wszystkie artykuły z działu >> ROZMOWY
24 września 2020
wszystkie artykuły z działu >> ROZMOWY

Rozmowy z finalistami Dobry Wzór 2020: Agnieszka Możdżer projektantka marki Miuform i Zdzisław Sobierajski

NEWS-EXSPACE

W ramach cyklu „Rozmowy z finalistami Dobry Wzór 2020” Zdzisław Sobierajski rozmawia z Agnieszką Możdżer, projektantką i współtwórczynią marki Miuform - finalistą konkursu Dobry Wzór 2020 organizowanego przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego.

11 września poznaliśmy finalistów konkursu Dobry Wzór 2020 organizowanego przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego! To oni będą walczyć o nagrody: Dobry Wzór, Wzór Roku, Produkt Roku, Wzór Roku dla Kultury oraz Wzór Roku dla Integracji i Wzór Roku dla Zrównoważonego Rozwoju. Gala na której poznamy laureatów odbędzie się 29 października 2020 roku.

W zaszczytnym gronie 114 finalistów Dobry Wzór 2020 Sfera: Dom znalazł się znalazł się Modułowy system mebli Miu Magic zaprojektowany przez Agnieszkę Możdżer dla marki Miuform.

miu_magic_Miuform_exspace_dobry_wzor

wszystkie zdjęcia materiały prasowe Miuform

Do autorskiego cyklu Rozmowy z finalistami Dobry Wzór 2020 portal Exspace.pl, platforma promująca kreatywne przestrzenie, marki i dobry design zaprosiła Zdzisława Sobierajskiego, managera procesów projektowo-wdrożeniowych i współautora kilkuset wdrożeń produktów dla różnych branż.

Zdzisław Sobierajski, Exspace.pl: Miuform to…

Agnieszka Możdżer, projektantka, współtwórczyni marki Miuform: Miuform to marka mebli wypoczynkowych łącząca dobre wzornictwo z multifunkcjonalnością.

Miuform to marka mebli wypoczynkowych łącząca dobre wzornictwo z multifunkcjonalnością. Cechą rozpoznawalną naszej najnowszej kolekcji jest modułowość oraz wymienne pokrowce wszystkich elementów, dzięki czemu meble są mobilne i elastycznie dopasowują się do dowolnego wnętrza. W ten sposób odpowiadamy na wyzwanie współczesności, jakim jest odpowiedzialne projektowanie i produkcja mebli na lata. Jako firma działamy zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju. Projektujemy i produkujemy w Polsce. Staramy się oszczędzać surowce. Nie używa styropianu, stosujemy folie pochodzące z recyklingu. Od początku procesu projektowego bierzemy pod uwagę ekologiczny transport i magazynowanie np.: optymalizując wymiary siedzisk. Wraz z moim  partnerem, Dawidem Kalembą, od lat wdrażamy, produkujemy i sprzedajemy na rynkach Europy Zachodniej. Wszystkie nasze projekty i produkty są chronione prawem i zarejestrowane w Urzędzie Własności Intelektualnej Unii Europejskiej. Nie jesteśmy manufakturą, ale wiele elementów jest wykonywanych ręcznie, by osiągnąć satysfakcjonującą jakość. Tworzymy meble przystępne cenowo. Postawiliśmy głównie na sprzedaż online, ale można je kupić lub zobaczyć w Forum Designu w Krakowie i w Warszawie, a od października w nowo otwartym showroomie Miuform w Poznaniu.

Modułowy system mebli Miu Magic marki Miuform zaprojektowany przez Panią Agnieszkę Możdżer został finalistą konkursu Dobry Wzór 2020, organizowanego przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego. Co dla Państwa znaczy to wyróżnienie?

