wszystkie artykuły z działu >> TARGI
29 marca 2020
wszystkie artykuły z działu >> TARGI

#Koronawirus – branża targowa ogłasza stan klęski żywiołowej!

NEWS-EXSPACE

Większość ludzi zna targi głównie z zatłoczonych ulic, środków transportu, w pełni zarezerwowanych restauracji i hoteli. Chociaż targi nie dla wszystkich są popularną atrakcją, ekonomiści zwracają uwagę na ważną role targów w ekonomii i gospodarce: każde euro, każda złotówka wydane na targi generują wysoką sprzedaż w powiązanych sektorach.

Ściśle z targami związane są takie branże jak np. transport, hotelarstwo, gastronomia czy reklama. Targi są też dużym impulsem dla rynku poligraficznego. Licząc bardzo delikatnie może to być ponad 300 000 poważnych zleceń rocznie. Zleceń idących w dziesiątki tysięcy złotych każde.

Z powodu pandemii COVID-19 wywołanej wirusem SARS-CoV-2 tylko w ostatnim miesiącu (stan na 11 marca br.) odwołano ponad 500 targów i wystaw, a ponad 400 przesunięto na inne terminy. Nikt nie wie czy i one nie będą musiały być odwołane. W zaistniałej sytuacji eksperci targowi obawiają się o przetrwanie całego przemysłu, który obecnie jest wyhamowany. Jeśli tak się stanie, nie będziemy musieli martwić się o odroczenie targów. Nie będzie nikogo, kto mógłby je zaplanować i zbudować.

Targi są istotnym czynnikiem ekonomicznym

W Polsce istnieje nieproporcjonalnie duża liczba wyspecjalizowanych dostawców, takich jak firmy zajmujące się budową stoisk i technologiami medialnymi, które żyją wyłącznie z faktu, że pracują na targach. Ponadto polskie firmy są jednym z najważniejszych partnerów dla globalnych firm wystawienniczych w tym z racji najbliższego sąsiedztwa firm z Niemiec. Czego wielu nie wie: Niemcy są mistrzem świata na targach. Niemcy są zdecydowanie najważniejszym rynkiem targowym na świecie, ponad połowa wiodących międzynarodowych targów, tj. najważniejszych targi w danym sektorze, odbywa się w Niemczech.

Targi są anulowane lub przekładane

Nikt tak naprawdę nie wie jak to będzie wyglądało w najbliższej i dalszej przyszłości. Istotną składową cechą targów jest ich ustalony termin. To odróżnia go od innych instrumentów marketingowych. Patrząc trzeźwo przesunięcie targów o kilka miesięcy jest prawie niemożliwa. Duże targi wymagają długiego przygotowania w organizacji. Na przykład hotele na dużych targach są czasami rezerwowane z kilkuletnim wyprzedzeniem, aby zapewnić wystarczającą liczbę miejsc. Znalezienie we wrześniu pokoi hotelowych dla tysięcy producentów stoisk, wystawców i odwiedzających targi w dużych miastach targowych po przystępnych cenach jest prawie niemożliwe.

biznes-wczasach-pandemii-exspace

Tegoroczny kalendarz targów bez przesuwania był już wypełniony, przynajmniej na jesieni. Należy zatem zastanowić się, czy rzeczywiście będą dostępne wystarczające zdolności, aby faktycznie przeprowadzić kolejne przesuwane targi jesienią?

Sytuacja jest niezwykle krytyczna dla firm

W Polsce jest około 5000 mniejszych lub większych firm targowych i innych świadczących usługi okołotargowe – zajmujących się budową stoisk. Większość z nich odnotowała już znaczne straty z powodu odwołania targów. Istnieje obawa, że ​​około 40% dostawców zniknie z rynku na zawsze. Straty w związku z epidemią koronawirusa i odwoływanymi przez nią imprezami, polska branża targowa szacuje na 150 mln złotych miesięcznie.

Jeśli firmy nie mogą dłużej płacić swoim pracownikom, będą musiały ich zwolnić. W obecnej sytuacji zasięg jest tak duży, że środki takie jak praca krótkotrwała nie wystarczą do utrzymania miejsc pracy. Działa to w normalnych kryzysach, ale nie wtedy, gdy cała branża może zrealizować tylko część sprzedaży w ciągu pół roku.

Zwolnieni pracownicy nie mają obecnie szansy na pracę w innym miejscu w branży. W branży, która już cierpi z powodu poważnego niedoboru wykwalifikowanych pracowników, ogromne szkody wyrządzą im migracje dobrych pracowników wykwalifikowanych i przestawienie się na inne obszary działalności, aby móc zarabiać na życie.

 

strategie-prmocyjne-social-media-exspace_2

 

Sytuacja jest niezwykle krytyczna dla firm. Sytuacja jest już katastrofalna dla indywidualnego konstruktora stoiska. Zazwyczaj firmy zajmujące się budową stoisk zlecają montaż małym firmom. Niektóre z nich są całkowicie pozbawione sprzedaży od stycznia i już nie wiedzą, jak zapłacić min. czynsz.

