wszystkie artykuły z działu >> ROZMOWY
09 października 2020
wszystkie artykuły z działu >> ROZMOWY

"Porozmawiajmy o naszych markach" - Tomasz Salewicz, Dyrektor Zarządzając HM Helvetia Meble i Zdzisław Sobierajski

W ramach cyklu "Porozmawiajmy o naszych markach", Zdzisław Sobierajski rozmawia z Tomaszem Salewicz, Dyrektorem Zarządzającym HM Helvetia Meble, marki uczestniczącej w zakończonych 24 września targach M.O.W. 2020 w niemieckim Bad Salzuflen.

exspace_m.o.w._logo

M.O.W. - the Trade Fair for Furniture Business 20.09-24.09 2020

Bad Salzuflen to jest 53 tysięczna gmina w Nadrenii Północnej-Westfalii, w rejencji Detmold, w powiecie Lippe. Siedziba firmy Messe Ostwestfalen GmbH, organizatora zakończonych w 24 września targów M.O.W. - the Trade Fair for Furniture Business. Pierwszych targów po lockdownie.

M.O.W. to targi B2B mebli na zamówienie, które oferują kompleksowy przegląd ofert marketingowych rynku meblarskiego. Tutaj producenci krajowi i zagraniczni znajdują najnowsze trendy, kształty i kolory przemysłu meblarskiego.

Wśród 329 wystawców było 170 (!) firm zagranicznych. Nasze marki stanowiły największą reprezentację z zagranicy. Do Bad Salzuflen przyjechało 28 firm z Polski.

Zdzisław Sobierajski Exspace.pl: Co skłoniło państwa firmę do inwestycji w stoisko i wyjazdu na targi do maleńkiej, wiejskiej gminy w Niemczech? Czym targi M.O.W. skusiły swoich uczestników?

Tomasz Salewicz, Dyrektor Zarządzający, Członek Zarządu HM Helvetia Meble:

HELVETIA od wielu lat uczestniczy w M.O.W. Organizacja targów w tym trudnym okresie światowej pandemii było ogromnym wyzwaniem dla organizatorów i należą się szczere słowa uznania i podziękowania. Ucieszyliśmy się bardzo, że targi nie będą odwołane i ze szczególnym zaangażowaniem przygotowaliśmy kolekcje i całą ekspozycją dla naszych Gości którzy mimo wielu problemów przyjechali do nas na stoisko 13 w Hali 10 na targi M.O.W. do maleńkiej wiejskiej gminy w Niemczech.

Wielkie imprezy targowe są odwoływane bądź przekładane na później. Czy pana zdaniem, targi B2B są skuteczną alternatywą dla marketingu internetowego?

O ile mi wiadomo w czerwcu Polska Izba Przemysłu Targowego oraz Sztab Kryzysowy z Ministerstwem Rozwoju odmroziła oficjalnie organizacje targów branżowych oraz przygotowała kompleksowe wytyczne dla wystawców, organizatorów wskazując słusznie, że bezpieczeństwo wystawców, pracowników oraz uczestników targów jest najważniejsze w tym szczególnym okresie Covid -19. Targi B2B to są nie tylko szansą powrotu na rynek dla firm, które szczególnie odczuły skutki okresu spowolnienia, ale dają też możliwość odbudowania dotychczasowych relacji, a zarazem do utrzymywania i poszukiwania solidnych i długotrwałych kontaktów biznesowych. Przede wszystkim są one również impulsem rozwoju i innowacji. Czy są skuteczną alternatywą to wątpię gdyż jednak chcemy czuć zapach mebli, widzieć dekor i jego wyrazistość, poczuć pod palcami piękną strukturę wykończenia powierzchni. Raczej widziałbym tutaj pozytywny efekt synergii miedzy marketingiem internetowym a targami branżowymi.

W jaki sposób na takich targach promujecie swoją markę? Jakie produkty zaprezentowaliście?

