wszystkie artykuły z działu >> MARKETING WYSTAWIENNICZY
03 stycznia 2020
wszystkie artykuły z działu >> MARKETING WYSTAWIENNICZY

MARKETING WYSTAWIENNICZY: Inspirujące ekspozycje tekstyliów

NEWS-EXSPACE

Marketing wystawienniczy to szerokie pojęcie i bardzo na czasie. To strategie wystawiennicze o zasięgu krajowym i globalnym dopasowane do klienta i miejsca. Na targach nie wystarczy być – by odnieść sukces. Na targach trzeba zaistnieć! 

Exspace.pl, miejsce poświęcone trendom w promocji marek na świecie, włącza się w ten jakże ważki temat. Od ponad 30 lat architekci współpracujący z portalem odwiedzają największe targi na Świecie i w Polsce, koncertując się na wyszukiwaniu najbardziej inspirujących prezentacji produktów i firm. Piszemy o tym jak robią to najlepsi. Partnerami cyklu marketing wystawienniczy są Międzynarodowe Targi branży upominkowej i dekoracyjnej WARSAW GIFT & DECO SHOW, których kolejna edycja odbędzie się w dniach 20-22 marca 2020 roku i unikatowy serwis online PL Catalog Exhibitors from Poland - cyfrowa platforma, która wspiera polskich wystawców największych targów na świecie - zapewniającąc bezpośredni dostęp do produktów, kontaktów, kompetencji i nowości polskich firm.

exhibitors-from-poland-heimtextil-2020

Inspirujące ekspozycje tekstyliów

Tekstylia są wszędzie. Otaczają nas na każdym kroku. Ale jak zaprezentować je na targach?

Najważniejszą rzeczą jest zwizualizowanie mocnych stron firmy, wybranie osi na bazie której będzie się budowało narrację. Targi to doskonały moment do zakomunikowania zarówno mocnych stron marki, jak i ważnych aktualnych wydarzeń, premier produktów czy rocznic.

Jeżeli mamy pomysł na prezentacje produktu czy marki to targi są doskonałym miejscem na jego realizacje. Co nie zmienia faktu, że jest to bardzo trudne i jest to wielka sztuka projektowania wystawienniczego: tak wykorzystać możliwość kreowania przestrzeni żeby w centrum był odwiedzający, a nie jeszcze więcej produktów i jeszcze więcej nachalnych informacji o tym jaka to nasza firma i jaki to nasz produkt jest super! Niespodzianki na targach to codzienność, ale dobrze zaprojektowane stoisko wybroni się zawsze.

exhibitors-from-poland-heimtextil-2020

Umiejętność schowania się marki i produktu za pobudzającymi wyobraźnię światami. Scenografie które zmieniają wszystko. Przenoszą nas w inne światy. Jesteśmy w przytulnej sypialni, by za chwilę znaleźć na cudownej plaży czy w środku postindustrialnej hali lub w kameralnej przestrzeni mieszkania. Chwytamy duszę miejsc.

Dzisiaj odwiedzamy stoiska, które zachwycały na Heimtextil - największych na świecie targach tekstyliów do wyposażenia wnętrz i obiektów. Heimtextil to prawdziwy barometr światowych trendów oraz punkt odniesienia dla branży tekstyliów. Kolejna 50. już edycja Heimtextil odbędzie w dniach 7–10 stycznia 2020 we Frankfurcie nad Menem.

Wybraliśmy 10 firm, które mogą inspirować.

W przypadku francuskiej marki Safeco był to klimat wnętrz budowany jej tkaninami. Austriacka firma Vossen na Heimtextil 2019 przygotowała intrygującą instalację zbudowaną z pierwszych na świecie certyfikowanych wegańskich ręczników do rąk. Stoisko Castilla Textil podkreślało silną pozycje mark na rynku. BULDAN’s nudną architekturę stoiska przełamał mocnym kontrastowym akcentem. Jeżeli można o stoisku powiedzieć, że jest mądre, to takim było stoisko Estella na Heimtextil 2019. Gościnność to z kolei wartość, którą od lat komunikują się ze światem tureckie marki PASHA & CAPKIN i polska firma Ridex. Niełatwe zadanie miała turecka firma ondesign, by zachwycić świat. Poradziła sobie wyśmienicie. Stoisko Alhambra znalazło się wśród 10 wybitnych realizacji tego artykułu za sprawą pięknych lamp Wink zaprojektowanych przez Masquespacio. Nachik to wizjonerzy, uwielbiają mocne grafiki i niestandardowe materiały. Firma z Izraela podbiła nasze serca.