To dla nas ogromne wyróżnienie. Bycie w finale konkursu Dobry Wzór jest realizacją kolejnego naszego wyzwania. Instytut Wzornictwa Przemysłowego potwierdza najlepszą jakość produktów, inspiruje i dopinguje do kolejnych projektów. Cieszymy się bardzo, że zostaliśmy zauważeni. Miuform jest młodą marką. Mamy ambicje projektować meble, które dotrzymują nam kroku w zmianach, do których wszyscy musieliśmy się dostosować. Mam przekonanie, że manifest „Mniej znaczy więcej” Miesa van der Rohe, który przyświeca nam w Miuform, stanie się bardziej powszechny. Branża meblowa nie może produkować tak dużo kiepskiej jakości produktów jak do tej pory. Kiedy podczas ostatnich targów Warsaw Home pokazywałam dystrybutorom prototyp Miu Magic, wielu z nich kwestionowało ideę tej kolekcji. „Chcecie nam sprzedawać mebel długowieczny? Przecież nie będzie na tym interesu” – krzywili się, mimo, że jeszcze przed chwilą bawili się jak dzieci składając kolejne zestawy kolekcji Miu Magic. Zależy nam, by nasi klienci nie wyrzucali mebli, tylko sami modyfikowali ich wygląd poprzez szybką i dowolną aranżacje czy choćby samodzielną wymianę pokrowców

Kiedy zapadła decyzja o uczestnictwie w konkursie Dobry Wzór 2020?

To nie była nasza decyzja ( śmiech) - po prostu dobre projekty zostają  zauważone i "wyłapane" z rynku :).

Rok 2020 jest dla nas wyjątkowy. Choć luty i marzec był okresem wielkiej niepewności i wstrzymania oddechu, mieliśmy nadzieję, że wrócą wydarzenia branżowe i konkursy. Ocena jury składającego się z profesjonalistów ma dla nas duże znaczenie dlatego jak tylko otrzymaliśmy zaproszenie do udziału, zaangażowaliśmy sie. Jesteśmy też gotowi na konstruktywną krytykę i wymianę myśli, to zawsze napędza nas do działania i pozwala zweryfikować własne przekonania o słuszności pewnych rozwiązań projektowych. Mamy nadzieję, że podczas wystawy będzie okazja do takiej właśnie wymiany myśli.

Czy Dobry Wzór to marka rozpoznawalna wśród państwa klientów? Jak wyróżnienie wpływa na pozycję rynkową państwa marki?

Mamy nadzieję, że dobre wzornictwo będzie coraz bardziej doceniane przez naszych klientów. Świadomość społeczna bardzo się zmienia. Jak szybko, pokazał to czas pandemii. Zwracamy uwagę na to co jemy, w jakich wnętrzach żyjemy i czy są to produkty przyjazne dla Planety. Zaczynamy dopiero komunikację naszej kolekcji jako finalisty Dobry Wzór. Mamy nadzieję, że zwróci uwagę klientów, którzy nas jeszcze nie znają. To dla młodej marki ważna rekomendacja.

Firma to projekty, produkty, wdrożenia, ale przede wszystkim ludzie i relacje między nimi. Energią, która napędza tryby każdej firmy jest entuzjazm ludzi, a smarem dobra płynność finansowa. Dzisiaj jest trudno o jedno i drugie. Jak u Państwa z entuzjazmem? Nie zabraknie?

Mamy dobrze zaprojektowany zespół. Uzupełniamy się kompetencjami. Zapalamy się do nowych projektów, szukamy inspiracji wszędzie. Dzielimy się spostrzeżeniami. Przetrwaliśmy najgorszy czas pandemii w dobrej kondycji finansowej i energetycznej. Sprzedaż online naszych produktów, na którą od razu postawiliśmy to rozwiązanie na nowe czasy. Jednak wiemy, że niczego nam tak nie brakowało w czasie pandemii, jak kontaktów z drugim człowiekiem. Klienci też o tym mówią dzwoniąc do nas, szukając porady. Dlatego zdecydowaliśmy się na własny Showroom w Poznaniu, który ruszy już na początku października. Chcemy spotykać się z ludźmi, doradzać, ale przede wszystkim pytać o doświadczenia, potrzeby i słuchać uwag. To bezcenne do dalszego rozwoju. Nasze kolekcje można tez zobaczyć w Forum Designu w Warszawie i Krakowie. Taki koncept kameralnych miejsc z miłą, kompetentną obsługą otwartą na spotkania z klientem to najlepszy sposób na „zaprzyjaźnienie się” z nami i naszymi kolekcjami.

