Wizytówki

Reklama

wszystkie artykuły z działu >> DESIGN
09 sierpnia 2021
wszystkie artykuły z działu >> DESIGN

„Compact Luxury”. AXOR prognozuje trendy i zaprasza do udziału w konkursie na projekt łazienki przyszłości

Czym będzie luksus połowy XXI wieku? Na czym może polegać ekskluzywność w coraz gęściej zaludniających się miastach? I jak w kolejnych dekadach zmienią się domy – ile prawdziwej swobody zapewnią mieszkańcom, ile niematerialnego dobrobytu, ile dobrego samopoczucia? Odpowiedzi na te i inne pytania o przyszłość projektowania przynosi raport pt. „Compact Luxury. Przyszłość miejskiego stylu życia”, opracowany przez The Future Laboratory we współpracy z marką AXOR. Podsumowanie stało się punktem wyjścia dla konkursu na najlepszy projekt łazienki „AXOR. Luksus nie wymaga przestrzeni”.

axor_compact luxury_stealth buildin_PhotoByBruceDamonte_exspace (5)

foto Bruce Damonte

Eksperci marki AXOR nie mają wątpliwości – luksus w przyszłości będzie czymś zgoła innym od tego, jak rozumiemy go dzisiaj. Ponieważ młodsze pokolenia w coraz większym stopniu redefiniują znaczenie tego pojęcia – stawiając preferowany styl życia i dostępność ponad materializmem oraz posiadaniem na własność – w ciągu najbliższej dekady możemy spodziewać się dalszej ewolucji pojęcia „ekskluzywności”, szczególnie w odniesieniu do życia w mieście.

axor_compact luxury_stealth building_RaymondAdams_exspace

Eksperci AXOR z The Future Laboratory: Adams i Martin Raymond - Co-founder and editor-in-chief LS:N Global

Jedną z najistotniejszych konsekwencji urbanizacji, znajdującej odbicie w radykalnej i trwałej zmianie podejścia do coraz mniejszej przestrzeni życiowej dostępnej w miastach przyszłości, stanie się ewolucja obrazu domu. Już teraz warto rozpocząć refleksje nad tym, jak będą wyglądały mieszkania około połowy XXI wieku i później. W czym pozostaną podobne do dzisiejszych, a co pojawi się w nich nowego?

The Future Laboratory. Eksperci AXOR prognozują trendy

Opracowanie przygotowane przez The Future Laboratory, jednej z najbardziej renomowanych firm doradczych zajmujących się tematyką przyszłości, we współpracy z marką AXOR zwraca uwagę na trzy najważniejsze trendy, jakie ukształtują nowe zjawisko – tytułowe „Compact Luxury”, a więc luksus w wersji kompaktowej. Jego najistotniejsze cechy to indywidualizacja oraz innowacje, które w zasadniczej mierze wpływają na atrakcyjność mniejszych powierzchni. Klienci zyskają możliwość dopasowania do własnych oczekiwań przestrzeni o nawet najskromniejszym metrażu. Jeżeli lubią gotować, znajdą miejsce na większą kuchenkę. Jeśli ważny jest dla nich wellness, otrzymają łazienkę z inteligentną technologią pomagającą monitorować stan zdrowia. W efekcie powstanie więcej wielofunkcyjnych kuchni, salonów oraz miejsc do pracy i odpoczynku, wykorzystywanych w zróżnicowany sposób w zależności od pory dnia lub bieżących potrzeb.

axor_compact luxury_the future laboratory_diagram_static_exspace

Pierwszy ze wspomnianych trendów badacze nazwali „swobodą mieszkania”. Zdaniem Martina Raymonda z The Future Laboratory, nowe, elastyczne formy zatrudnienia ukształtują grupę konsumentów częściej krążących pomiędzy domem i miejscem pracy. Mowa tu o osobach, które czasowo, w cyklach kilkudniowych pracują w mieście korzystając z jego infrastruktury, po czym wycofują się poza miasto na czas wypoczynku. Z drugiej strony postępująca urbanizacja społeczeństwa prowadzi nieuchronnie do jego globalizacji. W tym sensie mieszkaniec nowoczesnego miasta staje się jednocześnie członkiem globalnej kultury miejskiej. Przynależność do tej społeczności i sieci różnorodnych powiązań dla wielu osób okazuje się dostatecznie przekonującym argumentem, by wybrać kompaktową przestrzeń mieszkania zlokalizowanego w mieście zamiast większego domu na obszarach pozamiejskich.