Najmniej w zaistniałych okolicznościach cierpią duże targowe firmy z milionami zysków. Te firmy często w swojej ofercie obok projektowania i budowy stoisk mają: projektowania i wyposażenie sklepów, branding, komunikacje i wiele innych działań związanych z budowaniem wizerunku marki. To pozwoli im przetrwać. Na jak długo? Na dzień dzisiejszy nic nie wiadomo.

Ta trudna dla całego, nie tylko biznesowego, świata sytuacja - to może być ważny moment dla zweryfikowania kompetencji firm. Te z nich, które w ofercie od lat mają różne produkty i usługi, zwiększają dzisiaj swoje szanse na przetrwanie. Dobrym przykładem do naśladowania mogą być firmy znane w branży wystawienniczej, takie jak: D'art Design Gruppe GmbH / MUTABOR / Meiré und Meiré / FAINERT / SCHMIDHUBER / Vasku & Klug / ATELIER BRÜCKNER /

Co z mniejszymi firmami, wyspecjalizowanymi tylko w projektowaniu i budowie stoisk?

Kazdego dnia firmy w Polsce czekają na ogłoszenie przez rząd konkretnych Pakietów Pomocowych. Jedynym ratunkiem dla wielu jest jak najszybsze wstrzymanie (na określony czas) płacenia skladek ZUS i części podatków, jak i dofinansowanie pensji pracowników. Czy tak się stanie i kiedy, nie wiadomo.

W polskich realiach - gdzie nie bardzo można liczyć na wsparcie od instytucji rządowych - potrzebna jest silna gotowość firm na zmianę, by przetrwać te trudne czasy. Można siedzieć i czekać, można próbować działać. Coraz więcej firm idzie w kierunku działania. Świadczą o tym wybrane ogłoszenia na profilach Facebook firm wystawienniczych:

Rozwijamy się dla Ciebie! - ️Usługi pod indywidualne zamówienia - Produkcja mebli - Zabudowa komercyjna - Grafika i Drukarnia wielkoformatowa- Wyposażenie eventowe. Zapewniamy kompleksowe usługi wraz z indywidualnym pomiarem, projektem oraz montażem. Zapraszamy do współpracy, gwarantujemy fachowe doradztwo, szybkie terminy oraz atrakcyjne ceny! Oferta skierowana zarówno do Klientów indywidualnych, jak i firm oraz lokali użytkowych.

Nie tylko stoiskami handlowymi żyjemy! Tym razem chwalimy się zrealizowanymi przez nas placówkami Biura Obsługi Klienta dla PGNiG w Gdyni i Toruniu. Naszym zadaniem było dopasowanie projektów Klienta do nowo powstałych miejsc, co jak widać udało się znakomicie! A nie było to wcale takie łatwe, bo zakres prac obejmował zarówno adaptację projektu korporacyjnego do danego lokalu, jak i prace budowlane oraz wykończeniowe - pod klucz!

Krakowskim Targiem ogłoszenie na czasie, niekoniecznie ogłoszenie Targowe. W naszej ofercie promocyjna akcja dotycząca usług zadruku na tworzywach i tkaninie, usług laminacji oraz frezowania nawet najtrudniejszych wzorów. Zapraszamy wszystkich zainteresowanych, a szczególnie tych, którzy potrzebują na już - na dziś - a najlepiej na wczoraj.

Wyjdź z cienia – ale #zostanwdomu. Marzy Ci się nowy kaseton z reklamą, który rozświetli wnętrze twojego lokalu? Potrzebujesz logotyp, który będzie widoczny z daleka?
Zakładasz firmę, a nie masz jeszcze pomysłu na logotyp i identyfikację wizualną? Pomożemy, podpowiemy, wymyślimy, stworzymy, wyprodukujemy i zamontujemy!

"W związku z sytuacją panującą na świecie oraz licznymi zapytaniami Klientów pragniemy poinformować, że dysponujemy ofertą projektowania, sprzedaży i montażu barier ochronnych wykonanych z materiału transparentnego. Bariery mają zastosowanie we wszystkich punktach sprzedaży i obsługi, gdzie pracownicy mają bezpośredni kontakt z klientem."

Pracownicy firm wystawienniczych to często wysoko wyspecjalizowani specjaliści w stolarstwie czy lakiernictwie, a firmy dysponują wyspecjalizowanym parkiem maszynowym.

