Reklama

wszystkie artykuły z działu >> TARGI
07 marca 2017
wszystkie artykuły z działu >> TARGI

O stoisku SPECTRUM LED na EuroShop 2017 opowiada projektantka Daria Wawrzkiewicz

Całość musi mieć w sobie opowieść

'Warto inwestować w projektantów, artystów i pomysły które zmieniają rzeczywistość na lepszą, ale przede wszystkim przyczyniają się do podniesienia poziomu marketingu firmy. Mowa oczywiście tylko o projektach, które podejmując jakieś ryzyko przyczyniają się do zmiany. Projektowanie dzieli się na dobre lub złe. Powstaje wiele koszmarków ponieważ się na to godzimy' – mówi Daria Wawrzkiewicz projektantka stoiska firmy Spectrum LED zaprezentowanego na targach EuroShop 2017 - największej i najważniejszej imprezy branży retail w Europie, która zakończyła się 9 marca br. Wśród 2 368 wystawców było 81 firm z Polski.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

StandOUT. EuroShop 2017
Konkurs na stoiska, które poprawiają standardy w branży wystawienniczej

promujący polskie firmy uczestniczące w targach EuroShop 2017
Zapraszamy do wyrażania opinii
! Link: Link >>>

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

O tym jak powstało jedno z ciekawszych polskich stoisk targów Euroshop 2017 opowiada Daria Wawrzkiewicz projektantka stoiska firmy SPECTRUM LED z Katowic.

Lifestyl Dusseldorf to przede wszystkim moda. Znajduje się tu ponad 800 showroomów, zakupowa mekka luksusowych marek świata. Dusseldorf to również bardzo ważne miejsce sztuki za sprawą takich sław jak Joseph Beuys, Gerhard Richter, Sigmar Polke, Andreas Gursky, Thomas Ruff, którzy w tym mieście tworzyli. Z tą wiedzą, że miejsce jest wyjątkowe nie tylko ze względu na tradycje, ale również wrażliwość odbiorców - zmierzyłam się projektując stoisko i aranżacje elementów scenografii dla polskiej firmy Spectrum LED. Wiedziałam, że całość musi mieć w sobie opowieść. Zawsze musi mieć, bo inaczej nie wyobrażam sobie sensu projektowania. Dla samej idei? Zdecydowanie nie! By powstało coś wartościowego i współdziałało na innych - musi budzić emocje.

Jako artysta malarz i międzynarodowy projektant BoConcept tworzę w różnych materiach i odłamach sztuki od filmu przez design po malarstwo, które zawsze w każdym projekcie mi towarzyszy. To przez jego pryzmat patrzę na wszystko.

Temat stoiska – showroom na Euroshop Dusseldorf, które projektowałam dla firmy SPECTRUM LED jest skoncentrowany na fashiondesign i oprawach LED przeznaczonych  do oświetlenia żywności, które wyposażone były w filtry lub chipy w zależności od przeznaczenia podświetlanego produktu. Oprawy LED firmy SPECTRUM LED dzięki swoim parametrom pozwalały uzyskać wydobycie głębi podświetlanego koloru jak i jego strukturalność. Na stoisku prezentowane były również opraw tzw. butikowe firmy SPECTRUM LED.

photo Spectrum LED

photo Spectrum LED

Idea koncepcji stoiska była przede wszystkim skoncentrowana na podświetleniu żywności, dlatego mój projekt całości stoiska był kompromisem pomiędzy tradycją art. fashion Dusseldorf, a decyzją klienta SPECTRUM LED, któremu zależało na prezentacji ich opraw dedykowanych oświetleniu żywności.

Punktem wyjścia dla  koncepcji prezentacji SPECTRUM LED na Euroshop był ‘dresses food’, z podkreśleniem prędkości światła, czyli głównej mojej instalacji stoiska, a mianowicie manekina, który swoim strojem nawiązywał do tancerki Josephine Baker. Ubrany był w spódniczkę z bananów, którą ręcznie wykonałam jak również stanik z liści kapusty oraz liści pietruszki.

photo Spectrum LED

Za manekinem umieściłam kosz piknikowy wypełniony imitacjami warzyw i owoców. W tle instalacji i nad nią - podwiesiłam na żyłkach kolejne owoce, tak by stworzyć pewnego rodzaju grę, która z pewnej perspektywy miała dawać wrażenie grawitacji, czyli efekt wzajemnego przyciągania się wszystkich obiektów. Przede wszystkim zależało mi na tym by uzyskać efekt przyciągania ludzi. Na zasadzie jeśli dajesz z siebie ponad 100% to zostaje odwzajemnione. 

