wszystkie artykuły z działu >> ROZMOWY
15 października 2020
wszystkie artykuły z działu >> ROZMOWY

"Porozmawiajmy o naszych markach" - Marta Gryglik-Noga, Dyrektor Operacyjny LECH Fabrics i Zdzisław Sobierajski

W ramach cyklu "Porozmawiajmy o naszych markach", Zdzisław Sobierajski rozmawia z Martą Gryglik-Noga, Dyrektorem Operacyjnym LECH Fabrics, marki uczestniczącej w zakończonych 24 września targach M.O.W. 2020 w niemieckim Bad Salzuflen.

exspace_m.o.w._logo

M.O.W. - the Trade Fair for Furniture Business 20.09-24.09 2020

Bad Salzuflen to jest 53 tysięczna gmina w Nadrenii Północnej-Westfalii, w rejencji Detmold, w powiecie Lippe. Siedziba firmy Messe Ostwestfalen GmbH, organizatora zakończonych w czwartek 24 września targów M.O.W. - the Trade Fair for Furniture Business. Pierwszych targów po lockdownie.

M.O.W. to targi B2B mebli na zamówienie, które oferują kompleksowy przegląd ofert marketingowych rynku meblarskiego. Tutaj producenci krajowi i zagraniczni znajdują najnowsze trendy, kształty i kolory przemysłu meblarskiego.

Wśród 329 wystawców było 170 (!) firm zagranicznych. Nasze marki stanowiły największą reprezentację z zagranicy. Do Bad Salzuflen przyjechało 28 firm z Polski.

Zdzisław Sobierajski Exspace.pl: LECH Fabrics to…

Marta Gryglik-Noga, Dyrektor Operacyjny LECH Fabrics: LECH Fabrics to firma rodzinna z ponad 40 – letnią tradycją oferująca  szeroki  wybór tkanin obiciowych pod szyldem dwóch marek: Lech i SELECT by Lech. To też zgrany zespół ludzi, który cechuje  wielka pasja do tkanin i  chęć ustawicznego  rozwoju, to firma gdzie  nade wszystko cenione są wartości  partnerskich i przyjacielskich relacji z klientami.

Co skłoniło państwa firmę do inwestycji w stoisko i wyjazdu na targi do maleńkiej, wiejskiej gminy w Niemczech? Czym targi M.O.W. skusiły swoich uczestników?

Na targach M.O.W. wystawiamy się od 3 lat i jesteśmy właściwie jedyną firmą wśród wystawców, która nie oferuje gotowych mebli, a tkaniny. Trzy lata temu, kiedy wprowadzaliśmy  naszą nową markę – SELECT by Lech - padł pomysł zaistnienia i prezentacji naszego najnowszego projektu na tych właśnie targach. Wcześniej bywaliśmy na M.O.W. tylko w charakterze odwiedzających, ponieważ zgodnie z polityką organizatora targi zarezerwowane były dla producentów wyrobów gotowych. Podczas rozmów, kiedy zaprezentowaliśmy koncepcję samego stoiska, nowej marki i związanej z nią całej oprawy marketingowej, organizator będąc pod dużym wrażeniem, wyraził zgodę na nasz udział jako wystawcy.

exspace_SELECT_by_Lech

Kampania wizerunkowa marki SELECT by Lech, foto materiały prasowe Lech Fabrics

I tak jednorazowy epizod stał się tradycją – w kolejnych latach otrzymywaliśmy   zaproszenia do uczestnictwa w targach M.O.W. Impreza ta ma dla nas biznesowo duże znaczenie – targi może nie są największe, ale właśnie w Bad Salzuflen podejmowane są kluczowe decyzje o portfolio produktowym  na następny rok. Rozmowy są konkretne, odwiedzający to nie przypadkowe osoby, a decydenci spośród naszych klientów czy sieci meblowych.

Wielkie imprezy targowe są odwoływane bądź przekładane na później. Czy pani zdaniem, targi B2B są skuteczną alternatywą dla marketingu internetowego?

Zdecydowanie tak. Targi zadbały o bezpieczeństwo zarówno wystawców jak i odwiedzających. Konwencja targowa koncentrująca się na ograniczeniu liczby odwiedzających do osób konkretnie zainteresowanych biznesem meblowym daje gwarancje, że nie są to zmarnowane ani czas ani pieniądze.

Nie da się przecenić kontaktu osobistego, możliwości rozmowy i prezentacji nowych produktów.

W jaki sposób na takich targach promujecie swoją markę? Jakie produkty zaprezentowaliście?

Na targach promujemy zarówno markę Lech jak i SELECT by Lech prezentując nowe kolekcje, które wprowadziliśmy w ostatnich 12 miesiącach. Szczególną uwagę skupiliśmy w tym roku na naszej najnowszej kolekcji marki LECH – MANILI. Tkanina ta z naszego punktu widzenia idealnie wpisuje się w obecne potrzeby rynku: jest  welwetowa, występuję w 41 kolorach i ma bardzo dobrą cenę. Na stoisku na tarach M.O.W znaleźć można było mnóstwo kolorowych cubów – elementów charakterystycznych używanych przy promocji tejże kolekcji. Premierę MANILI możemy uznać za bardzo udaną!

