Reklama

wszystkie artykuły z działu >> TARGI
29 listopada 2017
wszystkie artykuły z działu >> TARGI

INSPIRACJE & TRENDY: 50 unikatowych stoisk graficznych

 Pomysły, które skradają Show

Widzieliśmy wiele stoisk i ekspozycji produktu - wiele naprawdę fajnych. I po obejrzeniu ich w tak dużej ilości, zdecydowaliśmy się dzielić z Wami tym co uważamy, że jest ‘trendy’. Z prawdziwą więc przyjemnością udostępniamy trzeci z cyklu artykułów serii Inspiracje & Trendy: '50 unikatowych stoisk graficznych.

Dwa pierwsze Artykuły znajdziecie tutaj:

Jak to się dzieje że niektóre stoiska i aranżacje ekspozycji zapadają nam w pamięć, a inne, chociaż często dużo bardziej okazałe - nie. Jednym z powodów dla których wracamy pamięcią do tego co widzieliśmy są emocje. Bez wzbudzania emocji to co pokazujemy i to jak się pokazujemy często jest zestawem kilku mniej lub bardziej fajnych przedmiotów czy form.

Jest wiele pomysłów które skradają Show. Jednym nich są graficzne pomysły na stoisko. One sprawiają, że marka czy produkt się wyróżniają. Ale taka jest właśnie ich rola. Wyróżnić. Podkreślić. Sprawić, że coś jest niepowtarzane.

O tym, że graficzne pomysły na stoisko budzą emocje pisaliśmy nie raz. Ale jeżeli komuś się wydaje, że walnie wielki wydruk na ścianę stoiska i będzie ‘git’ – to te czasy dawno już minęły. Grafika stoiska to często najważniejsza część architektury stoiska. Raz doskonale eksponująca produkt czy markę innym razem jako integralna część projektu.Graficzne pomysły na stoisko mogą być naprawdę różne. Spróbowaliśmy pogrupować najlepsze rozwiązania, które widzieliśmy i podzielić je na kilka tematów przewodnich:

- GRAFIKA: Architektura jak grafika
- GRAFIKA: Integralna część architektury stoiska
- GRAFIKA: Ekspozycja produktu
- GRAFIKA: Tło dla ekspozycji
- GRAFIKA: Obiekty 3D

Poniżej prezentujemy najciekawsze realizacje. Pozostałe znajdziecie w Galerii.

GRAFIKA: Architektura jak grafika

Architektura jak grafika to gra przeniesiona w rzeczywistą przestrzeń. Gra form, cieni i światła. Gra faktur i wzorów. W końcu gra z widzem. Z każdego miejsca taka przestrzeń wygląda inaczej. Chce się ją oglądać dalej i dalej. Dzięki zabawie z formami ciągle odkrywają się kolejne perspektywy. Przestrzenie pełne magii pobudzają wyobraźnie pozwalając nam przesunąć granice kreatywności. Patrząc na nie czujemy, że tworzenie jest zarówno przyjemne jak i fascynujące!

Stoiska których architektura jest grafiką rysuje sie jedna kreską. Tak to sobie wyobrażamy. One wypływają z 'duszy' projektanta. I chociaż nie można powiedzieć, że stoiska graficzne to formy ponadczasowe (tak jak np. minimalizm) to z pewnością są one fascynujące. Ich agresywność sprawia, że ‘atakują’ naszą podświadomość i nasze zmysły. Nie pozwalając o sobie zapomnieć jeszcze długo po targach.

Dają też doskonały przykład odwagi do przekraczania granic i stereotypów. Bo trzeba mieć odwagę, żeby budować takie stoiska. Odwagę i dobrych projektantów. Projektantów, którzy którzy rozumieją, że wizerunek marki kreuje się na wielu płaszczyznach.Wwizerunek wystawienniczy to mały procent wszelkich działań przyczyniających się do budowania rozpoznawalności marki.

Dwa pierwsze zdjęcia, które prezentujemy poniżej to stoiska zaprojektowane w strefach Pure Talents na imm Cologne. Błędem jednak byłoby powiedzieć, że architektura graficzna przypisana jest do prezentacji ‘designerów’. Kolejne realizacje pokazują, że stanowi ona doskonałe narzędzie dla prezentacji największych światowych marek. DTI Deutsches Tapeten-Institut, Occhio, Moll, czy Modular to liderzy w swoich branżach na świecie. Wyznaczają trendy w designie, technologii czy procesie produkcji. Wyznaczają trendy również w designie wystawienniczym.

