wszystkie artykuły z działu >> ROZMOWY
28 września 2020
wszystkie artykuły z działu >> ROZMOWY

Rozmowy z finalistami Dobry Wzór 2020: Aneta Konowrocka, Marketing Manager Cosentino i Zdzisław Sobierajski

NEWS-EXSPACE

W ramach cyklu „Rozmowy z finalistami Dobry Wzór 2020” Zdzisław Sobierajski rozmawia z Anetą Konowrocką, Marketing Managerem Cosentino - finalistą konkursu Dobry Wzór 2020 organizowanego przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego.

11 września poznaliśmy finalistów konkursu Dobry Wzór 2020 organizowanego przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego! To oni będą walczyć o nagrody: Dobry Wzór, Wzór Roku, Produkt Roku, Wzór Roku dla Kultury oraz Wzór Roku dla Integracji i Wzór Roku dla Zrównoważonego Rozwoju. Gala na której poznamy laureatów odbędzie się 29 października 2020 roku.

W zaszczytnym gronie 114 finalistów Dobry Wzór 2020 Sfera: Nowe materiały znalazła się Kolekcja powierzchni ultrakompaktowych Dekton Stonika marki Dekton by Cosentino zaprojektowana przez zespół projektowy Cosentino.

exspace_Cosentino_Dekton®_Stonika_Korso

Zainspirowany naturalnym kamieniem Dekton® Stonika Korso to kolor, który przypomina delikatność i wszechstronność marmuru Gris Pulpis. Paleta kolorów oparta na barwach ziemi kontrastuje z losowo ułożonymi szarymi żyłami o różnej intensywności. Ponadczasowość, efekt wizualny i wspaniała osobowość definiują Korso dzięki połączeniu olśniewającego połysku i graficznego hiperrealizmu. Wszystkie zdjęcia materiały prasowe Cosentino

Do autorskiego cyklu Rozmowy z finalistami Dobry Wzór 2020 portal Exspace.pl, platforma promująca kreatywne przestrzenie, marki i dobry design zaprosiła Zdzisława Sobierajskiego, managera procesów projektowo-wdrożeniowych i współautora kilkuset wdrożeń produktów dla różnych branż.

Zdzisław Sobierajski, Exspace.pl: Cosentino to…

Aneta Konowrocka, Marketing Manager Cosentino: Cosentino jest wiodącym na świecie exspace_Aneta_Konowrocka_Cosentinoproducentem konglomeratów kwarcowych marki Silestone, powierzchni ultrakompaktowych marki Dekton oraz kamieni naturalnych, w tym specjalnie wyselekcjonowanych granitów i kwarcytów z linii Sensa by Cosentino.

Powierzchnie Cosentino są stosowane na całym świecie przez wiodące pracownie architektoniczne i klientów indywidualnych na fasady budynków, blaty kuchenne i łazienkowe, schody, podłogi, obudowy kominków oraz okładziny ścian.

Kolekcja powierzchni ultrakompaktowych Dekton Stonika marki Dekton by Cosentino zaprojektowana przez zespół projektowy Cosentino finalistą konkursu Dobry Wzór 2020, organizowanego przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego. Co dla Państwa znaczy to wyróżnienie?

Uważamy to za nasz duży sukces, cieszymy się, że produkty, które wdrażamy i promujemy zostały zauważone i docenione. W naszej działalności od samego początku stawiamy na (w naszym przekonaniu) wysokiej jakości design. Jak widać nasze opinie podzielają inni, w tym także wysokiej klasy eksperci.

Kiedy zapadła decyzja o uczestnictwie w konkursie Dobry Wzór 2020?

