wszystkie artykuły z działu >> ROZMOWY
20 października 2020
wszystkie artykuły z działu >> ROZMOWY

Rozmowy z finalistami Dobry Wzór 2020: Tomasz Matejczyk - dyrektor zarządzający marki Nobonobo i Zdzisław Sobierajski

NEWS-EXSPACE

W ramach cyklu „Rozmowy z finalistami Dobry Wzór 2020” Zdzisław Sobierajski rozmawia z Tomaszem Matejczykiem dyrektorem zarządzającym marką Nobonobo, który prowadzi ją wspólnie z Moniką Struską - finalistą konkursu Dobry Wzór 2020 organizowanego przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego.

11 września poznaliśmy finalistów konkursu Dobry Wzór 2020 organizowanego przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego! To oni będą walczyć o nagrody: Dobry Wzór, Wzór Roku, Produkt Roku, Wzór Roku dla Kultury oraz Wzór Roku dla Integracji i Wzór Roku dla Zrównoważonego Rozwoju. Gala na której poznamy laureatów odbędzie się 29 października 2020 roku.

W zaszczytnym gronie 114 finalistów Dobry Wzór 2020 Sfera: Dom znalazła się Kolekcja mebli wypoczynkowych Wadi marki Nobonobo zaprojektowana przez Tomka Rygalika i wyprodukowana przez Kaza Design.

exspace_Nobonobo_Wadi_fotel_finalista Dobry Wzor

Do autorskiego cyklu Rozmowy z  finalistami Dobry Wzór 2020 portal Exspace.pl, platforma promująca kreatywne przestrzenie, marki i dobry design zaprosiła Zdzisława Sobierajskiego, managera procesów projektowo-wdrożeniowych i współautora kilkuset wdrożeń produktów dla różnych branż.

Zdzisław Sobierajski, Exspace.pl: Kolekcja mebli wypoczynkowych Wadi marki Nobonobo zaprojektowana przez Tomka Rygalika i wyprodukowana przez Kaza Design została finalistą konkursu Dobry Wzór 2020, organizowanego przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego. Co dla Państwa znaczy to wyróżnienie?

Tomasz Matejczyk - dyrektor zarządzający marki Nobonobo: Znaczy to dla nas bardzo wiele. Cieszymy się, że projekt Tomka został nominowany do tej nagrody. Dla nas ważne jest to, że oprócz oryginalnego designu, zostały dostrzeżone również jego aspekty ekologiczne, to że powstał w zgodzie z założeniami gospodarki cyrkularnej, co zdecydowanie wyróżnia projekt Nobonobo na polskim rynku. Nie bez znaczenia była również technologia, którą samodzielnie opracowaliśmy w firmie. To wszystko sprawia, że Wadi staje się idealnym rozwiązaniem projektowym. Szczególnie, że jest wyjątkowy wygodny dzięki siedzisku, które wypełnione jest pianką i naturalnym pierzem.

Kiedy zapadła decyzja o uczestnictwie w konkursie Dobry Wzór 2020?

Decyzja zapadła zaraz po premierze mebli, na której było wiele znaczących osób ze świata designu – architektów wnętrz, dziennikarzy najważniejszych pism branżowych. Projekt sofy Wadi, ma oryginalną formę, na którą składają się niewielkie plastry. Spotkał się z żywym przyjęciem i dostał świetne oceny. Dlatego też decyzja o uczestnictwie w konkursie zapadła od razu. Zdecydowaliśmy się bez wahania.

Czy Dobry Wzór to marka rozpoznawalna wśród państwa klientów? Jak wyróżnienie wpływa na pozycję rynkową państwa marki?

Wyróżnienie jest rozpoznawalne w branży osób związanych z designem, przez co bardzo mocno wspiera nasz marketing w jednej z grup docelowych. Bycie finalistą prestiżowego konkursu pomaga budować nasz wizerunek i docierać do świadomych klientów. To wszystko przekłada się na fakt, że Nobonobo z roku na rok zwiększa udział w segmencie marek średnich oraz sukcesywnie również w segmencie premium.

Jak przebiegała współpraca z projektantem?

Tomek jest jednym z najbardziej doświadczonych projektantów w Polsce. Dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z nim. Jego profesjonalizm sprawia, że współpraca przebiegała bardzo płynnie. Pracowaliśmy wspólnie i cały czas wymienialiśmy się doświadczeniami i pomysłami. To pomagało szybko podejmować trafne decyzje. Czynny udział Tomka w powstawaniu prototypu spowodowało, że projekt i finalny produkt powstał w ciągu roku, a przy tak skomplikowanym modelu mogło to potrwać nawet dwa lata. Bardzo pomaga nam to, że Tomek jest również naszym dyrektorem kreatywnym i wspomógł nasz proces budowania nowego wizerunku poprzez nowe, wyjątkowe produkty.

Firma to projekty, produkty, wdrożenia, ale przede wszystkim ludzie i relacje między nimi. Energią, która napędza tryby każdej firmy jest entuzjazm ludzi, a smarem dobra płynność finansowa. Dzisiaj jest trudno o jedno i drugie. Jak u Państwa z entuzjazmem? Nie zabraknie?

Obecna sytuacja jest wyjątkowa i każda firma powinna się przygotować do trudności z tym związanych. Oczywiście mniejsza firma, taka jak nasza, ma łatwiej niż duże zakłady zatrudniające setki, a nawet tysiące osób, lecz odpowiedzialność mamy tą samą. Odpowiedzialność za ludzi! Mamy pracowników, których nie chcemy stracić. Każdy biznes wymaga w takich czasach szybkiej rekonstrukcji, dostosowania się do chwili, z analizą skutków w przyszłości. Myślę, że biznes nie wróci do postaci sprzed pandemii, tylko zyska swój nowy wymiar i obraz.

Czy w tych kryzysowych czasach firma inwestuje w rozwój? Wdraża nowe produkty? Jakie macie plany na 2021?

Jako firma, non stop prowadzimy działania mające na celu rozwój Nobonobo. Już w listopadzie zaprezentujemy kampanię poszerzania świadomości ekologii w branży, jak również pokazującą wpływ działalności człowieka na naszą planetę. Tę kampanię będziemy prowadzić przez cały roku z jedną z firm produkujących tkaniny tapicerskie. Chcemy w ten sposób przyczynić się do zwiększania świadomości odbiorców i zachęcić ich do bardziej świadomych wyborów, które każdy z nas może podejmować.

Co jest najbardziej teraz potrzebne? Czego trzeba życzyć firmom takim jak państwa marka?

Życzymy sobie, aby poprzez mentalność finalnych odbiorców i ich wybory, polskie marki mogły w pełni konkurować z zachodnimi, i oby jak najczęściej w naszych domach można było zobaczyć produkty „made in Poland”.

No to trzymamy kciuki za spełnienie tych życzeń. A w imieniu Exspace.pl bardzo dziękuję za poświęcony czas.

exspace_Nobonobo_Wadi_fotel_finalista Dobry Wzor

exspace_Nobonobo_Wadi_fotel_finalista Dobry Wzor

exspace_Nobonobo_Wadi_fotel_finalista Dobry Wzor

+ nobonobo webiste

+ Zdzisław Sobierajski website

#rozmowyexspace

marketing_wystawienniczy_exspace

wizytówki

Komentarze:

loading
Nikt jescze nie skomentował tego artykułu.

Reklamy

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.