SAFECO

Safeco to francuski producent tkanin obiciowych. W samym sercu Prowansji, w Saint-Cannat. Od ponad 20 lat Safeco dostarcza swoje produkty na terenie Francji i na całym świecie. Ma własne biuro tkackie, farbiarskie i stylowe.

Stoisko Safeco na Heimtextil 2019 składało się ze scenek, które sugerowały realne wnętrza. Przytulne i ciepłe. Meble i poduszki prezentujące, oczywiście, materiały z oferty Safeco komponowały się z zielenią i minimalistycznymi dodatkami, takimi jak stoły czy lamy. Te scenografie doskonale komunikowały mocne strony marki: własne biuro tkackie, farbiarskie i stylowe.

W centrum przestrzeni stoiska było miejsce spotkań kameralnie oświetlone lampami z abażurami obitymi materiałami z oferty Safeco. Nie jakiś wielki światowy design, minimalistyczne lampy, które mogą znaleźć się w przestrzeni każdego mieszkania czy domu.

SAFECO_heimtextil-2019-exspace

wszystkie zdjęcia Exspace.pl

SAFECO_heimtextil-2019-exspace

SAFECO_heimtextil-2019-exspace

Vegan Life by Vossen

Czy nie wszystkie ręczniki do rąk są wegańskie? Jest to pytanie, które prawdopodobnie zadawało sobie wielu odwiedzających Heimtextil, których uwagę przyciągnęła seria „Vegan Life” na stoisku Vossen. Produkty te były pierwszymi na świecie certyfikowanymi ręcznikami do rąk, w których produkcji nie użyto materiałów pomocniczych pochodzenia zwierzęcego.

W konwencjonalnej produkcji tekstyliów łazienkowych stosuje się wiele materiałów niewegańskich, np. w postaci prostego wosku do produkcji rdzenia w zaawansowanym procesie tkania. Są one również stosowane w detergentach podczas wykańczania na mokro, w barwnikach lub jako środki zmiękczające do szycia przędzy. Ponadto tłuszcze zwierzęce są wykorzystywane do etykiet, broszur, opakowań i klejów. Vossen celowo obchodzi się bez tych wszystkich rzeczy w swojej ofercie „Vegan Life” i ma również na to certyfikat.

Wegańska etykieta to międzynarodowo uznany i chroniony znak towarowy do etykietowania produktów wegetariańskich i wegańskich. Etykieta odpowiednio gwarantuje, że artykuł został wyprodukowany bez zawartości zwierząt lub materiałów pomocniczych. Testy na zwierzętach nie są dozwolone ani dla produktu, ani dla jego składników. Inżynieria genetyczna jest również niedozwolona.

Tak więc prezentacja Vossena była czymś więcej niż tylko gagiem PR. Przeciwnie, w ten sposób firma z Austrii reaguje na duży rozwój społeczny, co znalazło również odzwierciedlenie w licznych prezentacjach „zielonych” produktów na Heimtextil. Oprócz ręczników w 15 mocnych kolorach, nowa kolekcja zawierała również szlafroki w pięciu kolorach.

Austriacka firma Vossen powstała w 1925 roku. Jej założycielem był Burghardt Vossen. Od początku firma zajmowała się produkcją ręczników, szlafroków i dywaników łazienkowych. Dzięki wysokiej jakości i staranności wykonania produkty firmy znalazły uznanie i zdobyły renomę wśród klientów z niemal całej Europy i wielu krajów na świecie. Dziś firma Vossen jest jedną z najlepiej znanych marek na zachodzie Europy.

Do produkcji swoich wyrobów firma wykorzystuje najszlachetniejsze gatunki bawełny takie jak np. PIMA, nadają one wykonanym z nich ręcznikom wyjątkową miękkość i zwiększa ich właściwości absorpcyjne. Doskonałą trwałość i wartości użytkowe wyroby Vossen zawdzięczają wysokiej gramaturze frotte, oraz innowacyjnej technologii produkcji takiej jak Airflow Technology, Low Twist, oraz specjalny gęsty splot dla ręczników hotelowych. Oprócz walorów praktycznych ręczniki, szlafroki i dywaniki firmy Vossen cechuje ciekawe wzornictwo i bogata kolorystyka.

