia trwałych i elastycznych rozwiązań spoza standardów. Stoisko zrealizowane z aluminiowych ram i podświetlonych wydruków imitowało amsterdamckie uliczki. Wygladało to uroczo.

photo VAN STRAATEN

Atelier Damböck - Robot Pepper zaprosza na spacer w deszcz

Tłumy przed stoiskiem Atelier Damböck. Ściana deszczu, a przed nią miły i bardzo chętny do kontaktu... robot Pepper. Każdy kto chce może porozmawiać z Pepper'em. Stojący w tłumie dość szybko orientują się, że Atelier Damböck przygotował więcej atrakcji dla odwiedzających, nie tylko gadającego robota. Niestety - to co czeka w środku za ścianą deszczu - jest tylko dla dla wybranych. I to też jest świetny pomysł projektantów. Nie każdy może wejść do środka. Obowiązuje tutaj pewien jest rutał. Najpierw trzeba się zaanonsować. Po chwili przychodzi Pan w długim płaszczu przeciw-deszczowym. Rozkłada zieloną parasolkę i zaprasza do środka. Po przejściu pod rozbryzgującymi się kroplami 'deszczu' wchodzimy do niewielkiego pomieszczenia. Gdzie już nie ma tłumów. I... zaczyna się piękny spektakl. Niewielkie pomieszczenie zamienia się w jednej chwili w nieskończona puszczę. Za sprawą wirtualnej rzeczywistości - w bardzo przyśpieszonym tempie - dowiadujemy sie najważniejszych faktów o firmie Atelier Damböck. Po dwu-minutowym spektaklu wracamy do rzeczywistości. Odruchowo chcemy wychodzić znowu przez deszcz. Ale nie. Wyjście jest po drugiej stronie. Przez małe drzwi obsługa stoiska wyprowadza nas prosto na stoisko sąsiada.

D'ART DESIGN GRUPPE - Lost At The Mirror

Myślę, że dużo się nie pomylimy stwierdzając, że zarówno my jak i prawie każdy wystawca i wiekszość odwiedzających targi Euroshop 2017 z niecierpliwością czekaliśmy na kolejną prezentacje D'art Design Grouppe. Firma z Neuss już po raz 9 stanęła wobec wyzwania aranżacji własnego stoiska. Mottem prezentacji D'art Design Grouppe na EuroShop 2017 były dwa magiczne słowa "from skratch" czyli "od zera". I takie jest to stoisko. Nie ma nic, by po chwili zaczęły wyłaniać sie jakieś kształty, słowa, gesty... później znowu nic... a wszędzie przypadkowe odbicia w lustrze. Coś dziejej sie pierwszy raz na targach.

D'art Design Grouppe pokazała to, co jest najważniejsze w sztuce wystawiania się: komunikowanie przez emocje i indywidualizm. Bo umiejscowione w centrum hali nr 12 stoisko D'art Design Grouppe... właściwie nie istniało. Kilkaset metrów kwadratowych zabudowy, której - nie ma. Nie istnieje w sensie wizualnego odbioru jako jedna firma. W sensie widocznych ścian okalających przestrzeń.

Bardzo dużo czasu zajmowało połapanie się w tym - o co tak naprawdę chodzi. Bo... stoisko D'art Design Grouppe znikało za odbiciami sąsiadujących stoisk w wysokich lustrach, które je obudowywały. Sytuacje utrudniał fakt, że na stoisku nie było logo. Pojawiało sie ono od czasu do czasu w postaci małych literech na prezentacjach multimedialnych. Właściwie jedynym elementem, który jednoznacznie był rozpoznawalny jako przynależny do D'art Design Grouppe były lampy nad stołem w głównym i równocześnie jedynym pomieszczeniu wypełniającym przestrzeń całego stoiska. Te same lampy były użyte w aranżacji stoiska D'art Design Grouppe zaprezentowanym na EuroShop 2014, które zostało uhonorowane prestiżową, międzynarodową nagrodą IF Gold Design Award 2015. Pomysł na prezentacje marki D'art Design Grouppe na Euroshop 2017 w naszej opinii sprawdził się znakomicie. W roku 2020 z pewnością pierwsze nasze kroki będziemy kierować właśnie na stoisko D'art Design Grouppe.