Konkurs Dobry Wzór i jego renoma są nam znane już od dawna. Nie zastanawialiśmy się więc długo, gdy otrzymaliśmy informację, że kolekcje Stonika i Liquid, nowości z portfolio Dekton zostały dostrzeżone przez ekspertów IWP i zaproszone do udziału w konkursie. Jesteśmy głęboko przekonani, że Dekton, nasz najbardziej zaawansowany technologicznie (i ekologicznie!) produkt, łączy w sobie piękne wzornictwo i estetykę z bezpieczeństwem, wygodą i dbałością o środowisko. Bardzo cieszy nas fakt, że zostało to docenione przez tak znane i szanowane grono, a kolekcja Stonika znalazła się w finale konkursu.

Czy Dobry Wzór to marka rozpoznawalna wśród państwa klientów? Jak wyróżnienie wpływa na pozycję rynkową państwa marki?

Pracujemy głównie z architektami, studiami kuchennymi i pracowniami kamieniarskimi, firmami, które doskonale się orientują w rodzimym rynku i doskonale znają renomę Dobrego Wzoru. Jury konkursu, który odbywa się od 1993 roku, podchodzi do wzornictwa z różnych perspektyw, umożliwia wymianę doświadczeń, a nam daje okazję do poznania najlepszego wzornictwa na rynku. Mamy nadzieję, że  znalezienie się w gronie laureatów przyczyni się do jeszcze większej rozpoznawalności Cosentino i powierzchni Dekton w Polsce i umocni naszą pozycję lidera w świecie wielkoformatowych powierzchni kwarcowych.

Jak przebiegała współpraca nad kolekcją?

Kolekcja Stonika to przede wszystkim wielki ukłon w stronę wzorniczej doskonałości Matki Natury. Celem zespołu projektowego Cosentino było stworzenie powierzchni, która zachowa piękno kamieni naturalnych, pokonując jednocześnie ich słabości. Nie każdy wie, że utrzymanie naturalnych kamieni w dobrej kondycji przez długie lata wymaga sporo pracy. Regularna impregnacja i polerowanie są niezbędne, aby zabezpieczyć marmury czy granity przed plamami i matowieniem. W Cosentino już dawno wiedzieliśmy jak odporny i wszechstronny jest Dekton, lecz musieliśmy opracować wzory i technologie, które pozwolą odtworzyć głębię i trójwymiarowość naturalnych kamieni. Dzięki zupełnie nowemu przepisowi na polerowaną powierzchnię XGloss udało się to osiągnąć, a efektem są wielkoformatowe płyty o idealnych rysunkach marmurów, kwarcytów, a nawet onyksu. Wystarczy spojrzeć np. na odcień Arga, odzwierciedlający kwarcyt Tadż Mahal, aby się przekonać. Kolekcja ta jest ogromnym osiągnięciem Cosentino – cieszymy się, że mogliśmy stworzyć coś, co daje światu piękno jakie stworzyła natura, nie uszczuplając jednocześnie jej ograniczonych zasobów. 

exspace_Cosentino_Dekton®_Stonika_Olimpo

Olimpo, kolor zainspirowany najwyższej jakości marmurem karraryjskim, to odcień z kolekcji Dekton® Stonika , który zaspokoi nawet najbardziej wymagające gusta. Kolor ten prezentuje elegancję szarych żył na białym tle, uwydatniając szczegóły dzięki olśniewającemu połyskowi.

exspace_Cosentino_Dekton®_Stonika_Bergen

Zainspirowany naturalnym kamieniem portobello, Dekton® Stonika Bergen to dążenie do perfekcji w odcieniu, strukturze i głębi. To piękno szarych smug z rzeźbiarskim wzorem na białawej podstawie. To projekt pełen osobowości i elegancji.

exspace_Cosentino_Dekton®_Stonika_Arga

Dekton® Stonika Arga, zainspirowana kwarcytem z Tadż Mahal, to połączenie luksusu kamienia naturalnego i doskonałych właściwości Dektonu.Gładkie kremowe tło z subtelnymi brązowo-złotymi żyłkami potęguje dramatyczną strukturę. Hiperrealistyczna grafika o olśniewającym połysku nadaje temu materiałowi głębię i bogactwo.