Zależało mi na uzyskaniu czasoprzestrzeni trochę przerysowanej, tak by uzyskać ruch w połączeniu ze źródłem światła, stąd też art instalacja z elementem Vespa.

Wielkim wyzwaniem okazało się wypożyczenie skutera Vespa w konkretnym – białym kolorze. Wyzwaniem, którego nie udałoby się zrealizować, gdyby nie uprzejmość właściciela jednej z wypożyczalni z Warszawy. Nie, Vespa na stoisku to nie model z wypożyczalni. To zupełnie nowy model prosto z salonu. Teoria jak ci bardzo na czymś zależy to cały wszechświat jest w stanie ci pomóc sprawdziła się.  Motyw Vespa do projektu wybrałam ponieważ chciałam nawiązać do filmu ‘Roman Holiday’ z Audrey Hepburn i Gregory Peck.

Stoisko – showroom to również zawieszone na ścianach i wykonane przeze mnie sukienki z imitacji dobrej jakości warzyw i owoców. Jedna sukienka wykonana jest z rzeźb różnego rodzaju hiperrealnych kiełbas, które są moim patentem. Są to pojedyncze rzeźby które w pewnej kombinacji kompozycyjnej stworzyły mi sukienkę z ramiączkami z serdelków. Wszystko wykonane przez mnie ręcznie.

Jak również projekt torebek z elementami frutti di mare - podświetlone oprawami firmy dały zaskakujący efekt wydobycia koloru oprawami firmy SPECTRUM LED dały podświetlone torebki z elementami frutti di mare (również ręcznie przeze mnie wykonana)

photo Spectrum LED

Wykonanie wszystkich elementów scenografii stoiska dla firmy SPECTRUM LED to nie było holiday, to była ciężkapraca. Moim zadaniem było również: - rozmieszczenie opraw LED,  które wybieraliśmy wspólnie z zarządem firmy, pracownikami działu marketingu oraz menagerem produktu. Z wybranych opraw musiałam stworzyć pewną opowieść, tak by przenieść widza w inną czasoprzestrzeń, którą sobie wymyśliłam; - stylizacja pracowników firmy, tak by klimatycznie  wystąpili w nawiązaniu do filmu ‘Roman Holiday’ i współgrali z designem stoiska. Czyli krótko mówiąc od koloru rajstop po  kolor paznokci, czy też koncepcję make up; - projekty opakowania dla limitowanej edycji souvenirów ‘bulbs’’ z okazji 50-lecia Euroshop.

Zabudowę stoiska wykonała firma Amako Group z Krakowa.

Niesamowite wrażenie podczas montażu na Targach Euroshop zrobiły na mnie ekipy z różnych stron świata które pracowały non stop tak by zdążyć przed otwarciem. Ich koordynacja, gotowość w każdym momencie pomocy nawet innym, przy tym uprzejmość team Euroshop z biura technicznego, gdzie się okazuje pracują tez Polacy. Miło było usłyszeć jak szłam do pracy na budowę „cześć dobrej pracy”. Ogólnie cudowna atmosfera pracy. Dźwięki wyrzynarek, wiertarek, pił spalinowych… to była piękna symfonia. Naprawdę niektóre stoiska technicznie były bardzo trudne by zbudować je w tak szybkim czasie, ale do tego firmy te były przygotowane bo miały odpowiednią ilość pracowników do wykonania zabudowy ich. W tym tkwi problem z pracą w Polsce, firmy budowlane czy robiące zabudowy stoisk ograniczają ilość pracowników dlatego tutaj jest jeszcze przepaść między Polską, a resztą świata.