Burkhardt Leitner - 50 years in design

Burkhardt Leitner projektuje, produkuje i dystrybuuje modułowe systemy architektoniczne dla czasowych konstrukcji z obszarów: targi, wystawy, biura, muzea i miejsca użyteczności publicznej. Na EuroShop 2017 firma zaprezentowała innowacje i dodatki do swojej gamy klasycznych systemów. Na targach premierę miał również nowy system ‘pon media’ - laureat iF Design Award 2017 - niedawno również nominowany do niemieckiej nagrody German Brand Award 2017 przyznawanej przez German Design Council. Kolejną atrakcją prezentacji Burkhardt Leitner była szczególna wystawa pod auspicjami Messe Düsseldorf zatytułowana "THANK YOU BURKHARDT, Burkhardt Leitner’s 50 years in design", poświęcona prezentacji dorobku firmy ze Stuttgartu.

TARKETT – prezentacja pokryć podłóg nie musi być nudna

Ileż to widzieliśmy stoisk pokazujących pokrycia podłóg. To tak wdzięczny temat do tego, żeby troszeczkę zaszaleć. Czy firma musi mieć 130 lat doświadczeń, żeby sobie na to pozwolić? Tarkett - światowy lider w dziedzinie innowacyjnych i trwałych pokryć podłogowych – pokazała, że prezentacja pokryć podłóg nie musi być nudna. Unoszące się ‘do nieba’ próbki materiałów wspaniale zagospodarowywały wielką i pustą przestrzeni stoiska. Ludzie siadali pod lewitującymi trójkątami i odpoczywali. I w ten sposób przestrzeń stoiska Tarkett zyskiwała dodatkowe przeznaczenie.

FAIRNET – rozmowy biznesowe w wielkim Akwarium

Wysoka ściana w formie multimedialnego akwarium, którą przebijał szklany box. Tak Fairnet, firma z Lipska, swoją prezentacją na EuroShop 2017 pod tytułem ‘360°- concept’ przebiła inne firmy z branży. Koncepcja przygotowana z dwiema innymi agencjami łączyła w jednym miejscu Facebook, strone www, folder, klasyczną reklamę, public relations i usługi targowe. Multimedia na różne sposoby to specjalność Euroshop. Trudno wyróżnić się, ponieważ każdy wystawca stara się zaproponować coś niestandardowego. Ale tylko Fairnet zapraszał na rozmowy biznesowe do… wielkiego akwarium.

ARAKAWA – Best in class: Off the wall

Jak skutecznie zaprezentować system, którego elementy mają wymiar od 2 do 5 centymetrów. Jak pokazać, że system jest wykorzystywany w największych muzeach i galeriach świata? Nie da się? Da się! Jeżeli prezentacja produktu jest w formie intrygującej instalacji, która przyciąga uwagę każdego przechodnia. I chociaż głównymi elementami instalacji Arakawa Hanging Systems na Euroshop 2017 - w sensie najbardziej widocznym – były linki stalowe, to po rozmowie z przemiłą obsługą stoiska na długo zapamiętamy te malutkie elementy, które z jednej strony utrzymują ciężkie dzieła sztuki a z drugiej strony są niezwykle łatwe w demontażu. Wystarczy jeden klik!

IMPERIAL – prezentacja energooszczędnych opraw inaczej

Czy jeżeli ma się do zaoferowania energooszczędne oprawy typu downlight przeznaczone do pomieszczeń użyteczności publicznej to czy muszą one być głównym elementem stoiska? Polska firma Imperial pokazała, że nie jest to takie znowu oczywiste. Głównym elementem scenografii stoiska Imperial na Euroshop 2017 był pięknie odrestaurowany oldmobil. Stał on na tle wielkiego wydruku salonu oldmobil’i oświetlonych… produktami z oferty Imperial. Konsekwentnie budowana wizerunkowa promocja marki na Euroshop 2017 uzupełniona była wydrukami w ramach ekspozycyjnych. Niebagatelnym faktem, który pozwolił na taką grę/rozmowę z widzem była doskonała lokalizacja stoiska w hali 10, przy przejściu między halami 9 i 10. Były to jedne z najbardziej prestiżowych hal targów Euroshop 2017.

