Reklama

wszystkie artykuły z działu >> TARGI
03 września 2019
wszystkie artykuły z działu >> TARGI

Gorący trend spoga+gafa 2019: City Gardening

Jeżeli marzycie o tym aby w jednym miejscu spotkać najnowsze trendy w branży ogrodniczej to Kolonia jest miejscem dla Was!

Coraz więcej ludzi przenosi się do miasta - urbanizacja jest jednym z globalnych megatrendów. Jednocześnie rośnie zapotrzebowanie na oazę spokoju, własną przyrodę w miejskiej dżungli. I właśnie dlatego City Gardening cieszy się taką popularnością. Obsadzanie balkonów miejskich lub ogrodów jest tak samo popularne, jak modułowe meble ogrodowe, kompaktowe grille lub inne zielone rozwiązania do mieszkania.

exhibitors_from_poland_exspace

Trend w kierunku ogrodu bez ogrodu uwzględniany był we wszystkich segmentach tegorocznej spoga + gafa. Od kompaktowych klombów, pionowych ścian roślin, mini szklarni, przez systemy nawadniające, kombinowane i wielofunkcyjne meble, modułowe meble do salonu, aż po kompaktowe grille gazowe i małe urządzenia elektroniczne: nie ma nic dla dużego ogrodu wiejskiego, który nie jest również dostępne na małym balkonie miejskim. Przekonuje tu zwłaszcza wielofunkcyjność. Motto to „oszczędność miejsca bez rezygnacji z wygód”.

Koncentrując się na ogrodnictwie miejskim, spoga + gafa podejmuje temat tego gorącego trendu i pokazuje innowacje i możliwości rozwoju dla zielonego sektora.

Ogród w domu. Lubicie? Sprawdźcie więcej inspiracji

Po trzech udanych dniach spoga + gafa, największe targi ogrodnicze na świecie, zamknęła swoje podwoje. Inspiracje dla branży ogrodowej oraz outdoorowej przyciągnęły do Kolonii w dniach 1-3 września ponad 40 000 odwiedzających ze 124 krajów (65% udział gości z zagranicy). W sumie 2281 wystawców z 67 krajów (udział zagraniczny: 86%) na 230 000 metrach kwadratowych zaprezentowało trendy i najważniejsze wydarzenia na sezon 2019/2020.

W tegorocznej edycji spoga+gafa udział wzięło 47 firm z Polski, które prezentowane są w PL Catalog Exhibitors from Poland spoga+gafa 2019, cyfrowej platformie wspierającej polskich wystawców największych targów na świecie

Tematem wiodącym tegorocznej edycji spoga+gafa był "City Gardening – gardening without a garden". W ramach różnych formatów i prezentacji wystawcy i organizatorzy zaprezentowali nowe międzysegmentowe impulsy dla ogrodnictwa w mieście skupiając się na projektach i wyposażeniu mniejszego, zielonego salonu.

Trend w kierunku ogrodnictwa bez ogrodu uwzględniany był we wszystkich segmentach tegorocznej spoga + gafa. Wielofunkcyjne meble, wysokiej jakości tkaniny, akcesoria poprawiające samopoczucie w salonie na świeżym powietrzu, inteligentne rozwiązania irygacyjne czy nawet grille do kosza na rowery, kompaktowe klomby, pionowe ściany roślin, mini szklarnie, przez systemy nawadniające i małe urządzenia elektroniczne: nie ma nic dla dużego ogrodu wiejskiego, co nie jest również dostępne na małym balkonie miejskim. 

exspace-spogagafa

spoga+gafa 2019 wszystkie zdjęcia Exspace.pl

exspace-spogagafa

exspace-spogagafa

exspace-spogagafa

exspace-spogagafa

exspace-spogagafa

 exspace-spogagafa

 exspace-spogagafa

exspace-spogagafa

Różnorodność nie miała granic. Jednocześnie zaoferowano branży rozwiązania do realizacji tematu w obszarze sprzedaży w ramach pięciu POS Green Solution Islands i różnorodnych wykładów. W 2020 r. Przemysł może oczekiwać nowego kluczowego tematu spoga + gafa 2020: „Sustainable gardens” (Zrównoważone ogrody).

Jak duży jest potencjał ogrodnictwa miejskiego?

Które produkty i którzy sprzedawcy wygrywają wyścig? Jaką rolę odgrywa zrównoważony rozwój? Szczególnie interesująca dla branży ogrodniczej jest klasyfikacja grup docelowych. „City Gardening” to bardzo modny temat w branży ogrodniczej i DIY ( (ang. Do it yourself w skrócie DIY – określenie idei związanej z samodzielnym, niekomercyjnym wykonywaniem zwykle na własne potrzeby różnych prac bez pomocy profesjonalistów). Ponieważ ogrodnicy miejscy są uważani za szczególnie ważną i interesującą grupę docelową, “City Gardening” szeroko zaistniał na spoga + gafa.

Typy ogrodników miejskich

Badania (przygotowane przez IFH Köln i wydawcę RM Handelsmedien, przy wsparciu spoga + gafa) rozróżnia cztery różne typy ogrodników miejskich: „gospodarze zorientowani na status”, „typy powrotu do natury”, „samowystarczalni ogrodnicy” i „hedonistyczni estetycy”.

Motywy i postawy wobec ogrodnictwa w mieście różnią się znacznie między tymi grupami. Podczas gdy „Gospodarze zorientowani na status” chcą wywrzeć wrażenie na swoim kręgu społecznym, „Typy powrotu do natury” szukają zielonego schronienia w miejskiej dżungli. „Samowystarczalni ogrodnicy” koncentrują się na uprawie własnej żywności, podczas gdy „hedonistyczni estetycy” starają się, aby ich domy były piękne. Grupy najbardziej otwarte na zdobycie nowego sprzętu ogrodniczego to zorientowani na status gospodarze i świadomi samowystarczalni ogrodnicy.

Motto spoga+gafa 2019 to „oszczędność miejsca bez rezygnacji z wygód”.

exspace-spogagafa

exspace-spogagafa

exspace-spogagafa

exspace-spogagafa

exspace-spogagafa

exspace-spogagafa

 exspace-spogagafa

 exspace-spogagafa

 exspace-spogagafa

 exspace-spogagafa

 exspace-spogagafa

 exspace-spogagafa

exspace-spogagafa

exspace-spogagafa

exspace-spogagafa

exspace-spogagafa

exspace-spogagafa

exspace-spogagafa

exspace-spogagafa

exspace-spogagafa

exspace-spogagafa

Redaktorzy portalu Exspace.pl kilka dni wędrowali po kolońskich targach również w poszukiwaniu inspiracji dla projektantów przestrzeni wystawienniczych. Przegląd najciekawszych stoisk spoga+gafa 2019 publikujemy w osobnym Artykule tutaj.

zdjęcia: Exspace.pl



wizytówki

Komentarze:

loading
Nikt jescze nie skomentował tego artykułu.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.