Firma to projekty, produkty, wdrożenia, ale przede wszystkim ludzie i relacje między nimi. Energią, która napędza tryby każdej firmy jest entuzjazm ludzi, a smarem dobra płynność finansowa. Dzisiaj jest trudno o jedno i drugie. Jak u Państwa z entuzjazmem? Nie zabraknie?

Energia aż tętni! Nawet pomimo trudności, jakie przyniósł rok 2020, nie zwolniliśmy tempa. Wręcz przeciwnie, Polski zespół rośnie, wkrótce otwieramy nowe Centrum Logistyczne w Katowicach, jesień przyniesie kolejne nowości – to dodaje skrzydeł. Podobnie jak świadomość, że to, co oferujemy i z czym pracujemy na co dzień jest po prostu dobre, a ludzie, którzy tu pracują - zarówno w Polsce, w Hiszpanii, jak i w innych krajach - to profesjonaliści, którzy wzajemnie się wspierają i dzielą tą dobrą energią, nawet w trudniejszych momentach. 

Czy w tych kryzysowych czasach firma inwestuje w rozwój? Wdraża nowe produkty? Jakie macie plany na 2021?

Nieustannie. Polski oddział jest tego najlepszym przykładem. Pierwsze Centrum Cosentino zostało otwarte pod Warszawą w 2018 roku, kolejne zaś – na Śląsku - wystartuje już wkrótce, najpewniej z początkiem 2021. Otwarcie nowego centrum będzie niewątpliwie jednym z najważniejszych wydarzeń nadchodzącego roku, choć przyznaję, że spodziewamy się również kolejnych nowości – nie tylko kolorystycznych! Mówiąc o nowościach muszę wspomnieć, że jedną z rzeczy, które podobają mi się w tej firmie najbardziej jest poszanowanie naturalnych zasobów. Świadomość ta wiąże się z kolejnymi inwestycjami, które pozwalają na wprowadzanie bardziej zrównoważonych rozwiązań. Właśnie dzięki temu 2021 przyniesie ze sobą kolejny milowy krok w pracy z wielkoformatowymi powierzchniami, ale szczegółów zdradzić jeszcze nie mogę :)

Co jest najbardziej teraz potrzebne? Czego trzeba życzyć firmom takim jak państwa marka?

Będziemy wdzięczni za życzenie nam wytrwałości w dążeniu do wyprzedzania standardów, sukcesów w dalszym rozbudowywaniu polskiego zespołu i otwartości ze strony odbiorców. W końcu polski rynek wciąż jest na etapie poznawania naszych marek!

No to trzymamy kciuki za spełnienie tych życzeń. Bardzo dziękuję za rozmowę.

_________________________________

+ Dobry Wzór to najstarszy i najbardziej wiarygodny polski  konkurs wzorniczy. To 27-letnia tradycja i wiarygodność. Za Dobrym Wzorem nie stoi żaden sponsor, konkurs zarabia sam na siebie. Konkursowe produkty i usługi  wskazywane są przez badaczy i ekspertów Instytutu Wzornictwa Przemysłowego na podstawie stałego  monitoringu rynku. Konkurs jest równocześnie jedynym w Polsce niezależnym audytem wzorniczym: typowanie produktów odbywa się  na podstawie wiedzy ekspertów i badaczy IWP, ich znajomości projektowania, rynku i trendów.

Gala na której poznamy laureatów odbędzie się 29 października 2020r. Wystawa pokonkursowa odbędzie się w terminie od 30 października do 30 listopada 2020 r. w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie przy ul. Świętojerskiej 5/7

+ Cosentino website

+ Cosnetino w Bazie Firm Exspace.pl

+ Zdzisław Sobierajski website

marketing_wystawienniczy_exspace

wizytówki

Komentarze:

loading
Nikt jescze nie skomentował tego artykułu.

Reklamy

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.