Wszystkie produkty opatrzone marką Vossen mają ponadto certyfikat Oeko-Tex-Standard 100 potwierdzający humanekologię produktu włókiennicznego i dającego gwarancję bezpieczeństwa i wysokiego komfortu używania wyrobu.

VOSSEN_heimtextil-2019-exspace

VOSSEN_heimtextil-2019-exspace

VOSSEN_heimtextil-2019-exspace

Castilla Textil

Castilla Textil ma ponad 40-letnią historię zanurzoną w sektorze tekstylnym. I od lat tą sama lokalizację na Heimtextil. I patrząc z zewnątrz ten sam design stoiska. Stoiska hiszpańskiej firmy zbudowane są wg tej samej zasady: mocna ściana frontowa i graficznie wnętrze. Co roku inne - definiowane nowościami z oferty Castilla Textil. Tutaj grafika jest wszędzie. Wzór na podłodze przechodzi na ściany. Front stoiska to kanapa z poduszkami. Dalej są próbniki wbudowane w graficznie ozdobione ściany.  

CASTILLA-TEXTIL-HEIMTEXTIL-2018-EXSPACE

Heimtextil 2018

CASTILLA-TEXTIL-HEIMTEXTIL-2019-EXSPACE

Heimtextil 2019

CASTILLA-TEXTIL-HEIMTEXTIL-2019-EXSPACE

Heimtextil 2019

CASTILLA-TEXTIL-HEIMTEXTIL-2019-EXSPACE

Heimtextil 2019

CASTILLA-TEXTIL-HEIMTEXTIL-2018-EXSPACE

Heimtextil 2018

CASTILLA-TEXTIL_heimtextil-2019-exspace

Heimtextil 2019

BULDAN’s

Oryginalny design BULDAN’s tureckiej marki Donmeza został zaprezentowany na stoisku jakich wiele, nie tylko na Heimtextil. Drewniana konstrukcja. Co sprawiało, że każdy zatrzymywał się przy stoisku? Kontrast. Do banalnej konstrukcji dołożono trzy kubiki w kontrastowym czarnym kolorze, wewnątrz których były aranżacje z tkanin - oświetlone kameralnym światłem.

BULDANS_heimtextil-2019-exspace

BULDANS_heimtextil-2019-exspace

BULDANS_heimtextil-2019-exspace

BULDANS_heimtextil-2019-exspace

Estella

Jeżeli można o stoisku powiedzieć, że jest mądre, to takim było stoisko Estella na Heimtextil 2019. W pościeli Estella każdy odnajdzie spokój i odpoczynek od zgiełku codziennego dnia, niezależnie czy jest światowej sławy aktorem, cenionym tancerzem, przedsiębiorczym biznesmenem czy sumiennym listonoszem. I takie są wystawiennicze prezentacje marki. Na Heimtextil 2019 Estella poszła jeszcze dalej - wyznaczając trendy w designie wystawienniczym. Olbrzymia przestrzeń została wpisana w olbrzymi prostopadłościan. Olbrzymi/olbrzymia to brzmi bardzo monumentalnie. Estella nadała nową wartość słowom. Olbrzymi czyli delikatny, subtelny i przyjazny. I co najważniejsze odpowiedzialny społecznie. Fasady stoiska Estella zbudowane były z… poduszek. To takie ważne, szczególnie ‘dzisiaj’, by na każdym kroku - nie bawić się słowami ‘eko’ czy ‘zero waste’ - ale realizować wartości w nich zawarte. Fasada to nie wszystko czym imponowała marka we Frankfurcie.  Odwiedzających witała – nomen omen, po raz kolejny pojawia się słowo ‘olbrzymia’ - instalacja zbudowana z poduszek, bambusa i roślin. Przytulna i przepełniona ciepłem wzorów i zieleni.

Estella to marka, która wyspecjalizowała się w produkcji najwyższej jakości tekstyliów do sypialni. Producent swoje kolekcje opiera na stylowym wzornictwie, szyku i elegancji, dzięki którym jego wspaniała pościel jest ceniona, a sama marka rozpoznawana całym świecie. Pochodzące z środkowej Frankonii przedsiębiorstwo od ponad 30 lat upiększa wizerunki tysięcy sypialni na całym świecie.

