Reklama

wszystkie artykuły z działu >> TARGI
01 kwietnia 2019
wszystkie artykuły z działu >> TARGI

Minimalizm, który łączy kontrasty – stoisko firmy Enger na targach Warsaw Home 2018

Tegoroczna edycja targów Warsaw Home pokazała jak dynamicznie rozwija się oferta polskich producentów wyposażenia wnętrz. Jednocześnie zmienia się podejście wystawców do tworzenia przestrzeni do ich ekspozycji. Stoiska nie tylko mają wyglądać i być funkcjonalne, ale coraz częściej ich design ma być rozwiązaniem na określone wyzwania biznesowe. Przykładem takiego wyzwania jest realizacja dla firmy Enger oferującej klamki i akcesoria drzwiowe, gdzie należało połączyć typowe funkcje targowe oraz 3 różne światy marek.

Dlaczego warto opowiedzieć o założeniach tego stoiska? Po pierwsze, zostało ono uhonorowane przez organizatorów targów tytułem najlepiej zaprojektowanego stoiska wystawcy z kategorii wykończenia wnętrz.

Po drugie, jest przykładem na to, że dobry design potrafi znaleźć jedną odpowiedź na wiele różnych wyzwań biznesowych i marketingowych oraz wpisać się jednocześnie w kulturę pracy firmy, którą reprezentuje.

Stoisko zbudowane jest między dwoma, przeciwstawnymi powierzchniami ekspozycyjnymi dedykowanymi dwóm flagowym dla tego dystrybutora markom klamek: Tupai i Aprile. Marki łączy europejska produkcja, wysokie standardy wykonania oraz nowoczesny design, toteż założeniem stoiska było wyróżnienie tego, co w obu markach unikatowe - wartości i styli, za którymi się opowiadają.

Enger Warsaw Home 2019

Wszystkie zdjęcia: Fotografia Przemysław Turlej

Na frontowy narożnik wysunięto turkusową ladę ekspozycyjną marki Aprile. To nowa marka w portfolio dystrybutora, która wyraża odrodzenie uniwersalnych kanonów piękna, czerpie inspiracje ze wzorów przyrody oraz ceni harmonię i zrównoważoną estetykę. Zrozumienie świata tego brandu przez architekta pozwoliło na zaproponowanie niestandardowego rozwiązania: klamki zostały umieszczone na poziomej, lekko nachylonej płaszczyźnie wypełnionej żywymi, świeżo-zielonymi roślinami. W połączeniu z opisami i nazwami poszczególnych modeli inspirowanych kwiatami, instalacja tworzyła ramę dla odbioru produktów, jako dzieł inspirowanych naturą.

Na stoisku dosłownie rozkwitły nowe modele klamek marki Aprile. Jednym z nich jest IRIS 5S z elegancką, lustrzaną powierzchnią dominującą rzut górny oraz kryjącą się pod nią ergonomiczną bryłą.

Aprile Enger Warsaw Home Ugo Architecture

Lada przeznaczona marce Aprile kontrastuje ze ścianą prezentującą portugalską markę Tupai. To marka dobrze już znana na polskim rynku, z wyrobioną pozycją i od kilkunastu lat stanowiącą trzon dystrybucji firmy Enger. Pofalowana pod kątem 90 stopni ściana starannie otacza stoisko z dwóch boków graniczących z innymi wystawcami i tworzy solidną ramę dla całej firmy. Cechuje ją prosta, ale elegancka estetyka wyrażona monochromatycznymi ścianami uszeregowanymi gradientem od koloru czarnego do białego a także zdyscyplinowaną ekspozycją tylko jednego produktu na jednej ściance. Koresponduje to z obecną komunikacją marki Tupai, która promuje ekskluzywny minimalizm tworzony przez proste, ale dokładnie przemyślane formy.

Enger Warsaw Home 2019

 Gości stoiska Enger podczas targów Warsaw Home zachwycił Model ICEBERG marki Tupai. Jego premiera miała miejsce w zeszłym roku i od tej pory zdobywa uznanie klientów poszukujących unikatowego designu. Kolekcja ICE, z której pochodzi ten model została zainspirowana arktycznymi krajobrazami oraz strukturą lodowców.

Łącznikiem między kontrastującymi ekspozycjami Aprile i Tupai jest przestrzeń brandu dystrybutora. Spora, elegancka lada pomieściła wszelkie funkcje magazynowe i stanowiła centralną recepcję dla spotkań biznesowych. Firma Enger znana jest z gościnności, dlatego zadbano o miejsce dla indywidualnych spotkań przy kawie lub kieliszku Porto – 3 żółte stoliki stanowiące sympatyczny i spontaniczny akcent dodający życia i zapraszający gości. Temu ostatniemu sprzyja także otwarta kompozycja stoiska, które nie odgradza się od otoczenia i odbierana była, jako naturalna kontynuacja strefy wspólnej. Dzięki rezygnacji ze zbędnych granic i podziałów goście nie dokonywali podświadomej kalkulacji „czy na pewno chcę tam wejść?” tylko podchodzili bliżej za każdym razem, gdy coś ich zainteresowało.

Enger Warsaw Home Ugo Architecture

Oprócz łączenia w ramach jednego stoiska różnych marek i ich wartości, dodatkowym wyzwaniem dla projektanta było stworzenie ekspozycji wielokrotnego użytku z uwzględnieniem faktu, że podczas różnych targów i eventów stoisko może mieć różne rozmiary – może być zarówno nieco większe niż to zaprezentowane podczas Warsaw Home, ale również może zostać ograniczone do niewielkiego standu. Wiążą się z tym zarówno względy finansowe, organizacyjne jak i ekologiczne – widać wyraźny trend społeczny do ograniczania konsumpcji przedmiotów jednorazowego użytku. Z tym wyzwaniem poradzono sobie projektując elementy o konstrukcji modułowej. Zarówno lada Aprile, ściana Tupai i blat Enger mogą być dzielone na mniejsze fragmenty z zachowaniem ich pierwotnych funkcji.

Stoisko firmy Enger można traktować, jako pokaz możliwości minimalistycznej estetyki w procesie projektowania przestrzeni o złożonych, czy wręcz eklektycznych założeniach.

-----------

Enger Website
Warsaw Home 2018
Projekt:
UGO Architecture Website
Współpraca: Ewa Śliwińska
Photo: Fotografia Przemysław Turlej Website

wizytówki

Komentarze:

loading
Nikt jescze nie skomentował tego artykułu.

Reklamy

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.