Pierwsza ocena wpływu ekonomicznego COVID-19 na wystawy w Polsce. Strata zamówień w wysokości 23 miliardów euro

STANOWISKO PRZEDSTAWICIELI BRANŻY MICE DOT. SYTUACJI ZWIĄZANEJ Z PANDEMIĄ COVID-19 wywołana wirusem SARS-CoV-2: „Rynek branży MICE (Meetings, Incentives, Conferences and Exhibitions Industry) w Polsce stanowi wartość ok. 3 mld PLN zatrudniając przy tym ponad 30 000 osób w rozbudowanym łańcuchu dostaw, na który to składają się m.in. organizatorzy wydarzeń / wyjazdów, obiekty / hotele, dostawcy takich usług jak m. in. transport grupowy / lotniczy, logistyka, catering czy wyposażenie scenotechniczne. Co ważne ponad 95% podmiotów działających w branży stanowią przedstawiciele sektora MŚP (Sektor małych i średnich przedsiębiorstw) z polskim kapitałem, zasobami i know-how. Podstawą naszej działalności jest organizowanie spotkań / wyjazdów, które w ciągu roku realizujemy z różną intensywnością zależną od celów biznesowych, dostępnych środków i harmonogramów naszych klientów. Nie są to zatem długoterminowe kontrakty gwarantujące nam np. ciągłość świadczenia usług przez dłuższy okres.”

STANOWISKO PRZEDSTAWICIELI BRANŻY MICE DOT. SYTUACJI ZWIĄZANEJ Z KORONAWIRUSEM (SARS-COV-2). Petycję możecie podpisać TUTAJ.

Pierwsza ocena wpływu ekonomicznego COVID-19 na wystawy na świecie. Strata zamówień w wysokości 23 miliardów euro

W oparciu o dane UFI z dnia 11 marca 2020, zamówienia, które nie są obecnie zabezpieczane przez firmy wystawiające, wynoszą już 23 mld euro (26,3 mld USD) na całym świecie. Szacuje się, że UFI straciło zamówienia na około 13 miliardów euro (14,6 miliarda USD) w Azji i Pacyfiku oraz 9,7 miliarda euro (11,1 miliarda USD) w Europie.

"Globalnie fakt, że w ostatnich tygodniach nie odbyło się ponad 500 targów, powoduje eskalację efektu fali dla całych branż” - mówi Kai Hattendorf, dyrektor zarządzający UFI.

W oparciu o obecną liczbę i wielkość wydarzeń, które się nie odbyły, utracono już 14,4 miliarda euro (16,5 miliarda USD) produkcji gospodarczej. Największe straty notują Azja / Pacyfik, które sięgają już ponad 8,4 miliarda euro (9,6 miliarda USD). W Europie, przy ciągłej fali opóźnionych i / lub odwołanych wydarzeń, straty sięgają już 5,8 miliarda euro (6,6 miliarda USD). W związku z tym, że dodatkowe wydarzenia będą nadal odkładane, liczba ta wzrośnie jeszcze bardziej w nadchodzących tygodniach. Wiele wydarzeń, które nie odbywają się w tym kwartale, zostało przełożonych na później. Może to pomóc ograniczyć wpływ koronawirusa w okresie średnio- i długoterminowowym.

„Ale nawet krótkoterminowe odroczenia mają bezpośredni wpływ na straty, ponieważ opóźniają zaplanowane transakcje i przychody. Stwarza to ryzyko egzystencjalne, w szczególności dla małych i średnich firm”, mówi Christian Druart, kierownik ds. Badań UFI.

Jako branża - branża wystawiennicza - generuje globalną produkcję średnio na poziomie 22,9 mld euro (26,2 mld USD) miesięcznie, co przekłada się na ponad 270 000 etatów.

„Polegamy na wspólnych wysiłkach decydentów i światowych liderów - w zapewnieniu waruków - by firmy, które organizują te wydarzenia, tworząc niezbędne rynki i miejsca spotkań, będą mogły nadal spełniać tę rolę w przyszłości. Wszystkie te firmy już teraz cierpią z powodu ogromnej fali odroczeń i odwołań” - podsumowuje Hattendorf.

NOWE TERMINY TARGÓW!

Z powodu koronawirusa tylko w ostatnim miesiącu odwołano ponad 500 targów i wystaw, a kolejnych 400 jest przesuniętych na inny termin  (wg danych z dnia 11.03.2020). W zaistniałej sytuacji eksperci targowi obawiają się o przetrwanie całego przemysłu, który obecnie jest wyhamowany. Jeśli tak się stanie, nie będziemy musieli martwić się o odroczenie targów. Nie będzie nikogo, kto mógłby je zaplanować i zbudować.

Listę wybrana targów, które zgodnie z planem powinny się odbyć w drugiej połowie roku i targów przeniesiononych na drugą połowę roku opublikowalismy w ososbnym artykule; do zobaczenia tutaj.

Opracowanie: EXSPACE

postpone-expo-koronawirus-EXSPACE-1

 

 

 

 

wizytówki

Komentarze:

loading
No nie stety wymrzemy jak dinozaury i nikt nic na to nie poradzi .Moje 21 lat stażu w branży targowej właśnie dobiega końca .Smutna rzeczywistość ale alternatywnej na tą chwilę nie ma ponieważ wszystko staje w bezruchu .
skomentowany przez    Expo-Stands    31 marzec 2020, 22:36 obserwuj post
dobrze napisane,też uważam, że trzeba /pomimo/ próbować się odnaleźć z tej niełatwej dla wszystkich sytuacji
skomentowany przez    Rafał    18 marzec 2020, 21:08 obserwuj post

Reklamy

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.