SPECTRUM LED – ‘dresses food’ z podkreśleniem prędkości światła

Punktem wyjścia dla koncepcji prezentacji polskiej firmy SPECTRUM LED na Euroshop 2017 był ‘dresses food’ z podkreśleniem prędkości światła, czyli głównej instalacji stoiska na którą składał się manekin, który swoim strojem nawiązywał do tancerki Josephine Baker i skuter Vespa nawiązujący do filmu ‘Roman Holiday’ z Audrey Hepburn i Gregory Peck. Idea stoiska była przede wszystkim skoncentrowana na podświetleniu żywności, dlatego projektantka stoiska Daria Wawrzkiewicz zdecydowała się na kompromis pomiędzy tradycją 'art fashion Dusseldorf', a decyzją firmy SPECTRUM LED, której zależało na prezentacji opraw dedykowanych oświetleniu żywności.

Warto inwestować w projektantów, artystów i pomysły które zmieniają rzeczywistość na lepszą, ale przede wszystkim przyczyniają się do podniesienia poziomu marketingu firmy. Mowa oczywiście tylko o projektach, które podejmując jakieś ryzyko przyczyniają się do zmiany. Projektowanie dzieli się na dobre lub złe. Powstaje wiele koszmarków ponieważ się na to godzimy – mówi Daria Wawrzkiewicz projektantka stoiska firmy Spectrum LED.

SERAFINI – przeciwieństwo znanej zasady: ‘ Mniej znaczy więcej‘

Serafini to firma sprzedająca kreatywne rozwiązania projektowe dla obiektów handlowych - od małego sklepu do dużych indywidualnych rozwiązań dla klientów, od imponującej recepcji do funkcjonalnego back office. Indywidualne i odpowiednie. Dostosowane do specyficznych potrzeb różnych branż. Przyciągnąć uwagę na targach takich jak Euroshop to nie jest łatwe zadaniem. A gdy chce się zakomunikować kompetencje tak szeroko-wymiarowej firmy jaką jest Serafini to staje się ono prawdziwym wyzwaniem. Wyzwaniem, z którym atelier 522, niemiecka firma specjalizująca się w projektowaniu stoisk targowych, poradziła sobie wyśmienicie.

IDW Scandinavia A/S i GENESIS MANNEQUINS – manekiny to zdecydowamnie śmietanka towarzyska na Euroshop 2017

Do jednych z najciekawszych na Euroshop należą prezentacje firm, które w swojej ofercie mają manekiny. Pięknie zaaranżowane scenografie, w których to manekiny są najlepszym towarzystwem odwiedzających targi Euroshop. Wszystko co sobie wyobrazicie z manekinem w roli głównej znajdziecie w Dusseldofie. Joga? Proszę bardzo. Tancerki ubrane w egzotyczne pióra? Nie ma sprawy. Manekiny stojące, siedzące, biegnące. Zamyślone, refleksyjne, zainteresowane jakimś działaniem. Czekają na Ciebie!

GENESIS MANNEQUINS Photos: Exspace

IDW Scandinavia A/S Photos: Exspace

JBG-2, ES SYSTEM K, IGLOO - polski przemysł chłodniczy zachwyca prezentacjami swoich marek i produktów w Dusseldorfie

Polskie firmy to europejscy liderzy w produkcji profesjonalnych urządzeń chłodniczych. Imponującej wielkości stoiska polskich firm JBG-2, ES System K i IGLOO zdecydowanie wyróżniały się na tle największych światowych marek zaprezentowanych w halach 15 i 17 dusseldorskich targów.

JBG-2, photo JBG-2

ES SYSTEM K, photo Exspace

IGLOO, photo IGLOO

REGENT Lighting – podglądanie innowacyjnych rozwiązań 

Szwajcarska firma Regent Lighting zaproponowała na Euroshop 2017 ciekawą formę podglądania swoich innowacyjnych rozwiązań oświetleniowych. Regent Lighting to nie tylko eksperci z wiedzy o aplikacjach, które doradzają projektantom oświetlenia, architektom, instalatorom i klientom końcowym w poszukiwaniu najlepszego światła dla projektów o dowolnej skali. To także eksperci w prezentowaniu marki.

Wybrać kilkanaście najciekawszych kreacji wystawienniczych z ponad 2 368 realizacji to nie jest łatwe zadanie. Jesteśmy ciekawi jak podobają się Wam nasze wybory. Będzie nam miło jak podzielicie się z nami Waszymi wrażeniami. Jeżeli chcecie napisać coś więcej o realizacjach, które na Was zrobiły wrazenie zapraszamy do komentowania poniżej lub do kontaktu: info@ exspace.pl

© Exspace

Photos: Exspace

POLECAMY:

 

wizytówki

Komentarze:

loading
Nikt jescze nie skomentował tego artykułu.

Reklamy

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.