Detmolder Schule fur Architekture und Innernarchitekture imm colone 2016
strefa Pure Talents Contest, Pure Talents

Pure Talents Contest, Pure Talents imm colone 2017
więcej zdjęć najciekawszych stoisk imm cologne 2017 tutaj

Deutsches Tapeten-Institut GmbH [DTI] imm cologne 2016
design by Prof. Jens Wendland und Andrea Weitz  raumkontor  photo raumkontor
więcej zdjęć najciekawszych stoisk imm cologne 2017 tutaj

Scena jest dziwna: wszyscy wędrują po stoisku, ale widzimy tylko nogi i stopy odwiedzających. Reszta ciała znika w wielikich cylindrach, które zwisają z sufitu. Z zewnątrz są one czarne i enigmatyczne, nic nie wskazuje na to co dzieje się we wnętrzu. Człowiek przechadza się między nimi w tę i z powrotem i nagle przyciąga go dźwięk, który wydobywa się z tub. Pierwszy rzut oka nie zdradza tego, co kryje się w środku. Dopiero po chwili „dostrzegamy” dźwięki. Więcej informacji tutaj

Occhio Light + Building 2014
projekt i realizacja: Martin et Karczinski, Jürgenem Drändle z Drändle 70|30 fot.: Occhio

»Plus« - centralny symbol stoiska nawiązywał do otwartości firmy na zmiany technologiczne. Design stoiska idealnie odzwierciedlał misję firmy: tak jak rodzina lamp Ochio wyróżnia się elegancją i perfekcyjnością wykonania. Więcej informacji tutaj

Moll imm cologne 2016

Modular Light + Building 2016
więcej ciekawych stoisk z targów Light + Buiding 2016 tutaj

GRAFIKA: Integralna część architektury stoiska

Grafika, rozumiana nie jako wydruk wielkoformatowy czy wzory na ścianie, ale jako integralna część stoiska - to doskonałe uzupełnienie jego architektury. Sprawia, że przestrzeń staje sie wieksza. Intryguje i oddziaływuje na odwiedzającego w sposób inny niż wszystko co widział do tej pory. Płaskie formy nagle robią się trójwymiarowe. Stając się elementem przestrzeni. Gubimy się na chwile w takim świecie by od nowa definiować to na co patrzymy. Prosta konstrukcja zbudowana na zasadzie abstrakcyjnej inscenizacji planów i wielkości i cieni daje wiele możliwości.

Captel imm cologne 2017
więcej zdjęć najciekawszych stoisk imm cologne 2017 tutaj

imm cologne 2017
więcej zdjęć najciekawszych stoisk imm cologne 2017 tutaj

Armstrong DLW BAU 2013
projekt: IF GROUP, photo: IF GROUP

Armstrong na BAU 2013, największych na świecie targach architektury, materiałów i systemów, zaprezentował barokowo kolorowe stoisko. Elementy graficzne i geometryczne zostały skomponowane w abstrakcyjnych kompozycjach podkreślających niezwykle efektownie ofertę… linoleum. Różnorodność oferty wystawcy została tak zaprojektowana przez Ippolito Fleitz Group, aby podkreślić subtelność podłogowych, sufitowych i ściennych produktów Armstrong. Więcej przeczytacie tutaj

VDP Interpack 2016
design by D'art Design Grouppe

D'art Design Grouppe EuroShop 2017
design by D'art Design Grouppe photo: Exspace.pl

D'art Design Grouppe na EuroShop 2017 pokazała to, co jest najważniejsze w sztuce wystawiania się: komunikowanie przez emocje i indywidualizm. Bo umiejscowione w centrum hali nr 12 stoisko D'art Design Grouppe... właściwie nie istniało. Kilkaset metrów kwadratowych zabudowy, której - nie ma. Nie istnieje w sensie wizualnego odbioru jako jedna firma. W sensie widocznych ścian okalających przestrzeń. Bardzo dużo czasu zajmowało połapanie się w tym - o co tak naprawdę chodzi. Bo stoisko D'art Design Grouppe znikało za odbiciami sąsiadujących stoisk w wysokich lustrach, które je obudowywały. Sytuacje utrudniał fakt, że na stoisku nie było logo. Pojawiało sie ono od czasu do czasu w postaci małych literech na prezentacjach multimedialnych. Więcej przeczytacie tutaj

