Reklama

wszystkie artykuły z działu >> ROZMOWY
07 sierpnia 2013
wszystkie artykuły z działu >> ROZMOWY

Michał Balcerkiewicz, Prezes firmy Balma w rozmowie z Exspace.pl

Balma ma dokładnie 35-letnią historię. Ja jestem niewiele starszy, choć z uwagi na rodzinne powiązania z firmą związany jestem pewnie właśnie od… 35 lat. Cieszę się z historii, z tego co udało się wcześniej mojemu ojcu wypracować. Traktuję ten dorobek jako dobry punkt wyjścia do pracy nad przyszłością. To co mnie pochłania obecnie to strategia Balma Think Pro i przyszłość - Michał Balcerkiewicz, Prezes firmy Balma w rozmowie z Exspace.pl

Exspace: „RED DOT award: product design 2013” dla stolików H2 wyprodukowanych przez Balma i zaprojektowanych przez Piotra Kuchcińskiego. Co Pan czuł 1 lipca 2013 w Aalto Theater w Essen odbierając tę nagrodę?

Michał Balcerkiewicz: Nagroda Red Dot jest nazywana "oskarem designu" i przyznam, że czułem się jakbym faktycznie odbierał oskara. To bardzo symboliczny moment, w którym myśli się o drodze przebytej, aby stanąć dokładnie w tym miejscu. Towarzyszyło mi uczucie dumy, radości i świadomość, że moja firma wchodzi właśnie do niezwykle prestiżowego grona laureatów Red Dot Award. Do światowej ligi.

„RED DOT award: product design 2013” to najważniejsza nagroda w świecie designu. Ta nagroda dla firmy Balma  to...

Dla Balmy to potwierdzenie, że możemy konkurować z największymi, wyznaczać trendy i kierunki rozwoju dla całej branży. To dowód na to, że obrana przez nas strategia rozwoju była słuszna. Konsekwentnie wychodzimy poza biurowy schemat, wiemy, że dobry design przyczynia się do sukcesu w biznesie, że wszystko zaczyna się w biurze. Teraz możemy to udowodnić: w naszym własnym biurze zaczęła się droga do najbardziej prestiżowej nagrody na świecie.

Meble biurowe. Wyznaczacie trendy. Jakie będą następne przystanki?

Od dłuższego już czasu realizujemy w Balmie kompleksową strategię rozwoju THINK PRO. Jeden z jej wymiarów - Pro Design - definiuje projektowanie jako działanie z pogranicza nauki i sztuki, gdzie estetyczny wygląd stoi na równi z funkcjonalnością. Szczególny nacisk kładziemy na tworzenie rozwiązań indywidualnych - to one sprzyjają inteligentnym procesom pracy. Pracujemy nad wdrożeniami, dzięki którym potwierdzimy naszą silną pozycje w tej dziedzinie.

Czasy mamy niełatwe. Walczycie czy spokojnie funkcjonujecie?

Trudno określić dzisiejsze działanie w biznesie jako spokojne. Nie tyle nawet mam na myśli uwarunkowania zewnętrzne, co wewnętrzną temperaturę w firmie. Mamy sprecyzowaną strategię, świetny zespół ludzi - także wokół naszej organizacji. To wielki potencjał, ale i zobowiązanie, które - zarówno ja osobiście, jak i wszyscy - czujemy. Intensywnie pracujemy na wielu polach. Oczywiście zmagania rynkowe są naszą codziennością, a sytuacja ogólnogospodarcza czasami pomaga, a czasami przeszkadza.

Czy branża meblowa współpracuje ze sobą czy raczej konkuruje?

Konkurencja jest silna, branża zmienia się dynamicznie. Tak, jak na przestrzeni ostatnich lat zmienił się wygląd polskich biur. To proces, który trwa cały czas, trzeba go śledzić i rozumieć. My nie produkujemy już tylko przysłowiowych biurek. Sprzedajemy kompleksowe rozwiązania, dostosowane do specyfiki branży, w której działają nasi odbiorcy i ich indywidualnych potrzeb. Z tej perspektywy można dyskutować o konkurencji - kto zrozumie dzisiejszego klienta i rzeczywistość w jakiej on funkcjonuje - ten wygra. Dużo słów. My w Balmie mamy na to tylko dwa: THINK PRO.

Balma ma 36 lat, Pan ma…

Balma ma dokładnie 35-letnią historię. Ja jestem niewiele starszy, choć z uwagi na rodzinne powiązania z firmą związany jestem pewnie właśnie od… 35 lat. Cieszę się z historii, z tego co udało się wcześniej mojemu ojcu wypracować. Traktuję ten dorobek jako dobry punkt wyjścia do pracy nad przyszłością. To co mnie pochłania obecnie to strategia Balma Think Pro i przyszłość.

Ryszard Balcerkiewicz to ikona polskiego biznesu. Nie tylko dlatego, że stworzył markę NOTI i markę BALMA. To wspaniały człowiek. Trudno jest budować siebie przy takim ojcu?

To prawda. Faktycznie ojciec to niedościgniony wzór. Ścieżka jego kariery, charyzma i zaangażowanie jest dla mnie inspiracją i wyzwaniem. Ale takie wyzwania właśnie lubię.

Na czym Balma opiera swój sukces rynkowy?

Między innymi właśnie na tej ciągłości: mamy bogatą przeszłość, z którą możemy śmiało patrzeć w przyszłość. Dysponujemy realną wiedzą, dorobkiem. Od lat utrzymujemy się w czołówce w branży, bo stawiamy na właściwych ludzi i szanujemy ich doświadczenie. Mamy determinację, żeby iść dalej, trochę też łamać schematy. Przez lata sporo się u nas zmieniło, ale jedno jest niezmienne: ciągły rozwój.

Jakie wartości w biznesie są dla Pana najważniejsze?

Cenię sobie długofalowe relacje i zaufanie. Szczególnie interesują mnie  ludzie, z którymi można realizować wspólne wizje. Takimi staram się otaczać, takich szukam. Wierzę w swój zespół, dlatego dużą wagę przywiązuję do atmosfery, jaka panuje w firmie. Cele i ich realizacja to podstawa, ale najważniejsza jest właśnie wspólna wizja.

Czynnie włączyliście się do akcji „Kolorujemy”.  

 Myślę, że nie możemy istnieć w oderwaniu od społeczności, w obrębie której działamy. Dlatego chętnie włączamy się w różne działania mające na celu wsparcie inicjatyw społecznych. Akcja „Kolorujemy” łączy dobrą zabawę ze szczytnym celem, jakim jest wyposażenie domów dziecka. Cieszymy się, że tyle osób włączyło się do niej poprzez Facebook. Dzięki temu pomożemy wielu dzieciakom.

Czego można chcieć jeszcze po otrzymaniu „RED DOT award: product design 2013”.

Red Dot to dla nas ukoronowanie pewnego etapu rozwoju, ale zarazem początek kolejnego! Proszę mi wierzyć: chcieć można jeszcze bardzo wiele, bo wiele jest w polskich biurach do zrobienia. Nie spoczniemy na laurach, tylko weźmiemy czynny udział w budowaniu kolejnych etapów naszej, mam nadzieję, pełnej sukcesów przyszłości.

Bardzo dziękujemy za rozmowę.

wizytówki

Komentarze:

loading
ile osób zatrudnia Balma?
skomentowany przez    Jedrzej    07 sierpień 2013, 09:01 obserwuj post

Reklamy

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.