ESTELLA_heimtextil-2019-exspace

ESTELLA_heimtextil-2019-exspace

PASHA & CAPKIN

Mamy do zagospodarowania 400 mkw. Na Heimtextil - największych na świecie targach, które są barometrem światowych trendów oraz punktem odniesienia dla branży tekstyliów. Jesteśmy producentem tkanin. Jak wyobrażacie sobie wykorzystanie tak wielkiej przestrzeni?

Pasa Textile i Capkinoglu Textile nie miały z tym problemu. Najważniejszą wartością dla  obu marek są ludzie i rozmowy. I to komunikują od lat na wszystkich wydarzeniach wystawienniczych na świecie, w których uczestniczą. Przyjeżdżają na targi, by okazać szacunek dla partnerów biznesowych i wszystkich, którzy odwiedzają stoisko. Tutaj każdy odwiedzający czuje się oczekiwany. Głównym elementem architektury stoiska jest wejście – wielkie przeszklone drzwi ciągnące się przez jedną z 4 20-metrowych fasad. Na gości czeka długi bar, usytuowany w centrum olbrzymiej przestrzeni, obsługiwany przez pracowników firmy. Nie przez hostessy. To pracownicy firmy przygotowują poczęstunek i kawę. Przestrzeń stoiska wypełniona jest miejscami do rozmów. Ekspozycja umieszczona jest w ścianach. Minimalistyczna, bez fajerwerków.

Firma Pasa Textile została założona przez Osmana i Hasana Capkinoglu w 1992 roku. Doświadczenie w branży tekstylnej datuje się na rodzinny biznes, na który patrzyli ich ojcowie Ali Paşa Capkinoglu w 1963 roku w mieście Trabzon. Dwaj bracia zajęli się handlem wyrobami włókienniczymi w produkcji tekstyliów domowych i odzieży. Dzisiaj Pasa Textile eksportuje innowacyjne, wysokiej jakości haftowane zasłony i odzież do ponad 40 krajów na całym świecie pod markami PASA i PASHA. Tekstylia Pasha są również jednym z wiodących producentów tekstyliów domowych i odzieży na krajowym rynku tureckim.

PASHA-CAPKIN_heimtextil-2019-exspace

PASHA-CAPKIN_heimtextil-2019-exspace

PASHA-CAPKIN_heimtextil-2019-exspace

PASHA-CAPKIN_heimtextil-2019-exspace

Ridex

Nie da się na zdjęciach z targów pokazać emocji, które towarzyszą wspaniałym ludziom obecnym na stoisku. Polska marka Ridex od lat buduje stoiska, które komunikują produkt. Konstrukcja jest na tyle prosta, że można je po prostu minąć wędrując po targach. Nie ma tu przyciągających uwagę instalacji ani wybujałych form. Ale jeżeli ominiesz to stoisko Ridex, to stracisz coś ważnego – jego duszę. A duszą stoiska Ridex są ludzie. Stoiska Ridex, nie tylko na Heimtextil, tętnią życiem każdego dnia targów od rana do wieczora.

Chociaż Ridex na targach Heimtextil obecny jest od niedawna, pozycja jaką wypracowała sobie firma na świecie przez ponad 20 lat działalności sprawia, że wielu wielkich graczy branży tekstylnej odwiedza, podgląda lub zagląda na stoisko. Wartością marki, obok imponujących nowych wzorów tkanin, jest rodzinna atmosfera. Na stoisku zawsze obecna jest właścicielka firmy i jej syn. To są wartości, obok których wielki świat, nie tylko tekstyliów, nie może przejść obojętnie.  

Ridex Heimtextil 2018-exspace

Heimtextil 2019

Ridex_heimtextil_2019_photo_Exspace

Heimtextil 2019

Ridex Heimtextil 2018-exspace

Heimtextil 2018

ondesign

Ondesign to: styl, innowacja, jakość i doskonały serwis. Turecka marka nie miała łatwego zadania, by zachwycić odwiedzających targi Heimtextil w roku 2018. Ale tego dokonała. Nie tylko zachwyciła. Ale po kolei: Hala, w której było umieszczone stoisko ondesign była w 1/3 pusta. Jakby zostawiona sobie na pożarcie. Każdy z odwiedzających, który trafiał tam przez przypadek lub nie - nie wiedział czego może oczekiwać. Wielki bałagan, brak przewodniego motywu i wiele stoisk dosłownie rozsypanych w przestrzeni. Większość z nich (stoisk) się nie obroniła. Firmy były rozczarowane, zdegustowane.