Widzimy jak bardzo, w ostatnich miesiącach rynek się zdestabilizował. Trudniej jest podejmować strategiczne decyzje. Czy ma pani przekonanie, że udział w takich imprezach targowych przyniesie państwa marce pożądane efekty ekonomiczne?

Czasy, w których przyszło nam funkcjonować są zdecydowanie wyjątkowe. Prosta w zasadzie decyzja o wystawianiu się na targach obarczona jest dużą dozą ryzyka. Tak naprawdę nikt nie da nam 100% gwarancji, że, mimo iż wszystko z naszej i organizatora strony jest zaplanowane i zorganizowane, impreza wystawiennicza dojdzie do skutku. Sytuacja z COVID 19 pozwala jedną odgórną  decyzją odwołać targi i nikt nie ma no żadnego wpływu. Dlatego tym bardziej cieszymy się, że impreza się odbyła, klienci dopisali i udało nam się wejść w kilka bardzo dla nas ciekawych i perspektywicznych tematów.  

Na barkach zarządu każdej firmy spoczywa los jej pracowników, kooperantów i dostawców. To jest duża odpowiedzialność. Powołaniem każdego przedsiębiorcy jest ciągły rozwój. Jak państwa marka radzi sobie dzisiaj na tak rozchwianym rynku? Czy udział w targach takich jak M.O.W. jest inwestycją strategiczną?

Sytuacja rynkowa jest mało stabilna, ale my staramy się, jak zawsze, patrzeć w przyszłość z optymizmem. Cały czas pracujemy nad nowymi kolekcjami zarówno w obszarze marki Lech jak i SELECT by Lech. Koncentrujemy się również  nad rozwojem naszego ostatniego dużego projektu RECYCLECH, który okazał się strzałem w dziesiątkę. Od niedawna naszym klientom jesteśmy w stanie zaproponować dotychczasowe kolekcje w wydaniu recyklingowym, czyli wykonane z butelek PET. To odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie rynkowe. Czasy nie są łatwe, ale póki co nie możemy narzekać. Udział w tragach M.O.W. był dla nas pierwszą imprezą targową po lockdown’ie, dlatego tym bardziej cieszyliśmy się, że możemy być jej aktywnym uczestnikiem.

Chciałbym jeszcze zapytać o plany na przyszłość. Marketing internetowy, targi czy może rozważacie państwo jeszcze jakieś inne drogi dotarcia do serc swoich klientów?

Tak jak każdy tak i my musimy zmodyfikować standardowy sposób działania dostosowując do nietypowych realiów w jakich przyszło nam funkcjonować. Niezmiennie pracujemy nad nowymi kolekcjami i mamy nadzieję zaprezentować je na targach, przesuniętych na okres wiosenny. Na tyle na ile jest to możliwe przy zachowaniu wszelkich środków ostrożności spotykamy się z naszymi klientami, szczególnie krajowymi. Korzystamy też z narzędzi umożlwiających komunikację online, szczególnie w zakresie kontaktów eksportowych. Chcemy w najbliższym czasie zaktywizować kontakt z klientami za pośrednictwem naszej platformy B2B, myślę, że jest to idealne narzędzie na te czasy. Aktywniej działamy w mediach społecznościowych, ale cały czas liczymy na powrót do normalności, bo niezwykle cenne są dla nas bezpośrednie spotkania z klientami.

Marka to są ludzie, ich praca, znakomite produkty, historia ich powstania, ale przede wszystkim dobre relacje z użytkownikami produktów. Czego dzisiaj nasi czytelnicy powinni życzyć państwa marce?

Myślę, że tego czego sobie wszyscy życzymy – powrotu do normalności, stabilizacji i zdrowia; to jest teraz najważniejsze. Firma Lech Fabrics 3 lata temu podjęła decyzje o zmianach dotyczących strategii produktowej i marketingowej. Dzisiaj, z perspektywy czasu,  wiemy, że była ona jak najbardziej słuszna i w związku z tym życzylibyśmy sobie również wytrwałości w dążeniu do realizacji naszych ambitnych założeń, niezależnie od okoliczności.

To ja mocno trzymam kciuki, a w imieniu Exspace.pl bardzo dziękuję za poświęcony czas.

exspace_marta_gryglik_noga_lech_fabrics

+ Lech Fabrics website

+ SELECT by Lech website

+ Sobierajski website

#rozmowyexspace

 marketing_wystawienniczy_exspace

wizytówki

Komentarze:

loading
Nikt jescze nie skomentował tego artykułu.

Reklamy

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.