Reklama

wszystkie artykuły z działu >> TARGI
07 maja 2018
wszystkie artykuły z działu >> TARGI

Stoisko Anwis x Smart Design Expo na R + T 2018 Stuttgart to dzieło sztuki. Niemożliwe? A jednak!

Case-study współpracy firmy Smart Design Expo (projektowanie & budowa stoisk targowych) z firmą Anwis (europejski producent osłon okiennych oraz komponentów używanych do ich produkcji). Celem jest podzielenie się ciekawą i inspirującą realizacją stoiska targowego oraz przedstawienie procesu projektowania stoisk „od kuchni”.

O FIRMIE ANWIS i TARGACH R+T

Firma Anwis – czołowy europejski producent osłon okiennych wystawia się na targach od wielu lat. Najważniejszą imprezą w branży żaluzji, bram i osłon przeciwsłonecznych są targi R + T w Stuttgarcie, na których od 2012 Anwis wyraźnie zaznacza swoją obecność.  Co 3 lata 10 hal wystawienniczych zapełnia ponad 60.000 zwiedzających ze 122 krajów. Jak wygląda projektowanie i budowa biznesowej przestrzeni – stoiska targowego na tak ważne targi?PRZEBUDZENIE – dlaczego warto myśleć o targach co najmniej pół roku wcześniej - I DLACZEGO ZAUFANIE POMAGA W PROCESIE TWORZENIA

­­Główna idea na stoisko powstała w czerwcu 2017 r., czyli na 10 miesięcy przed rozpoczęciem targów. Taki czas jest optymalny, aby dopracować najważniejsze szczegóły prezentacji marki oraz ustalić warunki zabudowy z targami w przypadku niestandardowych rozwiązań. Finalnie projekt udoskonalano ponad 10 razy – aby stał się prawdziwym manifestem marki Anwis na targach. Aby był w każdym calu PERFEKCYJNY.

Projektantka mgr inż. arch. Marzena Michalska tak wspomina proces projektowania stoiska:

Ponieważ z firmą Anwis współpracujemy już ponad 9 lat, to znamy ich produkty oraz filozofię działania bardzo dobrze. Dotychczas rolety były prezentowane w skali mikro – próbek, wieszanych na ekspozytorach, które później wracały po targach do firmy, co pozwalało na optymalizację kosztów i dawało części stoiska – ekspozytorom drugie życie.  Ale w tym roku dostaliśmy bardzo ważną informację zmieniającą nasze podejście o 180 stopni – „Pani Marzeno, jesteśmy otwarci na nowe pomysły w prezentacji produktów, potrzebujemy mocnego zaznaczenia naszych produktów i naszych nowości na targach”. Dostaliśmy zielone światło na dowolność aranżacji  i zaufanie od Klienta – czyli najważniejsze wartości, które pomagają w kreacji. Pod tę potrzebę zaprojektowałam całe stoisko, a dobór właściwych materiałów nastąpił w trakcie partnerskich rozmów, prezentowania i testowania różnych połączeń. Beton, drewno, marmur, stal a może totalna czysta biel lakierowanej ściany? Gdybym miała określić współpracę z Klientem w jednym zdaniu byłoby to: Przyjemność tworzenia”.

STOISKO ANWIS – ALEGORIA NOWOCZESNEGO DOMU

160 m2 stoiska przybrało formę nowoczesnej bryły, która ma symbolizować dom – naturalne środowisko do prezentacji rolet Anwis. Wybrano trzy główne materiały do zabudowy stoiska: beton, sklejkę topolową oraz lakierowaną na czarno stal. Na uwagę zasługuje fakt, iż nie są to typowe i często używane materiały w zabudowie stoisk targowych.

Ściany zyskały betonową elewację wykonaną z 1150 zabetonowanych pasków sklejki o różnej grubości (6, 8, 12 cm). Taki zabieg stworzył dynamiczną fasadę imitującą swoim wyglądem żaluzje.

Produkty grają pierwsze skrzypce

W ścianach - „elewacji domu” o wysokości 5,5 m zostały umieszczone produkty, ale ich rozmiary zostały celowo przeskalowane. W 9 otworach okiennych o wymiarach 3,30 *1,55 m zawisły nowoczesne rolety, które były zamontowane z dwóch stron – od wewnątrz i zewnątrz. 

Nowości firmy Anwis zostały dodatkowo wyeksponowane na dwóch ekspozytorach tuż przy głównym wejściu stoiska. Takie rozwiązanie sprawiało, że stoisko miało jedno główne wejście – kierowało zwiedzających „do środka”, przestrzeń na stoisku została zmaksymalizowana, a produkty - odpowiednio wyeksponowane.

Produkty firmy są także widoczne w formie galerii zdjęć oraz obecne w aplikacji z rozszerzonej rzeczywistości, która umożliwiała wirtualny spacer po domu z produktami Anwis.

