wszystkie artykuły z działu >> TARGI
05 października 2015
wszystkie artykuły z działu >> TARGI

Design Wystawienniczy to jedna z najprężniej rozwijających się dziedzin designu.

O tym jak w pomysłach na stoisko można już przebierać…

Zwracamy uwagę na architekturę, która działa na nasze zmysły, na podświadomość… Która potrafi wzbudzić zainteresowanie, zachęcić do zwrócenia uwagi. Miejsca, w których czujemy się dobrze, bo ktoś je zaprojektował z myślą o nas – odwiedzających targi.

 

Pracując w branży wystawienniczej na co dzień staramy się odpowiadać na pytania: Jak zwiększyć atrakcyjność naszego wystąpienia? Jak z sukcesem prezentować się na targach? Czy warto inwestować w dobry projekt stoiska? Czy dobrze zaprojektowane stoisko musi kosztować krocie? Czy wystarczająco doceniamy siłę wyrafinowanego i czytelnego designu wystawienniczego? Czy mniej znaczy więcej…

W galerii powyżej prezentujemy nasz, exspace'owy, subiektywny wybór. Ale... czekamy na Wasze propozycje. Jesteśmy ich bardzo ciekawi. To przecież Wasze miejsce. Stworzymy galerie stoisk przesłanych przez Was: designerów i Wystwaców. Stoisk, które wg Was warto ogladać, którymi warto się inspirować. Z informacją dlaczego właśnie te stoiska uważacie za wazne.

Projekty stoisk prezentują coraz wyższy poziom. Coraz więcej dobrych designerów i architektów pracuje dla branży wystawienniczej. Mamy w Polsce ponad 10 000 firm, które biorą czynny udział w targach. Każda z nich poszukuje ciekawych rozwiązań.  Nie tylko w dziedzinie: projektowanie stoisk. Firmy, które się wystawiają na targach to firmy aktywne biznesowo. Poszukujące najlepszych rozwiązań w takich dziedzinach jak:  wzornictwo przemysłowe, grafika, architektura, agencje reklamowe i multimedialne, agencje PR czy rozwiązania JTM.

Dlatego stworzylismy Bazę Firm
. Portal exspace.pl to jedyne miejsce poświęcone designerom i Firmom pracującym dla branży. W naszych newsletterach szczególnie promujemy designerów i firmy z Bazy Firm
 

exspace'owy instruktarz dla designerów:
D  O  B  R  Z  E      Z  A  P  R  O  J  E  K  T  O  W  A  N  E     S  T  O  I  S  K  O

Ostateczny projekt to kompromis między tym, co zaproponuje designer, a tym czego oczekuje Wystawca. Mamy ponad 20 lat doświadczenia w branży wystawienniczej. Im lepszy projekt stoiska - tym ten kompromis jest mniejszy.

I  D  E  A    Minimum form. Wszystko musi mieć swoje wytłumaczenie. Musi być po coś. Formy dla form – to się nie sprawdza przy koncepcjach  targowych. Niezwykłe w pracy przy projektach stoisk targowych jest ciągłe, intensywne myślenie. Jeden projekt architektoniczny na formę, kilka wersji  grafiki i kilka wersji kolorystyki. Masz ciągle w głowie pomysły, różne, na tą samą lokalizacje. Jest to niezwykle  twórcza dziedzina w designie. Ciągłe myślenie nad kolejnymi projektami. Bo targi odbywają się cały czas. W Polsce i w Europie. Mamy tysiące firm w Polsce, którym zależy na ciekawym, niestandardowym „looku”.

Stoisko PERSPEKTIVE_S | Arena Design2013 | proj. Mateusz Wróblewski


P  O  M  Y  S  Ł    N  A    C  A  Ł  O  Ś  Ć  
Koncepcja stoiska powinna być czytelna i otwarta. Przy myśleniu o formie - nie zagłębiamy się w szczegóły w stylu krzesełka, stoły i wszystkie inne elementy, które są oczywiste. To po prostu jest. Skupiamy się na takim pokazaniu naszych pomysłów, żeby nawiązać dialog z Wystawcą. Jeżeli  nawet wytyczne stoiska opisane są na 5 kartkach – Wystawcy oczekują od nas czegoś „świeżego”. Musicie pamiętać, że Wystawcy to często wyżeracze. Od lat oglądają dziesiątki, często setki pomysłów na swoje stoiska. Dobry projekt to projekt, w który Wystawca może wpisać swoje oczekiwania.  My jesteśmy od tego, żeby podpowiadać, rozbudzać i pomagać oczekiwania Wystawcy zamienić w formę najbardziej odpowiednią. Wytyczne to tylko papier i słowa.

