Reklama

wszystkie artykuły z działu >> FIRMY
13 lipca 2018
wszystkie artykuły z działu >> FIRMY

Wolność zaczyna się w biurze. VOX po przeprowadzce

VOX odrobił lekcję z najnowszych trendów w projektowaniu biur

Łóżko z baldachimem, sala do air jogi, przestrzeń kinowa, laboratorium szybkich idei i wyciszone wnęki do rozmów telefonicznych. Brzmi jak opis miejsca pracy? A jednak. I to stworzonego w Polsce. Wywodzący się z Poznania VOX odrobił lekcję z najnowszych trendów w projektowaniu biur, dostosował je do swojej kultury organizacyjnej i oddał do dyspozycji pracowników przestrzeń daleko odbiegającą od skojarzeń o klasycznym miejscu pracy. Za koncepcję i realizację całości odpowiadali architekci z pracowni Bidermann+Wide, blisko współpracujący na każdym etapie z właścicielem marki – Piotrem Witem Voelkel. Czy za kilka lat podobnie wyglądać będzie większość biur w naszym kraju?

wszystkie zdjęcia: Przemek Turlej

Zespół marki VOX rozpoczął pracę w nowej siedzibie zlokalizowanej przy ul. Bukowskiej w Poznaniu. Na trzech piętrach połączono tu w harmonijną strukturę wiele nowoczesnych rozwiązań przestrzennych i funkcjonalnych. Jednym z głównych celów projektu było zintegrowanie zespołów trzech spółek VOX, dotychczas pracujących w różnych budynkach. Nowa, wspólna przestrzeń miała służyć na co dzień 115 osobom i udowadniać, że dziś kluczem do sukcesu w biznesie nie są równo poustawiane rzędy biurek i pracujący na akord podwładni. Nawet w klasycznych gałęziach przemysłu liczą się przede wszystkim ludzie i ich potencjał twórczy. Aby go maksymalnie uwalniać, trzeba przełamywać w swoim myśleniu o prowadzeniu firmy wiele stereotypów. Także ten o organizacji biura w wydaniu, jakie znamy z ostatnich dziesięcioleci. To już dotyczy nie tylko zagranicznych koncernów – nowe poznańskie biuro VOX pokazuje, że także firmy z polskim rodowodem mogą wdrażać nowoczesne podejście do tworzenia miejsc pracy.  

Naczelną wartością wszystkich działań VOX jest człowiek i zaspokojenie jego rzeczywistych potrzeb, a to ludzie związani z firmą są na co dzień pierwszymi testerami i odbiorcami rozwiązań projektowanych przez markę. Stąd wzięło się nietypowe podejście do tworzenia nowego biura. W efekcie, powstało miejsce uwzględniające indywidualne preferencje pracowników, zapewniające im dużą swobodę w wielu obszarach związanych z realizacją firmowych zadań.

Punktem wyjścia naszej pracy było zrozumienie VOX i jego idei wyrażonej hasłem: wolność zaczyna się w domu. Już po kilku spotkaniach z częścią zespołu i uświadomieniu sobie, jaką energię wniosą do budynku, stało się dla nas jasne, że należy na nowo zdefiniować dla nich większość funkcji klasycznej przestrzeni biurowej. Kolejnym poziomem wyzwania był fakt, że VOX to firma z branży wyposażenia wnętrz, czyli poprzeczka postawiona wysoko. A esencją wyjątkowych potrzeb i dużej świadomości przestrzeni była bardzo konkretna wizja właściciela VOX, Piotra Wita Voelkel, który chciał sprezentować swojemu zespołowi możliwie jak najlepszą przestrzeń do codziennej pracyopowiada Maciej Bidermann z pracowni Bidermann+Wide, autor projektu.

Do wyposażenia całego wnętrza wykorzystano meble z asortymentu VOX. W centralnym punkcie pierwszego poziomu zaprojektowano „domowy salon” – miejsce, w którym nie tylko można do woli testować produkty VOX, ale przede wszystkim, gdzie w ciepłej atmosferze można przyjmować gości oraz organizować spotkania ze współpracownikami. Tu jednak możliwości do odbywania kreatywnych burz mózgów, prezentacji i dyskusji się nie kończą. W biurze stworzono kilka nowatorskich formatów sal, m.in. salę kinową czy 15-minutowe laboratorium szybkich idei. Zaprojektowano też wyciszone wnęki do rozmów telefonicznych i wiele poukrywanych, a zarazem otwartych przestrzeni do pracy. Każdą z nich wyciszono panelami akustycznymi i wyposażono w notatnik XXL (niekończącą się rolę papieru). Na wszystkich piętrach powstały otwarte kuchnie z ekspresem i stołami, w naturalny sposób łączące aktywności biurowe z przyjemnościami. Na najbardziej wymagających członków zespołu czeka łóżko 4 YOU z baldachimem, a gdy nawet ono nie pomoże w wyciszeniu i skupieniu, można skorzystać ze specjalnej sali do air jogi.

Ściany w ciągach komunikacyjnych ubrano w cytaty i sentencje przyświecające marce VOX w codziennej pracy. Rdzeniem całego budynku jest winda, która łączy piętra biurowe ze znajdującym się na parterze salonem sprzedaży VOX. Tam każdy stworzony w biurze pomysł można łatwo skonfrontować z klientami marki.

Autorami projektu są Maciej Bidermann, Marta Fibich oraz Szymon Skrzypczak ze studia Bidermann+Wide. Pracownia powstała z potrzeby realizowania projektów wnętrz biznesowych z naciskiem na projektowanie doświadczeń ludzi oraz interakcję z przestrzenią w miejscu ich codziennej pracy. Z marką VOX łączy ją zbliżone podejście do biznesu, w którym na szczycie wszelkich priorytetów jest człowiek i jego potrzeby.

Project information
Client: VOX Group,
Space: 1400 sq meters,
Photo: Przemek Turlej
Year: 2017

Team
Piotr Voelkel (CEO VOX)
Bartłomiej Szerszeń (VOX)
Maciej Bidermann (B+W)
Marta Fibich (B+W)
Szymon Skrzypczak (B+W)
Michał Białasik (BiB Systems)

Services
Space planning
Interior design
Furniture design
Lightning design
Acoustic analysis
Information design
Graphic design

-------------------

O marce VOX:

VOX to marka wnętrzarska o unikatowym i uzupełniającym się portfolio produktów oraz usług związanych z urządzaniem mieszkań i domów. W VOX wierzymy, że prawdziwa wolność zaczyna się w domu, a to jak mieszkamy ma ogromny wpływ na nasze życie. Dlatego nasze produkty powstają w odpowiedzi na realne potrzeby człowieka, w oparciu o metodologię design thinking. Pracują nad nimi multidyscyplinarne zespoły, w skład których, oprócz projektantów, wchodzą psychologowie, etnografowie czy socjologowie; a naszym celem jest nieustanny rozwój i dostarczanie kompleksowych rozwiązań wnętrzarskich. W ten sposób powstają stylistycznie dopasowane do siebie kolekcje mebli, podłóg, drzwi, dodatków oraz systemów ściennych i elewacyjnych.

VOX to także sieć salonów wyposażenia wnętrz w całej Polsce oraz platforma sprzedaży on-line vox.pl. Prawdziwą wolność tworzenia zapewniamy także konsumentom w ponad 50 krajach na wszystkich kontynentach, od Stanów Zjednoczonych, przez Rosję, aż po Australię i Tajwan.

VOX webside

wizytówki

Komentarze:

loading
Nikt jescze nie skomentował tego artykułu.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.