Reklama

wszystkie artykuły z działu >> TARGI
19 grudnia 2019
wszystkie artykuły z działu >> TARGI

“WHERE I BELONG”: Heimtextil przedstawia trendy w designie na sezon 2020/2021

NEWS-EXSPACE

Heimtextil zainauguruje nowy sezon trendów 2020/2021 z motywem przewodnim „WHERE I BELONG” (Gdzie jest moje miejsce). Podczas oficjalnej prapremiery trendów Heimtextil Trend Preview reżyserka Anne Marie Commandeur ze Stijlinstituut Amsterdam przedstawiła nowe motywy projektowe. Prezentacja przed Heimtextil (7-10 stycznia 2020 r.) odbyła się ww września 2019 r. w Laboratorium Włókienniczym w Muzeum Włókiennictwa w Tilburgu w Holandii i była transmitowana na cały świat.

exhibitors-from-poland-heimtextil-2020

Stijlinstituut Amsterdam w tym sezonie zajmuje się treścią Trend Book i wdrożeniem Trend Space na zbliżających się międzynarodowych targach tekstyliów dla gospodarstw domowych i obiektów komercyjnych. Obok Stijlinstituut Amsterdam, do stworzenia globalnej prognozy 20/21 dotyczącej projektowania wnętrz w perspektywie przyszłości przyczyniły się londyńskie studio FranklinTill i duńska agencja SPOTT trends& business. Wspólnie z zespołem zarządzającym Heimtextil uczestnicy Trend Council (Rady ds. trendów) przedstawili podczas warsztatów swoje opinie na temat tego, jakie style będą przodować w przyszłości.

Tematem, który co i rusz pojawiał się podczas tegorocznych międzynarodowych warsztatów Trend Council była tożsamość, rozpatrywana jako część szerszej dyskusji na temat różnorodności płciowej i kulturowej, tolerancji i ciekawości. Obecnie proces samoidentyfikacji wydaje się bardziej złożony niż kiedykolwiek wcześniej. Tożsamość kształtują doświadczenia, które mają miejsce jednocześnie na różnych poziomach: lokalnym, krajowym, globalnym, zarówno online, jak i offline. Tożsamość może zatem składać się z wielu różnych warstw. Każdy może mieć wielopłaszczyznową tożsamość.

Tworzenie przestrzeni dla wieloaspektowej tożsamości

Motyw przewodni „WHERE I BELONG” odnosi się do warstw tożsamości wyrażonych przez pięć różnych trendów Heimtextil 20/21. „Maximum Glam” dodaje postęp technologiczny do życia w stylu glamour, „PureSpiritual” poszukuje równowagi w naturze i mistyce, „Active Urban” reprezentuje rozwiązania użytkowe, które łatwo dopasować do siebie, podczas gdy „Heritage Lux” celebruje bogate dziedzictwo historyczne, zaś „Multi-Local” – globalne wpływy kulturowe.

Where_I_Belong_Heimtextil_Trends_20_exspace

MAXIMUM GLAM Heimtextil trends 20/21 fot. Bastiaan de Nennie dla Heimtextil

Raw Color-Heimtextil_Trends_20_exspace

PURE SPIRITUAL Heimtextil trends 20/21 fot. Raw Color dla Heimtextil

Envisions-Heimtextil_Trends_20_exspace

ACTIVE URBAN Heimtextil trends 20/21 Envisions dla Heimtextil, art director Sanne Schuurman & Emma Wessel fotografie tekstyliów Ronald Smits, wizualizacje VR Roel Deden

Bart Hess-Heimtextil_Trends_20_exspace 

HERITAGE LUX Heimtextil trends 20/21 Bart Hess dla Heimtextil

Stephen Tayo & Jan Hoek - Charly BoyHeimtextil_Trends_20_exspace

MULTI-LOCAL Heimtextil trends 20/21, prowokator i pop star Charly Bay (nee Charles Oputa) w swoim domu w Abuja, Nigeria, fot. Stephen Tayo, Jan Hoek

