Reklama

wszystkie artykuły z działu >> TARGI
15 marca 2017
wszystkie artykuły z działu >> TARGI

Bo najlepszy nawet projekt to dużo za mało, żeby budzić emocje. VOX wie jak przyciagnąć uwagę

'POZNAJ NAS NA NOWO' – VOX NA TARGACH MEBLE POLSKA 

Podczas trwających w Poznaniu targów Meble Polska, marka VOX zaprezentowała aż trzy premierowe kolekcje. W przestronnym, zabytkowym pawilonie zaaranżowanym we współpracy z architektami z pracowni mode:lina VOX opowiedział historię o prostym życiu, której głównym bohaterem była kolekcja mebli o nazwie SIMPLE. Premierze towarzyszyło spotkanie „Simple Life”, które odbyło się 15 marca 2017 roku. W wydarzeniu wzięli udział eksperci z zakresu wzornictwa, psychologii i socjologii, a także liczne grono blogerów wnętrzarskich. Tematem wykładów i dyskusji były przemiany zachodzące w stylu życia Polaków, wpływające na kształtowanie przestrzeni życiowej oraz projektowanie produktów wyposażenia wnętrz.

Spotkanie zorganizowane przez markę VOX poprowadziła znakomita psycholog i felietonistka - Katarzyna Miller, a jej partnerami w dyskusji byli: Agnieszka Jacobson-Cielecka - wybitna krytyczka, kuratorka i promotorka designu, dyrektorka artystyczna School of Form w Poznaniu, Mateusz Halawa - ekspert w dziedzinie badań konsumenta z ramienia marki VOX oraz projektantka kolekcji Simple - Marta Krupińska.

Dyskusja między uczestnikami panelu rozpoczęła się od próby zdefiniowania idei Simple Life i zdiagnozowania, czy można rzeczywiście uznać ją za fenomen współczesności. Przywołując rozmaite konteksty - m.in. trwający od dłuższego czasu trend na Slow Life czy temat przewodni ostatnich międzynarodowych targów wnętrzarskich Maison & Objet w Paryżu (Silence), prelegenci uznali, że idea Simple Life doskonale łączy i opisuje wiele różnych, pomniejszych zjawisk i ruchów. Zyskujące coraz większą popularność w bardzo niestabilnych politycznie i społecznie czasach, Simple Life cechuje powrót do najbardziej podstawowych wartości, ograniczanie konsumpcji i nadprodukcji, promowanie szacunku dla środowiska. Idea Simple Life wiąże się z podejmowaniem odpowiedzialnych i świadomych decyzji, w których wysokie standardy etyczne, jakościowe mają ogromne znaczenie.

W trakcie dyskusji stwierdzono, że nowoczesny minimalizm, potrzeba dobrze zaprojektowanych i wartościowych produktów, powstających w duchu zrównoważonego rozwoju wymusza także nowy model pracy projektanta. Próbując odpowiadać na potrzeby klientów, designer musi traktować swoje działania bardzo kompleksowo, widoczne aspekty swojej pracy wspierać całym bagażem niedostrzegalnych na pierwszy rzut oka wartości - na przykład kompleksowym przygotowaniem i badaniami, dbałością o środowisko naturalne, wspieraniem lokalnego rynku.

Praktyczny wymiar Simple Life był tematem pozostałych bloków tematycznych spotkania. Goście analizowali zjawisko także z perspektywy konsumenta. Realny wymiar Simple Life określili jako kreowanie otoczenia, które sprzyja odnajdywaniu wewnętrznej równowagi. Pretekstem do dyskusji była nowa kolekcja SIMPLE marki VOX, której założenia oparto na wynikach pogłębionych badań socjologicznych. Ich przebieg krótko omówił Mateusz Halawa, ekspert marki VOX a zarazem wykładowca renomowanej School of Form. Podkreślał on, że Polacy coraz częściej zwracają uwagę nie tylko na walory estetyczne produktów, ale także inteligentne rozwiązania, które mogą ułatwić im codzienne życie.

W trakcie spotkania z marką VOX goście mieli możliwość obejrzenia szerokiej ekspozycji nowych mebli z kolekcji SIMPLE. Została ona zaprojektowana zgodnie z założeniami „design thinking”, dlatego jej ogromnym atutem jest otwartość. Daje ona niezliczone możliwości aranżacyjne zależnie od potrzeb czy upodobań użytkowników i wprowadza wiele rozwiązań, odpowiadających na często nieuświadomione a niezwykle istotne potrzeby. Stolik kawowy, który porządkuje akcesoria rtv, szafka nocna, w której dyskretne oświetlenie zapala się, kiedy otwieramy szufladę, biurko z fenomenalną listwą funkcyjną organizującą przybory i kable - to tylko kilka z nich. SIMPLE doskonale reprezentuje ideę Simple Life - oferuje meble, dzięki którym żyje się nie tylko piękniej, ale - po prostu - lepiej i wygodniej.

Poza kolekcją SIMPLE, marka VOX zaprezentowała także meble Concept do pokoju młodzieżowego oraz elegancką kolekcję Frame do salonu i jadalni. Istotnym punktem było także zaprezentowanie nowej odsłony kolorystycznej jednej z najbardziej popularnych kolekcji VOX – 4 You.

© VOX

Photos: Exspace,  VOX

 

 

wizytówki

Komentarze:

loading
Nikt jescze nie skomentował tego artykułu.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.