Reklama

wszystkie artykuły z działu >> TARGI
20 kwietnia 2017
wszystkie artykuły z działu >> TARGI

Jak zadebiutować na dużych targach i osiągnąć sukces? Allmax na targach EuroShop 2017

Jak zadebiutować na dużych targach i osiągnąć sukces?

To pytanie zadaje sobie każda firma, która podejmuje decyzję o wzięciu udziału w swoich pierwszych międzynarodowych targach lub targach w ogóle. Co trzeba zrobić, żeby pieniądze wydane na udział nie okazały się wydane bez sensu lecz przyniosły wymierne korzyści? Od czego trzeba zacząć organizację takiego przedsięwzięcia? Ile to będzie kosztowało?

Dokładnie takie pytania postawiliśmy sobie rok temu przed planowanym debiutem Allmax na targach EuroShop 2017 w Dusseldorfie, czyli największych targach sprzedażowych na świecie. Z perspektywy czasu uważamy, że udało nam się osiągnąć sukces. Zdobyliśmy wiele obiecujących kontaktów. Nawiązaliśmy już pierwsze współprace z firmami tam poznanymi. Zdobyliśmy 2 nagrody w konkursach targowych za design naszego stoiska: EuroShop Awards 2017 organizowanym przez Exhibitor’s Magazine i prestiżowe II. Miejsce w konkursie StandoUT. EuroShop 2017 organizowanym przez portal Exspace.pl.

Nie moglibyśmy sobie wymarzyć lepszego startu na arenie międzynarodowej.

Formalności, rezerwacje, hotele i papierki…

Zacząć jest najtrudniej. Z uwagi na to, że EuroShop to naprawdę duże targi, które odbywają się co 3 lata, to powierzchnię na stoisko, hotele dla obsługi i wszelkie organizacyjne sprawy trzeba załatwiać dużo wcześniej. Na naszym przykładzie - zajęliśmy się tym rok przed imprezą.

Projekt stoiska - „Czy Pan oszalał?

Jeśli chcemy zostać zauważeni na targach, a nie tylko tam być, musimy zadbać o wygląd naszego stoiska targowego. Przeciętne projekty są niezauważalne przez większość odwiedzających. Żeby przyciągnąć uwagę trzeba się wyróżnić, a to nigdy nie jest proste. Trzeba znaleźć prawdziwego designera. Nam z pomocą przyszedł niezastąpiony Wawrzyniec Larysz, z którym zrealizowaliśmy wiele projektów. Genialny projektant i wizjoner. Po wielu godzinach spędzonych na ustaleniach w kwestii projektu dostaliśmy to, czego chcieliśmy. Niebanalne,  nieszablonowe stoisko z efektem „Łał!” i przy okazji piekielnie ciężkie do wykonania. Na szczęście jesteśmy specjalistami od realizacji trudnych projektów.

Od projektu do realizacji

Jeśli naprawdę chcemy się wyróżnić to oprócz świetnego  projektu musimy mieć zaufaną firmę, która owy projekt zrealizuje perfekcyjnie. Nie ma miejsca na błędy i niedociągnięcia. Na szczęście my nie mieliśmy z tym problemu, ponieważ w tym się specjalizujemy. Do realizacji naszego projektu użyliśmy wszystkich naszych możliwości, ponieważ jako firma tworząca stoiska targowe oraz meble, chcieliśmy pokazać cały wachlarz naszych technologii. Wykorzystaliśmy materiały tradycyjne jak płyta meblowa, czy MDF oraz liczne tworzywa sztuczne w tym Corian - materiał SolidSurface.

Dzięki temu powstało spójne stoisko targowe prezentujące nasze możliwości w całej okazałości, na przykładzie którego mogliśmy opowiadać odwiedzającym o tym, czym się zajmujemy.

Branding - estetyczna ozdoba stoiska

Jeśli już mamy projekt, który przerodził się w gotowe stoisko to trzeba się zastanowić co ono ma prezentować. Wybór odpowiednich nośników jest bardzo ważny. My postawiliśmy na minimalną ilość treści pisanych frezowanych w tworzywach sztucznych z podświetleniem LED, żeby przyciągały uwagę. Dodatkowo podświetlane grafiki umieszczone w ciekawy sposób na stoisku, spójne z całym projektem. Jako, że jesteśmy fanami nowoczesnych technologii to przygotowaliśmy również prezentacje multimedialne wyświetlane na ekranach LED.

 

Działania dodatkowe - jak zostać zapamiętanym?

Mamy już stoisko, które zwróci na siebie uwagę. Ale co zrobić, żeby po targach klienci nas skojarzyli przeglądając materiały z targów? Oczywiście długopisy reklamowe i katalogi to „must have” i trzeba je mieć. Nie wszyscy jednak z nich skorzystają. Dlatego przygotowaliśmy również ciekawe pendrive z naszym logo, na które wgraliśmy prezentację dla klientów. Krówki reklamowe z logo są smaczne, niedrogie i zostają z uśmiechem przyjęte przez klientów. Dla gości przygotowaliśmy również tacę z polskimi wędlinami i serami, które cieszyły się ogromną popularnością.

Po targach otrzymaliśmy wiele maili z informacją, że pomysł z gadżetami był trafiony.

Logistyka i montaż

Wysyłka wszystkich materiałów oraz montaż to niebywale trudne zadanie. Trzeba wszystko przeliczyć kilka razy i ustalić, który wariant jest najbardziej opłacalny, a przy okazji pewny. Nie ma miejsca na opóźnienia i błędy.

Obsługa na targach

Kluczowa sprawa. Oczywiście można zatrudnić do obsługi stoiska hostessy, ale kto będzie lepiej umiał opowiedzieć o firmie niż jej pracownicy? My postanowiliśmy wybrać się osobiście. Hostessa miała za zadanie jedynie zapraszać do odwiedzenia naszego stoiska.

Niestety nie wszyscy odwiedzający mówią w języku angielskim, więc warto pomyśleć o zatrudnieniu profesjonalnego tłumacza, który przełamie bariery językowe.

Jak widać organizacja wyjazdu jest niezwykle skomplikowana i trzeba podjąć wiele kluczowych decyzji, które zaważą na odbiorze naszego stoiska. Można próbować na własną rękę … lub po prostu zatrudnić do tego profesjonalną firmę, która pomoże, doradzi i załatwi wszystko za nas.

Kim jesteśmy?

Allmax Sp. z o.o.

Allmax działa w szeroko pojętej branży wystawiennicej i w branży meblarskiej od 1996 roku. W tym czasie zrealizowaliśmy setki projektów, poświęcając tysiące godzin na projektowanie i produkcję.

Z pełnym przekonaniem możemy stwierdzić, że żadna z tych chwil nie została zmarnowana. Bezcenne doświadczenie nabyte przez lata pozwoliło nam zdobyć zaufanie dziesiątek klientów oraz nawiązać współpracę z najlepszymi dostawcami. Dowiedz się więcej na www.allmax.pl.

© Allmax

Photos: © Exspace i Allmax

POLECAMY:

wizytówki

Komentarze:

loading
Text o debiucie przydatny szczególnie dla mniejszych firm o skromniejszych budżetach polecam
skomentowany przez    jacek    22 kwiecień 2017, 11:45 obserwuj post
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.