Reklama

wszystkie artykuły z działu >> DESIGN
22 czerwca 2018
wszystkie artykuły z działu >> DESIGN

Kiedyś śmietniki, dziś wkroczył do świata mody, sztuki i designu. Recykling

Zaskakujące i użyteczne. Odzyskane z odpadów. Z myślą o człowieku i środowisku. Recykling. Dzisiaj słowo klucz, czy chwilowy trend? Niekoniecznie. Podobnie odbieraliśmy renowację, kiedy pojawiła się moda na bycie eko, która dosyć szybko przekształciła się w styl życia – to projektanci zaczęli odważniej tworzyć.

Po produkty, które śmiało można wpisać w kategorię recyklingu zapraszamy do GOOD INSIDE.

Pufy MP Project GOOD INSIDE photo GOOD INSIDE

Z raportu KPMG „Rynek meblarski w Polsce” wynika, że wartość produkcji sprzedanej przemysłu meblarskiego w Polsce w 2016 roku wyniosła 42 mld zł. Prognozy wskazują, że do 2020 roku zwiększy się o ponad 18% i wyniesie prawie 50 mld zł. Polska jest czwartym największym eksporterem mebli na świecie, więcej eksportują jedynie Chiny, Niemcy i Włochy. Zdecydowanie jest to ogromny sukces. Jesteśmy doceniani na arenie międzynarodowej. Firmy się rozwijają, dla polskiej gospodarki to dobry znak. Pojawia się jednak pytania dotyczące konsumpcjonizmu i szacunku dla środowiska. Wielu producentów, również polskich ma wdrożone procedury ochrony środowiska, wykorzystywania odpadów poprodukcyjnych i to jest potwierdzenie, że świadomość dotycząca naszego wpływu na otoczenie jest duża.

Kwietnik Rec.On GOOD INSIDE photo GOOD INSIDE

Światowy rynek zalewają coraz to nowsze produkty. Taśmy produkcyjne wielkich firm działają non stop, zużywając przy tym ogromne ilości energii. Niestety, ale marnotrawstwo stało się symbolem XXI wieku – zwłaszcza kiedy nie mamy umiaru w konsumpcjonizmie. Projektanci, ekolodzy zaczęli szukać rozwiązania. Odkryto recycling, który już stał się trendem, inspiracją i sposobem na życie. Kiedyś śmietniki, dziś wkroczył do świata mody, sztuki i designu. Trzeba przyznać, że do Polski trafił z dużym opóźnieniem, ale powoli zyskuje na znaczeniu. Polski design pokochał recycling, upcycling i wszystko, co eko. Projektanci tworzą według zasady 3R - reduce, reused, recycle.

„Polscy projektanci udowadniają, że designowi po drodze z ekologicznym myśleniem. I nie chodzi tylko o recykling materiałów, ale i podejścia do projektowania. Polscy artyści coraz częściej sięgają po materiały z odzysku. Bo są tanie i dostępne. Ale także dlatego, że design recyclingowy zaczyna być w Polsce modny. Jednakże designerom nie wystarcza już wykorzystywanie surowców wtórnych – na ich bazie projektują przedmioty, których jakość daleko przerasta materiały, z jakich zostały wykonane” mówi Małgorzata Stasinowska, właścicielka GOOD INSIDE.

GOOD INSIDE w swojej ofercie ma markę REC.ON – to nowoczesne wzornictwo o proekologicznym charakterze. Ich produkty wykonane są ręcznie z materiałów pochodzących z recyklingu (zużyte części samochodowe oraz drewno z odzysku). W REC.ON Studio powstaje nowoczesny i proekologiczny design. Znajdziemy tutaj loftowe lampy i industrialne dodatki stworzone z materiałów pochodzących z recyklingu. Możemy wybierać wśród wielu niepowtarzalnych modeli lamp wiszących, stojących, kinkietach.

Stolik MP Project GOOD INSIDE photo GOOD INSIDE

Materiały z odzysku, a dokładniej felgi samochodowe wykorzystuje także druga marka, którą można znaleźć w sklepie GOOD INSIDE i jest to MP Project. W tej pracowni z felg powstają pufy, hokery oraz designerskie stoliki. Wszystko wykonane jest z dużą precyzją, a kolory zawsze wybiera klient. To dobra propozycja zarówno dla osób, które lubią trend upcyklingu i eko design ale także mogą być fanami motoryzacji.

Lampa MP Project GOOD INSIDE photo GOOD INSIDE

Na materiał z odzysku zdecydował się również Mobler Design, ale do produkcji używają tylko starego drewna, więc jest to odwrót od upcyklingowanego metalu czy stali. Drewno z historią robi klimat loftu czy industrialu w każdym wnętrzu, ponieważ ich projekty są dość masywne jeśli chodzi o elementy, typu podstawy w ich stołach oraz konsoli. Ich również można znaleźć w sklepie GOOD INSIDE.

Przykładów na upcykling mamy na teraz kilka, a pewnie w niedalekiej przyszłości będzie ich coraz więcej. Wyzwala on nie tylko w projektantach ogromne połacie kreatywności lecz rówież we wszystkich tych, którzy potrafią samodzielnie zrobić „coś” z niczego. I tak jak jeszcze kiedyś byłby to obciach, dziś jest to bardzo w modzie. 

___________

GOOD INSIDE to sklep z polskim designem. Powstał w 2017 roku z inicjatywy pasjonatów polskiego wzornictwa – Małgorzaty i Przemysława Stasinowskich. GOOD INSIDE to trochę inny sklep z kilku powodów. Stawiają na jakość i funkcjonalność przedmiotów. Warunkiem koniecznym jest również 100% made in Poland. Celem marki jest promowanie polskiego wzornictwa. Udowadniają, że jest na każdą kieszeń. GOOD INSIDE to również własne, autorskie projekty oraz renowacja mebli. W ofercie sklepu można znaleźć również odnowione kultowe, meble z lat 60.,70. i 80. Właściciele planują otworzenie stacjonarnego sklepu w 2018 roku.

GOOD INSIDE webside 

wizytówki

Komentarze:

loading
Nikt jescze nie skomentował tego artykułu.

Reklamy

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.