Tetniące życiem centrum stoiska – o 7 metrowej ladzie i podwieszanej instalacji

Zamiast tradycyjnych stołów do rozmów biznesowych na stoisku umieszczono ogromną ladę informacyjną. Dzięki podświetleniu od dołu potężny monolit o długości 7 m zyskał lekkość. Ze względów funkcjonalnych lada została wykonana w 3 modułach, została wyposażona w szuflady na próbki oraz wnęki na katalogi. Lada ze sklejki topolowej kryła w sobie niespodziankę – aranżację z ponad 60 roślin zielonych, przygotowaną we współpracy z kwiaciarnią Kwiaty i Miut.

O wyborze roślin do dekoracji tak wypowiada się  Łukasz Marcinkowski, właściciel kwiaciarni Kwiaty i Miut:

„Postawiliśmy na sukulenty, rośliny bardzo nowoczesne, niezwykle odporne i proste w obsłudze, a zarazem zachwycające bogactwem form. Przestrzeń pomiędzy roślinami wypełniliśmy żwirem i wulkanicznymi kamieniami komponującymi się z ciepłą barwą naturalnej sklejki. Dla kontrastu dobraliśmy gatunki o liściach w szarych, jasnych, matowych odcieniach, które razem tworzą coś w rodzaju naturalnego pustynnego krajobrazu” .

Nad ladą zawisła potężna dekoracja z drewnianych kół wyciętych laserowo (3 warstwy sklejki topolowej), które swoją formą nawiązywały do kształtu logo Anwis. Bardzo ważnym punktem stoiska i akcentem marki Anwis była podświetlana fotografia za ladą w wymiarach: 7m x 4m.

Dedykowana sesja brandingowa – współpraca z fotografem Szymonem Brodziakiem
Jak przebiegała sesja zdjęciowa? Wspomina
Szymon Brodziak:

„Współpracę z marką Anwis wspominam bardzo dobrze, głównie dzięki Agnieszce Gołębiewskiej, dyrektor marketingu, która zaprosiła mnie do stworzenia wizerunkowej sesji zdjęciowej. To dzięki jej zaufaniu i otwartości mogłem w pełni wykorzystać swój kreacyjny potencjał. Właściwie nie miałem ograniczeń co do koncepcji sesji a zaproponowany przeze mnie pomysł z lewitującą we wnętrzu modelką, spotkał się z dużym entuzjazmem. Udało nam się stworzyć niecodzienny, nieco magiczny klimat fotografii oraz subtelnie nawiązać do produktów firmy Anwis”

FUNKCJONALNOŚĆ STOISKA

Wejście na stoisko, produkty – w ścianach, ogromna lada  - to nie wszystkie elementy, które decydowały o funkcjonalności stoiska. Na przestrzeni 160 m2 zaplanowano także pomieszczenie vip room o wymiarach 2,5m x 3,6 m oraz pomieszczenie gospodarcze – zaplecze dla pracowników firmy Anwis. VIP room nawiązywał klimatem do całego stoiska, celowo powtórzono tu fotografię autorstwa Szymona Brodziaka w formie obrazu, rośliny. Szyku i elegancji dodawały dwie lampy Aim firmy Flos, zaprojektowane przez R. & E. Bouroullec. Pokój miał loftowy i elegancki pazur.

NIC NAS NIE POWSTRZYMA, NAWET GDY KIEDY RZECZYWISTOŚĆ TARGOWA POTRAFI PRZYTŁOCZYĆ

Project manager Nicola Styczyńska o procesie akceptacji stoiska targowego przez Targi w Stuttgarcie:

„Nasz projekt stoiska dla firmy Anwis był unikalny nawet w ocenie inspektorów targowych w Stuttgarcie  i to od samego początku. Dwa punkty mające ogromne znaczenie na design stoiska były poddawane w wątpliwość. Projekt stoiska został oceniony jako „za bardzo zamknięty”  oraz że „powinniśmy znacząco zredukować procent zabudowy ścian na każdej stronie stoiska, aby otworzyć je na zwiedzających. Na szczęście udało się uzyskać kompromis i przekonać obsługę techniczną, że ściany są nam bardzo potrzebne do prezentacji produktu i że wnęki okienne w których są zamontowane produkty to właśnie otwierają stoisko na gości targowych.

Drugim punktem technicznym poddanym pod zmianę była waga podwieszenia – pomimo zastosowania się do regulacji technicznych – podwieszenie rampy świetlnej i instalacji z drewnianych kół ważyło 2,5 tony – w ocenie inspekcji – było to za dużo. Dobraliśmy lżejsze materiały, przedstawiliśmy obliczenia statyczne i udało nam się uzyskać akceptację stoiska na ciężar 897 kg. Ciężar kumulował się w dwóch liniach, ale był całkowicie bezpieczny dla zwiedzających. Na sam koniec otrzymaliśmy miłego e-maila od niemieckiej ekipy targowej „Gratulujemy pomysłu i wytrwałości w walce o projekt. Życzymy powodzenia w budowie”.