Ale nie ondesign. Każdy odwiedzający bałaganiarską halę nie tylko zatrzymywał się przy stoisku ondesign, którego głównym elementem była zmysłowa grafika. Każdy siadał na fotelu i fotografował się na tle zmysłowej grafiki.

Stoisko było wymyślone genialnie. Narożnikowa lokalizacja, więc jest punk najważniejszy, czyli: Narożnik. I to tutaj umieszczono ścianę ze zmysłową grafiką, a przed nią fotel z ‘krzyczącą’ tapicerką. Wow! Była kolejka do tego, by na nim usiąść.

Stoisko ondesign na Heimtextil 2018 było tak dobrze przyjęte, że w roku kolejnym na Heimtextil 2019 ondesign powtórzył jego design zmieniając grafikę Narożnika. I tym zabiegiem wygrali nie tylko tłumy odwiedzających, ale również media.

ONDESIGN_heimtextil-2019-exspace

Heimtextil 2019

ONDESIGN_heimtextil-2019-exspace

Heimtextil 2019

ON-DESIGN-HEIMTEXTIL-2018-EXSPACE

Heimtextil 2018

ON-DESIGN-HEIMTEXTIL-2018-EXSPACE

Heimtextil 2018

Alhambra

Markę Alhambra, założoną w Alicante w Hiszpanii w 1977 roku, możesz znaleźć na całym świecie w branży tekstylnej. Alhambra łącząc tkaniny, tekstury i kolory tworzy świat tkanin, które przyciągają twoją duszę i wypełniają twoje życie dobrobytem. I tak było na targach Heimtextil 2019. Inspiracją dla stoiska był design, który rozpoznaje cały wzorniczy świat – a dokładnie lampa Wink zaprojektowana dla Houtique przez hiszpańskie studio Masquespacio. Lampy mogą puszczać oko i mogą to robić w najbardziej elegancki sposób. A gdy je wykorzystasz na targach podkreślając ich design minimalizmem stoiska – wygrywasz wszystko - zarówno parterów biznesowych jak i media. Stoisko Alhambra znalazło się wśród 10 wybitnych realizacji tego artykułu za sprawą pięknych lamp Wink Masquespacio.

ALHAMBRA_heimtextil-2019-exspace

ALHAMBRA_heimtextil-2019-exspace

Nachik

Nachik jest firmą, która nieustannie pracuje nad rozwojem nowych innowacyjnych tkanin obiciowych i dekoracyjnych. Można być jedną z największych firm na świecie, ale jak to zakomunikować? Wydaj się, że izraelska marka znalazła na to sposób. Piękne/Pięknie to banalne słowo/słowa pisząc o prezentacji Nachik na Heimtextil 2018. Nachik to innowatorzy w branży wystawieniczej. Uwielbiają mocne grafiki i niestandardowe materiały, które je uzupełniają przestrzennie. Grafiki, które pisza historię, obecne sa w kampanii marketingowej marki. Ludzie z Nachik mają w sobie to, co kochają odwiedzający targi - są mega mili i uprzejmi dla każdego, kto odwiedzi stoisko.

Dziwi Państwa, że tak ten temat podkreślamy? O wielkości firmy świadczy nie estyma dla partnerów biznesowych, ale stosunek do wszystkich odwiedzających stoisko, nie tylko partnerów biznesowych.

nachik-HEIMTEXTIL-2018-EXSPACE

nachik-HEIMTEXTIL-2018-EXSPACE

nachik-HEIMTEXTIL-2018-EXSPACE

nachik-HEIMTEXTIL-2018-EXSPACE

Macie swoje pomysły na teksy w dziale MARKETING WYSTAWIENNICZY na portalu www.exspace.pl? Piszcie info@exspace.pl Czekamy na Wasze propozycje…

Fot. Exspace.pl

 

 

wizytówki

Komentarze:

loading
Nikt jescze nie skomentował tego artykułu.

Reklamy

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.