GRAFF 'Art of the Bath Gallery' ISH 2017 i Salone del Mobile 2016
design by Davide Oppizzi & Tyl Vergriete we współpracy z DCUBE

Wyroby artystyczne Graff zaprezentowane w Mediolanie łączą i przenikają się z kultowymi dziełami sztuki. Całość koncepcji zbudowanana jest w oparciu o klasyczne obrazy: 'Narodziny Wenus' Botticellego, 'Śmierć Marata' Jacques-Louis David, 'Odaliska' Ingres, 'Ofelia' Johna Everetta Millais i 'Gabrielle d'Estrées' ze Szkoły Fontainebleau. Te ostatnie są zinterpretowane przez Vincenta Calmela, znanego na arenie międzynarodowej fotografa, specjalizującego się zarówno w portretowaniu znanych osobistości, takich jak Monica Bellucci, Jean-Paul Belmondo, Charlotte Gainsbourg, Bertrand Blier etc. jak i reinterpretacji słynnych klasycznych obrazów. Więcej przeczytacie tutaj

GRAFIKA: Ekspozycja produktu

Produkt jest grafiką. Produkt jest architekturą. To może się udać pod warunkiem, że w centrum jest odwiedzający. I to on ma czuć się dobrze. Graficzny układ eksponatów, nakładające się na siebie formy czy ściany zbudowane z produktu mają przyciągać jak magnez. Abet Laminati, Instalacja ‘Rolling workspace’ firmy KOKUYO zaprojektowana przez NENDO, Kleiberit z 'muzyczną ekspozycją' produktu zaprojektowana przez samych właścicieli firmy Kleiberit, Motiv Home, GUDEE, HAEULE czy HI-MACS®.

To piękne i wyrafinowane kompozycje, przytulne, rozbłyskujące kolorem i inspirującymi przestrzeniami. Zapraszają widza oferując wyjątkowe miejsce nie tylko dla kontemplacji produktu. To przyjdzie później. Oferują po prostu wyjątkowe miejsce.  

Abet Laminati (PL) arena Design 2017 Poznań

Powiedzieć, że prezentacja Abet Laminati na arena DESIGN 2017 była kolorowa - to nic nie powiedzieć. Kolory są nieodłącznym elementem naszego otoczenia. Świat kolorów i barw to wibrująca energia, dzięki którym stoisko Abet Laminati zyskało dynamiczny, niepowtarzalny charakter odzwierciedlający szeroką ofertę firmy. Ekspozycja doskonale oddawała cechy produktów Abet Laminati i podkreślała komunikat, który firma przekazuje swoim klientom: „Unlimited selection". Więcej przeczytacie tutaj


Rolling workspace’ KOKUYO Orgatec 2016 Kolonia
design by NENDO, photo Joakim Blockstrom

Przyjazna, minimalistyczna i ciepła w odbiorze architektura stoiska KOKUYO prezentowała jeden produkt ‘Rolling board’ - okragła tablicę zaprojektowaną przez NENDO. Założeniem ekspozycji była redefinicja białej tablicy, która jest wspólna dla wyposażenia każdego biura. Tablica, ktora matworzenia środowiska, które będzie zachęcać do kreatywności. Ale z jakże istotną zmianą: i w projekcie mebla i w projekcie stoiska tablica została przekształcona w okrągły kształt. Pozwoliło to na wprowadzenie swobodnego i dynamicznego ruchu. Okrągłe ścianki można swobodnie ‘kulać’. Więcej przecztacie tutaj

HI-MACS® Architect@Work Paryż
design by i29 interior architects, photo Ronald Smits

Pełne magii stoisko HI-MACS®, pobudza wyobraźnie. Wszystkie elementy zabudowy wykonane są z materiału Hi-MACS®. Scenografia podkreślała możliwości i cechy HI-MACS® takie jak jego wykończenie bez widocznych połączeń, przezroczystości i CNC. HI-MACS® to materiał którego twarda powierzchnia sprawia, że jest idealnym wykończeniem dla zastosowań architektonicznych zarówno wewnętrznych jak i zewnętrznych. Wiecej informacji tutaj

