Reklama

wszystkie artykuły z działu >> ROZMOWY
13 października 2013
wszystkie artykuły z działu >> ROZMOWY

Rozmowa z Andrzejem Stróżykiem, pomysłodawcą brandu Astrini Design

Design to nie tylko wygląd. To harmonijny związek funkcjonalności, ergonomii i kreatywnej myśli twórcy. Owocem jego jest wyjątkowość. Konsekwencją, zadziwienie, błogość, emocja użytkowników. Astrini - Design to marka, która czerpie z istoty tego związku. Nie uznaje kompromisów. Istnieje po to, by podarować ludziom piękno, chwilę zapomnienia, taniec zmysłów. Z pozornie banalnej rzeczy konstruuje coś niezwykłego. Design…

W kwietniu tego roku prezentacja brandu Astrini Design na największych tragach designu w Mediolanie. We wrześniu meble Astrini Design prezentowane były w Lonynie, w październiku na targach Gmina 2013 w Poznaniu. W planach prezentacja kolekcji na targach w Dubaju.
Marka Astrini Design powstała z potrzeby kreowania nowoczesnej przestrzeni miejskiej, łączącej estetykę i funkcjonalność.

Andrzej Stróżyk twórca marki Astrini Design, Prezes firmy Astromal w rozmowie z Exspace.pl

Exspace:
City Alphabet  wyprodukowane przez: Astromal – znalazł się w gronie  nominowanych produktów, które zostaną zaprezentowane na specjalnej wystawie TOP DESIGN, która odbędzie się podczas wydarzenia arena DESIGN 2013. Skąd wziął  się pomysł na kolekcję City Alphabet?

Andrzej Stróżyk: Astromal od 30 lat produkuje elementy dla przemysłu komunikacyjnego. Wiąże się to z tworzeniem rzeczy praktycznych, seryjnych. Nowa marka Astrini Design była naszą reakcją na tę rutynę. Chcieliśmy stworzyć coś innego, finezyjnego, produkt dla klientów, którzy chcą się wyróżnić. Astromal nadal działa na swoim terytorium, Astrini Design zaczyna dopiero swą podróż w przestrzeni. Kolekcja City Alphabet jest świetnym początkiem dla nowego brandu. To Połączenie wszystkich cech dobrego designu, funkcjonalności, ergonomii i estetyki, która naprawdę się podoba.

Czy design jest ważny w Astromalu? Kto projektuje kolekcje?


Design to przede wszystkim Astrini Design, zaprojektowane przez fachowców w tej materii. W codziennej pracy Astromalu również korzystamy z pomocy cenionych projektantów. Design zaczyna być ważny w każdej branży. Dobry projekt, który zrobi wrażenie na Kliencie, a dodatkowo spełni wszystkie jego oczekiwania pod względem funkcjonalności, to punkt pierwszy na drodze sukcesu produktu.

Na dzień dzisiejszy współpracujemy z czterema designerami: Dorotą Koziara, na co dzień pracującą w Mediolanie, Anitą Chudecką, Piotrem Wełniakiem i Grzegorzem Rozwadowskim.

Co jest najważniejsze we współpracy z designerami? Na jakie problemy napotyka się przy rozmowach z nimi?

Praca z designerami to jak praca z ludźmi z innej planety. Ostre, ale prawdziwe. Oni mają wizje, idee, szkice w swoich głowach, a ja w swojej mam technologię i ekonomię. Konfrontacja teorii z praktyką, myśli artystycznej z organicznym kontaktem z żywą pracą u podstaw w tworzeniu PKB. Zaprojektować można wszystko, wyprodukować, a co najważniejsze znaleźć na to klientów, już nie. To jest proces ciągłego  sprowadzania ich na ziemię, edukowania, walka żywiołów. I każdy odgrywa w nim swoją rolę. A gdy patrzę na efekty, widzę że warto.

Co dało Wam wystąpienie na tych targach?

Każda taka impreza, to dla nas, jako producenta możliwość przekonania się, jak odbierany przez potencjalnych Klientów, użytkowników jest nasz produkt.  Astrini design ma na swoim koncie już kilka wystąpień na targach, debiut w Mediolanie w zeszłym roku na prestiżowej wystawie w trakcie tygodnia designu, następnie targi Gmina, teraz Arena design, zaraz potem znów Mediolan. Nowa marka musi się pokazać, zyskać tożsamość, być pochwalona i skrytykowana, najważniejsze, by była rozpoznawalna. Anonimowość zabija produkt.