Czy w tych kryzysowych czasach firma inwestuje w rozwój? Wdraża nowe produkty? Jakie macie plany na 2021?

Oczywiście, rozwój jest konieczny, by możliwa była teraźniejszość. Na przykładzie kolekcji Miu Magic, pokazaliśmy, że chcemy projektować meble, które są uniwersalne. Nadążają za naszym stylem życia, zmianami. Modułowość sprawia, że mogą być elastyczne, wykorzystywane do wielu pomieszczeń, spełniać różne funkcje, a użytkownicy, w zależności od potrzeb, mogą dokupić jedynie dodatkowy element. Zasadność tego rozwiązania widać teraz, gdy na jednej, czasem niewielkiej przestrzeni, toczyło się równolegle całe życie rodzinne – praca, zabawa z dziećmi, odrabianie lekcji, oglądanie wspólnie filmów lub czytanie książek. Modułowość Miu Magic daje możliwości szybkiego przystosowania się do tej zmiany. Produkt uosabia to, co chcemy przekazać w nazwie marki: Miuform: me + you + form. Swoimi produktami chcemy zbudować dom na miarę nowych czasów. Tworząc kolekcję Miu Magic nie mieliśmy świadomości, że ta idea tak szybko zostanie przetestowana w ekstremalnych warunkach.

miu_magic_Miuform_exspace_dobry_wzor

miu_magic_Miuform_exspace_dobry_wzor

Co jest najbardziej teraz potrzebne? Czego trzeba życzyć firmom takim jak państwa marka?

Żeby móc projektować tak, jak chcemy - odpowiedzialnie z myślą o długowieczności produktów, potrzeba jest nam rozpoznawalność marki i otwartość klientów na te rozwiązania. Coraz większe docenianie polskiego wzornictwa, polskiej produkcji, ale także poszanowanie praw autorskich przez całe środowisko, granie fair w biznesie. Wszystkie nasze projekty i produkty są chronione prawem i zarejestrowane w Urzędzie Własności Intelektualnej Unii Europejskiej. Chcielibyśmy, by klienci zwracali uwagę na to, czy kupują oryginalny produkt szanując pracę projektanta i odpowiedzialność firmy. Pewne zmiany po pandemii już z nami zostaną i są to raczej zmiany pozytywne. Zwłaszcza większa uważność na to co kupujemy, gdzie jest produkowane, czy nie zagraża planecie, wykorzystanie powtórne surowców. To szansa dla firm takich jak my.

No to trzymamy kciuki za spełnienie tych życzeń. Dziękuję za rozmowę.

miu_magic_Miuform_exspace_dobry_wzor
___________

+ Dobry Wzór to najstarszy i najbardziej wiarygodny polski  konkurs wzorniczy. To 27-letnia tradycja i wiarygodność. Za Dobrym Wzorem nie stoi żaden sponsor, konkurs zarabia sam na siebie. Konkursowe produkty i usługi  wskazywane są przez badaczy i ekspertów Instytutu Wzornictwa Przemysłowego na podstawie stałego  monitoringu rynku. Konkurs jest równocześnie jedynym w Polsce niezależnym audytem wzorniczym: typowanie produktów odbywa się  na podstawie wiedzy ekspertów i badaczy IWP, ich znajomości projektowania, rynku i trendów.

Gala na której poznamy laureatów odbędzie się 29 października 2020r. Wystawa pokonkursowa odbędzie się w terminie od 30 października do 30 listopada 2020 r. w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie przy ul. Świętojerskiej 5/7

+ Miuform website

+ Zdzisław Sobierajski website

marketing_wystawienniczy_exspace
 

wizytówki

Komentarze:

loading
Nikt jescze nie skomentował tego artykułu.

Reklamy

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.