Kleiberit imm cologne 2015
więcej zdjęć najciekawszych stoisk imm cologne 2015 tutaj

MOTIV HOME (PL) imm cologne 2017
więcej zdjęć najciekawszych stoisk imm cologne 2017 tutaj

Debiut MOTIV HOME wśród gigantów przemysłu meblowego na imm cologne 2017 wypadł naparwdę ciekawie. Ekspozycja targowa MOTIV HOME skupiona była głównie wokół lekkich mebli wypoczynkowych, foteli i sof wzorowanych na stylistyce retro w nowoczesnej odsłonie. Więcej informacji tutaj

GUDEE Tendence 2017
więcej o stoiskach Tendence 2017 przeczytacie tutaj

Dywany firmy GUDEE w kontrastowych i żywych kolorach stanowiły doskonałą architekturę stoiska. Każdy element, który pojawił się na stoisku miał swoje wytłumaczenie. I może tego na zdjęciu nie widać: chociaż stoisko było bajecznie kolorowe to i tak najważniejszym akcentem przestrzeni był... niewielki wazon z żywymi kwiatami. Wyglądąło to pieknie.

Schneidholz Tendence 2017
więcej o stoiskach Tendence 2017 przeczytacie tutaj

GRAFIKA: Tło dla ekspozycji

Jest to bardzo trudne i jest to wielka sztuka projektowania wystawienniczego: tak wykorzystać możliwość kreowania przestrzeni za pomocą wydruków, żeby w centrum był odwiedzający, a nie jeszcze więcej produktów i jeszcze więcej nachalnych informacji o tym jaka to nasza firma jest super! Umiejętność schowania się marki i produktu za pobudzającymi wyobraźnię światami. To jest bardzo ciekawy temat. Wydruki wielkoformatowe, które zmieniają wszystko. Przenoszą nas w inne światy. Jesteśmy na cudownej plaży by za chwilę znaleźć się w środku postindustrialnej hali. Chwytamy duszę Włoch tak po prostu siedząc wokół stołu z przyjaciółmi i ciesząc się dobrym posiłkiem w miłej atmosferze na wystawie "Dolce Vita". A w łóżko czujemy się jak boginie i bogowie.

Grafiki przenikając się z elementami trójwymiarowymi sprawiają, że zatracamy realny obraz. Chcemy brnąć dalej. Zanurzać się w te pięknie wykreowane światy. Uciec na chwile od rzeczywistości. Dopiero na końcu zauważamy, że ucieczka od rzeczywistości jest możliwe dzięki… produktom prezentowanym na stoisku: krzesłom, łóżkom, meblom, różnym akcesoriom czy wannie.

ESTELLA (PL) Heimtextil 2017
więcej o stoiskach z Heimtextil przeczytacie tutaj

Nikt z odwiedzających Heimetxtil 2017 nie przechodził obojętnie obok stoiska ESTELLA. Z jednej strony przytulna scenografia z drugiej industrialne wydruki. Ten kontrast budował niezwykłe emocje. Polska firma ESTELLA, której siedziba mieści się w Polkowicach na Dolnym Śląsku, od ponad 20 lat rozpieszcza swoich klientów w zakresie komfortu snu za pomocą wysokogatunkowej pościeli najwyższej jakości. Rzeczywiście! Na stoisku ESTELLA czuliśmy się rozpieszczani również jeżeli chodzi o marzenia senne i dobre samopoczucie.

Cisal ISH 2017

imm cologne 2017
więcej zdjęć najciekawszych stoisk imm cologne 2017 tutaj

Każdy, dosłownie każdy przechodzący spoglądał na to co było postawione przed wielkim czarno-białym wydrukiem przedstawiającym przesympatycznego nosorożca.

TEXTUM Heimtextil 2017
więcej o stoiskach z Heimtextil przeczytacie tutaj

To wspaniałe stoisko z każdej strony prezentowało inny asortyment dla wystroju wnętrz. Na tle innego wydruku. Z klimatem, narzucającym konkretny nastój. Monumentalność, realność i niepowtarzalny klimat grafik tworzył wyjątkową przestrzeń dla ekspozycji.