D  O  B  R  A     R  A  D  A
. Jeżeli na stoisku masz antresole, nie zaczynasz rysować od antresoli. Jak wrysujesz platformę i cztery nogi, to się zablokujesz. Jeżeli wiesz, że na stoisku muszą być dwa zaplecza i pomieszczenia VIP i lady - nie zaczynasz od tego projektowania stoiska.

Stoisko DPS Group | Budma 2013 | proj. Laurent Mazurek DPS Group

P  R  Z  E  D  S  T  A  W  I  E  N  I  E  N  I  E    K  O  N  C  E  P C  J  I    Wszystko musisz mieć w głowie. Musisz dokładnie znać wytyczne  klienta. Jest to bardzo ważne. Wstępnie, najlepiej na papierze w kratkę :-) , warto sobie rozrysować ile miejsca potrzebują poszczególne  elementy stoiska. Musisz je czuć w przestrzeni. Zaczynasz od poszukiwania formy na całość. Jak poczujesz, że coś masz - zaczynasz myśleć. O grafice, światłach, podświetleniach, detalach. Światło jest bardzo ważne na stoisku. Choć zaobserowowalismy ostatnio ciekawy trend: podświetlenia tylko ekspozycji a całe stoisko jakby w cieniu.


Dobry projekt sprzedaje się na czterech, pięciu kartkach: perspektywa, fasada  w dwóch, trzech wersjach kolorystycznych i plan.

Co sprawia, że nasze projekty zwracają uwagę i przechodzą do kolejnego etapu „wyścigu szczurów”?

Musisz być bardzo świadomy każdej formy, która pojawia się w projekcie, Do tego dobre wizualizacje. Światło i elementy, które są kluczowe pięknie podkreślone. Pokazujemy idee z uwzględnieniem CI Wystawcy i najważniejszych wytycznych.

D  E  T  A  L .  Polski Pawilon na ITU Telecom World 2011 w Genewie w Szwajcarii | projekt WWAA 

arch Urszula Kałużna


Jeżeli macie pytania - piszcie: info@exspace.pl



wizytówki

Komentarze:

loading
Kto robi takie trapezowe wydruki, wyglądają świetnie na XL'u, wiecie? Możecie polecić firmy?
skomentowany przez    Jasiek    15 marzec 2013, 21:04 obserwuj post
niektóre stoicha sa super, dla mnie XL - swietne, życie, action, szkoda, że wydruków nie widząc dobrze, ale ten dynamiczny kształt.
skomentowany przez    julka    15 marzec 2013, 21:03 obserwuj post
widze biblie designerska tworzycie, no.... podoba mi sie
skomentowany przez    mozi    09 marzec 2013, 18:11 obserwuj post
i to kuleje, bo płaci się na ogół za sprzedane projekty, za zrobiony dostajesz 200 max. Nawet jak się cenisz ... to są realiza
skomentowany przez    elwira    09 marzec 2013, 15:26 obserwuj post
to prawda, ten portal to pierwsze miejsce, które pisze o Wystawiennictwie jak o sztuce, i naprawdę ruszył temat, którego na forum nie było do tej pory, tez jestem w szoku, że mamy coś takiego jak design Wystawienniczy
skomentowany przez    Jan    09 marzec 2013, 15:24 obserwuj post
i tu jesteś w błędzie. za projekty wystawcy nie płaca.Maja to w ofercie z zabudową. Jak chcesz projektować - to musisz współpracować z firmami, które oferują zabudowę
skomentowany przez    elwira    09 marzec 2013, 15:23 obserwuj post
tez tak myślałem, ale jak oglądam zdjęcia realizacji i projekty wyselekcjonowane jako przykłady - zaczynam nabierać szacunku. Design stoisk wygląda naprawdę na niezły biznessssss
skomentowany przez    antek    09 marzec 2013, 15:21 obserwuj post
jestem w szoku: design wystawienniczy ma się tak dobrze? zawsze wydawało mi się, ze to gorsze dziecko designu, że to trochę wstyd babrać się w targach
skomentowany przez    ben    09 marzec 2013, 15:19 obserwuj post
taki poradnik bardzo by się przydał, i zajęcia nawet online - rysujemy i konsultujemy
skomentowany przez    elwira    09 marzec 2013, 15:18 obserwuj post

Reklamy

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.