Miło było otrzymać gratulacje międzynarodowe od ekip montujących za moją art instalację. Miło było usłyszeć gratulacje za stoisko – showroom od ekipy z Flos Lighting z siedzibą w NYC gdzie fabryka firmy znajduje się we Włoszech w sumie Icona Italy Designu gdzie projektował dla nich między innymi Philippe Starck. Gratulacje od organizatora Euroshop, ekip z Anglii, Arabii Saudyjskiej, Holandii, Niemiec czy Polski… naprawdę miło było usłyszeć pozytywne wrażenia na temat mojego projektu. Efekt końcowy zawdzięczam światłu SPECTRUM LED, które Cudownie wydobywało każde najdrobniejsze niuanse. Na przykład efekt podświetlenia kapusty pekińskiej w jednej z sukienek to było jak malowanie światłem.

Naprawdę Targi Euroshhop są Nr 1 na świecie nie tylko pod względem marketingu, ale też technicznego przygotowania biura Euroshop jak również wysoki poziom projektów stoisk.

Reasumując  warto inwestować w projektantów, artystów którzy zmieniają rzeczywistość na lepszą, ale przede wszystkim przyczyniają się do podniesienia poziomu marketingu firmy. Mowa oczywiście tylko o projektach i pracownikach firm, którzy podejmują jakieś ryzyko i przyczyniają się do zmiany. Projektowanie dzieli się na dobre lub złe. Powstaje wiele koszmarków ponieważ się na to godzimy.

Z firmą SPECTRUM LED współpracowałam wcześniej przy realizacji showroomu który znajduje się w siedzibie firmy w Katowicach przy ulicy Gospodarczej 16. Odbywają się w nim min. szkolenia dla architektów w zakresie oświetlenia LED. Firma SPECTRUM LED, działająca na rynku od 26 lat, jest liderem w branży oświetlenia w Polsce i w Europie. Damian Wojnarowski, prezes firmy, stworzył wspaniały team, którego wszystkie działy współpracują ze sobą z sukcesem budując markę SPECTRUM LED.

To stoisko jest moim pierwszym stoiskiem, za które byłam odpowiedzialna w całości. Mam nadzieję, że nie ostatnim w życiu. Ale jeśli ostatnim to miło było go zrealizować w miłej atmosferze, wymagającej bo taką mam wizytówkę, że wymagam od siebie i innych i nie poddaję się tak łatwo bo w końcu jestem zodiakalnym lwem;) A projektowanie to walka i jak ktoś chce wieść spokojne życie to musi chyba wybierać spokojne zawody, bo w tym zawsze się coś dzieje i czasem są to akcje jak w GPS samochodu gdzie lektor mówi po 100 m: „skręć ostro w prawo”, czy też jedź do przodu hehehe….

Ale zawsze do przodu!

© Daria Wawrzkiewicz

Photos: Exspace, Daria Wawrzkiewicz

POLECAMY:

 

 

 

wizytówki

Komentarze:

loading
Śmietankę zawsze Panie Wojtku ale do kawy. Proszę przeczytać całość artykułu bo tak naprawdę jest tu mowa o SPECTRUM LED, a całość przedstawiona okiem artysty malarza, bo światło to narzędzie którym zostało to stoisko - showroom namalowane. Ale dziękuję za dzielenie się emocjami, chociaż lepiej tą energię proszę kierować na coś twórczego;) bo nie będziemy żyć na tym świecie po 200 lat. Pozdrawiam Daria Wawrzkiewicz
skomentowany przez    Daria    15 marzec 2017, 19:22 obserwuj post
śledzę komentarze po Euroshop 2017 - czy firma Spectrum nie jest wkuta, że śmietankę za stoisko spija projektantka?
skomentowany przez    Wojtek    12 marzec 2017, 20:54 obserwuj post
ŚWIETNY POMYSŁ NA PREZENTACJE PRODUKTU, KTÓRY JEST W TLE PRZEPIĘKNEJ ARANŻACJI SCENOGRAFII STOISKA. Myślę, że to dużo bardziej czytelny przekaz niż pokazanie samego produktu - w roli głównej. Gratki!
skomentowany przez    Joanna    12 marzec 2017, 15:54 obserwuj post

Reklamy

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.