Fleuresse Heimtextil 2017
więcej o stoiskach z Heimtextil przeczytacie tutaj

Doskonałe złudzenie optyczne. Bo chociaż na pierwszym planie były meble i asortyment ogrodowy naturalnej wielkości, to wydruk z monumentalnym wzgórzem pełen spacerowiczór przy plaży - sprawiał, że czuliśmy się jak wielkoludy, a prezentowane myble czy poduszki zaczynały sie wydawać jakby były zaprojektowane dla olbrzymów.

Franz Kaldewei, ISH 2017
design: Schmidhuber photo Kaldewei

Wystawa 'Dolce Vita' Ambiente 2016
design by Paola Navone

Specjalna wystawa "Dolce Vita", w foyer hali 4.1 podczas Ambiente 2015, prezentowała szeroki wybór produktów, z których Włochy są znane na całym świecie: zastawy stołowe, kieliszki, dekoracje stołów, garnki, patelnie i wszelkiego rodzaju asortyment wyposażenia kuchni. Wszystko dobrane w kolorach włoskiej flagi narodowej -  zieleń, biel i czerwień. Więcej przeczytacie tutaj

PerDormire imm cologne 2017
więcej zdjęć najciekawszych stoisk imm cologne 2017 tutaj

GRAFIKA: Obiekty 3D

Obiekty 3d jako integralna część architektury wystawienniczej sprawiają, że staje się ona mocną i zdecydowaną formą. Intrygujące kreacje przyciągają uwagę i wzbudzają duże zainteresowanie. A przecież wyjątkowa i imponująca prezentacja marki jest dzisiaj ważniejsza niż kiedykolwiek. Najlepszy projekt to dużo za mało, żeby budzić emocje. Wiele zabiegów składa się na tworzenie imponującego doświadczenia marki. Zamieńcie te litery na zwykłe ścianki. I co się dzieje? Czar pryska. Jest jedna z tysiąca podobnych do siebie przestrzeni. A w marketingu wystawienniczym obok świadomego komunikowania kompetencji chodzi o wyróżnianie się poprzez swoje mocne strony.

Inbani EUROBAGNO 2014
design Francesc Rifé Studio photo Eugeni Pons

Na mediolańskich targach EUROBAGNO w roku 2014 Francesc Rifé, wykorzystując narożnikową lokalizację, stworzył zdecydowaną i mocną architekturę, której celem było pokazanie siły marki INBANI. Dwie widoczne ściany stoiska zbudowane zostały z liter - nazwy marki: i n b a n i. Wysokie na 3,40 m formy, działały jednocześnie jako fasada. Obie ściany fasady łączyła duża struktura litery "a" będąca łącznikiem. Litery "i" i "n" to wejścia na stoisko. Pozostałe litery zamykają „optycznie” widok do wnętrza - w ramy - sprawiając, że ekspozycja jest dobrze widoczna z przejść. Więcej przeczytacie tutaj

DGNB, Bundesarchitektenkammer Drupa 2016

VDP Drupa 2016
design by D'art Design Grouppe photo: Messe Düsseldorf, Constanze Tillmann
więcej ciekawych stoisk z targów drupa 2016 tutaj

VDP Drupa 2016
design by D'art Design Grouppe photo: Messe Düsseldorf, Constanze Tillmann
więcej ciekawych stoisk z targów drupa 2016 tutaj

OSA Light + Buiding 2016
więcej ciekawych stoisk z targów Light + Buiding 2016 tutaj

VELDA imm cologne 2017
więcej zdjęć najciekawszych stoisk imm cologne 2017 tutaj

Jeżeli macie w swoich portfoloiach intrygujące realizacje wystawienicze uprzejmie prosimy o przesłanie ich na adres: info@exspace.pl. Z przyjemnością szerzej je zapreznetujemy na łamach protalu Exspace.pl

© Exspace.pl

photos © Exspace.pl, materiały prasowe wystawców

Więcej Artykułów z cyklu "Must have Wystawcy i Projektanta':

 

 

 

wizytówki

Komentarze:

loading
Nikt jescze nie skomentował tego artykułu.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.