O MONTAŻU STOISKA – JAK TO WYGLĄDA W PRAKTYCE

Montaż stoiska na targach o powierzchni 160 m2 trwał 6 dni i został wykonany przez 13 osób. Aby prace montażowe przebiegały sprawnie należało wykonać jak najwięcej elementów przed targami. I tak w stolarni powstały zarówno elementy gotowe, jak i półfabrykaty, które dopasowywano podczas montażu. Wartym wspomnienia faktem jest organizacja pracy przy wykończeniu ścian dekoracyjnym betonem. Przez 6 dni montażu dwie osoby z ekipy Smart Design Expo kładły tynk betonowy, który potrzebował czasu na wyschnięcie. Fasadę z zabetonowanych pasków sklejki montowały natomiast 3 osoby przez 3 dni. Przy tak skomplikowanych i indywidualnych projektach i jednocześnie krótkim czasie właściwa organizacja pracy czasu montażystów ma znaczenie.

O współpracy ze Smart Design Expo Agnieszka Gołębiewska dyrektor marketingu firmy Anwis:

„Targi R+T w Stuttgarcie, to największy tego typu event w Europie, który związany jest z branżą osłonową. Dla nas to okazja do bezpośrednich spotkań z obecnymi i potencjalnymi klientami. To doskonałe miejsce do budowania wizerunku, prezentacji produktów i świetny moment na pokazanie nowości oraz zebranie opinii na ich temat. W dobie Internetu R+T wciąż pozostaje bardzo ważnym wydarzeniem branżowym, dającym możliwość poznania oferty i planów konkurenci, podpatrzenia trendów oraz pozyskania partnerów biznesowych. Na targach R+T w Stuttgarcie jesteśmy obecni zarówno jako wystawca, jak i zwiedzający, a przygotowania do tego wydarzenia rozpoczynamy odpowiednio wcześniej. 

Nie miałam wątpliwości z kim chcemy przygotować targi R+T 2018. Dotychczasowe doświadczenia (ponad 9 lat współpracy) pokazały, że Smart Design Expo jest partnerem, który odpowiada na nasze potrzeby w zakresie kreacji, realizacji, a także wsparcia w organizacji targów. To ogromne przedsięwzięcie, zatem wybór firmy nie może być przypadkowy. Muszę mieć pewność, że wszystkie uzgodnienia, projekty zostaną zrealizowane zgodnie z założeniami i w terminie. Ze strony Smart Design zawsze dostajemy bardzo duże zaangażowanie, to świetnie motywuje również nas i pokazuje, że idziemy w dobrym kierunku

Zespół Anwis na R+T 2018 Stuttgart photo Patryk Lewiński

Lubię współpracę z nimi, ponieważ są nie tylko bardzo kreatywni, ale zaangażowani na każdym etapie realizacji. Od projektu po finalne wykonanie. I mam tu na myśli cały zespół osób zaangażowanych w projekt. To, że nasze stoisko w tym roku było jednym z najciekawszych i najlepiej eksponujących nasze produkty to duża zasługa Smart Design. Dopracowane w każdym calu – Świetna robota. Dziękuję.”

Opracowanie: Katarzyna Rzadkiewicz - project & marketing manager Smart Design Expo

----------

INFORMACJE

klient: Anwis www.anwis.pl
targi: R+T 2018  Stuttgart 27.02 - 03.03 2018
powierzchnia stoiska: 160 m2
projekt i zabudowa: Smart Design Expo www.smartdesign-expo.com
project manager: Nicola Styczyńska
designer: mgr inż. arch. Marzena Michalska
zdjęcia stoiska: Patryk Lewiński www.patryklewinski.pl

O SMART DESIGN EXPO

Firma projektuje i buduje stoiska targowe w całej Europie. Realizacje wyróżnia niestandardowe podejście do architektury tymczasowej, dbałość o detale, dobór materiałów, a przede wszystkim – nadrzędny cel bycia blisko Wystawcy i realizacja jego celi targowych. Na rynku firma istnieje od 12 lat, ma siedzibę w Wysogotowie k. Poznania, zatrudnia 25 osób w biurze (z czego 30% do osoby z wykształceniem architektonicznym lub projektanta wnętrz) oraz 70 osób na produkcji – we własnej stolarni – centrum produkcyjnym stoisk. W 2017 firma Smart Design Expo pomogła ponad 170 Wystawcom w uczestnictwie w największych imprezach targowych w Europie. Chcesz dowiedzieć się więcej? Daj znać! 

www.smartdesign-expo.com


 

 

 

 

 

 

wizytówki

Komentarze:

loading
Dużo się dowiedziałem i gratuluję. Źyczę dalszych sukcesów.
skomentowany przez    Wacek Jerzmanowski    07 maj 2018, 22:16 obserwuj post
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.