Targi to wiele emocji, energii, zaangażowania podobnie jak budowa i promocja Marki HELVETIA. Nasze ekspozycje targowe to realność i prawdziwy świat gdzie markowe kolekcje HELVETIA jak HELIO, EVORA, KASAI, HEKTOR wspaniale się komponują ze światem sztuki. Kreujemy nie tylko meble ale także wnętrza w których nie może zabraknąć pięknych obrazów, rzeźb naszych polskich wspaniałych artystów które udostępnia nam Galeria ART VIP. Klienci, zwiedzający, goście, partnerzy zachwycają się ekspozycją a pozytywne emocje pozostają na długo w pamięci. Bardzo cieszymy się ze współpracy z Galerią ART VIP która wspaniale pomaga nam budować wrażliwość i sprawiać radość zwiedzających i naszych Klientów. Codzienne obcowanie z meblami marki HELVETIA czy tez z prawdziwymi dziełami sztuki z Galerii ART VIP to czysta przyjemność dla oczu i duszy, to kreowanie własnej wrażliwości, która jest bezcenna. 

Wszyscy jesteśmy ciekawi, jak wyglądają targi w dobie koronawirusa…

… w maseczkach i na odległość, zdecydowana mniejsza ilość zwiedzających, mimo wszystko ta sama pozytywna ekspresja w rozmowach handlowych i dyskusjach o produktach.

Widzimy jak bardzo, w ostatnich miesiącach rynek się zdestabilizował. Trudniej jest podejmować strategiczne decyzje. Czy ma pan przekonanie, że udział w takich imprezach targowych przyniesie państwa marce pożądane efekty ekonomiczne?

Każdy dzień targów M.O.W. był dla nas dowodem na to, że udział w nich był bardzo dobrą decyzją. Kolekcje które zaprezentowaliśmy spotkały się bardzo dużym zainteresowaniem, jadalnia Evora, sypialnia Hektor, meble do salonu czy tez jadalni HELIO, kolekcja Home Office, wyjątkowa pod względem wzorniczym kolekcja do salonu i jadalni KASAI były naszym zdaniem hitem i cieszymy się z faktu, że na te kolekcje już mamy zamówienia a to właśnie pożądany efekt ekonomiczny.

Na barkach zarządu każdej firmy spoczywa los jej pracowników, kooperantów i dostawców. To jest duża odpowiedzialność. Powołaniem każdego przedsiębiorcy jest ciągły rozwój. Jak państwa marka radzi sobie dzisiaj na tak rozchwianym rynku? Czy udział w targach takich jak M.O.W. jest inwestycją strategiczną?

Mając na uwadze że w okresie pandemii to jedyne targi branżowe które się odbyły i nie były odwołane, w których wzięliśmy udział jako producent mebli skrzyniowych to można pokusić się o stwierdzenie że to była decyzja i inwestycja strategiczna. Wspomniana odpowiedzialność została wynagrodzona przez pracowników, kooperantów czy dostawców którzy bardzo zaangażowali się w przygotowanie wzorów, ekspozycji. W HELVETIA mamy wspaniały Team i wspólnie pracujemy na to aby marka HELVETIA była rozpoznawalna już w ponad 30 państwach w Europie, Azji, Afryce.

Chciałbym jeszcze zapytać o plany na przyszłość. Marketing internetowy, targi czy może rozważacie państwo jeszcze jakieś inne drogi dotarcia do serc swoich klientów?

Marka HELVETIA jest najlepszą wizytówką polskiej, wysokiej jakości i pracowitości. Podkreślam to gdyż właśnie nasz wspaniały HELVETIA Team to ogromna kreatywność w docieraniu do serc naszych klientów. Zapraszam już teraz na nasz fanpage na Facebook (HelvetiaMeble), Instagram (helvetia_furniture), LinkedIn (HMHelvetiaMeble) a już wkrótce na nasz własny kanał na YouTube.

Marka to są ludzie, ich praca, znakomite produkty, historia ich powstania, ale przede wszystkim dobre relacje z użytkownikami produktów. Czego dzisiaj nasi czytelnicy powinni życzyć państwa marce?

Nowych wizji, pomysłów, otwartość i kreatywność dla HELVETIA TEAM gdyż to ma ogromny, realny wpływ na efekt końcowy całej komunikacji marketingowej, jakość oferowanych produktów a ostatecznie sukcesów finansowych.

Ze względu, że materiał przygotowywany jest w dniach gdzie fala koronawirusa nabiera na sile to życzmy sobie, najbliższym, pracownikom, przyjaciołom, wszystkim zdrowia.

To ja mocno trzymam kciuki, a w imieniu Exspace.pl bardzo dziękuję za poświęcony czas.

+ HM Helvetia Meble website

+ Sobierajski website

#rozmowyexspace

 marketing_wystawienniczy_exspace

wizytówki

Komentarze:

loading
Nikt jescze nie skomentował tego artykułu.

Reklamy

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.