axor_compact luxury_stealth buildin_PhotoByBruceDamonte_exspace (1)

foto Bruce Damonte

axor_compact luxury_stealth building_BuildingSection_exspace-

axor_compact luxury_stealth building_BuildingSection_exspace-

foto Bruce Damonte

Trend drugi badacze określili jako „dobrobyt niematerialny”. Redefiniując własną tożsamość, konsumenci na nowo analizują swoje rozumienie dobrobytu. Zamiast ostentacyjnego materializmu, tak powszechnego w ostatnich dziesięcioleciach, odbiorcy dóbr luksusowych szukają nowych sposobów na spożytkowanie środków finansowych. W ten sposób rodzą się niematerialne, dyskretne formy luksusu, które można dowolnie dostosować do indywidualnych wyobrażeń. W tym kontekście zbyt duże przestrzenie przestają być tak pożądane jak do tej pory. Z kolei to, co minimalistyczne, postrzegane jest jako nowy przejaw luksusu. Zwłaszcza gdy nawet kompaktowe metraże wyróżniają się wyjątkową lokalizacją oraz zaawansowanym wyposażeniem precyzyjnie dopasowanym do potrzeb mieszkańców.

axor_compact luxury_stealth buildin_PhotoByBruceDamonte_exspace (4)

foto Bruce Damonte

axor_compact luxury_stealth buildin_PhotoByBruceDamonte_exspace (3)

foto Bruce Damonte

Trzeci trend zyskał nazwę „świadome dobre samopoczucie”. Branża wellness, napędzana przez branżę fitness i branżę zdrowotną oraz rosnącą dbałość o siebie, przeżywa dziś prawdziwy boom. Według Global Wellness Institute, każdego roku 1,3 miliona potencjalnych klientów w Ameryce jest zainteresowanych ofertami wellness. Równolegle – wskutek coraz wyraźniejszego wpływu zmian klimatu na środowisko i warunki życia – zainteresowanie tematem zrównoważonego rozwoju osiągnęło swój punkt szczytowy. Oba te wątki splatać się będą m.in. w oczekiwaniach odbiorców co do sposobu rozplanowania i wyposażenia ich mieszkań. Komfortowego, lecz przyjaznego ekosystemowi.

axor_compact luxury_stealth building_Simplex Section_exspace (2)

axor_compact luxury_stealth building_Simplex Section_exspace (2)

Z teorii w praktykę. Konkurs pt. AXOR. Luksus nie wymaga przestrzeni.

Zarysowane dotąd analizy i refleksje pomogą uczestnikom konkursu marki AXOR na najlepszy projekt lub realizację łazienki z zastosowaniem innowacyjnych elementów kolekcji AXOR One – rozwiązania, które zapowiada przyszłość łazienkowego komfortu.

Konkurs zatytułowany „AXOR. Luksus nie wymaga przestrzeni”. potrwa do 12 listopada, a 22 listopada 2021 r. zostaną ogłoszone wyniki. Przy ocenie zgłoszeń konkursowych jurorzy wezmą pod uwagę kryteria funkcjonalności, możliwości realizacji zaproponowanych rozwiązań, pomysłowości i walorów estetycznych, przy czym jurorzy zwrócą szczególną uwagę na kreatywne myślenie, wykorzystanie potencjału Manufaktury AXOR oraz spójność stylistyczną projektu.

Na zwycięzcę czeka nagroda pieniężna o wartości 10 000 zł, a ponadto m.in. sesja fotograficzna architekta i jego realizacji, konsultacje wizerunkowe oraz promocja zwycięskiego projektu w mediach. Prócz nagrody głównej przyznane zostaną także dwa wyróżnienia. Łączna wartość nagród wynosi ponad 30 000 zł.

AXOR_konkurs_exspace

Szczegóły konkursu oraz regulamin dostępne są tutaj.

zdjęcia materiały prasowe AXOR

marketing_wystawienniczy_exspace

wizytówki

Komentarze:

loading
Nikt jescze nie skomentował tego artykułu.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.