Co sądzicie o wystąpieniach targowych w dzisiejszych czasach? Są potrzebne czy są przeżytkiem?

Targi typu mydło, widło i powidło, nie. Ale już targi kierunkowe, zdecydowanie tak. Imprezy specjalistyczne, kilkudniowe, skupiające ściśle określoną branżę są bardzo potrzebne. Każda konfrontacja z ludźmi zainteresowanymi jest cenna. Dla nich to okazja żywego kontaktu z produktem, jego organoleptycznej oceny. Nie zdjęcia, nie prezentacji multimedialnej, ale produktu samego w sobie. Dla wystawców natomiast, możliwość prezentacji w krótkim czasie dużemu gronu potencjalnych klientów, najlepszych walorów swoich produktów. To rodzaj reklamy, promocji, a co za tym idzie sprzedaży. Takie targi lubimy i w takich chcemy brać udział.

Firma Astromal posługuje się hasłem „30 lat w podróży” – skąd pomysł na takie hasło w firmie zajmującej się produkcją elementów poliestrowo-szklanych?

30 lat w podróży nie jest naszym hasłem. To zdanie, które powstało przy okazji 30go jubileuszu firmy Astromal. Przez lata konsekwentni, przewędrowaliśmy niemalże przez cały alfabet rynku komunikacyjnego. Teraz obraliśmy nowy kierunek, stworzyliśmy nową markę. Nie zatrzymujemy się. Niewykluczone, że za jakiś czas będziemy chcieli poznać następny land. Podróże fascynują i wzbogacają, pokazują nowe możliwości. A tworzywo poliestrowo-szklane jest uniwersalne, jego potencjał, bez granic.

Jakie wartości są najważniejsze dla Pańskiej firmy?

I w pracy i w życiu wartością nadrzędną jest dla mnie uczciwość i rzetelność. To daję ludziom i tego oczekuję w zamian. Lojalność klientów wewnętrznych i zewnętrznych. To nie są banały, ale fundamenty, bez których nie sposób zbudować stabilnej, dobrze funkcjonującej firmy. Na nieszczęście, coraz mniej ludzi się do nich stosuje.

Jakie będą następne porty w podróży Astromalu? Dużo nowych przygód czy raczej stabilny rejs po znanych wodach?

Port docelowy - Centrum Badawczo-Rozwojowe. Rynek się zmienia, potrzeby i świadomość klientów także. Praca nad projektami, nowymi technologiami, nowymi markami, ciągłe doskonalenie są niesłychanie ważne.  Stąd potrzeba i chęć takiego przedsięwzięcia. Astromal modeluje przyszłość, a to hasło zobowiązuje.


www.astrini-design.pl



 

 

wizytówki

Komentarze:

loading
super pomysł, połączyć trzy firmy :) życzę wielu sukcesów, właśnie wróciłem z Mediolanu: astrini świetny produkt! planika dodawała blask i ciepło :)
skomentowany przez    design    14 kwiecień 2013, 18:04 obserwuj post
Jeżeli my, designerzy chcemy wyjść z czarnej dziury - to właśnie takie inicjatywy i taki wysiłek muszą być nagradzane. To byłby piękny komunikat i reklama dla imprezy. Bo to - ta kolekcja byłaby reklamą dla Arena Design i nagród TOP DESIGN award w przyszłości. Bo że się Państwu uda wprowadzić ja szeroko na rynek - to wiem :-)
skomentowany przez    Anka    10 marzec 2013, 11:30 obserwuj post
dodam tylko, że przez jeden dobry Wywiad z rana - chce się więcej. Miłego Dnia wszystkim, inwestora podziwiam, wielki szacunek
skomentowany przez    Marek    04 marzec 2013, 08:18 obserwuj post
niewyobrażalne ...realizacji marzeń? niewyobrażalne przedsięwzięcie, podziwiam Pana
skomentowany przez    Marek    04 marzec 2013, 08:16 obserwuj post
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.