Refleksja na temat tegorocznego motywu przewodniego Heimtextil „WHERE I BELONG” pokazuje, że jeden rozmiar nie pasuje do wszystkich. Aby rozwikłać i ujawnić sekrety naszej tożsamości w sposób informacyjny i inspirujący, Stijlinstituut Amsterdam zaprosił cztery studia projektowe i dwóch fotografów do uchwycenia sedna każdego tematu. Każdemu z twórców przypisano temat pasujący do ich filozofii, praktyki i metodologii, umożliwiając im wniesienie do opowieści osobistego, autentycznego aspektu.

exhibitors_from_poland_exspace

Trend Space to pięć „światów”, przestrzeni do doświadczania, stworzonych dla produktów naszych wystawców, przez te produkty i z nich. Wizualizacje 2D z książki zostaną tam zrealizowane jako przestrzenie 3D. Instalacje koncepcyjne będą aktywnie angażować odwiedzających i zachęcać ich do dzielenia się swoimi doświadczeniami poprzez tworzenie dynamicznych zbiorów, którymi rządzą performance i interakcja. Te zbiory mogą być dziwaczne, piękne, a czasami oszałamiające: to od odwiedzających zależy, gdzie znajdą miejsce dla siebie i swoich klientów docelowych.

Future Materials Library (Biblioteka materiałów przyszłości)

Jedną z atrakcji Heimtextil Trend Space 2020 będzie Future Materials Library, do której eksponaty wybrała agencja badawcza FranklinTill. Future Materials Library to biblioteka najnowszych zrównoważonych innowacji materiałowych w branży tekstyliów do wnętrz. Wystawa skupia się się na składzie materiałowym i innowacyjności produkcji oraz oferuje nieoceniony wgląd i inspirację zarówno dla zwiedzających, jak i wystawców, uzupełniając w ten sposób pieczołowicie dobraną estetykę wzornictwa i trendy kolorystyczne. Każda prezentowana próbka będzie zawierać informacje o pochodzeniu surowca, procesie produkcyjnym i potencjalnym ponownym wykorzystaniu każdego z materiałów.

MaterialManifesto (Manifest włókienniczy)

Heimtextil i międzynarodowy zespół ds. trendów stworzyli MaterialManifesto, w którym opisano, w jaki sposób zarządzać zasobami wykorzystywanymi podczas wydarzenia i unikać stosowania nowych materiałów, które mogą skończyć jako odpady, gdy wystawa zostanie zamknięta. Dzięki inteligentnemu wyborowi materiałów, Stijlinstituut Amsterdam zredukuje ich wpływ na środowisko, tworząc wciągające forum o minimalnym śladzie węglowym. Wypełnienie 2 000 m2 powierzchni wystawowej Trend Space podczas czterech dni wydarzenia jest wyzwaniem, nad którym zespoły Heimtextil i Stijlinstituut Amsterdam muszą współpracować, by stworzyć wystój oparty na tekstyliach i nadmuchiwanych elementach z materiałów, które mogą być ponownie wykorzystane po zakończeniu imprezy. Działając zgodnie z zasadami gospodarki cyrkularnej, tekstylia nadające się do ponownego wykorzystania będą łączone z zasobami Messe Frankfurt oraz materiałami wynajmowanymi i pożyczonymi. Instalacje te to coś więcej niż dekoracyjne tło: opowiedzą rozmaite historie reprezentujące tegoroczne trendy, spełniając jednocześnie zobowiązanie Heimtextil do zrównoważonego rozwoju.

Dowiedz się więcej na temat HeimtextilTrendsi Trend Book: www.heimtextil-trends.com

Fot. materiały prasowe Messe Frankfurt

wizytówki

Komentarze:

loading
Nikt jescze nie skomentował tego artykułu.

Reklamy

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.